Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 157668 keer)

Offline .Mara.

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #220 Gepost op: 12-01-2012, 23:59:50 »
Die cijfers... 4263. Was de cijferreeks vorig jaar op de vuurtoren ook niet 263? Wel toevallig :-) (Zie er verder -nog- niets in, maar wel bijzonder zeg maar)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 2
« Reactie #221 Gepost op: 13-01-2012, 00:00:31 »
Ik heb even genoteerd net zoals vorig jaar hoevaak iedere kandidaat gebiecht heeft. Getelt vanaf de leader tot de executie:

Frits 14x
Liesbeth 11x
William 10x
Anne-Marie 9x
Dio 8x
Marit 6x
Maarten 6x
Tim 6x
Hadewych 3x

Grote verschillen dus. Ik ga deze getallen even vergelijken met aflevering 2 van het vorige seizoen.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Njunior

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #222 Gepost op: 13-01-2012, 00:01:16 »
Dit is apart. Ik las een uur geleden het dagboek van Dio en dat was heel kort. Ik lees 5 minuten geleden het dagboek (kwam erachter via de tweets aan de rechterkant van deze site) en het is opeens veel langer. In dat lange dagboek van hem staat ook dat 1 dag nadat hij wist dat hij mee mocht, ze weggingen. Ik vind dit eigenlijk niet kunnen, omdat de kandidaat dan geen tijd heeft om zich voor te bereiden.
AZ Landskampioen '08/'09

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 2
« Reactie #223 Gepost op: 13-01-2012, 00:06:15 »
Dit is apart. Ik las een uur geleden het dagboek van Dio en dat was heel kort. Ik lees 5 minuten geleden het dagboek (kwam erachter via de tweets aan de rechterkant van deze site) en het is opeens veel langer. In dat lange dagboek van hem staat ook dat 1 dag nadat hij wist dat hij mee mocht, ze weggingen. Ik vind dit eigenlijk niet kunnen, omdat de kandidaat dan geen tijd heeft om zich voor te bereiden.
Misschien hadden ze eerst een andere kandidaat in gedachte die op het laatste moment niet mee kon. De vertrekdatum van 16 mei is hiermee defenitief bevestigd, aangezien die zondag dat de kampioenswedstrijd was op de 15e viel

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #224 Gepost op: 13-01-2012, 00:07:42 »
Dit is apart. Ik las een uur geleden het dagboek van Dio en dat was heel kort. Ik lees 5 minuten geleden het dagboek (kwam erachter via de tweets aan de rechterkant van deze site) en het is opeens veel langer. In dat lange dagboek van hem staat ook dat 1 dag nadat hij wist dat hij mee mocht, ze weggingen. Ik vind dit eigenlijk niet kunnen, omdat de kandidaat dan geen tijd heeft om zich voor te bereiden.

Ja, zelfde ervaring hier. Ik vind het tweede, lange verhaal, ook helemaal niet Dio-achtig geschreven?!

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 2
« Reactie #225 Gepost op: 13-01-2012, 00:10:55 »
Misschien hadden ze eerst een andere kandidaat in gedachte die op het laatste moment niet mee kon. De vertrekdatum van 16 mei is hiermee defenitief bevestigd, aangezien die zondag dat de kampioenswedstrijd was op de 15e viel

Dit is inderdaad akward en opmerkelijk geschreven. Beetje zuur dagboek.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Njunior

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #226 Gepost op: 13-01-2012, 00:10:58 »
Misschien hadden ze eerst een andere kandidaat in gedachte die op het laatste moment niet mee kon. De vertrekdatum van 16 mei is hiermee defenitief bevestigd, aangezien die zondag dat de kampioenswedstrijd was op de 15e viel

Misschien hadden ze eerst een speler van Ajax in hun gedachte, maar had die zich helemaal kapotgedronken van blijdschap? :P

Of juist een speler van Twente die geen zin meer had om mee te gaan nadat hij verloren had xD
AZ Landskampioen '08/'09

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #227 Gepost op: 13-01-2012, 00:11:06 »
Erg leuke aflevering met typische WIDM-opdrachten. Ook de omgevingen waren prachtig gefilmd. 8)

