Auteur Topic: Aflevering 8 - 'de lachende derde'  (gelezen 52559 keer)

Offline tureluurs

• Forumlid
Re: Aflevering 8 - 'de lachende derde'
« Reactie #120 Gepost op: 8-03-2014, 00:28:47 »
Bij bovenstaande opmerkingen wil ik nog opmerken dat het nog geenszins zeker is dat de mol ook het gehele bedrag heeft verstuurd.

Offline reinier3

• Forumlid
« Reactie #121 Gepost op: 8-03-2014, 01:02:15 »
JW en Freek vertrouwden Susan, Susan heeft een aardige overredingskracht laten zien... Zodoende kreeg ze van JW en Freek de oranje stukjes. T koste bij Freek iets meer moeite maar Freek heeft al aangegeven in diverse biechten dat Susan niet de mol is volgens hem dus dan kun je de stukjes ook wel afstaan. Ze deed niet voor niets zo van: stel je voor een ontmoeting met de mol...ik vertel je dan alles wat ik te weten kom". Dat men daar überhaupt in trapte...
Maar de productie wist van te voren niet wie de oranje stukjes zouden krijgen. Sofie had net zo goed oranje stukjes kunnen hebben. Ze had er zelfs 3 kunnen hebben; dat zou ze dan toch niet allemaal aan Susan geven? (Tenzij het uitdelen van de oranje stukjes heel erg was gemanipuleerd. Bijvoorbeeld Susan die door de productie klaargelegde oranje stukjes in de zak toevoegt, zodat Freek en JW ze pakken. Lijkt me wel wat vergezocht, maar is mogelijk.)

Edit: We kunnen zo'n denkwijze ook naar mol Freek ombuigen. Freek die van te voren klaargelegde oranje stukjes pakt en natuurlijk krijgt te horen wie de andere stukjes hebben. Daarom negeert hij Sofie. Geeft daarna graag zijn stukjes aan Susan want die krijgt dan haar vrijstelling rond. Als mol wil hij natuurlijk wel een belangrijke verdachte in het spel houden.

Sorrie, back to ::ontopic::
« Laatst bewerkt op: 8-03-2014, 01:10:21 door reinier3 »

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
« Reactie #122 Gepost op: 8-03-2014, 01:32:01 »
Kunstmatig uitgevoerd, of echt zoals de lens het weergeeft?
Dat is kunstmatig. Als het echt was geweest zou het ten eerste rond zijn, niet ovaal, en ten tweede veel geleidelijker zijn. Dit ziet er lineair uit, dat is niet natuurlijk, daarom stopt het abrupt en lijkt er een extra lichte cirkel in het midden te zijn (dit is er niet echt, is een optische illusie). Dat het ovaal is, is op zich geen probleem, maar het verloop had wel iets beter gekund.
The British are not impressed.

Offline Pierce_Brosnan

• Forumlid
« Reactie #123 Gepost op: 8-03-2014, 01:53:00 »
Ook leuk om is de vrijstelling goed te hebben voorspeld.

Ik heb de afgelopen weken vaak van Susan na Jan Willem en weer terug als mol.

Freek word dus mijn eerste verliezer nu en Tygo 2de verliezer (Laatste afvaller), ook omdat na deze aflevering Freek wel heel erg als mol word neer gezet. De vraag is wat bedoelen ze met finalen, dat moet dus wel aanwijzing zijn dat de 40 vragen dus wel in 2 delen gehouden moet worden volgende week en Freek dus gewoon de eerste 20 vragen niet mee doet of in iedergeval zijn scherm nooit meer te zien krijgt.

Ik moest met de jacht ook denken aan de aflevering met de praal wagen waar ik even dacht dat Freek als Mol Jan Willem expres niet heeft gezien of Jan Willem als Mol Freek heeft gezien en ''domme'' Sophie met haar neus er boven op zat. Het vet gedrukte mogelijk nu wederom Jan Willem  Freek zijn mol wel heeft gezien en dacht hij is toch de mol en liever hij dan een ander en als dat dan 2500 kost. Die Hond was hij gewoon aan het aaien en hij probeert zich zelf verdacht te maken bij Tygo.

