Auteur Topic: [Aflevering 6]  (gelezen 6633 keer)

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #20 Gepost op: 25-04-2021, 23:29:22 »
Wat een geweldige aflevering! Het zat enorm goed in elkaar. 10.000 euro, voor mij is het wel duidelijk, Lennart is mijn mol! Hij heeft zich het hele spel hier op voorbereid en acteert het tof.

Annelotte is het niet, Sven denk ik ook niet. Het gaat voor mij tussen Philip en Lennart. Ik durf bij De Mol eigenlijk nooit vol in te zetten op 1 persoon aangezien alles altijd zo goed in elkaar zit  ::regenboog::

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #21 Gepost op: 25-04-2021, 23:31:07 »
Vandaag echt de maak flipper verdacht dag.
Schilderijen  en de instructies voor de simulatie vlucht.

Als Lennart De mol is is dit een zeer goedkope manier om geld uit de pot te krijgen en de afgelopen weken weinig verdenkingen .
En ben ik wel een beetje eens dat ik dit soort acties niet nodig vind, zeker niet zo laat in het programma.

Dus ik hoop vanaf nu dat Lennart geen mol is en dat de mol zowel in de hangar als bij de dossiers er van uit kon gaan dat er wel een kandidaat iets zou verprutsen .

Door de 10 k wel een bittere nasmaak , maar de reveal van jasmien was wel super

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #22 Gepost op: 25-04-2021, 23:32:31 »
Nou, met die koortjes was toch wel heel opvallend.

Ik heb geen kleine zanggroepjes gezien?  :P
Woosie down?

Offline Crysus101

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #23 Gepost op: 25-04-2021, 23:32:41 »

Laat mij ook nog toevoegen dat ik Berlijn een ontzettend mooie stad vind en het ontzettend jammer vindt wat er maar in beeld komt. De Berlijnse muur heb ik gezien 3 minuutjes en dan zaten we in een verlaten gebouw, een achterkamertje met een tafel en een loods. Ik neem aan dat het te maken heeft met toestemming om bijvoorbeeld de toeristische trekpleisters te filmen, maar het is toch een beetje jammer.

Dat is toch juist veel beter, dan de toeristische trekpleisters die iedereen al kent? Het maakt het een stuk unieker. Maken mooi gebruik van de vette streetart wat aanwezig in Berlijn.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #24 Gepost op: 25-04-2021, 23:38:22 »
Dat is toch juist veel beter, dan de toeristische trekpleisters die iedereen al kent? Het maakt het een stuk unieker.

Ik vind wat jehnnnycash (hieronder geplaatst) zegt een aannemelijke verklaring. Dat er door covid besloten is niet op drukke plaatsen te komen. Maar een loods of een verlaten fabrieksgebouw daar moet je helemaal niet voor naar Berlijn natuurlijk. Ik vond het veel leuker hoe ze in München in het Olympisch park gewandeld hebben. Op die manier zie je toch nog wat. Al zal dat voor iedere kijker natuurlijk anders zijn.

Toch wil ik hier dan even de kanttekening bij plaatsen dat ze natuurlijk met de Covid-bubbel te maken hebben. Dat er mogelijk niet geschoten kan worden bij toeristische trekpleisters zou me niet verbazen.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #25 Gepost op: 25-04-2021, 23:43:27 »
Maar ik vond het wel een DDR sfeertje zo  ::bravo::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #26 Gepost op: 25-04-2021, 23:47:21 »
Er zullen veel rekensommen losgelaten worden op het totale verlies in aflevering 6.

Beginstand was 14600. Eindstand 7600.

Er was 3000 verdiend, en 3000 verspeeld in de schilderijen-opdracht. Daarbij is er 4000 euro niet verdiend omdat Philip gekeken heeft in het dossier (Jasmien keek ook in het dossier, maar dat kostte verder geen geld, omdat die 4000 euro al waren verspeeld....).

 Verder werd er 5000 verspeeld met de foute landing, de crash dus, en 10000 door het bieden van Lennart.

Nu kom ik, met deze bedragen, op 3000 plus 4000 plus 5000 plus 10000 euro verlies, waar 3000 euro winst (6x500) tegenover staat.

Totaal 19000 euro die niet in de groepspot zijn gekomen.


Over die 10000 euro kun je redetwisten, want als die 4000 euro rechtmatig verdiend zouden zijn, was er geen bieding geweest.

Bovendien, en dat was me ontgaan, als er geen 6 ''matches'' waren geweest, maar 7, dan zou er 3500 euro verdiend zijn met die schilderijen, maar er zou niets worden verdubbeld.

Als ik dat laatste buiten beschouwing laat, is er 19000 euro verspeeld (niet verdiend) in deze aflevering.

Er had nu dus 26600 euro in de groepspot moeten zitten. En als ze bij de schilderijen totaal 3500 euro verdienden ipv de maximale 6000 euro, kom ik op 24100 euro.


