Auteur Topic: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Vrijstelling  (gelezen 10497 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Vrijstelling
« Reactie #40 Gepost op: 11-03-2020, 18:06:18 »
Ik had zelf niet begrepen dat de hoogste bieder ook meteen de vrijstelling zou krijgen. Er was toch nog helemaal geen geld in de pot? Dat het naar min zou gaan, is niet gezegd. Er had net zo goed nog een opdracht achteraan gekomen, of nog een opdracht met de hoogste bieder om de vrijstelling te verdienen.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Vrijstelling
« Reactie #41 Gepost op: 11-03-2020, 18:33:54 »
Ik had zelf niet begrepen dat de hoogste bieder ook meteen de vrijstelling zou krijgen. Er was toch nog helemaal geen geld in de pot? Dat het naar min zou gaan, is niet gezegd. Er had net zo goed nog een opdracht achteraan gekomen, of nog een opdracht met de hoogste bieder om de vrijstelling te verdienen.
Dit had ik meteen door.

Offline AnnabelN

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Vrijstelling
« Reactie #42 Gepost op: 11-03-2020, 18:50:26 »
Saskia, ik denk niet dat het echt zo lang duurde voor de klok versprong. Christian is gestopt bij 0, die heeft de klok zelfs niet zien verspringen, ik denk dat zijn “halfuur” eerder een grapje was. Los daarvan denk ik dat de mol helemaal niet echt zo lang als de rest hoefde te zitten, maar gewoon een bedrag mocht kiezen adhv de andere gekozen bedragen.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Vrijstelling
« Reactie #43 Gepost op: 11-03-2020, 20:08:40 »
Saskia, ik denk niet dat het echt zo lang duurde voor de klok versprong. Christian is gestopt bij 0, die heeft de klok zelfs niet zien verspringen, ik denk dat zijn “halfuur” eerder een grapje was. Los daarvan denk ik dat de mol helemaal niet echt zo lang als de rest hoefde te zitten, maar gewoon een bedrag mocht kiezen adhv de andere gekozen bedragen.

Hmm, dat weet ik niet hoor. Het is inderdaad waar dat Christian de klok niet heeft zien verspringen. Ik denk echter dat het best eens zou kunnen dat het even duurde voordat de klok versprong, want anders werd het ook makkelijker en aantrekkelijker voor de kandidaten om hele hoge bedragen te bieden (iets wat de productie liever niet wilde lijkt me, want als een kandidaat 100000 euro gaat bieden heb je als productie een probleem).
Daarnaast zien we Bart veel zuchten en van houding wisselen terwijl de teller bij hem oploopt, wat ook een indicatie kan zijn dat hij daar even gezeten moet hebben. Verder zou het inderdaad kunnen dat de mol gewoon een bedrag mocht kiezen, maar dan nog zou ik verwachten dat diegene voor een lager bedrag gaat.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Vrijstelling
« Reactie #44 Gepost op: 11-03-2020, 21:39:24 »
Even een stelling: de mol biedt om niet op te vallen niet te hoog en niet te laag met als doel om niet op te vallen.

Het gemiddelde bod dat werd gedaan is 3680 euro.

Dorien: 180 euro
Laure: 1080 euro
Els: 1420 euro
Salim: 1580 euro
Alina: 1720 euro
Jolien: 3280 euro
Christian/Gilles: 3680 euro
Bruno: 3820 euro
Bart: 6520 euro

Hier dus op een rijtje hoeveel elke kandidaat afweek van het gemiddelde. Dorien zat er wel erg dichtbij ::vergroot::

Offline duon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Vrijstelling
« Reactie #45 Gepost op: 12-03-2020, 13:00:43 »
Dorien zat er wel erg dichtbij ::vergroot::

Als dit je theorie is moet je eigenlijk niet Dorien meetellen in het gemiddelde. Maar zonder Dorien is het gemiddelde 3700 dus dan zit ze er inderdaad nog vrij dichtbij. Ik heb naar deze theorie even een spreadsheet gemaakt (zie bijlage).

Dus als de mol nadat alle kandidaten geboden hadden kon beslissen hoeveel hij in zou zetten, en dan rond het gemiddelde zou zitten, zou inderdaad Dorien de mol weleens kunnen zijn.
"She'd like to sing a song about the regenpipe"

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Vrijstelling
« Reactie #46 Gepost op: 12-03-2020, 18:47:22 »
Ik blijf het verdacht vinden dat Els precies de helft biedt. Waarom geen 5000?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Vrijstelling
« Reactie #47 Gepost op: 12-03-2020, 18:49:01 »
Zijn er wel meer die zo'n vaag bedrag hebben geboden. Opzich wel logisch, als je denkt dat iemand anders 2000/2500/5000 biedt, dat je iets daarboven gaat zitten.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Vrijstelling
« Reactie #48 Gepost op: 12-03-2020, 18:50:51 »
Ik blijf het verdacht vinden dat Els precies de helft biedt. Waarom geen 5000?

Het leek me voor wel meer mensen moeilijk om de klok op een gewenst bedrag te stoppen. Jolien, Salim, Laure en Alina zaten ook €100 van een 500-voud (wat toch een normaler bedrag is om te bieden).