Marit hield bij de executie haar vrijstelling in de hand, alsof ze al wist dat ze er niet uit zou gaan. Verdacht? ???
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 2
« Reactie #228 Gepost op: 13-01-2012, 00:18:12 »
Ik heb even genoteerd net zoals vorig jaar hoevaak iedere kandidaat gebiecht heeft. Getelt vanaf de leader tot de executie:

Frits 14x
Liesbeth 11x
William 10x
Anne-Marie 9x
Dio 8x
Marit 6x
Maarten 6x
Tim 6x

Hadewych 3x

Grote verschillen dus. Ik ga deze getallen even vergelijken met aflevering 2 van het vorige seizoen.

Aflevering 3 2011:

Karin 1-5x
Miryanna 5-10x
Patrick 5-10x
Soundos 5-10x
Horace 10-15x
Anna 10-15x
Pepijn 10-15x
Jan 15-20x
Art 15-20x
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Coeus

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #229 Gepost op: 13-01-2012, 00:24:46 »
Als je weet waar je moet zoeken dan vind je dat Liesbeth inderdaad woont op nummer 31. Hadewych woont nu op nummer 7, maar heeft dat huis gekocht op 7-9-2011, dus na de opnames. Tijdens de opnames woonde ze inderdaad op nummer 22. En haar schoenmaat is ook te vinden, die is 39, zoals ze zij. Van de drie rammen Amme-marie, Maarten en Liesbeth heeft er 1 gemold door zijn/haar mond te houden. De grootste afwijkingen met niet verifieerbare getallen heeft Anne-marie kunnen maken: haar brilsterkte en aantal piercings zijn niet te achterhalen. Maarten liep ook te knoeien met cijfers (en hij is wiskundige notabene), maar kan niet zo'n grote afwijking hebben veroorzaakt en Liesbeth sprak sowieso de waarheid over haar huisnummer en waarschijnlijk ook over haar aantal huisdieren (op Twitter heeft ze het over 'de kat).

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 2
« Reactie #230 Gepost op: 13-01-2012, 00:33:20 »
Ik vond het een mooie aflevering. Ik vind het een interessante groep kandidaten, juist omdat er af en toe wat wrijving lijkt te zijn. Daarnaast vond ik de opdrachten deze aflevering erg fijne mol opdrachten: Simpel qua opzet, maar door het belang van goede communicatie tussen de kandidaten complex in uitvoering.

De eerste opdracht heb ik echt van genoten. Ondanks dat er op het eerste gezicht niet veel mis lijkt te gaan komen ze volledig verkeerd uit. Over zo 'n opdracht is zo veel te zeggen en speculeren. Heerlijk! :D

De tweede opdracht vond ik ook leuk, maar was volgens mij wat kort. Ik zag op een gegeven moment Marit achter het stuur weg stappen, terwijl we haar verder niet hebben zien rijden. Dat vindt ik jammer. Maar verder vind ik het idee van de opdracht leuk. Veel (mis)communicatie. De beslissing wie naar boven moest komen. Geklooi! Daar hou ik wel van.

De laaste opdracht was ook leuk, al had ik met deze groep eigenlijk geen andere uitkomst verwacht. Ik had niet anders verwacht dan dat één van de groepjes de boel, waarschijnlijk niet eens bewust, zou verklooien. Ik had ook niet anders verwacht dan dat Maarten zou denken dat ze het niet zouden redden en vind hem nog altijd erg oprecht en onverdacht overkomen en verwacht daardoor geen molactie van zijn kant.

Ik blijf nog even bij Marit als mol, al is ze deze aflevering niet erg op de voorgrond. In opdracht 1 lijkt ze niet veel verdachts te doen en blijft vroeg achter. Mogelijk is haar al vrij snel duidelijk dat ze fout zitten en valt er ook niet veel voor haar te doen. Dan kan je beter uit de wind blijven als mol.

