Auteur Topic: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Anne op het tankstation  (gelezen 5577 keer)

Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Anne op het tankstation
« Reactie #80 Gepost op: 21-04-2025, 12:16:28 »
Zoals ik eerder zei, in het tankstation hebben de oortjes geen zin. Je hoort de muziek al en je moet de twee auto's ook nog horen.
Degenen die in de auto zitten horen de muziek niet. Daar is een oortje handiger om de muziek te horen en degenen in de tankstation (en misschien ook de andere auto).
Er is toch een reden waarom de mol zegt op het einde waarom hij liever in de winkel ziet. Een beetje knoeien met de borden en de auto's zijn meteen op verkeerd spoor.

Offline Mogura

• Forumlid
« Reactie #81 Gepost op: 21-04-2025, 12:34:16 »
Zoals ik eerder zei, in het tankstation hebben de oortjes geen zin. Je hoort de muziek, je ziet beide auto's en je kunt ze horen toeteren en tegelijk beide gesprekken in de auto's volgen is niet doenbaar.
Degenen die in de auto zitten horen de muziek niet. Daar is een oortje handiger om de muziek te horen en degenen in de tankstation (en misschien ook de andere auto).

Ik denk niet dat iemand dat oortje in heeft, zo klein en onzichtbaar is dat niet. Het valt volgens mij meteen op als je zoiets in hebt. Het is dus gewoon achteraf verzonnen om wat verwarring te zaaien en omdat ze anders niets hadden van de molkoffer deze aflevering.

Qua risk-reward, heel groot risico voor weinig voordeel.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #82 Gepost op: 21-04-2025, 12:36:05 »
In het tankstation kun je inderdaad ook goed mollen maar Pedro en Michele deden de opdracht wel goed (buiten het laten vallen van de bordjes) aangezien degenen in de auto de opdracht vrij snel begrepen buiten Hilde.

« Reactie #83 Gepost op: 21-04-2025, 12:36:52 »
Ik denk niet dat iemand dat oortje in heeft, zo klein en onzichtbaar is dat niet. Het valt volgens mij meteen op als je zoiets in hebt. Het is dus gewoon achteraf verzonnen om wat verwarring te zaaien en omdat ze anders niets hadden van de molkoffer deze aflevering.

Qua risk-reward, heel groot risico voor weinig voordeel.
Waarom zouden ze iets uit de molkoffer verzinnen ? Bizarre uitleg.
« Laatst bewerkt op: 21-04-2025, 14:15:16 door Fervente mollenjager »

Online Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 21-04-2025, 14:13:47 »
Sarah zit niet achter het stuur maar toetert wel en ze zingt net een regel te vroeg of te laat of kijkt over haar schouder. Lijkt hier toch wel een mol met een oortje.

We hebben bij deze opdracht geen molkoffer gezien en toch zou de mol een oortje gebruiken. Heeft de mol die dan uit de koffer gehaald voor ze de auto ingingen? Als dat mag, dan kan de mol ook het label bij het dansen al bij zich gehad hebben en heeft niet naar de molkoffer op het balkon hoeven gaan.

« Reactie #85 Gepost op: 21-04-2025, 14:17:50 »
Sarah zit niet achter het stuur maar toetert wel en ze zingt net een regel te vroeg of te laat of kijkt over haar schouder. Lijkt hier toch wel een mol met een oortje.

We hebben bij deze opdracht geen molkoffer gezien en toch zou de mol een oortje gebruiken. Heeft de mol die dan uit de koffer gehaald voor ze de auto ingingen? Als dat mag, dan kan de mol ook het label bij het dansen al bij zich gehad hebben en heeft niet naar de molkoffer op het balkon hoeven gaan.
Het is opvallend door de edit want wanneer ze kijkt naar achter dat net de lijn van het liedje komt. Echter staat die auto tussen hun al heel de opdracht, mss dacht ze dat die auto iets kon betekenen ofzo..

Online Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #86 Gepost op: 21-04-2025, 15:24:13 »
Is de beste plek niet in de shop of op de plek van Alexy en Hildein de auto? In de auto is het door het camerastandpunt altijd 1 oor in beeld van de camera, het andere oor ziet de persoon die naast je zit. Bij Alexy blijft 1 oor vrijwel niet zichtbaar.
Over de oortjes in de shop is intussen genoeg gezegd.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 21-04-2025, 15:34:24 »
Je kunt in het tankstation mollen door de bordjes net te laat of net te vroeg tonen maar je hebt een kandidaat naast je die je wellicht controleert.
In de auto kun je net te laat toeteren met als argument dat je niets hoort (maar dat kan de mol wel).

Wat ik ook vreemd (en verdacht) vind is dat de kandidaten in de auto Clouseau niet herkenden toen de hoes getoond werd. Als er één Vlaamse band is die iedereen kent is het wel Clouseau en Hoezo is één van de meest iconische Vlaamse albums.
« Laatst bewerkt op: 21-04-2025, 21:11:04 door Luc »

Offline Flos

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 21-04-2025, 21:15:12 »
Sarah en Alexy zingen samen hardop. Ik geloof dat het niet duidelijk te zien is wie er begint met zingen. Met de ander meezingen kan als mol, maar als je een oortje inhebt is met daar achteraan/vooruit te zingen (en dat in te zetten) praktisch onmogelijk als mol denk ik.

In de andere auto zien we dat Hilde het zingen veel begint en Nimrod daarna met haar meezingt, maar daar hebben we natuurlijk net niks meer aan  :-\\

Offline Mogura

• Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 21-04-2025, 21:27:26 »
Sarah die zegt tegen Alexy, we moeten aan hun duidelijk maken dat zij dat liedje moeten zingen. Ze doet teken van kijk naar ons en dan beelden ze N O E N uit. Dat is toch mega onmols voor die twee.

