Auteur Topic: [De Mol] Lennart  (gelezen 28021 keer)

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #260 Gepost op: 2-05-2021, 17:23:23 »
net zoals ik het prima werk vond dat Lennart bij de wijnglasproef nét met iets te weinig wijn binnenkwam. En dan zat Philip ook nog te kl*ten met zijn wijn in het karretje, weer een goede bliksemafleider. Er zijn tal van molse acties al genoemd hier van Lennart en uiteraard komen die gedoseerd en zal geen enkele mol elke opdracht successvol saboteren.

Als Lennart mol is vind ik die wijnopdracht zeker geen succes. Onder druk van Noah en Samina brengt hij genoeg druiven om de volle zes glazen vrij te spelen. Hij krijgt enkel de zijne weggemold, Noah en Samina halen de finish met hun beide glazen, en Noah merkt bovendien nog op hoe Lennart zijn dienblad onnodig schuin houdt op de tandradwagen.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #261 Gepost op: 2-05-2021, 18:21:53 »
Noah merkt bovendien nog op hoe Lennart zijn dienblad onnodig schuin houdt op de tandradwagen.

Prima molactie toch? Vind ik juist brutaler dan wanneer ie stiekem als niemand het zag wat wijn uit zijn glazen zou kieperen.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #262 Gepost op: 2-05-2021, 19:29:07 »
Als Lennart mol is vind ik die wijnopdracht zeker geen succes.

Sven kwam met twee volle glazen over de finish en Philip was opzichtig aan het klungelen zoals gewoonlijk (Annelotte heb ik zelf al uitgesloten al mol). Dus al met al best een OK molactie; Lennart leek het goed te doen maar brengt geen geld binnen. Wellicht zien we later beelden van hem lanterfanten in die wijngaarden. Maar hij werd achter de vodden aangezeten door met name Samina. Kan gebeuren, je moet je als mol ook niet al in aflevering 2 al te verdacht maken richting de andere kandidaten.

Het zou een fantastisch eindshot zijn in de finale, als we Lennart persoonlijk de back-up mol zien uitschakelen bij het openingsspel, nadat ze elkaar eerst de hand hebben geschut  ::ok:: Sven leek bij het eerste onderdeel vrij ongeďnteresseerd en Philip was ook afgeleid haha. Zou een beetje een gemiste kans zijn als de mol niet persoonlijk de hulpmol afschiet..
« Laatst bewerkt op: 2-05-2021, 19:30:44 door Nat007 »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #263 Gepost op: 2-05-2021, 22:46:05 »
Lennart die alle woorden vond van Philip zijn opdracht en de andere zaken ook goed doet deze aflevering. Het enige molse was dat euh zeggen.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #264 Gepost op: 2-05-2021, 22:56:13 »
Ja ik begin ook weer sterk te twijfelen eerlijk gezegd. Hop al het halve seizoen van Lennart naar Sven en weer naar Lennart. En nu weer half richting Sven. Tragisch. Bij de eerste opdracht deed iedereen het gewoon goed. Wellicht dat Lennart wat steentjes onduidelijk had neergelegd en geprobeerd heeft twijfel te zaaien over de route. maat bepaald niet overtuigend. De mol had hoe dan ook hard kunnen mollen bij de spookopdracht, maar geen van allen deed dat. Mogelijk als 'goedmaker' voor het slopen van de pot vorige aflevering..

Dan was er bij die laatste opdracht ook niet echt een mol aan te wijzen. Euh zeggen meteen, wellicht. Maar Sven zou het net zo goed kunnen zijn, voor beide heren zijn heel veel mogelijke goede molacties te bedenken en voor Sven springt zo'n bom-gepeperd eten opdracht er dan weer uit. Maar blijf bij Lennart.
« Laatst bewerkt op: 2-05-2021, 23:01:35 door Nat007 »

Offline Kimi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #265 Gepost op: 2-05-2021, 23:14:38 »
De hele week kreeg ik vanuit mijn Lennart tunnel het gevoel dat hij 10.000 Euro bood om iedereen een wake up call te geven. Zo van: joeh, ik ben hier hoor.

Alleen dan vond ik het persoonlijk oké om zo’n actie te doen als Mol. Het lijkt erop dat dit het geval is. Maar ik geef toe dat hij veel goed deed deze aflevering — ik zit te diep in deze tunnel though. ::rofl::
Soms is't gewoon nie makkelijk.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #266 Gepost op: 2-05-2021, 23:18:27 »
Op basis van de gezichtsuitdrukkingen bij de eliminatie zou je zeggen dat het inderdaad Lennart is. De anderen verschoten echt van kleur..Maar oweee die Sven...ik twijfel nog steeds, wat erg!
Aangezien zoveel mensen op Lennart zitten, en al heel lang, wil ik er eigenlijk nog niet aan. Morgen maar even goed terug kijken en dan besluiten.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #267 Gepost op: 2-05-2021, 23:22:41 »
Wat mij opviel was het stukje in de gang bij de flat-opdracht. Zijn stukje leek me erg geacteerd, kan het niet plaatsen.
Maar 10.000 euro bieden en bij de flat-opdracht gelijk euh zeggen, dat spreekt me toch tegen voor een mol.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #268 Gepost op: 2-05-2021, 23:46:05 »
Wat mij opviel was het stukje in de gang bij de flat-opdracht. Zijn stukje leek me erg geacteerd, kan het niet plaatsen.
Maar 10.000 euro bieden en bij de flat-opdracht gelijk euh zeggen, dat spreekt me toch tegen voor een mol.

