Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Voice mol  (gelezen 33805 keer)

Offline Yobi

• Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Voice mol
« Reactie #140 Gepost op: 17-02-2020, 19:31:26 »
ad 1: ik heb de rode lijnen in plaatje 1 en 2 apart gemaakt. 1 als basis en 2 door opnieuw het groene punt in die foto te speuren mbv de vorm van de korenaren die direct in de buurt staan en vanaf dat punt een nieuwe rode lijn naar het pad te maken om de afstand te gaan meten. Dus in 1: om een lengte te bepalen van het punt tot het pad en die bekende afstand om te zetten en te extrapoleren in 2.

ad 2: ik heb zo neutraal mogelijk proberen te zijn qua kandidaten/molacties. Alleen feiten proberen weer te geven en niet WIE nu zich verplaatst en waarom. 'jouw foto' is (in mijn ziggogo) op 7:24 voordat Mil zegt of het niet 70 moet zijn en 'mijn foto 3' om 7:32 daarna.

Uit mijn foto's blijkt (tenminste voor mij) dat Nathan's "Hier hier hier, precies hier" (blauwe lijn) volgens mij bijna 80 cm van de echte vindplaats is.

Ik doe er nog een foto bij (mijn ziggogo 6:57) waarop Nathan de telefoon omhoog houdt nadat hij hem op 6:55 (mijn foto 1) vond.  Ik markeer de korenaar die bij de rol die Buddy in zijn hand heeft roze. Nathan heeft niet gelopen tussen het oprapen van de telefoon en het omhooghouden ervan, maar is wel gedraaid.

Doe ermee wat je wilt. Ik wijs niemand als mol of schuldige aan hierom, ik merk het op als opvallend.

Offline Mosquito

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
« Reactie #141 Gepost op: 17-02-2020, 21:23:00 »
De reden dat ik bij deze opdracht Nathan niet zo verdacht vind en Rob wel is dat Nathan meerdere telefoons ging en Rob geen.
Maar als Nathan mol is heeft hij zich wel laten zien als snelle zoeker, handig voor opdracht 3...
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Rob310

• Forumlid
« Reactie #142 Gepost op: 17-02-2020, 21:42:44 »
Nathan corrigeert de 69 eerder dan Mil, namelijk direct na het meten eigenlijk corrigeren ze het apart van elkaar allebei tegelijk. Mil roept t van grote afstand, dus die weet niet dat Nathan ook aan het corrigeren is.

Ik hoor graag hoe Nathan hier dan gemold zou hebben. het foute getal is 90/91. De beginpositie is niet door Nathan gemold, want die had juist Buddy op de goede plek gezet, die dichterbij het tweede meetpunt is dan waar Buddy Rob heeft gepositioneerd. Nathan is alleen al lang weg als Rob daar wordt neergezet. Je ziet vervolgens shots waar Nathan de telefoon van het tweede meetpunt van het 90/91 stuk vindt en waar hij staat als er gemeten wordt. Dit wordt gefilmd vanuit dezelfde hoek en hij staat op dezelfde plek.

Ik zie op basis van de info die we krijgen niet in hoe Nathan hier gemold kan hebben en vind het onmols dat hij als eerste de meetfout van Buddy corrigeert van 69 naar 70. Ik vind de redenering hoe hij hier wel gemold zou kunnen hebben vergezocht. Maar daar mogen de meningen over verschillen natuurlijk, agree to disagree ;)

Ik kijk naar de acties en baseer daar mijn molverdachten op, op dit moment is dat 99% Rob geworden na 6 afleveringen, maar ik blijf altijd openstaan voor twists, want niet is wat het lijkt ;)

Er is ook niet gemold bij het eerste meetpunt.
Dit idee wordt vooral veroorzaakt doordat de camera standpunten afwijken tussen de verschillende screenshots in. Als je het stuk terugkijkt in bewegend beeld is veel duidelijker dat Rob nagenoeg op de vindplaats staat.
Ik schreef eerder het volgende in het Nathan kandidaten topic:

Ik ben er uit en ga definitief voor Nathan als de Mol.
Geconcentreerd op de 'telefoon opdracht' en heb samen met mijn vrouw het volgende gevonden:

