Auteur Topic: Aflevering 8 (26-02-2009)  (gelezen 88019 keer)

Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #360 Gepost op: 3-03-2009, 09:00:54 »
Vivienne is de mol gewoon, ten eerste op de bewerkte foto doet ze nix, staat ze als een pilaar en verder die 6 slaat op vivienne: VI

Als ze een prijs zouden uitloven aan de persoon die het meest fanatieke speurwerk verricht naar Viv als mol, schop jij het wat mij betreft héél ver! 

vind het persoonlijk hoogst irritant.. maar dat zal wel aan mij liggen

Offline XXXXXXXXXXXXXXX

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #361 Gepost op: 3-03-2009, 10:57:35 »
Citaat van Jon in het begin van de aflevering:
Als mol, verdacht ik rick nog wel. Dus hij is de mol en vond dat rick wel verdacht deed.
Hij geeft het dus gewoon toe.

Ja,  die was goed van Jon, met die prachtige intonatie en grijns.

Maar het is dubbelzinnig en Jon speelt daarmee. Hij is o.a. stem van beroep en is hier heel goed in. De zin kan je ook lezen als : "Als mol verdacht ik Rick nog wel" met de nadruk op Rick. Toegegeven, het is een beetje kromme zin , maar niet over het randje. 

Offline Anonymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #362 Gepost op: 3-03-2009, 12:08:30 »
WOW zie ik het nou goed, die onderste foto zijn andere mensen die M O L uit beelden behalve de persoon die Vivienne is doet niks.

 ::oink:: Wow

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline J

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #363 Gepost op: 3-03-2009, 13:18:14 »
Zonder dit hele forum verder nog gelezen te hebben (ging me toch iets te veel tijd kosten...) zit ik al een aantal afleveringen op Anniek als Mol.
Dat heb ik niet erg goed beredeneerd, ik heb niet zo gespeurd naar aanwijzingen, maar da's mijn gevoel. Ze heeft al zoveel geld uit de pot gehouden. Maar misschien ook wel gewoon tunnelvisie ::schaam::

Offline lydiaatje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • wie is de mol? die is de mol!
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #364 Gepost op: 3-03-2009, 13:19:23 »
leuke aflevering weer en wat mij betreft vielen de volgende dingen op:
ik denk/hoop dat anniek de mol is maar in deze afleveringen heb ik toch wel veel dingen gezien die naar Jon wijzen, ik zal ze even uit en toelichten:

* de reactie van jon op het vertrek van Rick is wel vreemd: als mens ben ik veel van hem gaan houden maar als mol verdacht ik rick nog wel
*(trein)
stel dat Jon de mol is dan weet hij vooraf hoe de opdracht in elkaar steekt en dan weet hij ook dat hij in cabine 2 moet gaan zitten om zo weinig mogelijk geld binnen te halen, want daar ligt maar 100 euro!
dan kan hij er dus voor gezorgd hebben dat in cabine 3 een extra foto terecht komt.
want die 5e foto blijft een vreemd verschijnsel, als aniek dat zelf gedaan heeft is het wel erg opzichtig en onlogisch naar mijn idee!
hij gaat er van uit dat wie er ook in die cabine komt de foto-opdracht zal doen mislukken.

want elk normaal mens leest onder tijdsdruk de opdracht heel snel en onthoud dan waarschijnlijk
alleen het gedeelte: leg de foto`s op de juiste volgorde van passeren.

het getal 4 onthoud je waarschijnlijk niet omdat je er vanuit gaat dat de foto`s die voor je liggen de foto`s zijn de je nodig hebt voor de opdracht,
Anniek las de opdracht ook (te) snel en legt de foto`s op de juiste volgorde, wat vervolgens niet blijkt te kloppen!
ze lijkt oprecht uit haar veld geslagen, geen lachjes geen vreemde biecht enkel verbazing en ontzetting! wat jammer is, is dat ze vervolgens niets meer doet maar op de bank gaat zitten kijken naar de kluis!

