Auteur Topic: De mol was al bekend theorie  (gelezen 39715 keer)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: De mol was al bekend theorie
« Reactie #80 Gepost op: 9-01-2009, 15:35:07 »
precies, dat bedoel ik. Zo overduidelijk is het niet, dus het lijkt mij goed kunnen ;D

Het lijkt wel erg op 'Ego is de mol'.
Lijkt me inderdaad een goede (en leuke) hint.

Offline De Bolle

  • Winnaar pool WIDM 2011
  • Forumlid
Re: De mol was al bekend theorie
« Reactie #81 Gepost op: 9-01-2009, 15:43:37 »
Ik denk dat de mol al wel van tevoren is uitgekozen, maar dat hij/zij hier nog wel even officieel 'ja' moest zeggen.

Van drie mensen weten we niet wat ze gezegd hebben: Dennis (eerst nee, maar later twijfelend), Anniek en Hans.
Het zou wat mij betreft geweldig zijn als Dennis dus wel 'ja' heeft gezegd op die eerste vraag en misschien zelfs wel de mol is. Je hebt geen enkel bewijs gezien dat hij uiteindelijk echt 'nee' heeft geantwoord op die eerste vraag. Bij twee anderen hebben ze het ook niet laten zien. (Anniek en Hans). Waarschijnlijk hebben die allebei nee gezegd, maar als ze dat hadden laten zien wist je al direct dat Dennis een enorm potje zit te liegen.

Het blijft dus onduidelijk en niks is zeker...
Ik moest kloppen want de bel doet het niet

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: De mol was al bekend theorie
« Reactie #82 Gepost op: 9-01-2009, 17:53:47 »
Maar er was al een voorselectie, dus ze wisten vantevoren hoe de kandi's erover dachten nog voor ze in Ierland aankwamen.
Maar wat als ze ineens toch van mening veranderen? Dat risico kun je toch niet nemen?
No Milk today???

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: De mol was al bekend theorie
« Reactie #83 Gepost op: 9-01-2009, 17:58:50 »
Eerlijk gezegd denk ik dat het percentage dat 'ja' zegt hoger zal liggen daar in N-I dan hier in NL. Je staat daar onder een hogere druk, staan er ook nog eens drie camera's om je heen, PJH doet het voorkomen alsof het een enorm probleem is.
Wellicht zijn er kandidaten die eerst 'nee' hadden gezegd in NL, maar aldaar geconfronteerd met die rare situatie dan maar 'ja' riepen.
The British are not impressed.

Offline Veerr

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De mol was al bekend theorie
« Reactie #84 Gepost op: 9-01-2009, 17:59:10 »
"niets is zoals het lijkt"!

Laten we dit vooral in gedachte houden. ::ok::

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: De mol was al bekend theorie
« Reactie #85 Gepost op: 9-01-2009, 18:02:51 »
Eerlijk gezegd denk ik dat het percentage dat 'ja' zegt hoger zal liggen daar in N-I dan hier in NL. Je staat daar onder een hogere druk, staan er ook nog eens drie camera's om je heen, PJH doet het voorkomen alsof het een enorm probleem is.
Wellicht zijn er kandidaten die eerst 'nee' hadden gezegd in NL, maar aldaar geconfronteerd met die rare situatie dan maar 'ja' riepen.

Maar het had ook andersom gekund. Door de stress doe verantwoordelijkheid niet aan willen. Ik vraag me gewoon af of ze dat risico wilden nemen. Of, dat ze misschien overnieuw geflimd hadden :P 'Nee? Kan niet, jij bent gewoon de mol, of je nu wilt of niet. Effe opnieuw dan maar!"
 ::rofl::
No Milk today???

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: De mol was al bekend theorie
« Reactie #86 Gepost op: 9-01-2009, 18:21:50 »
Wellicht. We weten niet hoeveel kandidaten vooraf ja hadden gezegd. We weten wel dat er nu 8 ja hebben gezegd. Dus als ze van de stress nee gaan zeggen, zou dat betekenen dat in NL alle 10 kandidaten zo'n beetje ja gezegd moeten hebben.
The British are not impressed.

