Tot mijn verrassing komen deze precies overeen met die bij Johan. Buddy heeft dus uit hetzelfde kistje gepakt dan Johan, maar toen zat er een joker in. In dit topic is volgens mij al eerder gemeld dat iets niet hetzelfde bijgevuld. Hier dus nog eentje.
Nee, Johan opent het 3e kistje, maar laat deze liggen.
Hij neemt de 1 joker mee uit het 5e kastje.
Buddy neemt wel de inhoud van het 3e kastje.
Ik heb al heel wat uurtjes besteed aan deze opdracht. De beelden zijn moeilijk te onderscheiden vanwege de verschillende cameraposities. Bovendien zitten er beelden tussen die niet kloppen, met name Leonie die kastjes voorbij loopt.
In mijn eerdere constructie was ik er van uitgegaan dat de lege kistjes niet werden bijgevuld voor deelnemers die later beginnen aan de route.
Volgens veel reacties is dit een onjuiste aanname. Dat denk ik nu ook.
Als de kistjes zijn bijgevuld met dezelfde kaarten, dan is mijn gewijzigde reconstructie van deze opdracht nu als volgt:
1. Rob loopt door, bekijkt veel kistjes en kiest het 10e kistje op het een na laatste deck voor de groepsvrijstelling. Dit is niet in beeld, maar volgens zijn eigen commentaar, zou je voor de groep moeten kiezen. Heeft minimaal de eerste groepsvrijstelling laten liggen.
2. Miljuschka loopt door tot het einde, het 14e kistje. Dat moet haast wel een vrijstelling zijn. Onderweg heeft zij ook de 1 joker, de 2 jokers en de 500,- gezien.
3. Nathan kiest de groepsvrijstelling in het 1ste kistje.
4. Leonie kiest 500,- uit het een na laatste 13e kastje. Heeft minimaal twee keer de groespvrijstelling laten liggen en de jokers en het geld.
5. Claes loopt door tot het einde op zoek naar 3 of meer jokers of een groene vrijstelling. Hij moet genoegen nemen met de groepsvrijstelling uit het laatste 14e kistje.
6. Johan wil geen groepsvrijstelling en geen geld. Kiest voor 1 joker uit het 5e kistje.
7. Buddy rekent er op dat er genoeg groepsvrijstellingen zijn. Laat de groepsvrijstelling uit het eerste kistje liggen en de inhoud van het tweede kistje. Hij kiest voor het 3e kistje en is blijkbaar verrast door de inhoud. Dit lijkt me geen groepsvrijstelling te zijn, want die heeft die l gezien. Blijkbaar staat hij voor de keuze om 500,- voor de pot te pakken.
Conclusie:
Groepsvrijstelling: Rob, Miljuschka, Nathan. Claes
500,-: Leonie, Buddy
1 joker: Johan