Auteur Topic: Aflevering 2 - opdracht 1 - National Gallery  (gelezen 67128 keer)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - National Gallery
« Reactie #80 Gepost op: 10-01-2015, 20:51:37 »
(Edit: Waar Carolina op het laatst nog naar kijkt is waar Martine in eerste instantie keek. Zie onderste screenshot en vergelijk het rechter schilderij met het linker een paar posts hoger. Het schilderij waarvan Chris over sabotage van Carolina spreekt zit er waarschijnlijk ergens tussenin.)

Dat is wel interessant dan. Dat betekent dat Carolina heeft kunnen zien of Martine haar schilderijen goed heeft opgehangen en zou het als Mol dus nog kunnen veranderen, maar doet dit niet (conclusie trek ik uit een van je posts hierboven).
Carolina zakt een beetje op m'n verdachtenlijstje.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - National Gallery
« Reactie #81 Gepost op: 10-01-2015, 21:00:03 »
Dat is wel interessant dan.

Ja hè? En aanvullingen zijn zéér welkom. Des te meer we met z'n allen spitten, des te meer interessants we tegen zullen komen.

Offline Newbee

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - National Gallery
« Reactie #82 Gepost op: 10-01-2015, 21:49:19 »
Tja omdat er iemand veel goed hem/haar afschrijven als de mol. Herinneren jullie dat dictee nog van Patrick? Foutloos!

Niets is wat het lijkt.....

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - National Gallery
« Reactie #83 Gepost op: 10-01-2015, 22:01:56 »
Tja omdat er iemand veel goed hem/haar afschrijven als de mol. Herinneren jullie dat dictee nog van Patrick? Foutloos!

Niets is wat het lijkt.....

Het dictee van Kees neem ik aan? Ja, maar dat is wel een ander verhaal. Daar ging 't uiteindelijk om het dictee dat de drie verbeteraars inleverden. Nu is het gewoon: hoe meer schilderijen goed, hoe meer geld. Dus dan kan je als Mol maar beter geen schilderijen goedhangen.

Ik vind 't wel allemaal interessant wat Heinz schrijft, ben onder de indruk van het speurwerk.  ::ok:: Op basis daarvan vind ik Carolina, Ajouad, Viktor onmols bezig en met het kiezen van de penningmeester Chris, Marlijn, (Evelien), en Rik in mindere mate. Lekker strepen!  ;D
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - National Gallery
« Reactie #84 Gepost op: 10-01-2015, 22:07:25 »
Ik ben bezig met een overzicht van alle schilderijen uit de expositiezaal. Ik heb alle 87 schilderijen nu op screenshot en op de juiste volgorde, waarvan de meeste in redelijke tot goede kwaliteit. Ik heb nu even een plaatje bijgevoegd (in lage kwaliteit) van de file waarin ik werk, maar wil nog nog wat presentabeler maken zodat het gebruikt kan worden om schilderijen af aan te geven welke hoek de kandidaten onder hun hoede hadden. Ik ga nu eerst wat anders doen, dus het kan zijn dat het resultaat morgen pas komt.

Offline Newbee

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - National Gallery
« Reactie #85 Gepost op: 10-01-2015, 22:11:07 »
Oja Kees  ::schaam::

Er waren nu ook 'maar' 3 ijkpunten. 25, 50 of alles. de volle pot is toch vrijwel onhaalbaar, als mol zal ik ook proberen 1 of liever 2x te kijken en amper te protesteren bij andere kijkers maar wel alles goed hangen. Tenzij je ziet dat alles goed gehangen wordt maar die kans is zooooo klein.