Ik weet dat dit allemaal nergens op gebasseerd is maar ik probeer aan te geven dat we ons niet blind moeten staren op Anniek omdat Jon (of viv maar dat geloof ik niet omdat zij zelf 300 euro verdiend heeft) hier ook baat bij kon hebben als mol! het zou mij namelijk niet verbazen als er in de kluis van Anniek ook 300 euro zat en dan heeft de mol dit toch mooi uit de pot weten te houden!!

* tijdens de vragenronde heeft Jon een vreemd wit gewaad aan (de rest is in zwart!), niet iets wat je vanuit holland mee neemt op vakantie als stoere man, alsof hij zich nadrukkelijk wilde onderscheiden van de rest, anders dus de mol??

* voor het maken van de foto in petra lopen ze door een gleuf, Anniek zegt: het was prachtig, je liep door de gleuf en ineens zag je de.... duidelijk ingeshoomd shot van een lopende en grijnzende jon...(de mol?)...de schatkamers!

*tijdens het maken van de foto bij petra heeft Jon de menigte aangesproken dit deed hij goed, maar wie zegt dat hij tijdens het rond lopen niet heeft gezegd tegen de mensen dat ze niet persee helemaal links hoeven gaan staan als ze maar een beetje weg gaan, dit zou kunnen verklaren waarom er 13 mensen op de foto te zien zijn!

* de vrijstellingsopdracht: Jon wil liefst als eerste de tunnel in want hij vind het zo eng..hmm vreemde manier van reageren toch? als je iets eng vind stel je het zo lang mogelijk uit, eenmaal in de tunnel ziet Jon er niet angstig uit, wel zien we Jon in een vreemd rood ingezoomd shot..weer een verwijzing naar anders dan de rest zijn?!

* ze verliezen de opdracht en hij wil de vrijstelling aan anniek geven, hij vind haar aardig dus dat begrijp ik wel.
maar Jon zegt juist dat hij het niet daarom wil, maar omdat hij denkt dat viv toch wel in de finale komt.
hij zei echter steeds dat hij anniek verdenkt als mol, dus van haar zou hij dan juist kunnen denken dat ze de finale toch wel haalt dus hij praat zich zelf hier best wel tegen!

Ik denk dat jon anniek er in wilde houden omdat Anniek hem heel aardig vind en zodoende nog wel eens van gedachte verandert over wie de mol is  en viv en dennis zitten al heel lang echt op jon als mol dus als 1 van hen er uit zou gaan was dat gunstiger voor hem als mol want je moet iemand die jouw niet vertrouwt zo snel mogelijk weg werken om herkenning te voorkomen!

* (de executie) Jon wil wel als eerste weten of hij door is, hij gaat heel nepgespannen met zijn handen voor zijn mond zitten kijken naar het scherm en is daarna heel gemaakt opegelucht, dit leek allemaal toneelspel

nu moet je niet denken dat ik op jon zit als mol want ik verdenk Anniek maar ik vond dit opvallend aan deze aflevering dus wilde ik het jullie niet onthouden!


« Laatst bewerkt op: 3-03-2009, 13:34:33 door lydiaatje »
lydiaatje >>molcatcher for ever

Offline pimsalabim

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • eenmaal een mol - altijd een mol!
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #365 Gepost op: 3-03-2009, 13:32:45 »
leuke aflevering weer en wat mij betreft vielen de volgende dingen op:
ik denk/hoop dat anniek de mol is maar in deze afleveringen heb ik toch wel veel dingen gezien die naar Jon wijzen, ik zal ze even uit en toelichten:

(trein) stel dat Jon de mol is dan weet hij vooraf hoe de opdracht in elkaar steekt en dan weet hij ook dat hij in cabine 2 moet gaan zitten om zo weinig mogelijk geld binnen te halen want daar ligt maar 100 euro! dan kan hij er dus voor gezorgd hebben dat in cabine 3 een extra foto terecht komt want dat blijft een vreemd verschijnsel...


ten eerste zou ik als mol, die dus informatie voor af heeft, in de coupé gaan zitten met het meeste geld, want als je de opdracht laat mislukken dan gaat er gewoon heel weinig geld in het laatje.

ten tweede denk ik dat de mol, in jou geval dan Jon, er weinig aan de hoeveelheid foto's kan veranderen! Dit is namelijk denk ik een taak van de productie en om een spel ellement er in te brengen hebben ze gewoon 1 extra foto er bij gedaan.. anders was deze opdracht erg makkelijk! dus dit vond ik aan jouw theorie beetje krom.. (sorry)

 ::vergroot::
Vrienden maak je niet, je krijgt ze door er zelf een te zijn!