Suzan die gewoon tegen de kijker zegt dat Tygo niet langer haar mol is en dan opeens Freek aanwijst.
Ik denk dat Tygo als niet Mol ook geswitcht na Freek. Susan als Mol heeft helemaal geen zien om tussen als die straatjes te lopen met 2 slimme mannen als Tygo en Freek en heeft Sophie gewoon aangestuurd denk ik om op Freek te stemmen voor de vrijstelling. Zei is de mol en dan maakt het niet als je op Freek stemt.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2014, 02:13:13 door Pierce_Brosnan »

Offline Joss

• Forumlid
« Reactie #124 Gepost op: 8-03-2014, 10:29:30 »
Dit is een hele goede opmerking ::ok::

En als Susan de mol is doet ze wel heel dom om Freek de vrijstelling te gunnen daar heeft ze nota bene zelf 1750 naar toe gestuurd. Naar Tygo is geen geld gestuurd dus om geld uit de pot te houden had ze veel beter voor Tygo kunnen stemmen.

Freek goed praat .... Er wordt in aflevering 2 gezegd: geld opsturen naar aflevering 9, dus volgende week...
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #125 Gepost op: 8-03-2014, 11:53:36 »
Weet niet wat ze bij ondertiteling 888 doen, maar de 'haai kraait' is wel beetje opmerkelijk!  ::rofl::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #126 Gepost op: 8-03-2014, 11:56:38 »
Het moet een hint zijn!  ::rofl::

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #127 Gepost op: 8-03-2014, 12:16:59 »
Haha, komisch. ::rofl::

Offline Feodora

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #128 Gepost op: 8-03-2014, 13:07:14 »
Ik vond het ER gedeelte opzich best leuk, maar wel te lang. Hoewel ik wel erg gelachen heb om met name JW. Vissen vangen met een pan  ::rofl:: . De tweede opdracht vond ik gaaf al lijkt er veel gedaan te zijn met de montage. De aflevering geeft veel stof tot nadenken ook bij mij. Mijn verstand zegt nog steeds Susan, maar mijn gevoel Freek. Kortom ik ben er nog steeds niet uit.

Offline BettySpaghetti

• Forumlid
« Reactie #129 Gepost op: 8-03-2014, 14:00:23 »
Opvallend dat Susan als enige geen close-up had in de intro van Expeditie Robinson. Zou dit betekenen dat alle kandidaten moeten overleven behalve Susan, omdat ze de mol is?

Dit is volgens mij echt een megahint. Vanaf 3.30 http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1402069
« Laatst bewerkt op: 8-03-2014, 15:31:28 door BettySpaghetti »

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #130 Gepost op: 8-03-2014, 14:26:15 »
Briljante mol? Het is toch overduidelijk dat zij de mol is? Trouwens andere mensen ook opgevallen dat ze haar ogen dicht heeft op de groepsfoto? aan de ene kant te duidelijke aanwijzing, aan de andere kant, maak die foto dan opnieuw.
Ze zou zeker een goede mol zijn, en ik denk ook dat zij de mol is, maar er zijn nog complete volksstammen die compleet in de Freektunnel zitten of in de Sofietunnel.

Dat ER gedeelte was zeker heel erg leuk, maar veel voegde het niet toe aan de serie. Voor de mol lijkt mij dat ook niet de leukste opdracht, want wat kon de mol nu eigenlijk daar op kamp Noord doen?
Ich bin ein Bärliner!

Offline lightman

• Forumlid
« Reactie #131 Gepost op: 8-03-2014, 15:21:31 »
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de mening van Lightman over de uitdrukking van Susan (vooral mond) net nadat Art bij de executie de naam Jan-Willem uitspreekt om z'n scherm te zien. Ze trekt dan al zo'n medelevende lip van ach nu ziet hij zo z'n rode scherm. Dat vond ik opvallend (terwijl ik eigenlijk nog in de Freek-tunnel zit).