Zeker mooi uitpluiswerk overigens. Hangt alles goed maar je gaat helemaal niet kijken zou ik ook verdacht vinden bijv. Dus ga de screenshots ook nog goed bekijken erg interessant. Sowieso de kunstwerken goed bekijken aangezien ik nog altijd denk dat er 'iets' mee is. Maar wie weet is het inderdaad weer een vermomde mol zoeken tussen Aziatische acteurs.  ::rofl::

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - National Gallery
« Reactie #86 Gepost op: 10-01-2015, 22:11:46 »
Ik ben onder de indruk van jullie werk!  ::ok:: Ik weet zelf nog niet wat voor conclusie ik eraan verbind, haha, maar dat wilde ik even kwijt.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - National Gallery
« Reactie #87 Gepost op: 10-01-2015, 22:17:57 »
Zoals ergens anders ook gemeld, heb ik het idee dat de mol wellicht op een heel ander niveau aan het opereren is hier. Dus misschien nooit is gaan kijken? De combinatie van val uitzetten en Art die zegt dat in de finale meer hierover duidelijk wordt, geeft mij het idee dat de mol als een soort puppet master aan de slag is geweest?
Dat dacht ik ook. De Mol is zelf niet gaan kijken, want hij heeft al iemand anders gestuurd, daardoor blijft hij zelf onverdacht.
The British are not impressed.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - National Gallery
« Reactie #88 Gepost op: 10-01-2015, 22:38:47 »
(We zien Ajouad nog met een schilderij van een oude man weglopen.Waar is die gebleven?)

Die hangt uiteindelijk goed op de plek waar Martine in eerste instantie naar keek. Zie onderstaand screenshot en dat op de vorige pagina bij Martine. (Het moment dat Ajouad met de man leurt is vast van veel eerder in de opdracht dan gesuggereerd wordt. Net zoals dat er bijvoorbeeld bij de opdracht met de Boeddha's vorig jaar op het eind kandidaten te zien waren bij beelden die ergens aan het begin zaten.)

@Rat: Geweldig. (Ik wilde zelf ook al zoiets maken maar had al zo'n vermoeden dat ik dat beter aan jou over kon laten, en inderdaad: je was al druk bezig. ::rofl:: ::ok::)
« Laatst bewerkt op: 10-01-2015, 22:41:02 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - National Gallery
« Reactie #89 Gepost op: 10-01-2015, 23:22:40 »
Dank voor de verduidelijking Heinz.
Zoal wel vaker gebleken is wordt het beeldmateriaal niet helemaal in chronologische volgorde gemonteerd.
Dat kan ons soms op het verkeerde been zetten en maakt het uitpluizen van een opdracht lastiger.

Met mijn voorgaande posts probeerde ik vooral duidelijk te maken dat de mol ws. niet zoveel of helemaal niets fout heeft gehangen.
Om effectief te kunnen mollen ( om geld uit de pot te houden) moet de mol wel erg veel schilderijen verkeerd hangen. Het verschil tussen de te verdienen geldbedragen lag steeds rond de dertig schilderijen.Lijkt me niet dat één mol dat voor elkaar krijgt. Het accent op mollen lag m.i. niet op het verkeerd hangen van de schilderijen......


Begrijp ik en zou inderdaad zeker zo kunnen zijn. Neemt niet weg dat het geen kwaad kan om te proberen het totale plaatje wat completer te krijgen. :)

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - National Gallery
« Reactie #90 Gepost op: 10-01-2015, 23:45:13 »
Citaat
Het dictee van Kees neem ik aan? Ja, maar dat is wel een ander verhaal. Daar ging 't uiteindelijk om het dictee dat de drie verbeteraars inleverden. Nu is het gewoon: hoe meer schilderijen goed, hoe meer geld. Dus dan kan je als Mol maar beter geen schilderijen goedhangen.
Ja, en er was nu ook niet zoiets als 'ik doe er ook maar een paar goed om geen argwaan te kweken. Gewoon passief meedoen, een paar goed hangen en een paar boven elkaar net verkeerd. Als je dan al op de vingers gekeken wordt kom je er nog mee weg. En dan op het laatst verander je het nog snel even.
@ Heinz: ik heb die derde van Caroline ook nog aan m'n artikel toegevoegd.

Martine bekeek in eerste instantie die oude man waar ajouad mee liep. Opvallend dat ik die voorlopig niet zie in de totaalview van Rat.

Ajouad zette dat ene grote op die deuren, wat andermaal bevestigd dat hij en Evelien een (kleine) overlap hadden.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - National Gallery
« Reactie #91 Gepost op: 11-01-2015, 00:13:10 »
Goed bezig geweest :D
Had er vandaag naar willen kijken maar mijn planning werd in de war gegooid, maar zie dat jullie dat goed uitgepuzzeld  hebben.

