Nou is Sam geen verdachte meer voor mij na deze aflevering, maar ik zat deze opdracht terug te kijken (omdat ik het een mooi lied vond!), met de tekst erbij. Volgens mij zingt Sam beide keren de tekst verkeerd, toch wordt hij er niet uitgepikt door de juryleden.
Tekst in de spoiler omdat de post anders onnodig lang wordt (Van Wikipedia geplukt):
Shosholozah
Shosholozah
Ku lezontabah
Stimela siphum' eSouth Africa
Shosholozah
Shosholozah
Ku lezontabah
Wen' uyabalekah
Wen' uyabalekah
Ku lezontabah
Sam zingt steeds 'Stimela' en slaat de rest van de zin over en lijkt dat consequent doen. Niet zozeer mols omdat hij uiteindelijk €1500,- verdient, maar een beetje vreemd is het wel (misschien hoopte hij dat de juryleden de missende worden zouden opmerken, maar deden ze dat niet).
Volgens mij hoor ik Eline in de tweede ronde iets heel anders zingen. Het zou 'ku lezontabah' moeten zijn, klinkt meer als 'when in the summer' of 'we're in the summer'? Nou moet ik toegeven dat ik dat niet zo goed kan verstaan... Dat zou voor Eline trouwens nog best een mooie molactie kunnen zijn, zo voor het toeziend oog van de groep. Ik denk niet dat de groep het kan horen als zij iets verkeerds zingt (hooguit Annelies die dichtbij staat.) Al denk ik dat de mol de €1000 minder makkelijk aan Annelies zou geven.