Offline Mascha*

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #366 Gepost op: 3-03-2009, 14:23:55 »
Citaat van: Ninox
Viviënne lijkt me wel erg grappig als mol (succes met het eten van je zonnebril, dennis xD), maar ze brengt wel veel te veel geld binnen. Wat wel zorgt dat vrijwel niemand haar verdenkt, en er dús ook nog nooit iemand vanwege haar uit is gegaan.. Dus zij kan het ook zijn.

Moeilijk, moeilijk...


of het moet straks blijken dat ze wel dus geld in de pot heeft gebracht maar bv meer eruit heeft gelaten, want we dus in de slotaflevering dan moeten zien, net als Dennis vorig jaar die al dat geld op zee gooide.



Haha, ja! Weer zo'n veiling als 2 jaar geleden, maar dan in de allerlaatse afleveringe. Dat lijkt me echt zó tof xD
Dan ben ik wel overtuigd van Viv als mol xD
« Laatst bewerkt op: 3-03-2009, 14:47:21 door Lovlivv »
If the virtues of tomorrow cause the greed of today, we won't have a future and no more liberty..

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #367 Gepost op: 3-03-2009, 14:25:38 »
Nee! Die veiling was zo'n ramp!
The British are not impressed.

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #368 Gepost op: 3-03-2009, 14:41:38 »
 NEEEEE!!!!!   :o krijg al koude rillingen als ik eraan denk, lekker makkelijk zeg, de hele serie bulten poen binnen slepen en dan in de finale de boel verbrassen, alsjeblieft zeg.  ::niet-ok::  ::ohno::
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #369 Gepost op: 3-03-2009, 14:46:49 »
Heb je ook lekker eer van je werk als mol. Plus wat zegt dat over je molschap als je in de laatste aflevering zo'n veiling nodig hebt?!?


Ik vond de veiling overigens toen wel grappig, maar 1x is genoeg.
No Milk today???

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #370 Gepost op: 3-03-2009, 18:41:22 »
Nou, dat bedenkt de mol natuurlijk niet, maar ik zou het wel heel jammer en ook goedkoop vinden als er nu nog een veiling ingegooid wordt  ::niet-ok::

Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Mascha*

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #371 Gepost op: 3-03-2009, 19:57:30 »
Haha, ik zou het echt geniaal vinden xD
Mja, natuurlijk zonde van de pot, maar ik vond het toen echt grappig!
Ik bedoel, 2 jaar geleden was ècht hun eigen schul dat de pot leeg raakte.
Als ze het een béétje slim spelen hoeft dat natuurlijk helemaal niet :P
Of als ze gewoon want minder egoïstisch zijn xD
If the virtues of tomorrow cause the greed of today, we won't have a future and no more liberty..

Offline Kleinmarleentje

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #372 Gepost op: 3-03-2009, 21:42:04 »
* de reactie van jon op het vertrek van Rick is wel vreemd: als mens ben ik veel van hem gaan houden maar als mol verdacht ik rick nog wel
*(trein)
stel dat Jon de mol is dan weet hij vooraf hoe de opdracht in elkaar steekt en dan weet hij ook dat hij in cabine 2 moet gaan zitten om zo weinig mogelijk geld binnen te halen, want daar ligt maar 100 euro!
dan kan hij er dus voor gezorgd hebben dat in cabine 3 een extra foto terecht komt.
want die 5e foto blijft een vreemd verschijnsel, als aniek dat zelf gedaan heeft is het wel erg opzichtig en onlogisch naar mijn idee!
hij gaat er van uit dat wie er ook in die cabine komt de foto-opdracht zal doen mislukken.

het getal 4 onthoud je waarschijnlijk niet omdat je er vanuit gaat dat de foto`s die voor je liggen de foto`s zijn de je nodig hebt voor de opdracht,
Anniek las de opdracht ook (te) snel en legt de foto`s op de juiste volgorde, wat vervolgens niet blijkt te kloppen!
ze lijkt oprecht uit haar veld geslagen, geen lachjes geen vreemde biecht enkel verbazing en ontzetting! wat jammer is, is dat ze vervolgens niets meer doet maar op de bank gaat zitten kijken naar de kluis!

