Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 157594 keer)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 2
« Reactie #200 Gepost op: 12-01-2012, 23:22:58 »
En wie is deze 'retired mamaloe'?

Geen idee, maar ik vind het nu al een fantastische opdracht ::rofl::

Offline Vettel

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #201 Gepost op: 12-01-2012, 23:24:24 »
Wat mij echt opviel was dit.
Liesbeth zei  voordat de 'rookopdracht' begon (rond 30e minuut):

'We kwamen net een beetje op het dak van de wereld.      
Heel hoog, waar geen bomen meer groeien.
En er waren rotsachtige plateaus: vlak, maar er waren ook hele scherpe, puntige rotspartijen.
En overal was mos en gras en de wind woei hard.
En er waren alleen schapen.'


De manier waarop ze dit zegt ook echt heel vreemd...

Offline EMIBH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #202 Gepost op: 12-01-2012, 23:26:49 »
Maarten stond wel even vreemd te grijnzen naast Frits, al kijkende naar de treurige taferelen bij de vrouwen...

Was weer een mooie aflevering! Aardige opdrachten waarbij lekker gemold kon worden. Nu nog geen tijd voor echte analyses voor mij, morgen dan maar terugkijken op WIDMgemist, dan hopen dat de volgende download z.s.m. online komt zodat ik die ook kan gaan doorzoeken.

Heb even gekeken op detelefoongids.nl naar het huisnummer van Liesbeth, maargoed, dat vind je niet zomaar. Ik heb Liesbeth Staats ingevoerd met Amsterdam, geen idee of ze daar woont. Ik kreeg twee dingen: een persoon (niet liesbeth) en een bedrijf: Staats Mediahuppeldepup Liesbeth, dat was huisummer 31... Geen idee of we hier iets mee kunnen, ben bang van niet.

Liesbeth is weer erg veel aan het woord, ik wil ook wel eens andere stemmen horen, zoals de zoetgevooisde stem van Anne-Marie.
« Laatst bewerkt op: 12-01-2012, 23:28:38 door EMIBH »
臥底 是 谁?

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 2
« Reactie #203 Gepost op: 12-01-2012, 23:27:51 »
We hebben inderdaad geen schaap gezien alleen in het impressieshot. Ik dacht direct aan een anagram.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline De Bolle

  • Winnaar pool WIDM 2011
  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #204 Gepost op: 12-01-2012, 23:28:46 »
Een aardige aflevering, maar ik ben niet zo positief verrast als na aflevering 1
Het zat me dwars dat deze aflevering op TV niet 'vers van de pers' was. Het idee dat deze aflevering al door honderden anderen eerder bekeken was, voelde alsof ik keek naar een voetbalwedstrijd die allang gespeeld was. Geen fijn gevoel.

Vervolgens vertrekt mijn nummer 1 mol. Ik dacht echt dat hij zijn onnozelheid en naïviteit speelde, een rol die de mol goed past, maar helaas, ik vrees voor hem dat hij echt niet zo heel slim is. Maar grappig is hij wel. Ik heb enorm om hem gelachen.
( ik zit niet op haar, maar ga misschien wel op haar stemmen  ::rofl:: ) Erg jammer dat hij eruit is!

En dan het derde tegenvallende punt, wat direct verbonden is aan het eerste punt. Namelijk dat ik normaalgesproken de eerste paar reacties kan lezen voordat ik mijn mening geef of op iemand reageer. Maar nu moet ik eerst 10 pagina's doorspitten.  ::ohno:: Het is wat mij betreft te hopen dat de AVRO het volgende week weer bij enkel een TV-uitzending houdt.

Toch ben ik al met al heel positief. Het blijft een prachtprogramma, leuke kandidaten, indrukwekkend land. Ik kijk uit naar de volgende aflevering. De zoektocht naar de mol begint bij mij weer op nul. Wie zal ik nu eens kiezen? Mijn gevoel zegt een man. Maarten en Frits vallen af. Tim of William. Of toch een vrouw? Liesbeth is verdacht, maar Hadewych zou het ook wel kunnen zijn...  ???
« Laatst bewerkt op: 12-01-2012, 23:30:42 door De Bolle »
Ik moest kloppen want de bel doet het niet

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #205 Gepost op: 12-01-2012, 23:31:38 »
Ik kreeg twee dingen: een persoon (niet liesbeth) en een bedrijf: Staats Mediahuppeldepup Liesbeth, dat was huisummer 31...

Het nummer klopt wel met wat ze gezegd heeft, toch? En Liesbeth heeft een productiebedrijf volgens Wikipedia. En het kan best zijn dat ze dat vanuit haar eigen woning doet.

Edit: Volgens LinkedIn is dit inderdaad het bedrijf van onze Liesbeth Staats. Vraag is: woont ze daar ook? :-)
« Laatst bewerkt op: 12-01-2012, 23:34:50 door tumtum »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 2
« Reactie #206 Gepost op: 12-01-2012, 23:32:31 »

Liesbeth is weer erg veel aan het woord, ik wil ook wel eens andere stemmen horen, zoals de zoetgevooisde stem van Anne-Marie.
Sterker nog, ik weet niet of het al genoemd is, maar Liesbeth had weer als eerste de opening van de aflevering (kwam als eerste kandidaat aan het woord) net als vorige week: 'helemaal alleen'

Offline evilbanaan

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #207 Gepost op: 12-01-2012, 23:34:49 »
Ik ben wel heel blij dat de AVRO het "eliminatie" geluidje eruit heeft gehaald bij het tonen van de schermen. Was oprecht verrast dat Dio eruit ging. Hele leuke kandidaat, de enige die ik kende voor het programma begon.

