Auteur Topic: [De Mol] Lennart  (gelezen 28017 keer)

Offline frankhuiskamp

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #200 Gepost op: 26-04-2021, 12:48:10 »
Wat is dit nou toch voor onzin elke keer? Bij de Nederlandse ook elk jaar weer. Moet de Mol dan NOOIT het hoogste bedrag bieden, want dat is te makkelijk? Dan had-ie 7500 geboden en was-ie overtroffen? Nou, dan wat? Als je dit goed speelt, natúúrlijk knal je dan zo'n bedrag eruit als het kan. Als-ie het is, heeft hij het bijzonder goed gedaan dat hij er nu mee weg zou kunnen komen, omdat hij tot nu toe ogenschijnlijk weinig werd verdacht.

En het is geen zwaktebod. Als dat nou zijn enige actie was? Maar zijn we het begin van het seizoen vergeten? Die jongen bracht níéts binnen. Die wijnglazen, die opdrachten tijdens de hypnose, hij klootte elke keer precies waar het kon. Enige waar hij, zoals ik hierboven schreef, écht goed mee was, waren opdrachten die om vertrouwen en teamgevoel draaiden, ideaal als je dit later wilt flikken en een dekmantel wil hebben. Moet de Mol dan altijd maar 'subtiel' zijn? Stel het is Philip, nou dan krijg je het tegenovergestelde van subtiel als Mol. Als je in your face molt EN je wordt niet verdacht, dan is dat toch ook subtiel? Het gaat om de andere kandidaten, niet om ons als kijker en ons verschrikkelijk eendimensionale beeld van 'een goede Mol'.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #201 Gepost op: 26-04-2021, 12:51:04 »
Na het opstijgen wil Jasmien eens gaan sturen, want Lennart 'had al alles mogen doen'. Opstijgen was wel een noodzaakje, anders was die fantastische opdracht uitgelopen op een anticlimax. Lennart had denkelijk al eens eerder in een flight simulator gezeten. :-\\

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #202 Gepost op: 26-04-2021, 13:06:23 »
Ik denk niet dat de Mol per se piloot moest zijn om het opstijgen ten minste te doen slagen. Het kan best dat hierbij computergestuurd geholpen werd, wie de piloot ook was.

Verder ben ik het eens met @frankhuiskamp. Lennart zou dit heel goed gedaan hebben, precies passend bij de strategie die hij al vanaf het begin zou toepassen: én flink geld laten liggen én toch onverdacht blijven. Tot nu dan, of krijgt hij het zelfs voor elkaar om nog steeds onverdacht te blijven? Helemaal knap dan!
« Laatst bewerkt op: 26-04-2021, 13:08:19 door Heinz »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #203 Gepost op: 26-04-2021, 13:12:36 »
Precies! En daarom zal Lennart, als hij de Mol is, juist wel geprezen gaan worden. Dan komt hij behoorlijk hoog in de ranking.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #204 Gepost op: 26-04-2021, 13:17:17 »
Rustig aan Tunnelgraver. Ik heb niet gezegd dat ik het niet acceptabel vind, alleen denk ik niet dat de mol het zou doen.
En ik geef argumenten. Ik denk niet dat het Lennart is inderdaad, maar dat weten we pas over een paar weken.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #205 Gepost op: 26-04-2021, 13:18:44 »
Ik doe rustig aan hoor.  ::rofl::

Vermoedelijk bedoel je Frank?
Maar ik ben het wel met hem eens overigens.
 ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #206 Gepost op: 26-04-2021, 13:25:23 »
Ik doe rustig aan hoor.  ::rofl::

Vermoedelijk bedoel je Frank?
Maar ik ben het wel met hem eens overigens.
 ::ok::

Ik snap je wel Tunnelgraver ;D, ik word ook altijd fanatiek als ik in een tunnel zit en denk op het goede spoor te zijn.
De ene keer zit je goed en de andere keer blijk je er toch naast te zitten. Je verdedigt en gelooft in je standpunten, net als ik. ::ok::
« Laatst bewerkt op: 27-04-2021, 12:56:57 door Lonneke*L »

Offline Kimi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #207 Gepost op: 26-04-2021, 13:29:16 »
Ik zit al zo lang in deze tunnel - dat begon vanuit m’n persoonlijke overtuiging dat de mol een man was en in aflevering 1 in linie 3 zou zitten.