Hierdoor moeten Pedro en Michèle het bordje met die lyrics vrijen tot de noen omhoog houden en heeft de andere wagen ook door wat ze moeten doen.
Proficiat mol Sarah, door jou is de opdracht geslaagd. /s
« Laatst bewerkt op: 21-04-2025, 21:32:38 door Mogura »

« Reactie #90 Gepost op: 21-04-2025, 22:39:30 »
Sarah die zegt tegen Alexy, we moeten aan hun duidelijk maken dat zij dat liedje moeten zingen. Ze doet teken van kijk naar ons en dan beelden ze N O E N uit. Dat is toch mega onmols voor die twee.

Hierdoor moeten Pedro en Michèle het bordje met die lyrics vrijen tot de noen omhoog houden en heeft de andere wagen ook door wat ze moeten doen.
Proficiat mol Sarah, door jou is de opdracht geslaagd. /s
Is het nu mols of onmols ? 🤔

Offline Mogura

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 21-04-2025, 23:19:50 »
Is het nu mols of onmols ? 🤔

Mega mega onmols, zoals eigenlijk alles wat Sarah doet.

« Reactie #92 Gepost op: 21-04-2025, 23:28:33 »
Mega mega onmols, zoals eigenlijk alles wat Sarah doet.
Op het moment dat er is, toetert ze nog 2x verkeerd en kijkt ze de 3de naar buiten. Sorry, maar Sarah kan je niet afschrijven.
Dit is hetzelfde met het negeren dat je doet dat Sarah de enige is die er nog in zit waarvan de 'molkoffer' in laatste wagon van de treinopdracht is.

Neen, Sarah kan je niet afschrijven. Sarah, Michéle of Alexy.

Offline JP1999

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
« Reactie #93 Gepost op: Gisteren om 00:31:22 »
Michèle en Pedro hadden beide een oortje in zodat ze daarop 'Anne' hoorden, er valt bijna niet te editten (knippen) in beeldmateriaal als er op de achtergrond steeds eenzelfde nummer speelt, is veel vloeiender voor de kijker om het achteraf eronder te monteren, zoals ze nu gedaan hebben. Maar het lijkt me heel sterk dat Pedro of Michèle twee oortjes in heeft (een met Anne, een uit de molkoffer)

Offline Froky

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: Gisteren om 07:40:55 »
Ik wil ook liever geloven dat ze in het tankstation beide een oortje inhadden zodat Anne niet de hele tijd luidop moest spelen. Ik hoop dat het geen fout van de edit is. Sowieso wel jammer dat ze dat oortje wel tonen of niet bekend maken dat ze in het tankstation sowieso een oortje in hebben.

Het is ook mogelijk dat de mol dan een ‘mix’ in zijn oortje krijgt van zowel het liedje en de geluiden uit de auto’s of tankstation.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #95 Gepost op: Gisteren om 07:41:45 »
Aan het begin van de opdracht kun je Nimrod’s linkeroor heel duidelijk zien (voor ons rechts). Geen idee waarom dit zo duidelijk in beeld moest, je kan er alsnog niet inkijken of een ‘onzichtbaar’ oortje zien. Uiteindelijk zit dat oor aan de buitenkant van de bijrijdersstoel en dat is een ideale positie voor het oortje.
Nimrod en Hilde waren ook als laatste in het bezit van juiste info dankzij de escapades van Hilde. Het laat Nimrod minder Mols lijken dat hij op zoek leek naar de oplossing; maar wel als laatste auto bezig met de oplossing.

Offline Betonmol

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: Gisteren om 08:53:17 »
Als mol in de auto blijven lijkt me moeilijker. Vooral omdat als ze uiteindelijk begrijpen wat ze moeten doen, het heel moeilijk is om uit de maat te zingen als het lied in je oortje komt. Moet je eens proberen  ;)

Als mol in het tankstation is de beste strategie mondjesmaat alle tips kopen (ipv meteen de lyrics) ook al weet een niet-mol natuurlijk niet dat het uiteindelijk puur op vrijdag en noen aankomt. Verder is er heel weinig nodig om deze opdracht te mollen. Oortjes of niet. Uit de fruitwandeling valt imo meer te halen.

Offline Starlight

• Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #97 Gepost op: Gisteren om 13:02:05 »
Hoe graag ik ook wil geloven dat ze beide een oortje in hadden, zie ik het bij terugkijken toch echt alleen bij
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
en niet bij
. Het is niet helemaal onmogelijk, misschien heeft de ene persoon een kleinere gehoorgang dan de ander waardoor het oortje bij de een wat verder uitsteekt en bij de ander wat meer naar binnen zit. Maar bij de één is het heel duidelijk 100% een oortje en bij de ander meer "hm, heel misschien met een beetje fantasie?".

Maar hoewel deze persoon op dit moment al mijn hoofdverdachte was, zou het heel jammer zijn als je op basis hiervan de mol kunt afleiden.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Betonmol

• Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: Gisteren om 13:02:54 »
Hoe graag ik ook wil geloven dat ze beide een oortje in hadden, zie ik het bij terugkijken toch echt alleen bij
en niet bij
.
Het is nochtans héél duidelijk zichtbaar hoor.
Kijk op 29:45 bij de Anne Hathaway poster

Offline Mogura

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: Gisteren om 13:29:26 »
Ik hoop dat ze in Café De Mol wat uitleg geven over die oortjes of toch een duidelijke afbeelding laten zien van zowel Michèle als Pedro die en oortje in hebben.