Auteur Topic: [Aflevering 6]  (gelezen 6635 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #40 Gepost op: 26-04-2021, 08:56:41 »
Ik vind de opbouw wel mooi in de serie.
Van graaien bij de dominosteentjes;
naar graaien bij de bom;
naar graaien in "Stasi" dossiers.

Dat vroeg om een keiharde afstraffing. Een goede les voor volgend seizoen dat als kandidaten puur voor eigen gewin blijven gaan, de pot historisch laag wordt. Maar na de DDR kwam met de val van de muur ook de eenwording van Duitsland. Die pot gaat flink stijgen in de volgende aflevering.

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #41 Gepost op: 26-04-2021, 09:01:20 »
Als mol had ie t niet hoeven doen omdat ie wist dat Jasmien al had gekeken, had ie onder de radar kunnen blijven, het geld was toch al weg

Beter om wel te kijken als Mol denk ik .
Je maakt jezelf verdacht als jouw filmpje wordt opgevraagd en je had de info niet nodig.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #42 Gepost op: 26-04-2021, 10:48:14 »
Juist omdat kijken in de dossiers, als je gespot wordt ,je verdacht maakt, is dat dus iets wat een mol niet zou doen , hoop ik.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #43 Gepost op: 26-04-2021, 11:14:09 »
Ik schreef het net al elders: als ohilip niet had gekeken zou er ook geen geld uit de pot zijn gegaan. De kans was groot dat de winnaar Philip zou kiezen als degenen die wel in het dossier had gekeken. De mol moest dus wel kijken om het geld uit de pot te halen (dubbel op zelfs, geweldige actie van Philip)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #44 Gepost op: 26-04-2021, 11:20:45 »
Hoezo? Jasmien keek toch ook? De Mol had Philip dus niet per se nodig voor zijn actie. Hij had dan gewoon Jasmien kunnen noemen, want er waren dus twee 'zondaars' die de Leerdammer kaas deden verschimmelen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #45 Gepost op: 26-04-2021, 11:31:56 »
De mol kon deze aflevering lekker aan de zijlijn toekijken. Aan het eind van de rit moet je proberen de aandacht van jezelf af te leiden want je wordt door diverse kandidaten in de gaten gehouden. Lekker overdreven doen alsof je de braafste in de klas bent - hoezo, je zit toch in De Mol? Ooit een kandidaat zien zweren op ieders mooie ogen en dat anderen ook laat doen, dat er geld verdiend gaat worden dit keer? Terwijl zijzelf nog niet zo lang geleden 5000 euro verspilde door het kiezen voor pasvragen.
« Laatst bewerkt op: 26-04-2021, 11:33:32 door Run »

Offline frankhuiskamp

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #46 Gepost op: 26-04-2021, 11:52:04 »
Ik kom echt woorden tekort voor hoe ongelofelijk goed en mooi deze serie toch in elkaar steekt. Onvoorstelbaar. Het zit in zulke slimme, kleine dingen. Zo'n shot van een papieren vliegtuigje dat overgaat in dat simulatiebeeld bijvoorbeeld. Dat moment tijdens het terugkijken van Philips dossiermoment, die stilte, die reacties, die spanning. En dan als uitsmijter het bijna komische stukje met Jasmien aan het eind, dat zij dus óók had gekeken. Zo perfect gedaan.

Ik kan gewoon niet terug naar Wie is de Mol? Ik haal daar gewoon - echt sorry sorry - geen plezier meer uit zoals ik dat uit de Mol haal. Als kijker dan. Het is van een volstrekt andere orde qua programma maken. Met alle, alle respect voor het grandioze werk dat achter de Nederlandse zit, al zo ontzettend lang. De Mol is gewoon peak tv voor mij geworden.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #47 Gepost op: 26-04-2021, 12:12:20 »
De overgang tussen papieren vliegtuig en het vliegtuig in simulatie was inderdaad mij ook opgevallen. Zo strak en mooi liep het in elkaar over. Maar ook de plaats koppelen aan een basis van de opdracht. In Griekenland democratie toepassen in de groep, hier iets met het verraad van de Stasi/DDR.

Ik vond de eerste opdracht ook leuk gedaan. Niet een eenvoudige laat je niet painten door de chasers. Nee, terwijl een duo bezig is kan de rest het duo meer tijd meegeven. Het is de combinatie van lagen aanbrengen in opdrachten, de manier van montage en stijl van filmen en uiteindelijk de opdrachten zelf wat De Mol ook gisteren weer een genot maken om naar te kijken.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #48 Gepost op: 26-04-2021, 12:14:49 »
Heel herkenbaar Frank! In mijn omgeving zijn al mensen die overwegen om niet meer naar WIDM te kijken, omdat ze het dan onwillekeurig toch gaan vergelijken met De Mol en zich gaan ergeren. Tja, de lat ligt extreem hoog dankzij het sublieme werk van de mensen van Woestijnvis.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline frankhuiskamp

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #49 Gepost op: 26-04-2021, 12:28:33 »
Nou ja, ik zal altijd kijken, het blijft superleuk vermaak! Ik merk gewoon dat ik er ánders naar kijk. Meer casual nu naar WIDM en heel betrokken en aan de buis gekluisterd bij De Mol.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #50 Gepost op: 26-04-2021, 12:33:52 »
Heel herkenbaar Frank! In mijn omgeving zijn al mensen die overwegen om niet meer naar WIDM te kijken, omdat ze het dan onwillekeurig toch gaan vergelijken met De Mol en zich gaan ergeren. Tja, de lat ligt extreem hoog dankzij het sublieme werk van de mensen van Woestijnvis.
Nou dan kijken ze niet! Ik vind allebei op hun eigen manier bijzonder.
De vlamingen zijn goed bezig dit seizoen maar het is ook weleens minder.