Als Lennart ademt vind ik ‘t al verdacht.
 ::rofl::
Soms is't gewoon nie makkelijk.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #208 Gepost op: 26-04-2021, 13:33:58 »
Ik snap je wel Tunnelgraver ;D, ik word ook altijd fanatiek als ik in een tunnel zit en denk op het goede spoor te zijn.
De ene keer zit je goed en de andere keer blijk je er toch naast te zitten. Je verdedigt en gelooft in je standpunten, net
als ik. ::ok::

Top!  ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #209 Gepost op: 26-04-2021, 14:44:03 »
Ik begrijp alle argumenten, case closed zou je bijna zeggen. Aan de andere kant blijft het ook een wankel geheel voor mij. Lennart heeft alles gewoon weer goed gedaan, zowel in de flight simulator als bij de zeven verschillen. Hij kon niet meteen afgaan bij het tikkertje, dat was te verdacht, maar hij gaf Philip zo wel een dikke minuut voorsprong. Dat had zo maar genoeg kunnen zijn voor de verdubbeling. Waarom dan als eerste gaan, als je toch super je best moet doen?
Idem bij de dossiers. Al zijn er een paar onberekenbaar, daar lag risico. Stel dat iedereen zich aan het 'pact van Leerdam' had gehouden. Die 4.000 euro was dan in de pot gekomen, en uit de pot niks. Waarom ging Lennart hier als eerste? Als je zoveel hebt geïnvesteerd in de afleveringen ervoor, neem dan het zekere voor het onzekere en wacht tot er iemand in de dossiers gekeken heeft.

Ook twijfel ik aan de hints, zoals 'zijn handtekening', dat rode cirkeltje. Datzelfde rode cirkeltje is ook nog eens op de achterkant van zijn shirt ge-edit, terwijl het even later weer weg is. Zulke makkelijke hints zijn er toch nooit in De Mol? Of is dat al eerder het geval geweest?
Kortom: ik ben er nog niet uit. ;D

Offline frankhuiskamp

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #210 Gepost op: 26-04-2021, 14:54:08 »
Voor mij is het ook absoluut niet case closed, daar zit elk Vlaams seizoen te slim voor in elkaar. Ik zit hier vaker fout dan in de Nederlandse. Maar Lennart staat al tijden bovenaan mijn lijstje.

Offline Memmymol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #211 Gepost op: 26-04-2021, 15:07:35 »
Als Lennart de mol is, zal het maken van de puzzel uit de vorige aflevering een flinke uitdaging zijn geweest voor hem.
(Lijkt mij) Hij is immers kleurenblind. Kun je dan  zo'n puzzel maken?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #212 Gepost op: 26-04-2021, 15:10:18 »
Wat is dit nou toch voor onzin elke keer? Bij de Nederlandse ook elk jaar weer. Moet de Mol dan NOOIT het hoogste bedrag bieden, want dat is te makkelijk? Dan had-ie 7500 geboden en was-ie overtroffen? Nou, dan wat? Als je dit goed speelt, natúúrlijk knal je dan zo'n bedrag eruit als het kan. Als-ie het is, heeft hij het bijzonder goed gedaan dat hij er nu mee weg zou kunnen komen, omdat hij tot nu toe ogenschijnlijk weinig werd verdacht.

En het is geen zwaktebod. Als dat nou zijn enige actie was? Maar zijn we het begin van het seizoen vergeten? Die jongen bracht níéts binnen. Die wijnglazen, die opdrachten tijdens de hypnose, hij klootte elke keer precies waar het kon. Enige waar hij, zoals ik hierboven schreef, écht goed mee was, waren opdrachten die om vertrouwen en teamgevoel draaiden, ideaal als je dit later wilt flikken en een dekmantel wil hebben. Moet de Mol dan altijd maar 'subtiel' zijn? Stel het is Philip, nou dan krijg je het tegenovergestelde van subtiel als Mol. Als je in your face molt EN je wordt niet verdacht, dan is dat toch ook subtiel? Het gaat om de andere kandidaten, niet om ons als kijker en ons verschrikkelijk eendimensionale beeld van 'een goede Mol'.
Ik ben het hier hardgrondig mee eens. Toen Bart in de eerste aflevering €10000 bood voor een vrijstelling vond ik dit al een hele goede reden om hem te verdenken omdat zowat elke molloot ervan overtuigd was dat "een mol zoiets nooit zou doen". En niet alleen molloten, maar ook de kandidaten van toen. Aan die hoge bieding konden ze destijds niets doen, maar hier had bijvoorbeeld Philip er wel voor kunnen zorgen dat die €10000 van Lennart niet uit de pot was gegaan. Eigen schuld dikke bult. Alleen erg jammer voor Annelotte. Maar als ze hierdoor 100% zekerheid krijgt dat Lennart de mol is, is dit misschien ook wel wat waard. Voor Sven vind ik het ook wel sneu.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #213 Gepost op: 26-04-2021, 17:13:49 »
Lennart sorteert ook wel erg mooi voor op het drama wat hij zou aanrichten met z'n uitspraak dat het "een extra dolk in zijn hart zou zijn" als iemand in de dossiers gekeken heeft. Dat is er toch wel "los over" niet? ::rofl::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #214 Gepost op: 26-04-2021, 18:28:08 »
Nogal ja.  ;D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #215 Gepost op: 26-04-2021, 18:57:32 »
Als Lennart de mol is, zal het maken van de puzzel uit de vorige aflevering een flinke uitdaging zijn geweest voor hem.
(Lijkt mij) Hij is immers kleurenblind. Kun je dan  zo'n puzzel maken?
Goed opgemerkt, daar heb ik nog niet aan gedacht. Meer dan twee minuten onder water blijven zie ik Lennart wel zitten.
Lennart is niet mijn hoofdverdachte geweest maar ik heb sinds het begin steeds rekening gehouden met hem. Die 10.000 euro valt wel erg op, hij komt daardoor in de kijker en de meesten verdenken hem nu. Zou de productie het ons zo gemakkelijk maken?

