Ik heb nog niemand definitief doorstreept, maar een licht potloodstreepje staan bij volgende mensen:
Simone: Ze belt als eerste naar Art, tijdens het eerste halfuur waar dit nog gratis is.
Waarom wacht je als je de mol bent niet 30 min om Art te bellen. Dan heb je toch al 500 euro eruit gespeeld.
Zij vindt dan nog eens (als enige) M18 wat een telefoontje naar Art voorkomt (en dus -1000 euro)
Olcay: zij kijk direct achter de kaarten en wijst nog 2 groepen hierop die dat nog niet gedaan hebben.
(Stine/Emilio en Loes/Ron als ik mij niet vergis en natuurlijk haar groep). Zij zorgt hiervoor dat er
2x2000 euro wordt verdiend. Het feit dat Loes/Ron niet de kluis vinden en dat er 5000 euro afgaat van de telefoonrekening
kan zij dan niet weten.
Loes: zij vinden de kist niet (net zoals Jan/Jean-Marc) maar Jan en Jean-Marc hebben een taxi-chauffeur die niet meewerkte waar dit mede door komt. Loes/Ron had dit excuus niet, ze waren niet eens in de buurt. Als Ron niet terugkomt, komt er een definitieve streep door haar naam. Ik geloof niet dat de mol iemand zo zou elimineren zonder dat er een tweede kans is.
Jan en Jean-Marc: Jan herkent het café van ver, zij hebben als een van de eerste en Tbilisi en de aanwijzingen. Waarom blijf je dan een uur in dat café hangen? Zelfs al mol is dit een groot risico gezien er een kans is dat je als enige duo de kist niet vind, en zo je partner in de problemen helpt. Ze hadden pech met de taxichauffeur dus het kan dat dit een molactie is die niet helemaal uit de verf kwam, dus het is zeer licht.
Ron: Rood gehad dus of hij komt niet meer terug en is het niet of hij komt nog terug (waarschijnlijk optie 2) en dan zijn er 2 opties:
Als de groep beslist of hij kan terugkomen, dan is hij het definitief niet (want de productie gaat de mol volgens mij NOOIT in een scenario zetten waar de beslissing bij de groep ligt. Denk maar aan Tim H. waar de groep kon beslissen om hem te laten steken/vrij te laten of Paul waar de groep hem moest kopen). Indien hij in een scenario zit van Hans uit de Belgische mol (zelf zijn eigen lot in handen hebben) kan het nog wel.