Als zijn 10.000 stunt was om Phillip verder verdacht te maken is het gelukt.
Zijn stukje op de gang in het hotel voelde heeel erg als de mol in Argentinië toen ik op de gang zat te piekeren over zijn dilemma (met 1 persoon die de waarheid sprak en 1 die loog). Maar verder vind ik m wel vrij naturel?

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #269 Gepost op: 2-05-2021, 23:51:03 »
Als zijn 10.000 stunt was om Phillip verder verdacht te maken is het gelukt.
Zijn stukje op de gang in het hotel voelde heeel erg als de mol in Argentinië toen ik op de gang zat te piekeren over zijn dilemma (met 1 persoon die de waarheid sprak en 1 die loog). Maar verder vind ik m wel vrij naturel?
Ja, precies dat moment deed het me aan denken nu je het zegt! Ik kan het toch plaatsen  :)

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #270 Gepost op: 3-05-2021, 00:11:27 »
Lennart verraadt zichzelf bij de eliminatie twee keer.

Allereerst door de vorige en deze aflevering te zeggen dat ze allemaal dezelfde kant op denken qua mol. Hoe kan hij dat weten? Als je ziet hoe Annelotte, nadat ze verbouwereerd zegt in shock te zijn als Philip weg is, wuift ze snel haar woorden weg. Je gaat in dit stadium niet delen op welke mol je zit. Lennart heeft voorinformatie en speelt mee dat ze allemaal op Philip zaten.

(Ik had gedacht dat Philip op Lennart zat, maar dat zal dan toch Sven geweest zijn... Hij dacht bij het sprookjes lezen vast dat Sven molde.)

En het tweede... zowel Annelotte als Sven zijn in shock als Philip een rood scherm krijgt. Ze hadden immers volle bak op Philip ingezet. Lennart doet net alsof hij verbaasd is door zijn handen voor de mond te houden. Maar hij had ook in shock moeten zijn, omdat hij op Philip had ingezet. En dat was hij niet.
 

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #271 Gepost op: 3-05-2021, 00:23:41 »
Precies. Lennaart probeert te acteren dat hij geschokt is, maar dat komt niet helemaal uit de verf. Sven en Philip hebben al die tijd op elkaar gezeten, zoals ik al eens eerder heb opgemerkt. En kennelijk zat ook Annelotte op Philip. Lennart probeert het spelletje mee te spelen, maar hoe goed hij als Mol ook is, dit stukje acteerwerk overtuigt niet helemaal.

Sven en Annelotte zijn echt flabbergasted: Zijn zaten compleet verkeerd, maar zitten nog in het spel. Dat betekent dus dat Philip niet alleen verkeerd zat, maar ook nog minder vragen goed had of genekt is door het otbreken van een pasvraag. En als Philip fout zat, op wie zat hij dan? En als die het niet is, wie dan wel? Annelotte kan het nu wel uitrekenen. Sven mogelijk ook, maar die kan nog twijfelen en denken dat Annelotte het misschien is. Dus als Annelotte het slim speelt, wordt zij de winnaar.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #272 Gepost op: 3-05-2021, 00:27:48 »
Ja, dat Sven en Philip op elkaar zaten lijkt me wel duidelijk. Zoveel opdrachten met elkaar gespeeld en continue op elkaars lip. Philip moet wel op Sven hebben gezeten.
Annelotte winnares, Lennart mol.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #273 Gepost op: 3-05-2021, 00:31:14 »
Ja, dat lijkt mij eigenlijk ook. Logisch redeneren leidt tot dit als enige conclusie.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #274 Gepost op: 3-05-2021, 00:51:17 »
Lennart verraadt zichzelf bij de eliminatie twee keer.

Allereerst door de vorige en deze aflevering te zeggen dat ze allemaal dezelfde kant op denken qua mol. Hoe kan hij dat weten? Als je ziet hoe Annelotte, nadat ze verbouwereerd zegt in shock te zijn als Philip weg is, wuift ze snel haar woorden weg. Je gaat in dit stadium niet delen op welke mol je zit. Lennart heeft voorinformatie en speelt mee dat ze allemaal op Philip zaten.

