Lennart vraagt min of meer toestemming of hij op de mol helemaal rechts (roze) kan schieten, lijkt mij dat hij dat niet zou doen als hij de mol is.
Dat hij toestemming vraagt is eerder kandidaats dan mols volgens mij. Nog even los van het feit dat hij hier weinig kans heeft om hem te raken, kan hij als mol uiteraard ook bewust mis schieten. In een post ver terug in dit draadje heb ik al opgemerkt dat Lennart met deze schoten aan kan geven dat wat hem betreft de aanvallers niet snel genoeg kunnen worden afgeschoten, wat kandidaats is.
In beeld 8 was Noah niet te zien voor Lennart, dus dan is het logisch dat die ook niet op hem schiet. De roze aanvaller zal mogelijk gezien hebben dat Noah nog in het spel was, en zal toch een keer in beweging moeten zijn gekomen.
Als je goed kijkt naar beeld 8 dan zie je dat Noah (donkerblauw) uitstekend te zien is. En niet alleen te zien maar ook binnen bereik. De roze aanvaller is al in beweging gekomen, maar hoopt waarschijnlijk dat Noah wordt afgeschoten. Dat is trouwens zijn enige kans want hij heeft al een achterstand die hij moeilijk goed kan maken. In het leven moet je soms keuzes maken.
Heb je enig idee hoeveel tijd/seconden er zat tussen jouw beeld 8 en de aankomst van Noah bij het poortje?
Dat is niet te zeggen vanwege de montage (knip). Het enige wat ik kan zeggen is dat beeld 8 het laatste frame is voor de vertraagde beelden met roodzweem die aangeven dat er nog 2 aanvallers over zijn.
Die vraag over tussentijd tussen beelden is een goede want als je naar beelden 5 t/m 8 kijkt dan zie je dat alle zichtbare aanvallers nagenoeg niet zijn verplaatst! Toch zijn er 3 aanvallers afgeschoten. Dat betekent dus dat deze 3 heel erg kort na elkaar zijn afgeschoten. Ervan uitgaande dat de aanvallers niet stil hebben gestaan.
Als je beeld 4 (rood afgeschoten) en beeld 5 met elkaar vergelijkt, dan zie je dat geel intussen een flink stuk heeft afgelegd. Trek maar eens een lijn van geel naar boven evenwijdig aan de greppel en vergelijk de punten waar deze lijn de zijkant van de driehoek raakt. In beeld 4 is dit op ongeveer een kwart van de hoek tot de post van Lennart. In beeld 5 kom je op ongeveer driekwart. Er zat dus veel meer tijd tussen het afschieten van de eerste aanvaller en de rest. Dit is ook niet zo gek want de eerste aanvaller rent behoorlijk snel