Naast het coronavirus is er een virus dat reeds sinds langere tijd rondwaart in Nederland, namelijk dat van de politieke correctheid. Steeds meer mensen lijken er aan te lijden en het virus lijkt steeds hardnekkiger te worden. Wat dat betreft vind ik het ook meer dan tekenend dat voor een uiterst onschuldige grap als deze blijkbaar een heel topic geopend wordt. Echt... Een voornaam symptoom van dit virus zijn heel erg lange tenen. Intenties en feiten doen er steeds minder toe, het gaat steeds meer om het 'gevoel.' Het is de sylvanasimonisering en de groenlinksisering van de maatschappij. Geen goede ontwikkeling, vooral omdat het ontzettend selectief is. Over minderheden mogen we geen grappen maken, dan zit men direct in de hoogste boom. Alles is gelijk rAcIsMe (met betrekking tot de 'Lob'-grap: Chinezen zijn géén ras, net zo min als Nederlanders of Marokkanen dat zijn. Je kunt de grap flauw of smakeloos vinden, het is geen racisme). Blanken, mannen, heteroseksuelen, christenen, die zijn dan weer vogelvrij. Hypocriet en oneerlijk.
Echt, maak lekker grappen over alles en iedereen, of het nu over blanken, zwarten, Chinezen, mannen, vrouwen, genderneutralen, transgenders, transseksuelen, non-binairen, validen, invaliden, baby's of opa's en oma's is. Zolang je het maar binnen de grenzen van de wet houdt en het zonder aanzien des persoons doet.
Leve de vrijheid van meningsuiting. Humor en zelfspot zijn juist in deze coronatijden erg belangrijk. Een door betuttelracisten gepropageerde politieke correctheid en lange tenen is wel het laatste wat we kunnen gebruiken.
Verder laat ik het hierbij omdat ik het nogmaals van de ratten besnuffeld vind dat voor deze onschuldige grap een apart topic geopend wordt. Peace out.