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #216 Gepost op: 26-04-2021, 20:26:16 »
Wat is dit nou toch voor onzin elke keer? Bij de Nederlandse ook elk jaar weer. Moet de Mol dan NOOIT het hoogste bedrag bieden, want dat is te makkelijk? Dan had-ie 7500 geboden en was-ie overtroffen? Nou, dan wat? Als je dit goed speelt, natúúrlijk knal je dan zo'n bedrag eruit als het kan. Als-ie het is, heeft hij het bijzonder goed gedaan dat hij er nu mee weg zou kunnen komen, omdat hij tot nu toe ogenschijnlijk weinig werd verdacht.

En het is geen zwaktebod. Als dat nou zijn enige actie was? Maar zijn we het begin van het seizoen vergeten? Die jongen bracht níéts binnen. Die wijnglazen, die opdrachten tijdens de hypnose, hij klootte elke keer precies waar het kon. Enige waar hij, zoals ik hierboven schreef, écht goed mee was, waren opdrachten die om vertrouwen en teamgevoel draaiden, ideaal als je dit later wilt flikken en een dekmantel wil hebben. Moet de Mol dan altijd maar 'subtiel' zijn? Stel het is Philip, nou dan krijg je het tegenovergestelde van subtiel als Mol. Als je in your face molt EN je wordt niet verdacht, dan is dat toch ook subtiel? Het gaat om de andere kandidaten, niet om ons als kijker en ons verschrikkelijk eendimensionale beeld van 'een goede Mol'.

De mol mag volgens mij bieden wat ie wil, zelfs het hele bedrag. Maar waarom zou Lennart al die negatieve aandacht willen? Denkt hij dan nu verdenken ze me niet meer? Hij leek mij oprecht kwaad/ geïrriteerd, ik schrok er zelfs een beetje van.  ???

Verder wacht hij weer af tot de anderen een positie kiezen en gaat hij met Jasmien de lucht in. Hij hield de belager lang bezig door heel snel van vak tot vak te rennen.   :P

« Laatst bewerkt op: 27-04-2021, 12:58:54 door Lonneke*L »

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #217 Gepost op: 26-04-2021, 21:31:31 »
De mol mag volgens mij bieden wat ie wil, zelfs het hele bedrag. Maar waarom zou Lennart al die negatieve aandacht willen? Denkt hij dan nu verdenken ze me niet meer? Hij leek mij oprecht kwaad/ geïrriteerd, ik schrok er zelfs een beetje van.  ???

Ik deel dezelfde mening Lonneke. Die 10.000 bieden kwam op mij over als Mr. Nice Guy Strikes Back. Hij kiest nu eens een keer voor zichzelf en dacht natuurlijk (misschien wel denkend aan het bod van Bart vorig jaar) ik wil die vrijstelling kost wat 't kost, nadat anderen ook niet voor geld kozen maar voor persoonlijk voordeel.

Verder wacht hij weer af tot de anderen een positie kiezen en gaat hij met Jasmien lucht in. Hij hield hij de belager lang bezig door heel snel van vak tot vak te rennen.   :P

Hij rolde samen met Jasmien een beetje per toeval de vluchtsimulator in vond ik ook.

Er zou een groot acteur in Lennart moeten schuilen mocht hij de mol zijn. Dan neem ik natuurlijk mijn pet voor hem af, maar ik zie hem altijd als volkomen authentiek in zijn reacties en emoties.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #218 Gepost op: 26-04-2021, 21:53:36 »
geweldig verhaal na het bekend worden van die 10.000.
Daarmee praatte hij de meeste kostende molactie ooit (zijn daar statistieken van Heinz?)   meteen helemaal goed.

Mr. Nice Guy  die zoals Frank H. ook al zei bovenaan deze pagina nog niet heel veel goed heeft gedaan.
Ik ben om (denk ik)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #219 Gepost op: 26-04-2021, 21:56:59 »
Rustig aan Tunnelgraver. Ik heb niet gezegd dat ik het niet acceptabel vind, alleen denk ik niet dat de mol het zou doen.

Juist omdat vele molloten en kandidaten denken dat een mol niet zo hard en openlijk 10.000 euro zou bieden, is het een goede mollenstreek. Hij komt er ogenschijnlijk nog mee weg ook. Als Lennart de mol is (een grote ‘als’) en hij wordt weinig verdacht, dan zou ik inderdaad willen dat hij hard toeslaat hier. Waarom niet?

En ik ben het ook eens dat zijn meeste mogelijke mollenstreken een stuk subtieler zijn (zoals we van de mol verwacht zijn).

Al met al trekt me dit voorval me dieper de Lennarttunnel in.