Auteur Topic: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Vrijstelling  (gelezen 10470 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
[Aflevering 1] Opdracht 1 - Vrijstelling
« Gepost op: 8-03-2020, 23:14:30 »
Bespreek hier de eerste opdracht waarbij de kandidaten op de vrijstelling bieden onder toeziend oog van de mol.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Vrijstelling
« Reactie #1 Gepost op: 8-03-2020, 23:23:13 »
Belangrijkste lijkt me: Wie bood wat?

Gilles - €0
Christian - €0
Jolien - €400
Salim - €2100
Laure - €2600
Dorien - €3500
Els - €5100
Alina - €5400
Bruno - €7500
Bart - €10200

Enkel hierop afgaand ga ik ook voor de theorie dat de Mol "in het midden zit". Dat maakt voor mij iedereen van Salim tot en met Alina het meest verdacht.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2020, 23:33:11 door Hulpmol »

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Vrijstelling
« Reactie #2 Gepost op: 8-03-2020, 23:31:50 »
tja, het diepterecord van de pot is ook wel bereikt.

-€10.200 en dat een maand voor vertrek. Knap hoor!
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Vrijstelling
« Reactie #3 Gepost op: 9-03-2020, 00:13:02 »
Wie biedt er dan ook tienduizend euro :o ::)

Ik denk dat de mol op basis hiervan nog steeds iedereen kan zijn behalve Bart.
Waarschijnlijk kon de mol achteraf aan de hand van de gebode bedragen een bod samenstellen. Dan kan de mol dus voor letterlijk alles kiezen. Maar zelf het bedrag ophogen zal de mol niet snel doen lijkt mij.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Vrijstelling
« Reactie #4 Gepost op: 9-03-2020, 00:22:15 »
Wie biedt er dan ook tienduizend euro :o ::)

Nou ja, als je een maand van tevoren al bijna weet dat je niet als eerste afvalt, zou ik wel wat durven te bieden ja.

Ik zat voorafgaand zelf te denken aan een bedrag van €10.600 Boven de 10.000 is het veel, maar dat kan iemand anders ook nog doen, dus moet je ietsje meer bieden. En Je weet ook dat het wel weer terug te verdienen is. Anders stoppen ze er niet zo'n opdracht in.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Vrijstelling
« Reactie #5 Gepost op: 9-03-2020, 00:24:16 »
Ik denk ook niet dat de mol het hoogste zou bieden. Dan zet je jezelf direct in de schijnwerpers en vinden mensen je toch minder sympathiek en minder betrouwbaar (aangezien je jezelf zo wel neerzet als een egoïst).. en de mol heeft geen vrijstelling nodig.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Vrijstelling
« Reactie #6 Gepost op: 9-03-2020, 00:30:24 »
Ik denk ook niet dat de mol het hoogste zou bieden. Dan zet je jezelf direct in de schijnwerpers en vinden mensen je toch minder sympathiek en minder betrouwbaar (aangezien je jezelf zo wel neerzet als een egoïst).. en de mol heeft geen vrijstelling nodig.

Ja, maar zo'n actie helemaal in het begin is straks iedereen weer vergeten, vooral als anderen al dan niet opzettelijk kostbare fouten gaan maken.
Woosie down?

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Vrijstelling
« Reactie #7 Gepost op: 9-03-2020, 00:31:09 »
De mol kon al mollen door de kandidaten op te stoken om voor een hoog bedrag te kiezen, zoals bij Bruno duidelijk gebeurde. Om dan daar weer nog overheen te bieden en zelf de vrijstelling in handen krijgen, dat zou ik een dubbele molactie willen noemen. Wat er dus ook op wijst dat Bart het niet is.

Maar voor hetzelfde geld is Bart toch de mol en loop ik nu het tegenovergestelde te verkondigen, je weet het nooit bij dit programma ::hypocriet::

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Vrijstelling
« Reactie #8 Gepost op: 9-03-2020, 00:33:44 »
De mol kon al mollen door de kandidaten op te stoken om voor een hoog bedrag te kiezen, zoals bij Bruno duidelijk gebeurde. Om dan daar weer nog overheen te bieden en zelf de vrijstelling in handen krijgen, dat zou ik een dubbele molactie willen noemen. Wat er dus ook op wijst dat Bart het niet is.

Maar voor hetzelfde geld is Bart toch de mol en loop ik nu het tegenovergestelde te verkondigen, je weet het nooit bij dit programma ::hypocriet::

Ja, amai dan is 't Bruno ook niet. Die ik sowieso echt de nepmol van de aflevering vond. Kon ge nou serieus niet d'n eigen kaarten herkennen? Dat was echt een poging tot nepmollen. Vond Jolien ook verdacht die met d'r oh het was maar 400 euro onschuld aan komt. Ajuu, lekker de vermoorde afschuld spelen. Daar trappen we echt niet in hoor.