Bij de eerste afstandsmeting corrigeerd Nathan Buddy, nog voordat Mill dat doet. Hij zegt: "weet je het zeker? Hij lag hier." (Foto1)

Bij de tweede telefoon bukt Nathan zich recht naar voren om de telefoon op te pakken maar laat Buddy, die nu wéér náást Nathan staat te meten, deze keer wèl zijn gang gaan terwijl ie hier toch zeker ook had moeten corrigeren "hij lag niet daar, maar hier" (foto 2 en 3)

Daarnaast valt het in de opdracht 'vakwerk' erg op dat Nathan heel graag wil gaan cashen vóórdat iemand de oplossing van de puzzel vindt. Ze hebben nu al zo vaak 'fout' gestaan dat de kans groot is dat er bij een volgende wissel nog eens 500 of 1000 bij komt.

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #143 Gepost op: 17-02-2020, 21:49:45 »
Maar als Nathan mol is heeft hij zich wel laten zien als snelle zoeker, handig voor opdracht 3...

Ha dat zou wel een heel geraffineerd psychologisch opzetje zijn!

Offline Thiago

• Forumlid
« Reactie #144 Gepost op: 17-02-2020, 23:48:47 »
Heel leuk allemaal en goed speurwerk van mede molloten over de afstanden en meter voor of achteruit....

Maar ik zit nog steeds met de vraag, waarom heet deze opdracht Voice Mol!??
Waarom Voice Mol?

Na afloop zegt Rik dat ze toch wel een goed gevoel kunnen overhouden aan deze opdracht.
Het was maar een meter verschil.
Rik maakt niet alleen in deze aflevering met z'n handen 5 en 1 maar ook deze oude bekende...

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #145 Gepost op: 18-02-2020, 00:50:37 »
Leonie was degene die uiteindelijk de nummers dicteerden. De enige echte sleutelpositie in deze opdracht.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #146 Gepost op: 18-02-2020, 05:22:12 »
Is Rob niet vooral meest verdacht omdat hij twee maal een suggestie voor een nummerverandering doet, Buddy een keer en Nathan afwacht? Kan ook twee kanten op natuurlijk. Rob kan de veranderingen voorstellen zodat niemand het nummer 90 zal veranderen en daar ook geen tijd meer voor is. Of de fanatieke kandidaat zijn die snel van alles wil proberen. Nathan kan zich stil houden omdat hij als kandidaat ook niet weet wat er mis is. Of hopen dat niemand van de 90 een 91 il maken.

Klinkt Rob meer verdacht. Zit er alleen wel mee als ik eerdere afleveringen terug kijk, ik Rob vaker omols en Nathan vaker mols vindt.

Offline Keeshond

• Forumlid
« Reactie #147 Gepost op: 18-02-2020, 08:50:20 »
Met de letters op je telefoon krijg je bij het telefoonnummer de volgende reeks:

ghi - wxyz - def - pqrs - mno - jkl - tuv

Mocht je daar een combinatie mee willen maken met Nathan, Mil, Rob en Buddy dan is een 2 benodigd. 'Leonie' kan wel. Sterker nog, je kan maken: 'Leonie is de Mol'.

Offline Iris_77

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #148 Gepost op: 18-02-2020, 10:24:55 »
Met de letters op je telefoon krijg je bij het telefoonnummer de volgende reeks:

ghi - wxyz - def - pqrs - mno - jkl - tuv

Mocht je daar een combinatie mee willen maken met Nathan, Mil, Rob en Buddy dan is een 2 benodigd. 'Leonie' kan wel. Sterker nog, je kan maken: 'Leonie is de Mol'.

Waar komt de ghi dan vandaan? Er zat geen 4 in het telefoonnummer...  ???

Offline Keeshond

• Forumlid
« Reactie #149 Gepost op: 18-02-2020, 10:32:42 »
Waar komt de ghi dan vandaan? Er zat geen 4 in het telefoonnummer...  ???

Oh.. ik zag de 7 voor een 4 aan op mijn briefje. Mijn hele theorie stuk.

