Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 60580 keer)

Offline suzanv

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #140 Gepost op: 24-01-2011, 16:37:18 »
Ik probeer me altijd voor te stellen hoe de (zogenaamde) hints na afloop verklapt worden.
Bij mij blijft doormalen dat er een link moet zijn met El Salvador en Johan Cruijff (voor de jongere molloten, die werd heel nadrukkelijk de verlosser genoemd toen hij naar Barcelona ging), en het feit dat dit de elfde serie is. 11 = elftal = voetbal.
Dan was er nog iets met 11 + 3 in de bus, afl. 1.
11+3 = 14 = Johan Cruijf (14 staat in de sport zo ongeveer gelijk aan cruijf).
Cruijf kwam ook al een keer langs bij de plak-opdracht, maar ik kan hem nog niet aan een kandidaat koppelen !

Goede suggestie, iets om in de gaten te houden.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 3
« Reactie #141 Gepost op: 24-01-2011, 16:55:17 »
Ik probeer me altijd voor te stellen hoe de (zogenaamde) hints na afloop verklapt worden.
Bij mij blijft doormalen dat er een link moet zijn met El Salvador en Johan Cruijff (voor de jongere molloten, die werd heel nadrukkelijk de verlosser genoemd toen hij naar Barcelona ging), en het feit dat dit de elfde serie is. 11 = elftal = voetbal.
Dan was er nog iets met 11 + 3 in de bus, afl. 1.
11+3 = 14 = Johan Cruijf (14 staat in de sport zo ongeveer gelijk aan cruijf).
Cruijf kwam ook al een keer langs bij de plak-opdracht, maar ik kan hem nog niet aan een kandidaat koppelen !
voetbal koppelen we wel vaker aan mannen.
maar Art zei toen hij het voetbalstadion in liep dat hij ook gedroomd heeft om prof voetballer te worden.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #142 Gepost op: 24-01-2011, 19:51:11 »
Ik heb het nog niet eerder gelezen en zelf geloof ik er ook niet zo in maar de 'kenner' komt de muurbeschildering bekijken
kenner = mol
dus mol zat in het groepje van de plakkers, dus Karin, Pepijn, Jan of Art is de mol

Offline Marijee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #143 Gepost op: 24-01-2011, 20:03:35 »
voetbal koppelen we wel vaker aan mannen.
maar Art zei toen hij het voetbalstadion in liep dat hij ook gedroomd heeft om prof voetballer te worden.

Heeft niet elke man dat?  ::hypocriet:: Behalve prima ballerina Jan Kooijman?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 3
« Reactie #144 Gepost op: 24-01-2011, 20:15:28 »
Heeft niet elke man dat?  ::hypocriet:: Behalve prima ballerina Jan Kooijman?
Nee... ik wilde formule 1-coureur worden...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 3
« Reactie #145 Gepost op: 24-01-2011, 21:17:29 »
En ik wilde landloper worden. :P
The British are not impressed.

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: Aflevering 3
« Reactie #146 Gepost op: 24-01-2011, 21:43:46 »
En ik brugwachter!  8)
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 3
« Reactie #147 Gepost op: 24-01-2011, 21:52:53 »
Heeft niet elke man dat?  ::hypocriet:: Behalve prima ballerina Jan Kooijman?
Nee... ik wilde formule 1-coureur worden...
En ik wilde landloper worden. :P
En ik brugwachter!  8)
::) nee niet echt ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #148 Gepost op: 24-01-2011, 22:42:17 »
Ik heb het nog niet eerder gelezen en zelf geloof ik er ook niet zo in maar de 'kenner' komt de muurbeschildering bekijken
kenner = mol
dus mol zat in het groepje van de plakkers, dus Karin, Pepijn, Jan of Art is de mol
Dat vind ik eigenlijk wel een goeie!  ::ok::

Past ook in mijn idee dat de beste positie voor de Mol de plakgroep was. Ik denk dat we ons niet moeten laten afleiden door het uiteindelijke resultaat van de opdracht, maar moeten kijken naar waar (van te voren) de beste sabotagekansen liggen. Voor de Mol de keuze dan tussen de volgende mogelijkheden:

Plakgroep
Opdracht Mol: Probeer wat verkeerd te plakken en je medeplakkers verkeerde aanwijzingen te geven, want als er een paar vakjes verschoven zijn wordt het al snel onherkenbaar.
Probeer bij het herkennen van het schilderij van de andere groep de aandacht te vestigen op het schilderij dat nog niet af is.


