Auteur Topic: [KANDIDAAT] Annelies  (gelezen 59423 keer)

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #180 Gepost op: 13-03-2017, 23:56:51 »
Is dat nog steeds vanwege "te passief"? Want na zes afleveringen boordevol zowel vette als subtiele molacties gaat dat echt niet meer op.

Ik begin dezelfde rare verhouding met Annelies te krijgen als Tarbozan. Ofwel vind ik dat ze te passief is, ofwel vind ik haar irritant de opdracht te laten mislukken. Dat sluit niet uit dat ze de Mol is, maar dat maakt dat ik op het einde minder hoog met haar zou oplopen dan ik nu doe met Gilles. Het is dus een kwestie van smaak denk ik.

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #181 Gepost op: 14-03-2017, 00:03:45 »
passief is de verzamelnaam die ik eraan geef. het is niet echt passief. ze weet bij welke proeven met haar fysiek er geen actieve rol is weggelegd en berust daar in.

maar bij de museumproef is t mede haar schuld dat die proef slaagt omdat ze niet ingrijpt. bij fietsproef is ze de controle op t verdere verloop al helemaal kwijt.
Nu bij de duikproef zou ze de juiste tas pakken om niet verdacht te zijn. maar vind ik de paniekaanval weer typisch aanelies. en ik vrees dat dat een spelleke is, en dat spelleke vind ik niet netjes.

haar gedrag is t minst stabiel en dat is dan weer mols.blijft voor mij by far de moeilijkste kandidaat om te lezen.

ik houd van sneaky actieve mollen die brutaal geld wegmoffelen etc en zie in annelies een compleet andere mol. niet mijn soort mol helaas

Offline Moloproller

• Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
« Reactie #182 Gepost op: 14-03-2017, 12:11:34 »
De opmerking wordt soms gegeven hoe ze er nog in kan blijven; ze kan niks, ze weet niks...
Op zich zijn dit geen criteria om door te gaan.
Ik vermoed dat ze een stevige portie mensenkennis heeft; als lerares met vele jaren dienst, doe je heel veel mensenkennis op. (Bv: Hoe ze Sam als enige durfde te beschuldigen van een rood scherm bi de ongewone eliminatie, wijst erop dat ze op haar eigen intuïtie voortgaat).

Vergeet ook niet dat Annelies in diezelfde proef het minst verdacht was als 'mol'. Ze kreeg de meeste stemmen voor een rood scherm + nog andere die haar verdachten maar uiteindelijk anders stemden, dus die mensen zaten alleszins niet op haar als mol.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #183 Gepost op: 14-03-2017, 12:21:19 »
Ik hoop dat annelies haar tactiek om aan de zijlijn naar de groep te kijken, haar wel op t spoor van de juiste mol brengt en dat ze dan uiteindelijk niet zichzelf opgeeft als Mol  ::jaja::

ik ben het niet eens met dat annelies niks weet, ze weet hier en daar best wel wat en ook de anderen weten bv soms eenvoudige zaken niet ( fogg, 80 days around the world)
ik denk dat vanaf afl 1 annelies en eline elkaar hebben gevonden en dat de een de ander verdenkt en dat ze daarom allebei zover zijn gekomen.

Offline Moloproller

• Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
« Reactie #184 Gepost op: 14-03-2017, 12:37:39 »
ik denk dat vanaf afl 1 annelies en eline elkaar hebben gevonden en dat de een de ander verdenkt en dat ze daarom allebei zover zijn gekomen.
Als 1 van de twee de mol is, gaat die redenering op. Als ze beiden kandidaten zijn, was de kans groot dat er al één van de twee eruit zou liggen.

Deze ochtend op Q-music.
Omroepster Heidi heeft Annelies nog gehad als godsdienstlerares. En ze wist dat Annelies niet in God geloofde... en dat als godsdienstlerares! Dat is mollengedrag, ze speelt al heel haar leven de mol!

Voor Heidi is zij dan ook de mol!
« Laatst bewerkt op: 18-03-2017, 21:54:57 door Stormpie, Reden: 2 berichten samengevoegd »
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #185 Gepost op: 14-03-2017, 18:24:33 »
ze is ooit wel gelovig geweest, maar in de loop der jaren en met wat ervaringen is t echte geloven vervallen. Dat meldt ze zelf in een van haar introfilms..