* de vrijstellingsopdracht: Jon wil liefst als eerste de tunnel in want hij vind het zo eng..hmm vreemde manier van reageren toch? als je iets eng vind stel je het zo lang mogelijk uit, eenmaal in de tunnel ziet Jon er niet angstig uit, wel zien we Jon in een vreemd rood ingezoomd shot..weer een verwijzing naar anders dan de rest zijn?!

Ik ben het gedeeltelijk met je eens, want ik verdenk Jon in principe niet, maar er zijn wel wat rare dingetjes bij hem. Die eerste zin als reactie dat Rick eruit ging, vond ik ook apart. Als mol verdenk ik Rick. Dat kan natuurlijk duiden op Ik (als mol) of Rick als mol.
Je fototheorie ben ik het niet helemaal mee eens, want volgens mij haalt Anniek wel degelijk 5 foto's uit de envelop. Een 5e foto kan natuurlijk ook niet zomaar ergens vandaan komen. Ook zegt Anniek dat ze willekeurig in een wagon gestapt zijn, maar omdat Anniek mijn mol is, valt dat natuurlijk te bezien..

Maar dat Jon zei dat hij als eerste de tunnel in wilde, vind ik niet raar, omdat hij ook bij die opdracht ik het oude gebouw opmerkte dat hij bang was in het donker. Hij is daar dus wel consequent in. Kortom: ik tast in het duister :P

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #373 Gepost op: 3-03-2009, 21:44:43 »
Een mol die bang is in het donker ???

Nee, dus toch Anniek
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline pimsalabim

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • eenmaal een mol - altijd een mol!
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #374 Gepost op: 4-03-2009, 12:21:03 »
... ik tast in het duister :P

dus toch.. jij bent de mol..(de nachtblinheid..hmm) 8) ::vergroot::
Vrienden maak je niet, je krijgt ze door er zelf een te zijn!

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #375 Gepost op: 4-03-2009, 21:29:35 »
Als Vivienne en Anniek in de tunnel zijn is er rechts naast Vivienne een wit logo o.i.d. te zien.
Dit logo komt me bekend voor maar ik weet niet waarvan.
Weet iemand wel wat dit logo voorstelt?

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #376 Gepost op: 4-03-2009, 21:32:32 »
Als Vivienne en Anniek in de tunnel zijn is er rechts naast Vivienne een wit logo o.i.d. te zien.
Dit logo komt me bekend voor maar ik weet niet waarvan.
Weet iemand wel wat dit logo voorstelt?


een ingebouwde lamp.
Tell me what your telescope says

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #377 Gepost op: 4-03-2009, 21:38:45 »
een ingebouwde lamp.
Dat vroeg ik mij ook af maar dit ziet er heel anders uit en het wordt geruime tijd in beeld gebracht.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #378 Gepost op: 4-03-2009, 22:50:52 »
Dat vroeg ik mij ook af maar dit ziet er heel anders uit en het wordt geruime tijd in beeld gebracht.

Toch is het gewoon een lampje. Volgens mij moesten ze met die afstandsmeter van lampje naar lampje meten.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #379 Gepost op: 9-03-2009, 23:55:19 »
Het goede antwoord van Jon in de trein is vreemd als hij de mol is, maar misschien is het toch te verklaren.
Zijn opdracht was gedoemd te mislukken, want het is gewoon heel lastig om met een bungelend spiegeltje uit een raam te hangen en dan nog wat te zien.
Maar Jon wist wat voor grappige situatie het op zou leveren als hij het goede antwoord door zou geven, en daarom vindt hij het goede antwoord uiteindelijk wel.
Voor een kandidaat lijkt me dit echt een te moeilijke opdracht, en uiteindelijk brengt dit gedeelte toch maar 100 euro op.