Offline vlees

  • Forumlid
Re: De mol was al bekend theorie
« Reactie #87 Gepost op: 9-01-2009, 18:33:12 »
'Nee? Kan niet, jij bent gewoon de mol, of je nu wilt of niet. Effe opnieuw dan maar!"
 ::rofl::

Dit fragment wil ik dan op een gouden DVD willen hebben. ::trots::

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De mol was al bekend theorie
« Reactie #88 Gepost op: 9-01-2009, 18:54:04 »
Eerlijk gezegd denk ik dat het percentage dat 'ja' zegt hoger zal liggen daar in N-I dan hier in NL. Je staat daar onder een hogere druk, staan er ook nog eens drie camera's om je heen, PJH doet het voorkomen alsof het een enorm probleem is.
Wellicht zijn er kandidaten die eerst 'nee' hadden gezegd in NL, maar aldaar geconfronteerd met die rare situatie dan maar 'ja' riepen.

Vergeet niet dat de kandidaten daar in N-I daar echt niet voor het eerst daar over nadenken...
Ze weten natuurlijk al weken/maanden dat ze mee gaan doen aan WIDM, hebben in die tussentijd waarschijnlijk alle oude mol-seizoenen weer bekeken, weten dus ook alles HOE je mol moet spelen...

Tuurlijk zeg je dan JA!!! Once in a lifetime opportunity!!!

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: De mol was al bekend theorie
« Reactie #89 Gepost op: 10-01-2009, 08:12:22 »
Ik kom op de volgende overtuiging uit:

Anton (met wellicht de SMS) heeft vooraf, door interviews, bepaald wie de mol zou worden. Maar dat is niet bekend gemaakt.
De kandidaten komen zonder mol-in-hun-midden aan in Noord Ierland. Dan komt het spel, en een sollicitatieronde met de SMS.
De mol weet dan pas dat hij mol is tijdens de laptopproef.
Wellicht dat Anton een short-list had, waardoor de SMS nog kon kiezen. (nog waarschijnlijker eigenlijk).

Dan zegt het niets of iemand ja of nee antwoordde op de vraag van PJ. De mol kan ook nog bij de Nee-zegger zitten, als zal hij/zij wel erg verrast zijn.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline rogier3

  • Forumlid
Re: De mol was al bekend theorie
« Reactie #90 Gepost op: 10-01-2009, 10:42:11 »
ik zat laatst nog wat inerviews te lezen met vorige mollen.
en die vertelden dan dat ze een paar maanden van te voren alle spellen doorkregen.
en dat ze dan op elk spel wat moesten voorbereiden.

dan zou ik het erg knap vinden dat op de eerste dag van wie-is-de-mol. eem mol gekozen zou worden.

en dan dit: de mol krijgt gewoon een betaalt loon. dus dan zouden ze opeens aan iemand loon moeten betalen.

daarom denk ik dus dat het pure nep is.

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De mol was al bekend theorie
« Reactie #91 Gepost op: 10-01-2009, 10:43:13 »
en dan dit: de mol krijgt gewoon een betaalt loon. dus dan zouden ze opeens aan iemand loon moeten betalen.

Hehe. :')

Offline freekie

  • Forumlid
  • De enige echte!
Re: De mol was al bekend theorie
« Reactie #92 Gepost op: 10-01-2009, 13:53:37 »
Helemaal mee eens, geloof er niets van dat ze die binnen 5 tellen even uit de groep gekozen hebben :-X
tja anders kan dennis het ook niet meer zijn en dat laten ze heus niet zien met wie is de mol!  ::ohno:: ::jaja:: ::rofl::
frederiquew

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: De mol was al bekend theorie
« Reactie #93 Gepost op: 10-01-2009, 14:09:47 »
en dan dit: de mol krijgt gewoon een betaalt loon. dus dan zouden ze opeens aan iemand loon moeten betalen.
Als de mol wel al bekend was wordt hij betaald en als hij niet vantevoren bekend was wordt hij ook betaald. Wat is daar raar aan?
Ze weten dat er een mol gaat komen, dus dat loon is geen verrassing.
The British are not impressed.