Bij opdracht 2 zie je haar niet achter het stuur, maar wel even goochelen met de porto. Ook hier lijkt ze niet heel verdacht, hoewel ook niet persé kandidatig.
De tekst in het dagboek van de mol, "Bij het rijden van dat woord met die twee auto’s had ik toch wel wat meer succes verwacht, maar in beide auto’s én op die rots is flink gemold, dus toch succes... voor mij," vind ik passen bij het gedrag van Marit in de opdracht. Een mol die de kandidaten de kans geeft boven de nullijn uit te komen en even op de figuurlijke achterbank gaat zitten tijdens deze opdracht. (Al kan je de zin vast ook anders interpreteren, dan dat de mol die opdracht niet heel hard gemolt heeft.)

Bij het kiezen wie los genomen moet worden van de groep neemt Marit het initiatief door William voor te stellen, maar neemt snel haar verlies als de rest van de groep voor Maarten stemt. Volgens mij is het voor de mol en ieder ander vrij voor-de-hand-liggend welke keuze Maarten gaat maken, dus doet de mol goed zijn best tijdens de opdracht. Mol Marit was in elk geval erg fanatiek. Marit en Liesbeth hebben meteen een goede strategie te pakken, die ook makkelijk door de andere gropejes gekopieerd kan worden, en voort het perfect uit en zit Liesbeth ook nog eens op haar lip. Er lijkt verder niemand zo goed zijn of haar best te doen.

Samenvatting, ik heb niet veel verdachts van Marit gezien in de opdrachten van aflevering 2, maar heb ook verder nog niets gezien bij andere kandidaten om mijn huidige mol te heroverwegen... of ik zit al te diep in de tunnel om uberhaupt nog naar buiten te kijken.
Na zo 'n aflevering uit de wind, zou de mol in de volgende aflevering wel vol toe moeten slaan. Als Marit dan wéér een beetje in de schaduw staat ga ik toch weer wat meer rondkijken.

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #231 Gepost op: 13-01-2012, 00:41:39 »
Even over de Moltweet "Hoe goed ken ik mezelf? Zie me in een wiskundige reeks die een stijgende lijn inzet". Hier staat dus iets over een wiskundige oplopende reeks. De code die in opdracht 3 moest worden overgeseind was 4263, ofwel: 4-2, 6-3. Dit is een wiskundige reeks; deze loopt verder op naar 8-4, 10-5 en (de twaalfde mol, dus belangrijk) 12-6.
Het getal 6 is dus waar het om gaat. Dit werd ook sterk door Marit in de test benadrukt toen zij het had over Tim: "maar die zes...".
Nu naar de opdracht op de trap. Daar hoorden we als kijkers alle vragen, behalve vraag 6. In alle andere vragen werden dingen over alle kandidaten gevraagd, behalve over Marit. In vraag 6 werd dus zeer waarschijnlijk iets over Marit gevraagd. Dit past perfect in de moltweet.
Hoe goed ken ik Marit? Niet zo goed, maar ik zie haar wel heel duidelijk in deze wiskundige reeks die een stijgende lijn inzet...

Offline evilbanaan

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #232 Gepost op: 13-01-2012, 01:06:58 »
Even over de Moltweet "Hoe goed ken ik mezelf? Zie me in een wiskundige reeks die een stijgende lijn inzet". Hier staat dus iets over een wiskundige oplopende reeks. De code die in opdracht 3 moest worden overgeseind was 4263, ofwel: 4-2, 6-3. Dit is een wiskundige reeks; deze loopt verder op naar 8-4, 10-5 en (de twaalfde mol, dus belangrijk) 12-6.
Het getal 6 is dus waar het om gaat. Dit werd ook sterk door Marit in de test benadrukt toen zij het had over Tim: "maar die zes...".
Nu naar de opdracht op de trap. Daar hoorden we als kijkers alle vragen, behalve vraag 6. In alle andere vragen werden dingen over alle kandidaten gevraagd, behalve over Marit. In vraag 6 werd dus zeer waarschijnlijk iets over Marit gevraagd. Dit past perfect in de moltweet.
Hoe goed ken ik Marit? Niet zo goed, maar ik zie haar wel heel duidelijk in deze wiskundige reeks die een stijgende lijn inzet...

Sterk. Heel sterk.  ::ok:: Hoewel ik Marit totaal nog niet verdacht (tot dit moment), heeft dit mijn ogen wel enigszins doen openen. Morgen aflevering 1 maar eens terugkijken met de wetenschap dat Marion en Dio niets meer met het spel te maken hebben, zodat ik mijn aandacht nog maar op 8 kandidaten hoef te focussen. Inclusief Marit dit keer! ::vergroot::

Offline TheProphecy

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #233 Gepost op: 13-01-2012, 01:27:20 »
Waarom Liesbeth heel verdacht is..

