Auteur Topic: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Vliegtuigvlucht naar Brussel  (gelezen 4791 keer)

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
[Aflevering 6] Opdracht 2 - Vliegtuigvlucht naar Brussel
« Gepost op: 25-04-2021, 11:16:40 »
Bespreek hier alles van de tweede aflevering!
« Laatst bewerkt op: 25-04-2021, 20:55:22 door Vermoljoen »
2024: wie is de Mol?

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Vliegtuigvlucht naar Brussel
« Reactie #1 Gepost op: 25-04-2021, 22:52:30 »
Bespreek hier alles van de tweede aflevering!

Moet dit niet 'opdracht' zijn? Volgens mij staat het ook verkeerd in het topic van opdracht 1  :-X

Hele toffe opdracht, ontzettend van genoten.  ;D Wie hier het verdachtst is weet ik echter niet, voor iedereen valt wat te zeggen. Voor de drie in de loods die het al bijna laten mislukken door op het allerlaatste moment een vliegtuigje goed te gooien, of Lennart die zijn best lijkt te doen, maar het vliegtuig bij de landing niet onder controle krijgt en daarmee de opdracht alsnog laat mislukken. Jasmien was hier ook opvallend, maar ja, die is de mol niet.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Vliegtuigvlucht naar Brussel
« Reactie #2 Gepost op: 25-04-2021, 22:55:20 »
Wederom Philip het meest verdacht, wil ook niet doorzoeken naar een ander briefje en wil de verkeerde instructies geven. Sven zat er alleen bovenop dus was lastig mollen. En dan alle vliegtuigjes naar naar links en niet corrigeren.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Vliegtuigvlucht naar Brussel
« Reactie #3 Gepost op: 25-04-2021, 22:56:18 »
Zeer mooie opdracht, zat uitstekend in elkaar en allemaal heel overzichtelijk. ::bravo::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Vliegtuigvlucht naar Brussel
« Reactie #4 Gepost op: 25-04-2021, 23:16:01 »
Wel een klein hoogtepuntje hoor, deze opdracht. Hij zat wat mij betreft echt heel goed in elkaar, en zo'n flight simulator lijkt me zo vet om eens te doen (misschien dat ik er daarom zo enthousiast over ben).

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Vliegtuigvlucht naar Brussel
« Reactie #5 Gepost op: 25-04-2021, 23:26:17 »
Nou ik ben helemaal geen fan van vliegtuigsimulators maar deze opdracht was inderdaad fantastisch. Leuk stel ook als piloten. ::rofl::

Offline Crysus101

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Vliegtuigvlucht naar Brussel
« Reactie #6 Gepost op: 25-04-2021, 23:26:56 »
Ik heb zelf weleens in een Flight Simulator gezeten. Heb zelf ook een luchtvaarttechniek opleiding afgerond dus de instrumenten ken ik wel. Maar zelfs met een echte piloot naast mij, die de nodige instructies gaf, was het erg lastig om vliegtuig op een normale manier te landen.

Ik weet dus niet of het hen gelukt was met enkel instructies van de andere kandidaten.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Vliegtuigvlucht naar Brussel
« Reactie #7 Gepost op: 25-04-2021, 23:37:12 »
Ik denk dat de mol het veilig landen van het vliegtuig inschat als te lastig voor de kandidaten en er zich dus niet zelf aan gaat wagen.
Maar er is wel erg weinig interactie tussen hangar en piloot mogelijk en dan nog heb je twee medespelers die kijken of je de info goed doorgeeft.  Maar Sven en annelotte doen in deze opdracht niets om de piloot te helpen of juist te saboteren .

Voor deze opdracht alle molpunten naar Lennart en een paar naar Philip

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Vliegtuigvlucht naar Brussel
« Reactie #8 Gepost op: 26-04-2021, 00:27:49 »
Hilarische opdracht  ::rofl:: Heb echt dubbel gelegen van het lachen om Lennart en Jasmien als piloten.

Annelotte is hier iets minder verdacht, Sven neutraal. Philip en Lennart meest verdacht natuurlijk. Hoewel Annelotte ook haar best kon doen de proef te doen slagen in de wetenschap dat er toch een flinke som geld verloren gaat later.