Schildergroep
Opdracht Mol: Maak een niet te onderscheiden El Salvadoriaanse muurschildering en zorg dat je medekandidaten dat niet verpesten.
Probeer bij het herkennen van het plakwerk je medekandidaten op andere gedachten te brengen, ook al heeft de andere groep het heel goed gedaan en is de afbeelding prima herkenbaar.


De Molopdracht in de schildersgroep is echt veel moeilijker bewust te bewerkstelligen.

Offline Ohmiyax

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #149 Gepost op: 24-01-2011, 22:48:12 »
Ik vond karin wel verdacht, ze is niet goed aan ht plakken, en toen zebij de muurschildering moesten raden welke van de anderen was riep ze meteen bij de goede 'onee er staat 2008!' en bij de foute muurschildering bedacht ze allemaal argumenten dat dat de goede was.
Of let ik nou teveel op haar ofzo??  ;D
« Laatst bewerkt op: 24-01-2011, 22:52:52 door Ohmiyax »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 3
« Reactie #150 Gepost op: 25-01-2011, 08:11:12 »
Ik vond karin wel verdacht, ze is niet goed aan ht plakken, en toen zebij de muurschildering moesten raden welke van de anderen was riep ze meteen bij de goede 'onee er staat 2008!' en bij de foute muurschildering bedacht ze allemaal argumenten dat dat de goede was.
Of let ik nou teveel op haar ofzo??  ;D
nee hoor, volgens mij is karin gewoon de mol!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Mollootje

  • Forumlid
  • Het spaanse woord voor molloot = tontopo
Re: Aflevering 3
« Reactie #151 Gepost op: 25-01-2011, 13:46:50 »
Ik probeer me altijd voor te stellen hoe de (zogenaamde) hints na afloop verklapt worden.
Bij mij blijft doormalen dat er een link moet zijn met El Salvador en Johan Cruijff (voor de jongere molloten, die werd heel nadrukkelijk de verlosser genoemd toen hij naar Barcelona ging), en het feit dat dit de elfde serie is. 11 = elftal = voetbal.
Dan was er nog iets met 11 + 3 in de bus, afl. 1.
11+3 = 14 = Johan Cruijf (14 staat in de sport zo ongeveer gelijk aan cruijf).
Cruijf kwam ook al een keer langs bij de plak-opdracht, maar ik kan hem nog niet aan een kandidaat koppelen !
Wat ook bijzonder is, is dat El Salvador 14 departementen (provincies) heeft..
Afl 1: Soundos, Anna, Horace       Afl 2: Anna, Art        Afl 3: Anna, Art

Offline ravelijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is zoals het lijkt
Re: Aflevering 3
« Reactie #152 Gepost op: 25-01-2011, 14:46:21 »
voetbal koppelen we wel vaker aan mannen.
maar Art zei toen hij het voetbalstadion in liep dat hij ook gedroomd heeft om prof voetballer te worden.

Volgens mij zei Karin in de biecht ook iets over voetbal in aflevering 1 vlak voor ze het stadion in liepen. Even terug kijken vanavond.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 3
« Reactie #153 Gepost op: 25-01-2011, 17:21:11 »
Volgens mij zei Karin in de biecht ook iets over voetbal in aflevering 1 vlak voor ze het stadion in liepen. Even terug kijken vanavond.