Ik wil nog wel proberen het schilderij wat op de ezel staat aan het einde van de opdracht wat uit te vergroten.
Schilderij komt namelijk nergens terug (zover ik gevonden heb) in de originele ruimte en valt ook compleet uit de toon bij de rest van de kunst die er hangt.

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - National Gallery
« Reactie #92 Gepost op: 11-01-2015, 00:17:52 »
Ik heb nog toegevoegd (foto's plakken gaat in mijn artikel wat makkelijker) dat ook evelien er vijf aanwijst, en even later is te zien dat deze vijf goed hangen. Eveline is niet de mol (spoiler !) . Dat wisten we al, maar het geeft wel aardig aan dat deze manier van kijken wel werkt !

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - National Gallery
« Reactie #93 Gepost op: 11-01-2015, 00:25:07 »
Ik heb de rechterkant t.o.v. de deur af (46/87). Als het goed is kan je alles redelijk goed zien als op de link onder bijgevoegde plaatje klikt en hem daarmee download. Gelukkig viel een jpg met redelijk hoge kwaliteit (lage compressie) nog net binnen de 500kb.

De linkerkant volgt morgen ergens.

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - National Gallery
« Reactie #94 Gepost op: 11-01-2015, 01:22:37 »
Ik denk dat dat een vervolg op het Japanse theater gaat worden van vorig jaar  :P waarin menig molloot ook tijd kwijt was om maar uit te pluizen of de mol niet verkleed in kimono op die groepsfoto van de theatergroep zou staan  ;D

Dank je Joost; ik heb er soms nog steeds slapeloze nachten van :(
(waar is Jossie eigenlijk gebleven?)

---

Zoals ergens anders ook gemeld, heb ik het idee dat de mol wellicht op een heel ander niveau aan het opereren is hier. Dus misschien nooit is gaan kijken? De combinatie van val uitzetten en Art die zegt dat in de finale meer hierover duidelijk wordt, geeft mij het idee dat de mol als een soort puppet master aan de slag is geweest?

Dat is zeker het geval. Leest onderstaande 3 quotes maar eens achter elkaar:

Verder was er toch een opmerking ergens (van de productie) dat hier meer in te zien as.

In de tv-gids stond bij deze aflevering het volgende: Er zit een addertje onder het gras: mogelijk heeft de Mol een paar werken vervalst.

Verder viel mij een shot op waar er opeens schilderijen met een fel geel frame hingen in de opdracht, die ik naar mijn weten niet in het origineel heb gezien?

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - National Gallery
« Reactie #95 Gepost op: 11-01-2015, 01:40:07 »
Misschien heeft de mol schilderijen verhangen in de originele zaal?

Offline BobW

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - National Gallery
« Reactie #96 Gepost op: 11-01-2015, 01:49:21 »
Misschien heeft de mol schilderijen verhangen in de originele zaal?

Ik denk dat ze daar niet aan mochten komen.  :D

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - National Gallery
« Reactie #97 Gepost op: 11-01-2015, 01:52:08 »
Dank je Joost; ik heb er soms nog steeds slapeloze nachten van :(
(waar is Jossie eigenlijk gebleven?)

Ach, dat definieert het mollootschap toch? :D Alles uitpluizen, terugzien, dubbel controleren, theorieën n.a.v. de bevindingen samenstellen & met hints jouw molverdachte tot mol verkiezen ::ok::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - National Gallery
« Reactie #98 Gepost op: 11-01-2015, 11:14:21 »
Extra beeldmateriaal over deze opdracht:


Offline Lo

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - National Gallery
« Reactie #99 Gepost op: 11-01-2015, 12:12:48 »
Hier zit vast weer zo'n hint in waarvan Art achteraf triomfantelijk gaat zeggen: "Jullie hadden toch allemaal kunnen weten wie de mol was, kijk gewoon wat daar en daar hangt?!" ::pinokkio:: ::pinokkio:: ::pinokkio::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)