Korte terugblik op aflevering 1:
- Ze hangt de hele tijd rond op het strand. Ze bereikt niets, waar de andere kandidaten wel iets bereiken.
- Bij de gletsjer opdracht gaat ze op eigen zoektocht (waarschijnlijk naar de vrijstellingen) en ziet ze hoe Tim de vrijstellingen pakt.
- Bij het paintballen lokt ze Maarten naar haar toe door te zeggen: "Ik heb geen balletjes meer". Later nadat Maarten is afgeschoten, lijkt ze toch te schieten, wat vrij raar is. Ze wordt daarna vlot afgeschoten.

In aflevering 2 is ze net zo verdacht, wellicht nog wel verdachter bezig.

De opdracht op de Trap:
Vlak nadat de groep bij de trap aankomt en Art heeft gezegt dat hij bovenaan de trap staat, kijkt iedereen omhoog naar Art.
Liesbeth daarintegen is totaal niet afgeleidt en weet niet hoe snel ze die portofoon moet pakken. Ze heeft op die manier gelijk de grootste vinger in de pap. Heel erg opvallend is dan ook, dat ze zegt: "Ik had, dat was gewoon toeval, als eerste de portofoon opgepakt..".

Verder houdt ze zich deze opdracht zeer rustig, wat erg slim is. Zo behoudt ze haar positie en kan ze de kandidaten wellicht manipuleren/verwarren in de antwoorden. Ik denk niet dat er sterk gelogen is tijdens de beelden die wij zien, en zowel dan geeft dit misschien slechts 1 a 2 plaatsen verschil. Bij de vraag die wij niet zien is dit waarschijnlijk wel gebeurd. De kans is dus groot dat de mol bij de laatste 4 zit, zijnde.. William, Hadewych, Anne Marie en inderdaad.. Liesbeth. En ja, wat lacht Liesbeth toch heerlijk als ze bovenaan de trap staat. Wat ze zegt tegen Art, is ook al opvallend: "Wat hebben we fout gedaan?", en even later: "Wat ging er mis? Wat hebben we fout gedaan?". En: "Hier was de mol, denk ik, heel erg actief".

De opdracht met de auto's:
Dit is gewoon een lastige opdracht. Ik denk niet dat Dio of Frits express verkeerde aanwijzingen hebben gegeven, dit zou te opvallend zijn. Na de opdracht is duidelijk te zien dat de auto van Dio met daarin Marit, Anne Marie en William een goed resultaat hebben neergezet.. er is in iedergeval wat leesbaar. Nee waarschijnlijk zit de mol gewoon in de andere auto.

En wat wil de mol dan? Precies.. communiceren en autorijden. En wat toevallig, onze Liesbeth probeert gelijk de portofoon af te pakken van Hadewych.. helaas dat dit mislukt. Daarom gaat het eerste gedeelte van de opdracht ook goed, zoals Frits al opmerkt. Na het wisselen gaat het echter goed fout. En wie zit er na het wisselen achter het stuur? Precies, Liesbeth.

De opdracht met de rooksignalen:
In deze opdracht is de mol niet echt actief. Of toch wel? Mijn vermoeden is, dat de mol wist dat Maarten had gegokt dat de opdracht niet gehaald zou worden. En daarom moest de opdracht juist lukken. Daar waar het dan ook mis gaat, is dit puur doordat er lastige omstandigheden waren en doordat ze onhandig deden met de rooksignalen: pech voor de mol. En goed, aangezien de mol het nu goed moest doen.. en er maar 1 koppel was wat hier goed in slaagde..

En tjaa.. 4263.. een wiskundige reeks ja, maar wat betekend het?