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #186 Gepost op: 14-03-2017, 21:04:06 »
Och, in Nederland had je ooit een dominee die openlijk vanaf de kansel predikte dat hij niet in God geloofde.  ::jaja::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline JannekeSDG

• Forumlid
« Reactie #187 Gepost op: 14-03-2017, 22:23:11 »
Wat ik vooral Mols aan Annelies vind is dat ze bij veel opdrachten op een sleutelpositie zit om onopvallend te Mollen...blijkt vaak de Mol te zijn.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #188 Gepost op: 14-03-2017, 22:39:22 »
Wat me in aflevering 2 al mede op het spoor van Annelies als Mol bracht zie ik nog steeds: dat ze altijd wat reserve lijkt te bewaren, dat je niet direct ziet wat er in haar omgaat, alsof ze een rol speelt. Op de bijzondere momenten dat het masker even wegvalt zie ik hier bevestiging in. Bijvoorbeeld als ze moet lachen in de caravan als Robin pusht dat ze echt moet gaan slapen om de opdracht te redden en ook na afloop van de hobbelige rit tegenover Eline als er van slapen niks gekomen is. Terwijl haar rol als fanatieke kandidaat teleurgesteld reageren zou zijn. (Ze is bijvoorbeeld ook de enige die niet lacht als de stofbom ontploft.)

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #189 Gepost op: 14-03-2017, 23:06:32 »
Wat ik vooral Mols aan Annelies vind is dat ze bij veel opdrachten op een sleutelpositie zit om onopvallend te Mollen...blijkt vaak de Mol te zijn.
.
Toch mooi dat je klaarblijkelijk uit dezelfde beelden heel andere ideeen kunt krijgen. Ik heb al vaker precies t tegenovergestelde gelezen dat ze te vaak niet ver genoeg kom in een opdracht om beslissend te zijn, of te mollen.
.
maar t is inderdaad. Opvallend aan t worden hoe vaak Annelies ergens voor aangewezen wordt.
Schozoloza, scrabbel, museumroof, caravan.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #190 Gepost op: 15-03-2017, 21:52:45 »
Ik heb de indruk dat Eline en Robin op Annelies zitten. Davey wellicht ook.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #191 Gepost op: 15-03-2017, 23:12:56 »
Ik heb de indruk dat Eline en Robin op Annelies zitten. Davey wellicht ook.

Dat denk ik ook, dat ze haar als een van hun verdachten hebben. En dat dit ook voor Sam gold. (En dat dat niet voor niks is, ook al is een Mol die weinig verdacht wordt natuurlijk leuker.)

Offline keesisdemol

• winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
« Reactie #192 Gepost op: 17-03-2017, 09:58:17 »
Oh man, als Annelies de mol is, is het wel een afknapper in mijn ogen. Zo'n geweldig seizoen en zo'n (mol). Natuurlijk is een ander soort mol weleens leuk maar om in sleutelposities gewoon niks te doen en zich dom voor te doen alsof ze water ziet brandden.  :-\\ Tevens mislukt elke fysieke opdracht sowieso bij haar. Ze past in mijn ogen ook totaal niet in de groep, ook niet als kandidaat.

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #193 Gepost op: 17-03-2017, 10:06:21 »
Oh man, als Annelies de mol is, is het wel een afknapper in mijn ogen. Zo'n geweldig seizoen en zo'n (mol). Natuurlijk is een ander soort mol weleens leuk maar om in sleutelposities gewoon niks te doen en zich dom voor te doen alsof ze water ziet brandden.  :-\\ Tevens mislukt elke fysieke opdracht sowieso bij haar. Ze past in mijn ogen ook totaal niet in de groep, ook niet als kandidaat.

Met dat laatste ben ik het niet eens: volgens mij past Annelies wel goed in de groep. Ook in de extra filmpjes is goed te zien hoe ze gewaardeerd wordt door haar medekandidaten. Ze lijkt het sociaal gezien erg goed te doen! Ze fungeert als de mama van de groep. Ook trekt ze keer op keer sleutelposities naar zich toe, wat er zeker op duidt dat ze goed ligt in de groep.

Of ze een goede mol zou zijn weet ik niet. Ik vind haar 'ik kan het niet, ik wil het niet, ik durf het niet' best ergerlijk, maar op zich is het uitvergroten van zo'n karaktereigenschap niet per sé slecht als mol. Een van mijn favoriete mollen van WIDM is Milouska. Het hele seizoen heeft ze zich consequent dom gedragen, geen opdracht snapte ze tot ergernis van haar medekandidaten, die elke aflevering hoopten dat ze eruit zou vliegen. Dat was volledig een act (want Milouska is allesbehalve een domme vrouw), waardoor ze tussendoor heel veel geld heeft laten verdwijnen in haar dommigheid. Je weet pas of een mol goed of slecht is als het seizoen is afgelopen. Wie weet heeft ze wel heel veel geld actief/doelbewust laten verdwijnen, ook bij De Mol zien we niet alles in beeld.

