Poll

Wie is de Mol?

Alina
74 (44.3%)
Bart
38 (22.8%)
Jolien
55 (32.9%)

Totaal aantal stemmen: 166

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 64469 keer)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #180 Gepost op: 24-03-2020, 00:32:42 »

maar hoezo verdenkt iedereen jolien? als mol zou je toch  nooit met iemand de kist bewaken?


Als mol kun je prima de kist bewaken. Maar waarom erover liegen? Als mol weet je heus wel dat het gefilmd wordt en getoond aan de anderen. Gevalletje Buddy die ook onnodig loog.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #181 Gepost op: 24-03-2020, 00:34:11 »
7. Dorien
6. Christian
5. Salim
4. Laure
3. Alina
2. Jolien
1. Bart

Misschien tunnelvisie, maar de opmerking dat hij teleurgesteld was dat het Griekenland werd (de mol weet al waar hij naar toe gaat) en het gemak waarop hij zijn hartslag laag hield (liep hij wel) verbazen mij. Volgende week verder.

Misschien / waarschijnlijk zit ik er helemaal naast, maar ik ben blij dat het in België een stuk gemakkelijker is om een mening over de mol te hebben dan in Nederland.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #182 Gepost op: 24-03-2020, 10:21:44 »
Voor nu Els op 1.

Al heb ik ook mijn bedenkingen bij Jolien, Salim, Laure, Christian, Dorien en Alina. Het kan dus nog alle kanten op.  ::rofl::

Dus niet.  ::rofl::

Ik ben er nog niet helemaal uit.

Op dit moment verdenk ik Alina en Salim het meest (op de poll gestemd voor Alina).
Ook serieuze kanshebbers: Christian, Jolien
Potentiële mollen, maar wel raar als zij het zijn: Laure (heeft zich mega-verdacht gemaakt bij sommige kandidaten, beetje raar voor een mol?), Bart (zeer verdacht door de hartslag, maar afl. 1 zit mij dwars, zou je dat zo als een mol doen?)
Niet heel waarschijnlijk: Dorien
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #183 Gepost op: 25-03-2020, 10:32:51 »
Mijn hoofdverdachte uit de eerste 2 afleveringen Christian was te kandidaats in afl.3. Bij het raften voorstellen dat de traagste boot voor zou varen. Eerst kruikjes met een geldbedrag willen raken vóór de kruik met het nadeel. Twee maal aandringen om te wachten bij de finish zodat er binnen de 11 sec. gefinisht zou worden. Met het idee komen om een karikatuur te maken bij het beeldhouwen. Daarbij opgeteld dat hij niet naar beneden wilde op de Vradeto trappen ( de mol zou hier tijd willen rekken en te laat willen binnenkomen) geen mol  ::ohno::

Nieuwe hoofdverdachte Bart. Bart popt steeds op maar heb ik opzij geschoven vanwege de 10.200 en de opdracht met de truffel.
Hij doet echter voldoende vreemde dingen en bij het ruwe beeldmateriaal is hij ook erg verdacht. Hij weet zich steeds op bepaalde posities te wurmen. Biedt zich meteen aan als vrijwilliger in de eenzame positie in afl. 1. Zegt geluk te hebben in de liefde zodat hij niet op de plek komt voor de spelers die geluk hebben in het spel en is niet creatief zodat hij niet bij de beeldhouwers terecht komt.

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #184 Gepost op: 25-03-2020, 11:45:48 »
Nieuwe hoofdverdachte Bart. Bart popt steeds op maar heb ik opzij geschoven vanwege de 10.200 en de opdracht met de truffel.
Hij doet echter voldoende vreemde dingen en bij het ruwe beeldmateriaal is hij ook erg verdacht. Hij weet zich steeds op bepaalde posities te wurmen. Biedt zich meteen aan als vrijwilliger in de eenzame positie in afl. 1. Zegt geluk te hebben in de liefde zodat hij niet op de plek komt voor de spelers die geluk hebben in het spel en is niet creatief zodat hij niet bij de beeldhouwers terecht komt.

