Heerlijk simpel van opzet. Gewoon wandelen en kandidaten dilemma's voorleggen. Idem met een oculus rift en een camera kandidaten over een rivierbedding laten manoeuvreren. De manier waarop de test gedaan werd + onthulling van de winnares waren van topklasse. Zo heb je ze in NL maar een aantal keer gezien. Deed mij terugdenken aan hoe Viv in Petra bij nacht tot winnares werd uitgeroepen, Kees/Carolien/Paulien die in de schemer uit die oude stoomlocomotief stapten. De dronebeelden ook van hoe de auto in een rechte lijn richting de eindomgeving reed of hoe de finalisten in hun wandeltocht werden gefilmd.
Ja, ik heb genoten van deze aflevering. Eenvoudig van opzet, groots qua filmmethode. En ook weleens verfrissend: geen Gilles de Coster die Art imiteert: wie is... de mol? Dat ziet u volgende week! Nee gewoon de mol met wat eenvoudige licht in het duisternis werpen (alsof Gilles de mol een soort Jezus figuur was zo stond ie bij die schijnwerper
) Hoe Cathy onthuld werd als winnares door haar lamp te laten branden. Ik voelde wel meteen mee voor Hanne, die baalde echt duidelijk