Offline keesisdemol

• winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
« Reactie #194 Gepost op: 17-03-2017, 10:29:34 »
Met dat laatste ben ik het niet eens: volgens mij past Annelies wel goed in de groep. Ook in de extra filmpjes is goed te zien hoe ze gewaardeerd wordt door haar medekandidaten. Ze lijkt het sociaal gezien erg goed te doen! Ze fungeert als de mama van de groep. Ook trekt ze keer op keer sleutelposities naar zich toe, wat er zeker op duidt dat ze goed ligt in de groep.

Of ze een goede mol zou zijn weet ik niet. Ik vind haar 'ik kan het niet, ik wil het niet, ik durf het niet' best ergerlijk, maar op zich is het uitvergroten van zo'n karaktereigenschap niet per sé slecht als mol. Een van mijn favoriete mollen van WIDM is Milouska. Het hele seizoen heeft ze zich consequent dom gedragen, geen opdracht snapte ze tot ergernis van haar medekandidaten, die elke aflevering hoopten dat ze eruit zou vliegen. Dat was volledig een act (want Milouska is allesbehalve een domme vrouw), waardoor ze tussendoor heel veel geld heeft laten verdwijnen in haar dommigheid. Je weet pas of een mol goed of slecht is als het seizoen is afgelopen. Wie weet heeft ze wel heel veel geld actief/doelbewust laten verdwijnen, ook bij De Mol zien we niet alles in beeld.

Ja je hebt gelijk, een mol die zich dom voordoet kan goed zijn, maar heeft eigenlijk niet mijn persoonlijke voorkeur. Iedereen kan zich wel dom voordoen.

Maarja het is wel knap dat andere kandidaten dan niet doorhebben dat het allemaal een act is.

Ik heb de extra filmpjes niet gezien, maar ik geloof je wel dat het een soort mama is in de groep. Dit gevoel kreeg ik nog niet echt bij de afleveringen.

Enige wat ik niet snap eigenlijk niet waarom programma makers een vrouw toelaten van bijna 60 en dan zon fysieke opdrachten verzinnen. Bij die fietsopdracht bijv. was er al zeker 500 euro uit, door haar, aangezien zij dit nooit kon voltooien.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #195 Gepost op: 17-03-2017, 10:45:34 »
Of ze een goede mol zou zijn weet ik niet. Ik vind haar 'ik kan het niet, ik wil het niet, ik durf het niet' best ergerlijk, maar op zich is het uitvergroten van zo'n karaktereigenschap niet per sé slecht als mol. Een van mijn favoriete mollen van WIDM is Milouska. (..)

Volgens mij wordt Annelies' "ik kan het niet, ik wil het niet, ik durf het niet" zoals jij het omschrijft sterk overdreven door velen. Vanaf het moment dat ze niets leek te doen bij de museumkraak is Annelies bij velen Mol-af en dat begrijp ik ook wel want ik kon me eerst ook niet voorstellen dat de Mol zich hier zo passief zou opstellen. (Mijn verklaring: een Mol is ook een mens en kan zoiets overkomen.)

En ja, er zijn diverse opdrachten waarin Annelies snel "af" is of weinig doet. Maar dat is volgens mij geen kwestie van "niet willen" of "niet durven". Wel soms van "niet kunnen": fietstocht, Hunger Games. Het fietsen is begrijpelijk want dat was loodzwaar en is haar dus niet aan te rekenen. (Eventueel wel de makers die zouden kunnen weten dat met Annelies als Mol de Mol hier weinig invloed zou hebben. Maar ik vind het geen bezwaar dat niet iedere opdracht geschikt is voor de Mol, anders zou je kandidaten op voorhand kunnen uitsluiten.) Bij The Hunger Games had Annelies de pech dat ze niet meer door haar man beschermd kon worden en dat ze zo een makkelijk doelwit was. Bij dit "niet kunnen" was er dus geen sprake van een act.

Waar het "niet kunnen" volgens mij wel een act is is bij het scrabbelen waar ze samen met Robin een wanprestatie levert waardoor de opdracht mislukt. Maar dit vind ik geen slechte maar juist een goede molactie. Ze heeft er eerst maar mooi voor gezorgd dat ze op de sleutelpositie terechtkwam.

