Jolien heeft kennelijk heel overtuigend gelogen over de vrijstelling want zowel Bart als Christian als Alina lijken te denken dat de vrijstelling in geel zit.
Ik snap sowieso eigenlijk niet dat Bart en Christian niet door leken te hebben dat iemand aan het liegen was over het pakken van geld. Als Bart dit wel doorhad wat misschien nog kan, dan had dit in zijn ogen slechts Alina of Jolien kunnen zijn, dus dan is het opvallend inderdaad dat hij niet Jolien wantrouwt en hij de gele koffer pakt.
Bart beweerde namelijk een koffer met 500 euro erin geopend te hebben, dat Christian een koffer met 2000 euro erin geopend had was op een gegeven moment zeker en Jolien en Alina beweerden allebei een koffer geopend te hebben waar 1000 euro in zat.
Gilles zei bij aanvang tijdens de speluitleg tegen de groep dat er 5000 euro met de opdracht verdiend kon worden. Er waren 4 geldkoffers in totaal en 2 koffers met een vrijstelling erin.
Als je dan alle zogenaamd geopende bedragen bij elkaar optelt, kom je uit op 4500 euro... dan weet je toch dat minimaal 1 kandidaat liegt over wat diegene gepakt heeft?
Daarnaast vond ik het tijdens het kijken ook vreemd dat Jolien niet meer gewantrouwd werd. Ze vroeg nota bene aan Bart hoe die vrijstelling er dan uitzag. Als ik in Barts schoenen had gestaan, had ik dan en daar geweten dat Jolien degene was die een vrijstelling had gepakt, want dat is wel een bijzondere vraag om te stellen voor iemand die gewoon geld heeft gepakt.
Jolien hapte het meeste toen Bart loog over dat hij een vrijstelling had gepakt.