Mooie analyse Moedermol. Wat je beschrijft over Bart komt ook de hele tijd in mij op. Ik had hem afgeschreven vanwege die 10200 euro (dat is gewoon géén leuke molactie, liever kandidaten hoog laten bieden dan dat de mol zelf dit laatste schepje erbovenop moet doen). Maar hij blijft rare / gekke dingen doen, wurmt zich in belangrijke posities, leidt het spel (zoals hij zijn raft opzweepte zorgde ervoor dat het spel echt gespeeld werd) en zet constant het spel op scherp. Wat dat betreft zou hij een supergoede mol zijn, blijft over de vraag waarom hij als mol zelf het hoogste zou hebben geboden.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #185 Gepost op: 25-03-2020, 12:15:36 »
1. Christian
2. Salim
3. Laure

De rest verdenk ik niet meer.
Frankje Lapi

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #186 Gepost op: 25-03-2020, 13:35:05 »
Salim
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #187 Gepost op: 25-03-2020, 16:38:48 »
Mooie analyse Moedermol. Wat je beschrijft over Bart komt ook de hele tijd in mij op. Ik had hem afgeschreven vanwege die 10200 euro (dat is gewoon géén leuke molactie, liever kandidaten hoog laten bieden dan dat de mol zelf dit laatste schepje erbovenop moet doen). Maar hij blijft rare / gekke dingen doen, wurmt zich in belangrijke posities, leidt het spel (zoals hij zijn raft opzweepte zorgde ervoor dat het spel echt gespeeld werd) en zet constant het spel op scherp. Wat dat betreft zou hij een supergoede mol zijn, blijft over de vraag waarom hij als mol zelf het hoogste zou hebben geboden.


Ja, mijn eerste gedachte was ook dat Bart zich, na deze actie, de eerstvolgende opdrachten niet veel meer kon permiteren maar hij had wel een goedmakertje door zich snel aan te melden voor de eenzame positie. ( daarbij ook meteen zeggen dat de anderen dan niet meer mochten zeuren ;D) Die eenzame positie was achteraf gezien misschien wel de beste molpositie omdat hij invloed had op de tijd. Bart kwam nipt op tijd aan op het eiland (op 40sec) terwijl de klok nog niet geluid had. Die klok was wellicht voor hem een teken. Bart had goed zijn best gedaan (kwam ook nog eens in beeld toen Els dat tegen hem zei) De opdracht zou mislukt zijn ware het niet dat Alina nog een heldendaad verrichtte. ;D

Wat Bart daar in dat bootje gedaan heeft weet ik niet maar hij was niet zichtbaar voor Dorien en Christian, ( beiden geen mol meer voor mij) Hij was druk aan het peddelen, zegt last van zijn armen te hebben ( we weten nu dat hij de enige kandidaat is met ervaring) maar kwam net op tijd aan. Ondertussen nogal vertragend door Alina, Bruno en Els niet te helpen. Ze moesten zelf maar in de band springen wat misging. toen Els wel goed sprong viel Bart zelf maar uit de boot. Vroeg nog of het echt nodig was om ook Els op te halen. Na afloop op het strand confronteerde hij Dorien en Els met het feit dat ze hem niet gezien hebben. Dat doet hij overigens ook regelmatig, anderen de schuld geven. o.a. bij de Vradetotrappen richting Alina en Bruno over hun keuzes wie welke deelopdracht moest doen.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #188 Gepost op: 25-03-2020, 21:28:31 »
Ik blijf nog steeds bij Salim, Bart of Jolien.
Meer L

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #189 Gepost op: 26-03-2020, 12:17:07 »
Poeh, eigenlijk is alles nog verwarrender geworden voor mij  ;D

Met Els dus op een fout spoor, werd al duidelijk tijdens de aflevering. Dorien kan nu echt van de radar.
Alina staat bij velen op de radar, maar totaal niet op de mijne. Ik wacht wel tot ik echt goede hints hier voorbij zie komen.  :P

Bart weer flink gestegen op het verdachtenlijstje, dan moeten we het verdienen van geld door hem toch maar steken op dat hij 'nog wat goed te maken heeft'. Het meest interessante deze aflevering vond ik de discussies bij de Minotaurus, daar moet je als Mol toch actief een rol in hebben denk ik. Bart, Salim en Jolien zijn daar zeer actief, ieder verwarrend/storend op eigen manieren, Laure ook nog een beetje. Maar dan zit ik op vier van de zeven overgebleven kandidaten...  ::rofl:: Bij Laure krijg je toch snel de neiging te zeggen dat ze iets te afwezig is, maar ik blijf haar in de gaten houden. Voor zowel Jolien als Laure geldt dat dat waken bij die kist niet geheel logisch is, maar misschien drong dit zich toch op als veilige optie voor de Mol (onder druk van de ander?). Als Mol kon je denk ik het beste bij de opgraving zijn, niet bij het beeldhouwen (minpunten voor Salim). Het gedrag van Salim is wel opvallend, maar vraag me nog af of het de groep echt geld heeft gekost.

