Dat was Jannes. Ik had hem al onterecht aan jou toegeschreven.
Ah, thanks. Top Jannes! Goed gevonden!!
Vind 'm erg aannemelijk als hint!
[edit] En als we erbij denken dat de vogel met z'n MOLVISIE tegen de muurschildering met die vrouw te pletter vliegt zijn we eruit, hebben we gelijk de graffity op de puzzel verklaard en 'tegen de muur'-hint die ergens zat, en slaat de aanwijzing 13 op pech-VOGEL hahaha
---
Verder noem ik 'm toch maar even: Merel zou volgens haar taktiek 'hard op de inhoud' gaan en 'zacht op de persoon'.
Is dat niet precies wat ze tijdens het openbreken van haar joker met Jamie deed? Hard op de inhoud om de vrijstelling te krijgen, en zacht op de persoon, omdat ze dat deelde met Jamie in hun samenwerking.
Zal wel niets zijn, maar ik vond 'm toch leuk
[edit]
Ik post 'm ook even hier, gezien het een hint naar Merel zou kunnen zijn.
Kwa leaderhint lijkt het totaalshot vanuit de drone naar de zee met de puzzelstukjes heel klein erop toch ook wel erg op die van het eerste shot in de leader van het RTL Nieuws waarin groene puntjes in de zee drijven. Dat zou ook gelijk verklaren waarom de puzzelstukjes zo groenig/blauwig zijn in vergelijking met de in werkelijkheid nogal bonte kleuren van de oorspronkelijke muurschildering.
De kustlijn lijkt er zelfs nog behoorlijk op en het shot lijkt precies gelijk te zijn.
Tel daarbij op die stralen op het dak die lijken op de RTL nieuws leader en misschien zelfs de tablets op de fietsen die in een wit frame zijn geplaatst, waar in het RTL nieuws die tablet-schermen prominent het decor bepalen... zou ik dit echt nog niet zo'n vreemde vinden.
Misschien was die hele leaderhint in closeup wel niet te zien, omdat je het pas ziet als je er vanaf een afstand naar kijkt.
De onderste foto hieronder is het eerste shot (met beweging) uit de RTL nieuws leader. Vergelijk zelf!