Offline vlees

  • Forumlid
Re: De mol was al bekend theorie
« Reactie #94 Gepost op: 10-01-2009, 14:20:40 »
krijgt de mol betaald? omg
het is toch een eer dat te mogen spelen dat ga je dan toch ook gratis doen of zie ik dat fout?

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: De mol was al bekend theorie
« Reactie #95 Gepost op: 10-01-2009, 14:27:23 »
Als ik het goed heb (heinz?) krijgt de mol een vergoeding, hij/zij mist natuurlijk wel 3 weken inkomen.
Maar hoeveel dat is? Geen idee..

Offline freekie

  • Forumlid
  • De enige echte!
Re: De mol was al bekend theorie
« Reactie #96 Gepost op: 10-01-2009, 14:28:40 »
krijgt de mol betaald? omg
het is toch een eer dat te mogen spelen dat ga je dan toch ook gratis doen of zie ik dat fout?
Ja meschien heb je gelijk maar ik zal je wat vertellen ... anders is t wel heeel oneerlijk hea :P dan heeft de ene die wint geld en de  mol niee maar die zit der dan wel t langste in :D:D :P
frederiquew

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De mol was al bekend theorie
« Reactie #97 Gepost op: 10-01-2009, 14:28:47 »
Als ik het goed heb (heinz?) krijgt de mol een vergoeding, hij/zij mist natuurlijk wel 3 weken inkomen.
Maar hoeveel dat is? Geen idee..

Ja dat heb ik ook wel eens gehoord dat de Mol een vergoeding krijgt. George zei dit bijvoorbeeld een keer in een radio-interview.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: De mol was al bekend theorie
« Reactie #98 Gepost op: 10-01-2009, 18:03:27 »
Maar wat als ze ineens toch van mening veranderen? Dat risico kun je toch niet nemen?
Stel dat dat zo was. Dan zou er nu misschien 1 iemand ja hebben gezegd en 9 nee. Dan is er dus maar 1 mogelijke mol, diegene die ja heeft gezegd.
Kijk, twee nee-zeggers kan je in de montage nog verdoezelen, maar als dat drastisch anders was geweest, hadden we er zo 4 of 5 kunnen wegstrepen en hadden we nooit iets kunnen zien van de SMS in gesprek met de potentiële nieuwe mol.
Dus het feit dat deze opdracht er inzit, los van of er wel of geen mol al bekend was, bewijst dat de productie zeker genoeg van haar zaak was de kandidaten deze keus te geven, dat verreweg de meeste kandidaten ja zouden zeggen.
Dat betekent trouwens tevens dat ook al bekend was dat er aan het begin een negatieve pot zou zijn. Het te winnen bedrag op de scheepswerf kon dan aangepast worden, opdat men altijd op 0 uit zou komen. Dan heeft de mol nog niks hoeven doen en is er toch al een opdracht gespeeld en is de pot nog 0. Dit duidt erop dat de mol wellicht nog niet zo zeker was voor de eerste opdracht en dat kan een gevolg zijn van het feit dat de mol net een dag in dienst is.
The British are not impressed.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: De mol was al bekend theorie
« Reactie #99 Gepost op: 10-01-2009, 18:14:34 »
Dus het feit dat deze opdracht er inzit, los van of er wel of geen mol al bekend was, bewijst dat de productie zeker genoeg van haar zaak was de kandidaten deze keus te geven, dat verreweg de meeste kandidaten ja zouden zeggen.

Dat is niet zo moeilijk, want in de inleidende, oriënterende gesprekken met de 10 kandidaten hebben ze ook heus al wel gevraagd of ze de mol zouden willen zijn. Dus hadden ze natuurlijk al een idee van hoeveel er "ja" zouden gaan zeggen. Anders zouden ze inderdaad een risico lopen. Ook zullen ze de jury van tevoren wat richtlijnen meegegeven hebben, misschien zelfs: "Doe maar niet die" of "Kies alsjeblieft tussen die en die".
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.