Offline frankhuiskamp

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #51 Gepost op: 26-04-2021, 12:55:05 »
Nou dan kijken ze niet! Ik vind allebei op hun eigen manier bijzonder.
De vlamingen zijn goed bezig dit seizoen maar het is ook weleens minder.

Ik kan oprecht geen 'minder' Vlaams seizoen noemen, zeker niet in vergelijking met de laatste tig Nederlandse seizoenen.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #52 Gepost op: 26-04-2021, 13:16:11 »
Dat shot met Jasmien op het laatst, dat was me in eerste instantie helemaal ontgaan.

Ik denk ook dat heel veel mensen dat helemaal niet hebben gezien, omdat de ''spanningsboog'' weg is. Je hebt de aflevering gezien, je hebt gezien wie eruit is, en bent al aan het opstaan van de bank (stoel, zetel, vul maar in....), om andere dingen te doen.

En dan zie je in een split second dat ook Jasmien stout is geweest.......

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #53 Gepost op: 26-04-2021, 13:17:17 »
Nou dan kijken ze niet!

Natuurlijk, daar mogen ze voor kiezen. Maar het probleem is dat als het een trend blijkt te zijn het wel gevolgen heeft voor de kijkcijfers. Verder ben ik het met Frank eens: mindere Vlaamse seizoenen kan ik me ook niet herinneren. Ik heb alle 'moderne' seizoenen gezien en die waren stuk voor stuk top.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #54 Gepost op: 26-04-2021, 13:23:45 »
En terug naar het bespreken van de Vlaamse mol  ::vergroot::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #55 Gepost op: 26-04-2021, 14:16:18 »
Dit was een ongehoord goede aflevering dit. En hoewel ik mordicus tegen "veilingopdrachten" ben, vond ik deze juist top! Die koppeling met de DDR, verraders worden niet afgestraft maar verraders winnen. Daar heb ik graag €10000 voor over. Zeker omdat het geboden bedrag niet automatisch uit de pot gaat.
Ze hadden beter allemaal kunnen kijken dan hadden ze met slechts €4000 voor het kijken een koopje gehad.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #56 Gepost op: 26-04-2021, 17:03:57 »
Eens. Ik ben dan ook niet perse tegen het feit dat er geveild kon worden, maar meer tegen Lennart dat hij zo'n ongelofelijke snotneus is om 10.000 euro te pakken. Ik snap dat je een vrijstelling wil en ik zou er zelf ook geld voor geboden hebben, maar 10.000? Dan kan je de hele pot net zo goed weglaten. Ik snap de frustratie van Annelotte ook heel goed.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #57 Gepost op: 26-04-2021, 17:07:05 »
Eens. Ik ben dan ook niet perse tegen het feit dat er geveild kon worden, maar meer tegen Lennart dat hij zo'n ongelofelijke snotneus is om 10.000 euro te pakken. Ik snap dat je een vrijstelling wil en ik zou er zelf ook geld voor geboden hebben, maar 10.000? Dan kan je de hele pot net zo goed weglaten. Ik snap de frustratie van Annelotte ook heel goed.
Met spectucalaire opdrachten zoals in deze aflevering, leggen kandidaten er nog geld bij om te mogen blijven, vrees ik. Dus dat is altijd kat in het bakkie voor de mol.
Annelotte had ook 5000 euro over voor een paar pasvragen. Ik begrijp Lennart wel.  ::jaja:: En Sven bood minder maar niet veel minder.
Annelotte biedt 2000 euro, typisch een mol-bieding, als je weet dat er al tienduizend is geboden.
« Laatst bewerkt op: 26-04-2021, 17:11:41 door Run »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #58 Gepost op: 26-04-2021, 17:45:19 »
Ik ben het met Reflektor eens dat één vrijstelling voor meer dan de helft van de pot wel afbreuk doet aan het idee van de pot, en daarmee eigenlijk aan het hele spelconcept. Dit moet echt niet vaker gaan voorkomen ::ohno::

...maar ik ben het ook met MartinJ eens dat deze aflevering gewoon ongehoord goed was! Drie totaal verschillende, maar zo goed vernuftig gelaagd en bij vlagen hilarisch in elkaar gestoken opdrachten, ook nog eens uitgevoerd door een groep superkandidaten - en een hond. Die DDR-sfeer wisten ze weer zó goed neer te zetten. Ergens is het de doos van Pandora uit Griekenland, maar toch weer nét iets anders ingericht en met weer een totaal andere spanning. Ondanks die 10.000 euro was dit een meesterlijke aflevering ::respect::
« Laatst bewerkt op: 26-04-2021, 18:01:49 door Päc »
...óf niet!

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #59 Gepost op: 26-04-2021, 17:55:11 »
Ja, het was echt fantastisch. De opdrachten, de muziek, de overgangen, de sfeer. En daarnaast wel de beste opgebouwde aflevering qua spanning van De Mol tot nu toe denk ik. Ik zat bijna naar de tv te schreeuwen.
Daarnaast is het wel heel lastig om de mol eruit te pikken, voor iedereen die over is valt nog wel wat te zeggen. En ik hoop dat dat vooral komt door een fantastische mol. Daar staat of valt een seizoen ook wel een beetje door vind ik.