Misschien zat de sleutel onder zijn schoen en kon hij hem door een bepaalde beweging of schrapen eraf halen.
Blijkbaar ben ik de enige die deze tunnel levend blijft houden
Dus doe ik het werk zelf maar. heb namelijk toch vakantie
Ik keek aflevering 1 terug zonder deze comment te hebben gelezen en dit is precies wat ik dacht! Ik heb ook opvallende bewegingen gezien waar hij met zijn schoen ergens op drukt, net alsof hij de sleutel hier met iets plakkerigs onder zijn schoen oppakt. Toen ik deze comment las wist ik zeker dat ik dit moet plaatsen nu.
Gif2 : Buddy drukt met de schoen op de grond (sleutel beter laten plakken onder zijn schoen)
Gif1 : Buddy wrijf met zijn schoen over de grond zodat de sleutel loskomt.
Dit is trouwens op dezelfde plek die hij in de eerste 5 seconden van de opdracht de sleutel afschermt voor Anita
(zie afbeelding).Ik heb alleen aflevering 1 en 2 grondig teruggekeken dus hier mijn belangrijkste conclusies in de Buddy tunnel:
Aflevering 1
Voorkennis laten blijken:- Hij zei: "Ik hoop dat ie erin zit". voordat hij zijn kistje opent bij de muur. Hopen dat wat erin zit Buddy??
- Meteen "huh" roepen toen hij zijn blinddoek afdeed in de vrachtwagen. Hoezo kijk je niet eerst rond voordatje conclusies trekt? net zoals Anita
- Rik houdt bij iedereen(behalve de laatste 3 krijgen wij niet te zien) het woord "mol" afschermd op de kaartjes, behalve bij Buddy
- Buddy heel enthiousiast toen hij de vrijstelling vond, sprong op en neer. Iedere elke kandidaat probeerde juist heel rustig te reageren, zodat eventueel andere het niet zagen, NIET kandidaats.
- Buddy die heel enthiousiast werd toen ze "20 euro" verdienden. Wat een brutale manier om als 20ste mol, 20 euro te vieren, die ook nog grotendeels door JOU werd verdiend.
Buddy LIEGT niet opzichtig. Tijdens het eten zei Rob: "Steek je handen op als je voor ... hebt gekozen". 3 mensen steken hun hand op, Buddy niet. Buddy werd dus betrapt op een leugen door Tina en loog in eerste instantie niet zelf, terwijl de montage duidelijk liet merken dat Buddy opzichtig loog.
Hij wilde in eerste instantie niet liegen. hier is juist Rob heel kandidaats bezig en Nathan zegt meteen dat hij voor geluk had gekozen (waarom zou je als mol zo open zijn meteen tijdens het eerste etentje?)
Aflevering 2
- Onmols om Jaike terecht te stellen om te stoppen met de gele draad en te beginnen met de blauwe. Toevallig is Buddy samen met Jaike die hem HEEL erg verdenkt (misschien wel doorgespeeld gekregen van de productie dat Jaike de test grotendeels op hem heeft ingevuld). Buddy doet heel hard zijn best om de goede kandidaat uit te hangen, maar is wel heel nonchalant bezig met de kabels voor de extra 500 euro. Jaike gooit uit frustratie de kabels neer, maar vertrouwt Buddy weer. 200 euro verdiend, wel een een verdenking weg.
- HEEL mols in de taxi. Samen met Leonie komen ze aan bij de bibliotheek waar ze moesten zijn. Leonie stelt voor dat ze nu rechts moeten. Buddy corrigeert haar en zegt zeker te weten dat ze rechtdoor moeten. Ze gaan helemaal fout en op het einde zegt Buddy nog: "we hadden rechtsaf gemoeten bij de bibliotheek" - Voorkennis en molactie. Wel op tijd binnen, maar geen envelop.
- Samen met rob heel verdacht bij de laatste opdracht met de werelddelen. Rijdt pal voor een bord voorbij en een parkeerplaats (rob en buddy samen heel verdacht).
Dit is alleen aflevering 1 en 2 en ik weet nog dat ik hem voorheen juist bij deze afleveringen vrij onmols vindt en bij de andere afleveringen juist heel mols. Misschien doe ik de volgende aflevering nog analyseren, maar aangezien het grote deel van dit forum op andere mollen zit lijkt mij dit tijdrovend en misschien wel nutteloos werk.
Gifs komen nog, heb problemen om ze te posten.