Auteur Topic: [Aflevering 6]  (gelezen 6642 keer)

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
[Aflevering 6]
« Gepost op: 25-04-2021, 11:15:26 »
Bespreek hier alles van de zesde aflevering!
2024: wie is de Mol?

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #1 Gepost op: 25-04-2021, 21:41:56 »
Het is zelden voorgekomen dat ik vind dat de makers een fout hebben gemaakt. Toch moet ik eerlijk zeggen dat ik een beetje teleurgesteld ben. Opdracht 1 en 2 vond ik echt de max, die zaten weer supergoed in elkaar!! Echter heeft opdracht 3 het voor mij een beetje verpest. Een bieding in aflevering 6, jongens toch... Vorig seizoen deden ze dit in de eerste aflevering en dat vond ik zeker nog acceptabel. Maar zoiets doen in aflevering 6 van een seizoen dat al een beetje teveel psychologische opdrachten had? Als je puur naar de feiten kijkt, wist de Mol dat dit zou komen en had die de afleveringen ervoor minder moeite moeten doen, want dit zou toch gebeuren. Ik hoop oprecht dat ze nooit, maar dan ook nooit meer, zo'n bieding gaan doen als het niet in aflevering 1 is. Dit vind ik echt een domper op het leuke seizoen tot nu toe. Gelukkig was er toch nog een (kleine) kans dat het geld uiteindelijk toch in de groepspot zou blijven.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #2 Gepost op: 25-04-2021, 21:59:59 »
Akkoord met Vermoljoen. Mogelijk gaan ze de volgende 2 afleveringen dit compenseren door makkelijke opdrachten voor 5000 euro te geven, maar je kan een streep trekken door de eerste 6 afleveringen. Als Lennart de Mol niet is, dan kunnen er weer pluimen op de hoed van de Mol gestoken worden genre "de laagste pot ooit" terwijl dat dan niet echt de verdienste van de Mol is.

Laat mij ook nog toevoegen dat ik Berlijn een ontzettend mooie stad vind en het ontzettend jammer vindt wat er maar in beeld komt. De Berlijnse muur heb ik gezien 3 minuutjes en dan zaten we in een verlaten gebouw, een achterkamertje met een tafel en een loods. Ik neem aan dat het te maken heeft met toestemming om bijvoorbeeld de toeristische trekpleisters te filmen, maar het is toch een beetje jammer.

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #3 Gepost op: 25-04-2021, 22:20:45 »
Nu ben ik een beetje negatief bezig, maar het is wel belangrijk om te weten dat ik altijd enorm positief ben geweest over het gehele programma en alle seizoenen die tot nu toe zijn geweest, want daar heb ik altijd enorm van genoten! Dit is volgens mij de eerste keer dat ik teleurgesteld ben in de makers.

In het beste geval krijgen ze de volgende aflevering of in de finale nog de kans om dit verloren geld terug te verdienen (met behulp van de rode knop en Isidoor?), maar toch vind ik erg zonde van dit leuke seizoen.

Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #4 Gepost op: 25-04-2021, 22:48:22 »
 :o

Even niet kijkende naar het bedrag dat is verloren weer een fantastische aflevering.  ::bravo::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #5 Gepost op: 25-04-2021, 22:51:22 »
Er was wel 7.000 + 4.000 + 5.000 te verdienen, dus ze hebben geanticipeerd.

Maarja wat een domme kandidaten zeg  ::rofl::

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #6 Gepost op: 25-04-2021, 22:55:39 »
Wat een fantastische aflevering weer zeg, wauw! Drie opdrachten welke weer super in elkaar zaten. Volgende week zien we gelukkig meer van Berlijn.

Tuurlijk is het een hoog bedrag wat uit de pot is, maar dit is echt wel eerlijk gespeeld. Met de opdrachten valt ook heel veel te verdienen, dus het weegt goed tegen elkaar op.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #7 Gepost op: 25-04-2021, 22:56:40 »
Geweldig, ook de laatste actie! Er is veel geld verloren en niet alleen door Lennart. Philip super verdacht hier, door te kijken naar de kaarten.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #8 Gepost op: 25-04-2021, 22:59:08 »
Wauw.  ::love::

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #9 Gepost op: 25-04-2021, 23:05:21 »
Geweldig, ook de laatste actie! Er is veel geld verloren en niet alleen door Lennart. Philip super verdacht hier, door te kijken naar de kaarten.