Schiet mijn redenatie maar aan flarden, als het niet klopt.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #27 Gepost op: 25-04-2021, 23:48:10 »
Maar ik vond het wel een DDR sfeertje zo  ::bravo::
Berlijn zit vol met die gebouwen, leuk om ze eens vanbinnen te ervaren.  ::jaja::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #28 Gepost op: 25-04-2021, 23:59:22 »
Als mol had ie t niet hoeven doen omdat ie wist dat Jasmien al had gekeken, had ie onder de radar kunnen blijven, het geld was toch al weg

Precies.

Vorig jaar in het begin een veiling. Nu in aflevering 6. Als mol weet je dat de kandidaten veel over hebben voor een vrijstelling. Als mol weet je dat kandidaten maar wat graag meer info hebben over hun eigen molverdachte. Dus je kunt dan juist de kandidaat bij verve spelen. Verontwaardiging hoef je dan niet te spelen. Want of je nu als mol of kandidaat er staat: iedereen zonder vrijstelling of lezen in de dossiers voelt zich gepiepeld.

Dat kon je ook van de blikken van Sven/Annelies en Lennart aflezen hoe zij richting Philip keken.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #29 Gepost op: 26-04-2021, 00:02:29 »
Wat een aflevering.
Ik heb nog nooit bij een aflevering zo op het puntje van mijn stoel gezeten. Terwijl enkele kandidaten proberen een papieren vliegtuigje door een hoepel te krijgen.
 ::oink:: ::oink:: ::oink::

Online Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #30 Gepost op: 26-04-2021, 00:12:13 »
Ik heb nog nooit bij een aflevering zo op het puntje van mijn stoel gezeten. Terwijl enkele kandidaten proberen een papieren vliegtuigje door een hoepel te krijgen.

 ::rofl:: ::jaja::

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #31 Gepost op: 26-04-2021, 00:13:56 »
Precies.

Vorig jaar in het begin een veiling. Nu in aflevering 6. Als mol weet je dat de kandidaten veel over hebben voor een vrijstelling. Als mol weet je dat kandidaten maar wat graag meer info hebben over hun eigen molverdachte. Dus je kunt dan juist de kandidaat bij verve spelen. Verontwaardiging hoef je dan niet te spelen. Want of je nu als mol of kandidaat er staat: iedereen zonder vrijstelling of lezen in de dossiers voelt zich gepiepeld.


Hoezo zou je je als mol gepiepeld voelen? Dit is als mol je droomscenario?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #32 Gepost op: 26-04-2021, 00:29:06 »
Zat er nou een vleugje Wie is de mol in de aflevering?  ::vergroot:: De muziek van de bekendmaking van de verborgen aanwijzingen.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #33 Gepost op: 26-04-2021, 00:30:36 »
Zat er nou een vleugje Wie is de mol in de aflevering?  ::vergroot:: De muziek van de bekendmaking van de verborgen aanwijzingen.
::jaja:: Klopt. Dat én een slechte veilingopdracht.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #34 Gepost op: 26-04-2021, 00:31:52 »
::jaja:: Klopt. Dat én een slechte veilingopdracht.
::rofl:: ja deze reactie had ik jou een beetje kennende kunnen verwachten :P

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #35 Gepost op: 26-04-2021, 00:35:25 »
Na deze aflevering heb ik Sven afgeschreven als mol (ja, nu pas). Ik heb lang gedacht dat zijn enigszins nurkse opstelling een mogelijk masker kon zijn om zijn molschap te verhullen, maar hij was vandaag echt heel fanatiek. Kennelijk is die jongen gewoon écht zo.   
Woosie down?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #36 Gepost op: 26-04-2021, 00:41:23 »
Ik heb vandaag juist bij Sven paar keer idee gehad dat hij bewust een parcours runner laat gaan door bolletjes verkeerd te kleuren

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #37 Gepost op: 26-04-2021, 00:43:40 »
Ik heb vandaag juist bij Sven paar keer idee gehad dat hij bewust een parcours runner laat gaan door bolletjes verkeerd te kleuren

Dat is waar, maar hij weerde zich vervolgens kranig en schoot er ook ten minste één af. Dat had hij toch niet hoeven doen als mol.
Woosie down?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #38 Gepost op: 26-04-2021, 00:45:22 »
Nee precies wat ik opschreef , Lennart en Sven goede beschermers onnodig als mol.

 ::rofl::

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #39 Gepost op: 26-04-2021, 01:40:47 »
Oh mijn god wat een aflevering weer ::bravo:: de boeing opdracht was geweldig!

Helaas weer een veilingopdracht, was echt onnodig geweest, ook al zat ie steengoed in elkaar. In aflevering 6 is het echt een no-go en dat mag zeker gezegd worden.

Enig kritiekpuntje dat ik ooit gehad heb. Toch wel knap dat ze door zoiets slechts en onnodig erin te doen, ik evengoed op het puntje van mijn stoel zat ::bravo::