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #208 Gepost op: 12-01-2012, 23:41:00 »
Bij mij blijft Liesbeth verdacht.

Heb vooral op de posities gelet waar ze zich bevond.

Bij de eerste opdracht komt ze het hoogst van iedereen (stijgende lijn)

Bij de tweede opdracht is het voor de mol de bedoeling dat de opdracht lukt (aangezien maarten mislukt had voorspelt, dit weet de mol van te voren natuurlijk)
Liesbeth en Marit voerden de opdracht goed uit. Alhoewel Marit met het onderbreken door te zwaaien kwam) Verder is de kans wel groot dat het misgaat wanneer je begint...

Tja, het blijft nog lastig, maar Liesbeth staat hoog op m'n lijst...



Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 2
« Reactie #209 Gepost op: 12-01-2012, 23:41:56 »
Bij mij blijft Liesbeth verdacht.

Heb vooral op de posities gelet waar ze zich bevond.

Bij de eerste opdracht komt ze het hoogst van iedereen (stijgende lijn)

Bij de tweede opdracht is het voor de mol de bedoeling dat de opdracht lukt (aangezien maarten mislukt had voorspelt, dit weet de mol van te voren natuurlijk)
Liesbeth en Marit voerden de opdracht goed uit. Alhoewel Marit met het onderbreken door te zwaaien kwam) Verder is de kans wel groot dat het misgaat wanneer je begint...

Tja, het blijft nog lastig, maar Liesbeth staat hoog op m'n lijst...


Liesbeth heeft in de auto ook de porto nog in handen gehad (ook ideaal voor de mol) maar ik sluit me daar volledig bij aan.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 2
« Reactie #210 Gepost op: 12-01-2012, 23:42:34 »
Liesbeth heeft in de auto ook de porto nog in handen gehad (ook ideaal voor de mol)

Die probeerde ze zelfs af te pakken
You'll never walk alone

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 2
« Reactie #211 Gepost op: 12-01-2012, 23:43:11 »
Die probeerde ze zelfs af te pakken
::vergroot:: verdacht..

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #212 Gepost op: 12-01-2012, 23:44:16 »
Die probeerde ze zelfs af te pakken

Ik heb dat proberen afpakken wel mee gekregen, maar heb eigenlijk niet gezien dat het Liesbeth ook lukte om de porto te bedienen...Hm nog maar eens opnieuw kijken.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 2
« Reactie #213 Gepost op: 12-01-2012, 23:46:14 »
En wie is deze 'retired mamaloe'?

Anagrammen voor deze uitspraak zijn:

Draait Er Mol Mee
Mol Teraarde Mei
Mol Draait Te Meer
Mol Raad Eet Riem
Mol Raad Eet Mier
Mol Daar Tree Mei
Mol Daar Eet Riem
Mol Daar Eet Mier
De Mol Ter Maaier
De Mol Maria Reet
De Mol Raait Meer

Marie De Mol Art E
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 2
« Reactie #214 Gepost op: 12-01-2012, 23:47:30 »
marit de mol? misschien iets in die richting? (is te kort, i know, maar het is er uit te halen toch?)

Offline nepgerrie

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #215 Gepost op: 12-01-2012, 23:48:38 »
Een mooie aflevering en typische molspellen! Leuk! Overigens is er nog geen bagageopdracht geweest!

Mijn grootste molverdachte is Tim, maar vind Maarten in eens ook een hele goede kandidaat om de mol te zijn. Plus die OK die aantal keer terugkomt! Ik denk dat hij een briljante mol kan zijn!!! En van de vrouwen verdenk ik eigenlijk alleen Liesbeth. Maar dat is op voorhand geweest. Kan haar nog niet echt betrappen op mol-gedrag. De aanwijzingen zijn minder duidelijk.

In alles wat Tim doet denk ik een mol te zien. Beetje gluiperig, beetje nerveus. Maar ik heb het gevoel dat het dit jaar een goede mol kan zijn! Betere mol dan vorig jaar!!!

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #216 Gepost op: 12-01-2012, 23:49:44 »
Ik vind overigens nog steeds onduidelijk wanneer er over achter de komma wordt gesproken bij tijden...waarom niet gewoon hoeveel minuten, hoeveel tienden, hoeveel seconden....

Maar inderdaad die trapopdracht is makkelijk te laten mislukken als je precies moet uitkomen.



Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 2
« Reactie #217 Gepost op: 12-01-2012, 23:50:51 »
marit de mol? misschien iets in die richting? (is te kort, i know, maar het is er uit te halen toch?)

Het zou apart zijn als Hadewych een hint zou geven over Marit ;).

Misschien iets met DWDD, de mol draait door? Die uitzending van eerder?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Njunior

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #218 Gepost op: 12-01-2012, 23:52:29 »
Wat mij echt opviel was dit.
Liesbeth zei  voordat de 'rookopdracht' begon (rond 30e minuut):

'We kwamen net een beetje op het dak van de wereld.      
Heel hoog, waar geen bomen meer groeien.
En er waren rotsachtige plateaus: vlak, maar er waren ook hele scherpe, puntige rotspartijen.
En overal was mos en gras en de wind woei hard.
En er waren alleen schapen.'


De manier waarop ze dit zegt ook echt heel vreemd...

Dit viel mij ook op. Maar dan meer het feit dat als er iemand is die de omgeving omschrijft, zij het is.
AZ Landskampioen '08/'09

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 2
« Reactie #219 Gepost op: 12-01-2012, 23:58:01 »
Het zou apart zijn als Hadewych een hint zou geven over Marit ;).

Misschien iets met DWDD, de mol draait door? Die uitzending van eerder?
Ooh haha ja inderdaad dat zou heel raar zijn :P had er even niet bij na gedacht wie het had gezegd ::bloos::