Als mol had ie t niet hoeven doen omdat ie wist dat Jasmien al had gekeken, had ie onder de radar kunnen blijven, het geld was toch al weg

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #10 Gepost op: 25-04-2021, 23:06:50 »
Geweldig, ook de laatste actie! Er is veel geld verloren en niet alleen door Lennart. Philip super verdacht hier, door te kijken naar de kaarten.

Ik denk juist dat de mol niet in de dossiers gekeken heeft.

Ik vond het een hele vermakelijke aflevering.  Ik was enorm verrast dat Lennart 10.0000 bood. Ik hoopte eigenlijk dat
Philip de dossiers niet aangeraakt had. Maar ik verwachtte het wel, je zag het ook duidelijk aan zijn houding toen
 hij van Gilles vandaan kwam.  Ik vind het ook heel treurig dat de pot naar 7.600 euro is gezakt :\'(.

Genoeg om over na te denken..


Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #11 Gepost op: 25-04-2021, 23:09:58 »
Als mol had ie t niet hoeven doen omdat ie wist dat Jasmien al had gekeken, had ie onder de radar kunnen blijven, het geld was toch al weg

Ja das handig om achteraf te zeggen van Philip! Ze houden hem mooi als de vermoorde onschuld uit de wind in de montage. Nee ik vond het juist overduidelijk, ook dat het raam toevallig open stond vandaag en de mol een prima excuus had om voor het raam te kiezen ipv de overduidelijke touwtjes. Goede regie!

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #12 Gepost op: 25-04-2021, 23:10:36 »
Ja maar, ja maar... dit zijn Nederlandse toestanden!
Woosie down?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #13 Gepost op: 25-04-2021, 23:14:13 »
Zullen we wel afspreken dat 'iets op de Leerdammer zweren' vanaf nu een officiële uitspraak is.  ::rofl::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Crysus101

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #14 Gepost op: 25-04-2021, 23:16:52 »
Het is twist na twist na twist. Ongekend goed weer. De laatste shot van Jasmien doet mij denken aan zo'n reveal aan het einde van een goede TV-serie. Fantastisch!


Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #15 Gepost op: 25-04-2021, 23:17:21 »
En zo is de meest onschuldige kandidaat van de aflevering (Annelotte) weer ineens heel verdacht.

Of is de Mol toch een van de schuldige kandidaten? (Philip, Lennart.) Het wordt er in ieder geval niet makkelijker op. ;D

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #16 Gepost op: 25-04-2021, 23:22:04 »
En zo is de meest onschuldige kandidaat van de aflevering (Annelotte) weer ineens heel verdacht.

Of is de Mol toch een van de schuldige kandidaten? (Philip, Lennart.) Het wordt er in ieder geval niet makkelijker op. ;D
Nou, met die koortjes was toch wel heel opvallend.

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #17 Gepost op: 25-04-2021, 23:24:41 »
Laat mij ook nog toevoegen dat ik Berlijn een ontzettend mooie stad vind en het ontzettend jammer vindt wat er maar in beeld komt. De Berlijnse muur heb ik gezien 3 minuutjes en dan zaten we in een verlaten gebouw, een achterkamertje met een tafel en een loods. Ik neem aan dat het te maken heeft met toestemming om bijvoorbeeld de toeristische trekpleisters te filmen, maar het is toch een beetje jammer.
Toch wil ik hier dan even de kanttekening bij plaatsen dat ze natuurlijk met de Covid-bubbel te maken hebben. Dat er mogelijk niet geschoten kan worden bij toeristische trekpleisters zou me niet verbazen. Daarnaast vond ik júist het DDR-sfeertje van deze aflevering wel tof. Ik denk dat we de komende aflevering nog wel meer van Berlijn zullen zien :)


Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #18 Gepost op: 25-04-2021, 23:25:12 »
Nou, met die koortjes was toch wel heel opvallend.

Klopt, maar het werd ook wel heel erg benadrukt in de montage.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #19 Gepost op: 25-04-2021, 23:26:52 »
Ja das handig om achteraf te zeggen van Philip! Ze houden hem mooi als de vermoorde onschuld uit de wind in de montage. Nee ik vond het juist overduidelijk, ook dat het raam toevallig open stond vandaag en de mol een prima excuus had om voor het raam te kiezen ipv de overduidelijke touwtjes. Goede regie!

Ja maar dat raam was ook bijna gewoon 'fucked by production'. Kon een kandidaat ook overkomen. Al zat Philip die opdracht wel 2 keer in molposities!