ja dat ze het vreselijk eng vond ofso.... van we hoeven toch niet te voetballen! :o ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 3
« Reactie #154 Gepost op: 25-01-2011, 21:32:48 »
Ik probeer me altijd voor te stellen hoe de (zogenaamde) hints na afloop verklapt worden.
Bij mij blijft doormalen dat er een link moet zijn met El Salvador en Johan Cruijff (voor de jongere molloten, die werd heel nadrukkelijk de verlosser genoemd toen hij naar Barcelona ging), en het feit dat dit de elfde serie is. 11 = elftal = voetbal.
Dan was er nog iets met 11 + 3 in de bus, afl. 1.
11+3 = 14 = Johan Cruijf (14 staat in de sport zo ongeveer gelijk aan cruijf).
Cruijf kwam ook al een keer langs bij de plak-opdracht, maar ik kan hem nog niet aan een kandidaat koppelen !
Die kandidaat is natuurlijk Anna.   ::)

11 = 2 keer een "1"
11+3 = 14
...en omdat de 3 twee keer te zien is in de bus en een voetbal elftal ook uit 11 mensen bestaat, heb je dus ook 2 keer een "14" (vraag me niet dit te verklaren).

Via de sleutel 1=a, 2=b, 3=c, etc, krijg je dan: 2xA en 2xN = ANNA!!!

 :P ;D


Offline Mascha*

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #155 Gepost op: 25-01-2011, 21:34:43 »
Ja joh, denk het ook,goeie!  ::rofl::
If the virtues of tomorrow cause the greed of today, we won't have a future and no more liberty..

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 3
« Reactie #156 Gepost op: 25-01-2011, 22:04:53 »
Als de kamers verdeeld moeten worden bij de 3de opdracht wil Horace wel alleen omdat hij altijd bij een snurker moest slapen. Hij wijst dan naar iemand en zegt "Maar dat geldt voor jou natuurlijk ook." Horace biedt hier dus ook iemand anders de mogelijkheid om alleen een kamer in te gaan, deze persoon gaat hier echter niet op in, dus is dus voor die persoon een kleine mol-vrijpleiting.
Ik weet alleen niet wie deze persoon is, dus: Patrick en Pepijn snurken, Horace sliep bij 1 van hen ... wie sliep er bij de andere ?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline sammekedemol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • TRUST NOBODY!
PAPEGAAIEN !?
« Reactie #157 Gepost op: 26-01-2011, 11:20:57 »
Ben ik de enige of zijn de papegaaien, rood en groen gekleurd, ook bij jullie opgevallen door de 'toets' van aflevering 3 !?!?!?!
Zit hier verband in, of is het om ons lekker gek te maken... ik heb zitten kijken bij Horace, en daar zat wel een rode papegaai tussen, maar die zat er bij sommige anderen ook bij... teken dat zij later gaan afvallen... ??

Stiekem hoop ik dat we Horace ergens ineens weer terugzien en dat hij toch de mol blijkt te zijn!
Ik vind gewoon dat de mol in 'een seizoen' ook eerst een keer moet afvallen en dan twee afleveringen later terug moet komen :P
praktisch niet te doen, maar lijkt me zooooo gaaf :P

Hoe denken jullie over de papegaaien !?
Groetjes, Sam
TRUST NOBODY!

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #158 Gepost op: 26-01-2011, 11:31:14 »
Ik denk dat er veel papegaaien voorkomen in El Salvador, en dat die een mooi plaatje opleveren voor bij de test. Verder niet teveel achter zoeken...
Tell me what your telescope says

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 3
« Reactie #159 Gepost op: 26-01-2011, 12:11:34 »
Ik denk dat er veel papegaaien voorkomen in El Salvador, en dat die een mooi plaatje opleveren voor bij de test. Verder niet teveel achter zoeken...

In die clownsact zei de ene "Hola!" en de ander deed dat na. De hele derde opdracht stond in het teken van elkaar nadoen. En Patrick herhaalde zelfs bij de nabespreking nog Pepijn. In de eerste opdracht deed hij tussendoor ook nog eens een stukje Herman van Veen na. Dus die papegaaien, toeval of niet, zijn eigenlijk best wel toepasselijk.
« Laatst bewerkt op: 26-01-2011, 12:13:50 door Avogadro »