(Ik had gedacht dat Philip op Lennart zat, maar dat zal dan toch Sven geweest zijn... Hij dacht bij het sprookjes lezen vast dat Sven molde.)

En het tweede... zowel Annelotte als Sven zijn in shock als Philip een rood scherm krijgt. Ze hadden immers volle bak op Philip ingezet. Lennart doet net alsof hij verbaasd is door zijn handen voor de mond te houden. Maar hij had ook in shock moeten zijn, omdat hij op Philip had ingezet. En dat was hij niet.
 
Hier passen alleen maar de woorden van de achtergrondmuziek bij het slot van de maisveldopdracht wanneer mol Lennart nog als enige controle heeft over de opdracht:

Everybody knows the scene is dead
But there's gonna be a meter on your bed
That will disclose
What everybody knows

En wie lag er op het bed? Als nu nog niet iedereen weet wie de mol is?
« Laatst bewerkt op: 3-05-2021, 00:52:51 door MartinJ »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #275 Gepost op: 3-05-2021, 01:07:43 »
Van mij mag Lennart best de mol zijn, maar dan is er vandaag door de mol weer serieus geld verdiend, want de woorden van de proef van Philip kwamen echt niet van sven.

Ik zit heel erg met die 10 k van vorige week wat ik niet vind dat een mol moet doen.

Maar aan de andere kant een mol die niet in dat tuigje na4 die kamer gaat is ook zo bizar
Of een mol die prima doodleuk aan dat tuigje gaat hangen en feilloos het verhaaltje vertelt .

Lennart dan maar bij deductie.. ?
Nee ik blijf er niet aan willen .

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #276 Gepost op: 3-05-2021, 01:09:21 »
Als ik de microexpressies van Lennart bekijk, dan snapte ik al niet waarom men op Philip zat. Lennart laat in zijn gezichtsuitdrukking zien dat hij de mol. Check bijvoorbeeld zijn reactie als Sven zegt dat hij in de dossiers gekeken heeft. Dat doet hij om Philip te testen, maar die reageert oprecht verbaasd. Kijk dan eens naar Lennart. Die maakt al een lachje, omdat hij al weet dat Sven niet gekeken heeft. Op deze manier heb ik de laatste 3 keer goed de mol gevonden. Dus, ik blijf op Lennart vanwege de microexpressies.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #277 Gepost op: 3-05-2021, 01:12:44 »
Misschien vertoont hij die expressies omdat hij al weken hetzelfde ondergoed draagt
 :P

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #278 Gepost op: 3-05-2021, 01:19:14 »
Prima molactie toch? Vind ik juist brutaler dan wanneer ie stiekem als niemand het zag wat wijn uit zijn glazen zou kieperen.

Sven kwam met twee volle glazen over de finish en Philip was opzichtig aan het klungelen zoals gewoonlijk (Annelotte heb ik zelf al uitgesloten al mol). Dus al met al best een OK molactie; Lennart leek het goed te doen maar brengt geen geld binnen. Wellicht zien we later beelden van hem lanterfanten in die wijngaarden. Maar hij werd achter de vodden aangezeten door met name Samina. Kan gebeuren, je moet je als mol ook niet al in aflevering 2 al te verdacht maken richting de andere kandidaten.

OK voor wat de brutaliteit betreft maar hij helpt tegelijk dus 4 glazen in het spel die de eindmeet halen. Je kan argumenteren dat het tempo van Sven meer glazen heeft gekost, en kandidate Jasmien heeft er persoonlijk ook 4 uitgesloopt door een fout antwoord door te drukken bij het wijnproeven en haar ene glas om te gooien.

Voor mij blijven die opdracht en de hypnose mislukkingen van eventuele mol Lennart, omdat het er dan op lijkt dat hij wel heeft geprobeerd en niet zomaar besliste om niet te mollen.

Hij heeft als hij de mol is sowieso geweldig veel vertrouwen opgebouwd bij het begin, waardoor hij naar het einde toe steeds brutaler kon worden omdat maar niemand in het spel hem wilde verdenken. Dat vertrouwen kon hij winnen door niet in de grijpen en rustig de anderen te laten mollen (zoals bij de knuffel, bunker, bomdiner) of door de brave jongen uit te hangen maar wel fijn te zorgen dat er niks verdiend wordt (domino's). Die paar mindere sabotagepogingen zullen daar misschien onbedoeld nog aan bijgedragen hebben, maar dat maakt er geen successen van.

Vanaf aflevering 4 moest je wel heel erg nonchalant zijn om hem af te strepen, maar toen was het voor de kandidaten wellicht al te laat.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #279 Gepost op: 3-05-2021, 01:25:51 »
Nog iets opvallends, na zijn val bij het hotel heeft hij een gesprekje met Gilles. Hier lijkt duidelijk in geknipt. Alsof hij een ''mol-gesprek'' met Gilles had hier en ze dat geknipt hebben.