Ik zie hier niet veel verdachts in. Susan knijpt haar lippen samen, wat mij betreft als uiting van spanning. Haar mondhoeken bewegen allebei gelijk, dus ook geen minachtend lachje of iets dergelijks. Als de Susan verdenkers hier wel iets verdachts van willen maken, mij prima. :)

p.s. Ik heb eerder in de executie wel iets interessants bij Susan gespot, maar ik denk niet dat de Susan tunnelaars dat willen horen.  :-X
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #132 Gepost op: 8-03-2014, 15:25:01 »
p.s. Ik heb eerder in de executie wel iets interessants bij Susan gespot, maar ik denk niet dat de Susan tunnelaars dat willen horen.  :-X

En de anderen?  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline MollootTim

• Forumlid
« Reactie #133 Gepost op: 8-03-2014, 15:52:00 »
Dit is volgens mij echt een megahint. Vanaf 3.30 http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1402069

Ze laten alle gezichten zien behalve die van Susan, op z'n minst opmerkelijk!  ::vergroot::

Offline Moni

• Forumlid
« Reactie #134 Gepost op: 8-03-2014, 16:09:16 »
Ik zie hier niet veel verdachts in. Susan knijpt haar lippen samen, wat mij betreft als uiting van spanning. Haar mondhoeken bewegen allebei gelijk, dus ook geen minachtend lachje of iets dergelijks. Als de Susan verdenkers hier wel iets verdachts van willen maken, mij prima. :)

Bedankt voor je antwoord!  :D Ik was juist geen Susan-verdenker, maar dacht daar toch iets in te zien wat me aan het twijfelen bracht, maar waarschijnlijk heb ik dat dan verkeerd opgevat. Met jouw antwoord kan ik lekker in de Freek-tunnel blijven.  ::trots::
Ik ben wel heel benieuwd wat je dan eerder in de executie hebt gespot. Ik zou het namelijk wel graag willen horen.  ;D

Offline Joss

• Forumlid
« Reactie #135 Gepost op: 8-03-2014, 16:21:05 »
Uiteraard is alles vanuit ieders perspectief te verdedigen. ;D

Ik probeerde het niet vanuit een Susan perspectief te verdedigen. In aflevering 2 wordt gezegd dat het geld wordt verstuurd naar aflevering 9. Dat is aanstaande donderdag en dus niet naar de finale. Of Freek het geld zou ontvangen (rente) was alleen afhankelijk van hoe hij de test had gemaakt in aflevering 8, niet van de vrijstelling.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #136 Gepost op: 8-03-2014, 16:58:28 »

Ook ik wil dit weten, dus enlighten us lightman ;)

Offline Moni

• Forumlid
« Reactie #137 Gepost op: 8-03-2014, 17:01:05 »
Ook ik wil dit weten, dus enlighten us lightman ;)

Ik denk dat we moeten wachten tot de witbiertjes zijn gezakt.  :P
« Laatst bewerkt op: 8-03-2014, 17:02:36 door Moni »

Offline Lama1997

• Forumlid
« Reactie #138 Gepost op: 8-03-2014, 17:49:30 »
En dan nog iets...
Bij het vijf op een rij spel. Het moment dat Susan wist dat Freek en Tygo haar uit het spel speelde, lachtte ze toen in haar vuistjes? Het lijkt er wel op (vanaf ongeveer 21:40 minuten). De lachende derde?  ???

Offline Regis Filia

• Forumlid
« Reactie #139 Gepost op: 8-03-2014, 18:12:11 »
In aflevering 2 wordt gezegd dat het geld wordt verstuurd naar aflevering 9. Dat is aanstaande donderdag en dus niet naar de finale.
Aflevering 9 is de finale.
Brevis esse laboro, obscurus fio.