Edit: ben ik trouwens sadistisch of waren er meer mensen die tijdens de opdracht hoopten dat de drie in de hangar problemen zouden opleveren voor de piloten en dat dat vliegtuig niet zou landen omdat het leuke tv oplevert? :P
« Laatst bewerkt op: 26-04-2021, 00:54:38 door MollenvangR »

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Vliegtuigvlucht naar Brussel
« Reactie #9 Gepost op: 26-04-2021, 01:00:27 »
De vlakken voor problemen waren natuurlijk niet voor niks veel groter gemaakt dan het cirkeltje dat brandstof opleverde.   8)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Vliegtuigvlucht naar Brussel
« Reactie #10 Gepost op: 26-04-2021, 01:05:11 »
Geweldige opdracht dit!  ::bravo::

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Vliegtuigvlucht naar Brussel
« Reactie #11 Gepost op: 26-04-2021, 01:08:55 »
Sven, Philip en Annelotte wilden wel erg graag aan de grond blijven.
Goede molpositie. Zeker met dat vliegtuigje kan je goed sjoemelen. Wellicht is er wel een manier om een vliegtuigje zo te vouwen dat deze steeds mis vliegt, zou een leuke molactie zijn voor in de laatste aflevering.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Vliegtuigvlucht naar Brussel
« Reactie #12 Gepost op: 26-04-2021, 01:10:51 »
Hoe maak je vliegtuigjes die steeds naar links afdraaien.  ::rofl::

Sven was deze opdracht trouwens goed op dreef om Philip te bestoken!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Vliegtuigvlucht naar Brussel
« Reactie #13 Gepost op: 26-04-2021, 01:14:44 »
Wellicht is er wel een manier om een vliegtuigje zo te vouwen dat deze steeds mis vliegt, zou een leuke molactie zijn voor in de laatste aflevering.

Annelotte heeft gewoon vliegtuigjes gevouwen met het staartje naar de verkeerde kant :P

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Vliegtuigvlucht naar Brussel
« Reactie #14 Gepost op: 26-04-2021, 08:55:00 »
Annelotte heeft gewoon vliegtuigjes gevouwen met het staartje naar de verkeerde kant :P

 ::rofl::
En dan Isidoor leren op het juiste moment dmv van zijn staart van koers te veranderen bij de rode knop binnenkort.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Vliegtuigvlucht naar Brussel
« Reactie #15 Gepost op: 26-04-2021, 09:03:32 »
Ik vond het erg verdacht dat ze bij elke storing de hulp van de toren inroepen maar bij het moeilijkste (de landing) doen ze het niet. Nota bene terwijl er al een alarm aan het afgaan is.

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Vliegtuigvlucht naar Brussel
« Reactie #16 Gepost op: 26-04-2021, 09:43:57 »
Inderdaad en aangezien Jasmien nadien ook uit het programma is gecrasht, kan er maar een zijn die dat deed als Mol.  ::vergroot::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Vliegtuigvlucht naar Brussel
« Reactie #17 Gepost op: 26-04-2021, 10:12:23 »
Briljante opdracht. Misschien is het omdat ik die film onlangs opnieuw bekeken heb maar ik moest op sommige momenten erg aan Airplane! denken. Alsof Leslie Nielsen op elk moment de cockpit kon binnenkomen:



 ::rofl::
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Vliegtuigvlucht naar Brussel
« Reactie #18 Gepost op: 26-04-2021, 10:46:06 »
Echt leuk om te zien: o jee, ze krijgen storm en dan die reactie in de cockpit te zien.
Deze opdracht krijgt van mij een 10.
Ook mooi dat het geen oeverloze discussie met de hulplijn werd maar dat ze heel snel de oplossing kregen en weer verder konden. De hulplijn wist ook al wat er aan de hand was. Geeft een veilig gevoel als je weer eens in een echt vliegtuig zit!

Maar of de hulp bij de landing ook zo eenvoudig was geweest?

Kan deze er volgend seizoen weer in?  ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 26-04-2021, 10:49:31 door Run »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Vliegtuigvlucht naar Brussel
« Reactie #19 Gepost op: 26-04-2021, 10:48:59 »
Ik vraag me af hoe Axel naar deze opdracht gekeken zou hebben :P