Offline vloeistof

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Vrijstelling
« Reactie #9 Gepost op: 9-03-2020, 01:18:31 »
We zien iedereen direct converseren met de mol of een antwoord geven op een vraag van de mol, behalve Christian.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Vrijstelling
« Reactie #10 Gepost op: 9-03-2020, 02:34:59 »
Els die precies de helft van Bart biedt. Heel opvallend aangezien er ook een biecht was waarbij een kandidaat zei dat een mol ongeveer de helft zou bieden.

Iedereen tussen de €2000-€7500 verdacht. Bart ook. Ook heel toevallig dat hij meteen een wit voetje kon halen. Gedurfd als mol, maar zeker niet slecht.

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Vrijstelling
« Reactie #11 Gepost op: 9-03-2020, 08:20:11 »
We zien iedereen direct converseren met de mol of een antwoord geven op een vraag van de mol, behalve Christian.
Oeh ja ik zat al op te letten of de mol bij iedereen wel bewoog, maar bij één kandidaat niet. Van de andere kant verwacht ik bij De Mol ergens niet dat ze zo'n 'hint' al zo vroeg weggeven ;)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Vrijstelling
« Reactie #12 Gepost op: 9-03-2020, 09:07:18 »
Ik denk niet dat de mol de hoogste bieder is, valt direct op bij iedereen én dat wil je nog niet direct.

Daarnaast kan het iedereen zijn. De mol weet wie wat geboden heeft en kan dan als laatste zijn stukje opnemen
en dus het bedrag zeggen dat die wil. Het maakt toch niet meer uit
klaar voor de strijd

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Vrijstelling
« Reactie #13 Gepost op: 9-03-2020, 09:45:57 »
Toch vindt er iets belangrijks plaats in het algemeen. Ik heb bij de Vlaamse Mol nog niet eerder gehoord dat het geld niet belangrijk zou zijn. Er is een flinke pot te winnen en als je de Mol wil ontmaskeren en dus ook wil winnen, is een grote prijs niet te versmaden natuurlijk.

Ik denk niet dat iedereen het met Bart eens is. Een gemiddelde kandidaat wil die pot echt wel. En juist bij de Mol zijn de kandidaten daar fel en fanatiek op. Dus ik vind het wel gewaagd van Bart.
Ma how, zeg!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Vrijstelling
« Reactie #14 Gepost op: 9-03-2020, 10:08:28 »
Het geld is niet het belangrijkste, men zou ook meedoen voor artispunten. Maar dat wil niet zeggen dat de mol ontmaskeren veel belangrijker is dan de opdrachten succesvol af te ronden. Je doet mee om zo veel mogelijk opdrachten uit te voeren. Daarbij is het wel handig om de mol te ontmaskeren, maar als dit volledig ten koste gaat van de opdrachten, omdat iedereen constant loopt te nepmollen, dan loop je eigenlijk je doel mis.

En er wordt tot nu toe altijd wel een groep geselecteerd die fanatiek genoeg is om niet alleen voor de mol te gaan.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Vrijstelling
« Reactie #15 Gepost op: 9-03-2020, 10:20:49 »
De groep liet Bart er dan ook niet zomaar mee wegkomen. Ook na zijn inspanningen in de kano zal hij er vast nog niet vanaf zijn. Mooi hoe dankzij deze vondst het spel weer meteen op scherp is gezet.

Mooi gemeen ook hoe Gilles z'n "vrienden" feliciteert met het verdienen van 5000 euro waardoor de groepspot op -5200 euro staat. >:D ::rofl::

Ik ben benieuwd hoeveel de makers inschatten dat een niet-Mol uit de pot zou halen voor de vrijstelling. Misschien horen we dat na afloop van de serie nog.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2020, 10:27:59 door Heinz »

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Vrijstelling
« Reactie #16 Gepost op: 9-03-2020, 10:38:20 »
Geweldige start  ::bravo::
Frankje Lapi

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Vrijstelling
« Reactie #17 Gepost op: 9-03-2020, 11:23:25 »
Haha.

To zover Follow The Money.

Probeer dat maar eens als kandidaat terug te verdienen: 10.000 of 7500. Die zullen in de overzichten altijd laag blijven staan.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Vrijstelling
« Reactie #18 Gepost op: 9-03-2020, 18:20:13 »
Ik zou denk ik rond de 12000 geboden hebben. Initieel dacht ik zelfs aan bedragen in de range van 25000-30000, maar dat vergeeft de groep je nooit.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Vrijstelling
« Reactie #19 Gepost op: 9-03-2020, 18:23:09 »
Dan had de Mol zelf stop gezegd denk ik. ::rofl::