Want ook met dat Annelies als Mol te passief zou zijn (hangt samen met het zogenaamde "niet kunnen" en "niet durven") ben ik het totaal oneens. Ze zit in vele opdrachten op goede molposities en durft ook vet te mollen. Een greep: verkeerde vragen uitkiezen voor Eline (niet vragen naar mozzarella di bufala, antwoord buffel), Eline onterecht als toonvast aanwijzen en ook zelf de mist in gaan met Shosholoza, zich zo opvallend nerveus gedragen dat ze onterecht wordt aangewezen als de persoon met het rode scherm, zeer slecht scrabbelen, diverse verkeerde Afrikaanse woorden vormen en verwarring zaaien, Davey overtuigen om van zijn vak te stappen waardoor de bom ontploft, veel tijd verbruiken in de luchtbubbel en het midden van de vlag wit kleuren, Robin in de caravan wakker houden en traag op hem reageren en Davey te lang laten slapen door zelf te slapen.

Kortom: ik zou zeker niet teleurgesteld zijn in Annelies als Mol want ze heeft volgens mij prima molacties op haar naam staan, ondanks het feit dat ze ook af en toe weinig invloed heeft. Maar dat laatste is niet haar keuze.

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #196 Gepost op: 17-03-2017, 12:49:08 »
Volgens mij wordt Annelies' "ik kan het niet, ik wil het niet, ik durf het niet" zoals jij het omschrijft sterk overdreven door velen. Vanaf het moment dat ze niets leek te doen bij de museumkraak is Annelies bij velen Mol-af en dat begrijp ik ook wel want ik kon me eerst ook niet voorstellen dat de Mol zich hier zo passief zou opstellen. (Mijn verklaring: een Mol is ook een mens en kan zoiets overkomen.)

Want ook met dat Annelies als Mol te passief zou zijn (hangt samen met het zogenaamde "niet kunnen" en "niet durven") ben ik het totaal oneens. Ze zit in vele opdrachten op goede molposities en durft ook vet te mollen.

Misschien was ik niet helemaal duidelijk. Ik vind helemaal niet dat Annelies passief is, dat heb ik eerder ook in dit topic geschreven. Ik citeer mezelf maar even:

Annelies zou wat mij betreft een goede mol kunnen zijn, juist omdat ze in de groep zo'n actieve (!) houding inneemt. Annelies geeft zich telkens zelf op voor bepaalde taken en stuurt daarbij erg in met wie ze dat doet; dat is tot nu toe in elke aflevering gebeurt, Gilles is nog niet uitgesproken of Annelies stelt zich al ter beschikking. Annelies zorgt dat ze bij de koorzanggroep zit, stelt zichzelf meteen kandidaat voor de rustige groep (en dus voor de museumkraak) en werpt zich op als fanatiek scrabble-speelster. Dat ze uiteindelijk niet of nauwelijks bijdraagt aan de opdrachten, lijkt de groep haar nog niet echt kwalijk te nemen. Ergens vind ik het jammer als ze de mol zou zijn, want ik vind het niet echt een leuke molstrategie, maar origineel is hij zeker!

Ik vind het heel erg knap dat Annelies keer op keer op zulke goede molposities terecht komt. Dat is alleen maar te danken aan haar sociale kant en haar goede positie in de groep.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #197 Gepost op: 17-03-2017, 13:17:17 »
Klopt jolmolletje, ik was vergeten erbij te zetten dat mijn bericht niet aan jou gericht was, maar ik haakte erop in en richtte mij tot iedereen die wel teleurgesteld zegt te zijn als Annelies de Mol blijkt. (Wat natuurlijk kan, maar volgens mij niet helemaal terecht is.)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #198 Gepost op: 17-03-2017, 15:16:48 »
Ik ben geen rechter dus zo zwaar moet je mijn woordkeuze "onterecht" niet opvatten. Volgens mij is de bedoeling van mijn post duidelijk: aantonen waarom ik niet teleurgesteld zou zijn als Annelies de Mol is. ;)

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #199 Gepost op: 17-03-2017, 15:40:19 »
Waarom zijn er bij elk seizoen van (Wie is) de mol altijd van die azijnz*****ds bij die al weken voor de finale al beginnen te zeuren dat deze of gene kandidaat een slechte mol is. Ten eerste is het nog niet zeker of Annelies de mol is en ten tweede kun je pas echt oordelen na de terugblikaflevering waarin de acties worden uitgelegd. Op elke mol valt wel iets te zeuren. Maar alsjeblieft, wacht daarmee tot het seizoen afgelopen is en alle feiten bekend zijn. Laten we alsjeblieft weer hebben over waarom Annelies wel of geen mol is. Dat is waar het in dit topic over moet gaan.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!