Anyway, ik ben benieuwd wat er in aflevering 3 gebeurd. Nog meer aanwijzingen naar Liesbeth? Of was dit een afleidingsmanoeuvre van de mol..  >:D

Offline Niejo101

  • Forumlid
  • mol, moller, molst...
Re: Aflevering 2
« Reactie #234 Gepost op: 13-01-2012, 07:51:05 »
Ik zie William bij de executie van Dio in eerste instantie eerst voor zich uit staren, terwijl de rest zich naar de afvaller omdraait (logische reactie). Misschien zijn manier om het te verwerken, maar het valt me op dat hij dat in aflevering 1 ook precies zo doet. afwijkend gedrag, en misschien zelfs een patroon... ik ben alvast benieuwd naar de executie van afl. 3...
.....

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 2
« Reactie #235 Gepost op: 13-01-2012, 08:48:29 »
Er zat veel informatie in deze aflevering, gelukkig maar want ik heb wat mensen kunnen wegstrepen (Denk ik)

William : Ging gewoon te ver op de trapopdracht. Als mol kon hij weten dat ze al wat treden te kort kwamen dus die 1 trede minder maakte ook niks uit. Door zijn doordraverige gedrag krijgt hij juist meer verdenkingen van de kandidaten.

Tim en Hadewych : Vind ik niet actief in het spel. Bij het seinen doen ze amper tot niks en laten ze hun partner het werk doen.
Ze brengen geen mening in en doen ook geen verdachte dingen.

Maarten : Kon op de trap ook gewoon de waarheid spreken als hij de mol was, en dus de vragen al wist.
Dit was meer een poging om zichzelf verdacht te maken als kandidaat.

Frits : Is het gewoon niet.

Dan houd ik 3 mensen over : Anne-Marie, Liesbeth en Marit.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2
« Reactie #236 Gepost op: 13-01-2012, 09:09:03 »
Even over de Moltweet "Hoe goed ken ik mezelf? Zie me in een wiskundige reeks die een stijgende lijn inzet". Hier staat dus iets over een wiskundige oplopende reeks. De code die in opdracht 3 moest worden overgeseind was 4263, ofwel: 4-2, 6-3. Dit is een wiskundige reeks; deze loopt verder op naar 8-4, 10-5 en (de twaalfde mol, dus belangrijk) 12-6.
Het getal 6 is dus waar het om gaat. Dit werd ook sterk door Marit in de test benadrukt toen zij het had over Tim: "maar die zes...".
Nu naar de opdracht op de trap. Daar hoorden we als kijkers alle vragen, behalve vraag 6. In alle andere vragen werden dingen over alle kandidaten gevraagd, behalve over Marit. In vraag 6 werd dus zeer waarschijnlijk iets over Marit gevraagd. Dit past perfect in de moltweet.
Hoe goed ken ik Marit? Niet zo goed, maar ik zie haar wel heel duidelijk in deze wiskundige reeks die een stijgende lijn inzet...

Schitterend! Ik zou er bijna meteen naar Marit voor overstappen.

Offline Kimmetje1812

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #237 Gepost op: 13-01-2012, 10:03:08 »
Misschien betekent het helemaal niks, maar wat mij opvalt is dat bij de test slechts 4 kamernummers worden genoemd (in welke kamer slaapt de mol? 4, 2, ,6 3). Er zitten op dat moment nog 9 mensen in het spel, 2 personen per kamer... wiens kamernummer werd dan niet genoemd en zou dan dus al niet de mol kunnen zijn?!

Re: Aflevering 2
« Reactie #238 Gepost op: 13-01-2012, 10:24:35 »
Die cijfers... 4263. Was de cijferreeks vorig jaar op de vuurtoren ook niet 263? Wel toevallig :-) (Zie er verder -nog- niets in, maar wel bijzonder zeg maar)
zijn dat de nummers van de kamers te zien in de test?

Offline Marcoach

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #239 Gepost op: 13-01-2012, 10:40:05 »
Misschien betekent het helemaal niks, maar wat mij opvalt is dat bij de test slechts 4 kamernummers worden genoemd (in welke kamer slaapt de mol? 4, 2, ,6 3). Er zitten op dat moment nog 9 mensen in het spel, 2 personen per kamer... wiens kamernummer werd dan niet genoemd en zou dan dus al niet de mol kunnen zijn?!
Op 1 kamer sliepen 3 personen
Ik zie ik zie wat jij niet ziet... hoezo tunnelvisie