Inderdaad. Misschien was het wel de molstrategie van Lennart om voor de eenvoudige problemen hulp in te schakelen, dan op te merken dat de toren wel een geldwolf is om vervolgens Jasmien ervan te overtuigen dat ze de landing daarom beter zelf kunnen doen. (Hoe die laatste beslissing tot stand komt zien we volgens mij niet zo duidelijk, dat moet ik terugzien.)
Zou kunnen.
Het kan ook de opdracht zijn die zo in elkaar steekt. De vier rampen zijn met hulp van de toren relatief eenvoudig te overwinnen. Bij de landing doet Lennart niks, in ieder geval niet op tijd. Dat kan ook komen doordat het de taken van de co-piloot waren, maar Jasmien doet niks en Lennart wacht op haar handelen. En zelf weet Lennart ook niet wat hij zou moeten doen als het alarm afgaat. In de aanwijzing speed 15 zit de fout.
Op de grond zijn dan degenen verdacht die het meest hun best hebben gedaan om de instructies bij L+J te krijgen, want dan was de kans het grootst dat L+J daarop gingen vertrouwen. Philip leest dit gretig voor alsof het hiermee wel gaat lukken, terwijl er een instinker in de instructies zit.
Ik zie Lennart namelijk niet bijzonder aansturen op het zelf doen van de landing. Het beeld is dat Lennart niks doet. Maar gezien bovenstaande kan het ook precies dat zijn: beeldvorming/verdacht neerzetten van Lennart. En daarmee kunnen ze het alle vier nog zijn. Wij kunnen niet aantonen dat iemand weet had van de fout in de instructies. De fout is dat met 15 werd bedoeld vref+15, maar Jasmien zoekt de knop VREF en Lennart reageert hier niet op. Opzettelijk of onwetend?
Philip ook weer de chaoot voor het opstijgen. Eerst taxiën en dan motor aan wordt meteen gecorrigeerd door Sven en Annelotte.