Offline brigje

• Forumlid
« Reactie #150 Gepost op: 18-02-2020, 17:48:12 »
Wat mij opvalt in deze opdracht dat er als alternatief eerst 17 wordt geprobeerd in plaats van 18, nog wel te begrijpen want ze wisten niet zeker wat dat moest zijn. Maar daarna zou je toch logischerwijs eerst de langst gemeten afstand gaan aanpassen lijkt mij. Dus als mol een heel riskante aktie om op de langste afstand te mollen, die had zomaar ongedaan gemaakt kunnen worden. Van 18 nog terug proberen naar 16 is helemaal vreemd. Ik verdenk Nathan, maar hier is Rob toch wel verdacht, hij stelt die 16 voor....

Offline Molloot86

• Forumlid
« Reactie #151 Gepost op: 18-02-2020, 20:58:19 »
Ben ik de enige die zich afvraagt wat er achter dat VOICE schuil gaat? Er zit een hint in die titel. Was de ''stem'' van de Mol misschien hoorbaar op de telefoon?

Offline molE13

• Forumlid
« Reactie #152 Gepost op: 18-02-2020, 21:47:27 »
Ben ik de enige die zich afvraagt wat er achter dat VOICE schuil gaat? Er zit een hint in die titel. Was de ''stem'' van de Mol misschien hoorbaar op de telefoon?
Hint naar werk van de mol zal het wel niet zijn. Toch?

Offline Molloot86

• Forumlid
« Reactie #153 Gepost op: 18-02-2020, 21:48:34 »
Nee dat is te makkelijk. De hints slaan altijd op iets wat in de opdracht heeft plaatsgevonden.

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #154 Gepost op: 18-02-2020, 22:26:06 »
Ik denk gewoon een leuke variant op het woord voicemail, niks meer, niks minder. ;)

Offline molE13

• Forumlid
« Reactie #155 Gepost op: 19-02-2020, 04:13:19 »
Ik denk gewoon een leuke variant op het woord voicemail, niks meer, niks minder. ;)
Dat vermoed ik ook.

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #156 Gepost op: 19-02-2020, 14:18:00 »
Ben ik de enige die zich afvraagt wat er achter dat VOICE schuil gaat?

Ik stel vast dat het niet gecheckt wordt. Ik herinner me "Ni hou, ik moet naar de HEMA." of zoiets.

Offline Waardenburg

• Forumlid
« Reactie #157 Gepost op: 19-02-2020, 14:29:10 »
Ik vind het vooral bijzonder dat alle voicemails hetzelfde klinken, maar mijn Chinees is dan ook niet echt op orde. Hoe kan het, dat er bij een willekeurige fout nooit iemand opneemt? En dat alles meteen naar voicemail gaat? Er zijn zoveel fouten mogelijk, dat je daar nooit op kunt anticiperen. Toch een hint? Maar welke dan?

1 70 91 37 65 18
1 70 91 37 65 17
1 70 91 36 65 18
1 70 91 37 65 16

1 70 90 37 65 18 (de oplossing)

Ze twijfelen blijkbaar maar over twee getallen. De 37/36 en de 18/17/16. De 91 is, hoewel fout, nooit een discussiepunt geweest.

Offline widm1992

• Forumlid
« Reactie #158 Gepost op: 19-02-2020, 14:37:07 »
Als mol hoef je hier natuurlijk niets te doen, behalve zorgen dat er minimaal 1 getal fout is en verder zorgen dat juist die niet gecorrigeerd wordt. Ik zou als mol dus zelf niet in het zicht willen en ook niet bij het meetlint in de buurt komen.

Offline Waardenburg

• Forumlid
« Reactie #159 Gepost op: 19-02-2020, 14:43:43 »
Zolang de groep denkt dat 91 goed is, hoef je je helemaal nergens mee te bemoeien. Het vinden van de latere getallen doet er dan ook al weinig meer toe. De groep is al zeker van een fout getal. Job done. Gezien het voorgaande was het misschien nog logisch geweest om te discussiëren over de 70, maar ook dat gebeurde niet.