Er kan ook dit uitkomen
TB IS D MOL
De letter B zit op een cijfertoetsenbord onder de 2. De 2 zit niet in het telefoonnummer. Iedere redenatie naar de letter B toe is daarom voor mij meteen te ver gezocht.
Er zijn ruim 5000 combinaties mogelijk met de letters die volgens een cijfertoetsenbord behoren bij de cijfers van het telefoonnummer. Als daar een goede combinatie bij zit dan vind ik het een sterke hint. Ik heb die optie in een sheet onder elkaar staan maar ik kan er geen chocola van maken (lastig, zeker wanneer je ze als anagrammen benaderd).
Edit: Het gaat nog wat verder. Ook de 4 (letter I) zit maar niet in het telefoonnummer. De 3 zit er 1x in en kan dus, m.i. niet voor zowel de D als de E staan, de 6 zit er 1x in en kan dus, m.i. niet voor zowel de M als de O staan.
Nee, dit gaat hem niet worden, ben er zelf ook uitvoerig mee bezig geweest maar via de letters behorende bij de cijfers op ene cijfertoetsenbord komt er niets zinvols uit tenzij je zoveel mitsen en maren gaat inbouwen en aannames gaat doen dat het als hint niet meer uit te leggen is.
Jammer, goede poging.