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Vrijstelling
« Reactie #49 Gepost op: 13-03-2020, 13:53:40 »
net boven een rond getal stoppen is juist een strategie om net meer te bieden op de vrijstelling, dus helemaal niet zo gek.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Vrijstelling
« Reactie #50 Gepost op: 13-03-2020, 15:46:09 »
Ik denk dan wel weer dat kandidaten óók zo gaan redeneren, dat de mol wel ergens in het midden zal gaan zitten met het bod. Dus het kan best heel laag of juist het hoogste bedrag zijn.

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Vrijstelling
« Reactie #51 Gepost op: 13-03-2020, 23:29:38 »
Als ik mol was, zou ik niets tot vrijwel niets bieden. Het is toch niet leuk om naderhand als molactie te zeggen ‘als mol bood ik lekker hoog, zodat de eerste opdrachten niets waard waren’? Een veel mooiere actie is als de mol de kandidaten succesvol ophitste veel te bieden. Dan zijn de kandidaten er zelf schuldig aan.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Vrijstelling
« Reactie #52 Gepost op: 14-03-2020, 07:54:42 »
Als ik mol was, zou ik niets tot vrijwel niets bieden. Het is toch niet leuk om naderhand als molactie te zeggen ‘als mol bood ik lekker hoog, zodat de eerste opdrachten niets waard waren’? Een veel mooiere actie is als de mol de kandidaten succesvol ophitste veel te bieden. Dan zijn de kandidaten er zelf schuldig aan.
  ::jaja::  ::rofl::

Offline hagriddler

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • carpe f*cking diem !
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Vrijstelling
« Reactie #53 Gepost op: 14-03-2020, 14:50:08 »
Ben ik de enige die hoopte op een twist : dat de vrijstelling juist naar de laagste bieder zou gaan ? Ik wilde al bijna 'zie je wel roepen toen Gilles direct als eerste werd genoemd toen de vrijstelling in beeld kwam...
carpe f*cking diem !
莫尔·内森

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Vrijstelling
« Reactie #54 Gepost op: 14-03-2020, 15:43:35 »
Als ik mol was, zou ik niets tot vrijwel niets bieden. Het is toch niet leuk om naderhand als molactie te zeggen ‘als mol bood ik lekker hoog, zodat de eerste opdrachten niets waard waren’? Een veel mooiere actie is als de mol de kandidaten succesvol ophitste veel te bieden. Dan zijn de kandidaten er zelf schuldig aan.

Mee eens.  ::jaja::

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Vrijstelling
« Reactie #55 Gepost op: 14-03-2020, 17:14:00 »
Ben ik de enige die hoopte op een twist : dat de vrijstelling juist naar de laagste bieder zou gaan ? Ik wilde al bijna 'zie je wel roepen toen Gilles direct als eerste werd genoemd toen de vrijstelling in beeld kwam...

Enerzijds wel, anderzijds niet. Zou wel grappig zijn maar uiteindelijk niet waar het bieden over ging.

Maar wel dacht ik inderdaad dat die twist kwam en hij naar Gilles zou gaan :P

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Vrijstelling
« Reactie #56 Gepost op: 15-03-2020, 10:04:46 »
Een heerlijk begin zoals van De Mol gewend zijn, het spel staat gelijk op scherp ;D Al moet ik zeggen dat ik geen fan ben van veilingen, dus wat dat betreft was het jammer dat er geen extra laag in zat.

Ik ben benieuwd of we 'het spel is al begonnen' nog meer terug gaan zien deze serie ::jaja::
...óf niet!

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Vrijstelling
« Reactie #57 Gepost op: 24-04-2020, 00:13:08 »
Ik moest door de titels Alpha en Omega net denken aan dat het begin en het einde soms gelijk zijn. In dat geval is de bieding misschien wel een aanwijzing naar het einde en heeft de mol geboden wat hij/zij verdiend heeft tijdens het seizoen. Dan zou het bieden van de mol dus wel later opgenomen moeten zijn.

Alina komt er dicht bij tot nu toe met 5400 geboden en 4800 tot nu toe verdiend.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Vrijstelling
« Reactie #58 Gepost op: 24-04-2020, 00:18:54 »
Ik moest door de titels Alpha en Omega net denken aan dat het begin en het einde soms gelijk zijn. In dat geval is de bieding misschien wel een aanwijzing naar het einde en heeft de mol geboden wat hij/zij verdiend heeft tijdens het seizoen. Dan zou het bieden van de mol dus wel later opgenomen moeten zijn.

Alina komt er dicht bij tot nu toe met 5400 geboden en 4800 tot nu toe verdiend.
Hoe kan Gilles dan in de eerste aflevering zeggen dat de pot nu op - €5200 staat?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Vrijstelling
« Reactie #59 Gepost op: 24-04-2020, 00:20:47 »
Ik moest door de titels Alpha en Omega net denken aan dat het begin en het einde soms gelijk zijn. In dat geval is de bieding misschien wel een aanwijzing naar het einde en heeft de mol geboden wat hij/zij verdiend heeft tijdens het seizoen. Dan zou het bieden van de mol dus wel later opgenomen moeten zijn.

Alina komt er dicht bij tot nu toe met 5400 geboden en 4800 tot nu toe verdiend.

Zou leuk zijn  ::ok::

Denk zelf dat t iets zal zijn als: begin (A)lpha en eind Omeg(A)
(A)lin(A)