Zo kom ik voor nu op Jolien en Bart als hoofdverdachten, en vul ik Bart in vooral op basis van aflevering 3.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #190 Gepost op: 26-03-2020, 16:38:10 »
1. Alina
2. Jolien
3. Bart

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #191 Gepost op: 26-03-2020, 17:47:37 »
1) Aline
2) Salim

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #192 Gepost op: 27-03-2020, 13:54:19 »
Molien

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #193 Gepost op: 28-03-2020, 12:12:29 »
Een analyse van de verdenkingen voor aflevering 4 in de eerdere seizoenen. Omdat mijn conclusie de mollen van de afgelopen jaren kan verraden, heb ik alles even onder spoiler tag gezet.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Conclusie: Meestal zit het forum toch na drie afleveringen al vrij goed. Vorig jaar was een uitzondering, maar dat blijft in mijn ogen, ondanks dat ze onvoorbereid was, een matige mol. Ik denk ook wel dat de productie heeft bijgeleerd op vlak van montage, dus dat dat mede vorig jaar en misschien dit jaar (Jolien is helemaal niet de mol voor mij) verklaart.

« Laatst bewerkt op: 28-03-2020, 12:15:13 door Belgian Mol »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #194 Gepost op: 28-03-2020, 13:10:22 »
Mijn top 3:
1. Bart
2. Bart
3. Bart

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #195 Gepost op: 28-03-2020, 14:09:29 »
Mijn top 3:
1. Bart
2. Bart
3. Bart

 ::rofl:: ik durf deze tunnel nog niet in. Maar ik moet de pool voor morgen nog invullen.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #196 Gepost op: 28-03-2020, 15:17:18 »
Omdat het kan, nog een rondje Laure. Maar ik vrees tegen beter weten in. :)
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #197 Gepost op: 28-03-2020, 15:32:01 »
Sky might be falling but remember you can fly

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #198 Gepost op: 28-03-2020, 17:11:56 »
ik kies voor laure of salim
chipsverslaafde <3

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #199 Gepost op: 29-03-2020, 00:59:22 »
Ik twijfel tussen Laure en Jolien.

Beide doen niets bijzonders in aflevering 1 qua molactie/anti-molactie

Beide falen in een deelopdracht, Laure kost de groep samen met Christiaan in een andere geld qua tips.

Beide gaan de kist bewaken, niet perse mols maar de mol voorkomt hier wel dat de identiteit al bekend wordt.

Bij de rafts zorgt Laure samen met Dorien voor 1400 euro, terwijl Jolien net aanzet tot hard roeien waardoor deze ook verdiend wordt

Bij het graven geven beide aan eerst bedragen te willen én dan pas de ? (die hen serieus had kunnen helpen in dit spel).

Laure geeft aan zeker te zijn van de zandloper in de oudheid, en geeft dit ook aan aan een twijfelende Alina (fout) maar Jolien bevestigt dit (fout),

Bij de beelden zet Jolien Els goed, maar wil Salim fout zetten, Laure verbetert dit. Wanneer Alina zich fout herkent, bevestigt Laure dit maar Jolien verbetert dit terecht naar Laure.

Bij de minotaurus geeft Jolien aan dat Salim best veel hartslagen neemt om niet in de stress te komen. Dit lijkt me eerder een kandidaatsactie omdat je niet kan weten hoe hoog Salims hartslagen zijn. (aanpassing:Salim geeft wel aan een hoge te hebben). Laure bevestigt dit en geeft aan om een gemiddelde te nemen. Jolien oppert 800, Laure bevestigt dit

Laure gaat als tweede, en begint kalm maar neemt een andere draad (wat ik raar vind, want als ze de harpij gevolgd had, moest ze gewoon volgen ipv zoeken).  Jolien stuurt haar rustig aan, maar Laure loopt een bordje voorbij (wat verdacht is, maar kan ook perongeluk. Ik ben zelf aan het verbouwen en vaak zoek ik minutenlang naar materiaal dat ik gewoon ben voorbijgelopen).  Jolien geeft aan dat ze te hoog gaat en Laure blokt haar af. Daarna geeft ze aan het bord gemist te hebben, en gaat ver over haar hartslagen. Ze gaat af, maar verliest wel alle invloed in het spel.

Jolien vertrekt met 1100 en gaat er snel de hoogte in. Ze verliest tijd met haar hartslag onder controle te hebben. Bart geeft aan om voor het stukje te gaan zodat ze iets vooruit komen, maar Jolien komt gewoon terug, zodat ze de route kan uitleggen.

Bart geeft aan niet gestoord te worden, Jolien wil hem iets vragen waardoor hij toch gestoord wordt.

Kortom, beide dames doen veel mols én ik geraak er niet uit.

klaar voor de strijd