ad 1: ik heb de rode lijnen in plaatje 1 en 2 apart gemaakt. 1 als basis en 2 door opnieuw het groene punt in die foto te speuren mbv de vorm van de korenaren die direct in de buurt staan en vanaf dat punt een nieuwe rode lijn naar het pad te maken om de afstand te gaan meten. Dus in 1: om een lengte te bepalen van het punt tot het pad en die bekende afstand om te zetten en te extrapoleren in 2.
ad 2: ik heb zo neutraal mogelijk proberen te zijn qua kandidaten/molacties. Alleen feiten proberen weer te geven en niet WIE nu zich verplaatst en waarom. 'jouw foto' is (in mijn ziggogo) op 7:24 voordat Mil zegt of het niet 70 moet zijn en 'mijn foto 3' om 7:32 daarna.
Uit mijn foto's blijkt (tenminste voor mij) dat Nathan's "Hier hier hier, precies hier" (blauwe lijn) volgens mij bijna 80 cm van de echte vindplaats is.
Ik doe er nog een foto bij (mijn ziggogo 6:57) waarop Nathan de telefoon omhoog houdt nadat hij hem op 6:55 (mijn foto 1) vond. Ik markeer de korenaar die bij de rol die Buddy in zijn hand heeft roze. Nathan heeft niet gelopen tussen het oprapen van de telefoon en het omhooghouden ervan, maar is wel gedraaid.
Doe ermee wat je wilt. Ik wijs niemand als mol of schuldige aan hierom, ik merk het op als opvallend.