Auteur Topic: [Aflevering 9] De reünie  (gelezen 6065 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] De reünie
« Reactie #60 Gepost op: 19-05-2021, 15:31:30 »
Ik heb het voor de zekerheid teruggekeken. Het enige wat er over het hondje te zien is dit:
Annelotte: "Nee, dat is niet juist. Dat staartje heb ik niet goed verstaan".
Lennart: "Ja dat is niet goed. God verdomme". (excuses voor het citeren van de vloek)

Dat herinner ik me, dat kwam gewoon uit de aflevering. Maar er werd niet uitgelegd hoe Lennart gemold had.

Als Annelotte het niet goed verstaan heeft, neem ik aan dat ze het geluid hebben uitgezet een paar seconden. Want het was voor ons heel duidelijk te horen dat Lennart zei: 'staartje naar achteren vouwen'. Als hij dan ook nog iets gemompeld heeft van 'naar beneden' - wat wij niet mochten horen' dan is de fout snel gemaakt.
Het is de tweede keer dat Annelotte iets niet goed verstaan heeft en het lijkt mij dat het geluid uitzetten het geheime wapen van de makers is. Er moet namelijk een reden zijn dat we de uitleg niet krijgen.
« Laatst bewerkt op: 19-05-2021, 15:40:39 door Run »

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: [Aflevering 9] De reünie
« Reactie #61 Gepost op: 19-05-2021, 16:16:41 »
Bedoelde Annelotte met "dat heb ik niet goed verstaan" niet eigenlijk "dat heb ik niet goed begrepen?" Zo interpreteerde ik het, in ieder geval. In dat geval heeft ze Lennart prima gehoord. Dan hoeft er niet met het geluid geknoeid te zijn. Dat zou ik namelijk ook raar vinden.

Online Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 9] De reünie
« Reactie #62 Gepost op: 19-05-2021, 16:19:54 »
"Niet goed begrepen" is de juiste vertaling.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] De reünie
« Reactie #63 Gepost op: 19-05-2021, 16:47:55 »
Klopt. Het gaat al mis als Lennart zegt: "Dan pak je het rechterhoekje. Dat wordt zijn staartje, dus dat steekt er een beetje uit."
Als je gaat vouwen terwijl het papier op tafel ligt, dan vouw je automatisch naar voren en niet naar achteren. Dat is fout één. De tweede ontstaat volgens mij vanwege het woordje "uitstekend". Hier denk je het eerst aan dat iets langer wordt. Deze twee dingen bij elkaar zorgen er volgens mij dat Annelotte een staartje maakt dat uitsteekt in de lengterichting, dus vanuit het hoofdje gezien naar beneden.

Annelotte vraagt vervolgens, terwijl ze over de vouw die aan de rechterkant zit strijkt, dat staartje zit langs de rechterkant van het hondje? Waarop Lennart zegt: klopt.

Nu komt het volgende stukje verwarring van meneer de mol als hij zegt: het rechterbenedenhoekje is ongeveer even groot als het mondje van het hondje.

Als Lennart nu zegt, dat (benendehoekje dus) moet je naar achteren plooien, is Annelotte de weg kwijt. Ze had dat hoekje toch al geplooid? Moet er nog iets worden gevouwen?
Kortom, Lennart is hier heel duidelijk de mol als je het mij vraagt.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 9] De reünie
« Reactie #64 Gepost op: 19-05-2021, 17:39:04 »
Het maakt toch compleet niet uit hoe dat staartje is gevouwen, want de oren zijn ook niet correct . Of vergis ik me.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] De reünie
« Reactie #65 Gepost op: 19-05-2021, 19:10:36 »
Je daagt me wel uit  ;)
Misschien beter om hier terug te verwijzen naar het opdracht topic, voor we die discussie opnieuw starten. Ik had in de reveal wel een opmerking over de jury verwacht, dat ze een dagje vrij hadden.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] De reünie
« Reactie #66 Gepost op: 19-05-2021, 23:28:04 »
Ik vond het een fantastische reünie-aflevering. Ik heb genoten van A tot Z. Van de start met de onthulling van Martijn als tweede mol (gaaf hoe hij de proef heeft geleid) tot de achter de schermen filmpjes met Lennart en Gilles. Ik had graag nog wat meer molacties willen zien (maar dat zeg ik elk jaar). Maar qua sfeer, enscenering en aandacht voor alle kandidaten kan het bijna niet beter. Zo jammer dat het seizoen is afgelopen, ik kreeg mede door dat beginstuk met Martijn zoveel zin om verder te kijken (hoe anders was het seizoen geweest met hem als mol!).

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] De reünie
« Reactie #67 Gepost op: 20-05-2021, 08:59:07 »
Het maakt toch compleet niet uit hoe dat staartje is gevouwen, want de oren zijn ook niet correct . Of vergis ik me.
Alleen het staartje was fout.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Aflevering 9] De reünie
« Reactie #68 Gepost op: 20-05-2021, 10:19:40 »
Martijn was zonder twijfel ook een top-mol geweest.  Misschien iets voor de toekomst om echt met twee paralellen groepen te spelen (die niets van elkaar weten, de ene groep reist achter de andere aan) en om die op een gegeven moment te laten samenvloeien. De meest verdachte mol op het moment van samenvloeien er uit orzo. Zitten natuurlijk ook allerlei haken en ogen aan (organisatie, crew, tijd, middelen, etc), maar als ze de lat nog iets hoger willen leggen.... :-)
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 9] De reünie
« Reactie #69 Gepost op: 20-05-2021, 10:22:01 »
Alleen het staartje was fout.
De manier waarop je kijkt is echt zeer selectief  ::rofl::
Als ik de hondjes naast elkaar leg , zie ik minimaal 2 verschillen en durf eigenlijk wel te zeggen dat ook de plaatsing van het neusje niet hetzelfde is in voorbeeld en annelotte haar uitvoering.  Maar ja fout is fout

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] De reünie
« Reactie #70 Gepost op: 20-05-2021, 12:53:26 »
Alleen het staartje was fout.
Een meer correcte formulering zou zijn: "alleen het staartje werd fout gerekend".

De VO zegt over het hoofdje: "Het moeilijkste stuk, het hoofdje van de hond is af."
Dat het af is wil volgens mij nog niet zeggen dat het ook correct is. Het zou zomaar kunnen dat ze het hoofdje hadden afgekeurd als het staartje wel correct was geweest. Maar zoals gezegd, hier hebben we het al uitgebreid over gehad.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 9] De reünie
« Reactie #71 Gepost op: 20-05-2021, 13:11:02 »
En wat ik hier nog vergeten had is dat het nu ook wel erg duidelijk is dat de mol niet alleen vooraf maar ook tijdens de opdrachten hele nuttige informatie krijgt, zoals bij deze opdracht, of een duo voor geld of pasvragen heeft gekozen. Dit wisten we eigenlijk ook al sinds dat woordje "zopas" bij die vliegtuigopdracht in seizoen 8 als ik het wel heb. De regie als mol dus.
Een vergelijkbare code werd ook gebruikt in Mexico, bij de onderhandeling over de koffers.
Pieter moest goed opletten HOE Gilles een toelichting uitsprak.  Aan de hand daarvan kon Pieter zijn reactie afstemmen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] De reünie
« Reactie #72 Gepost op: 20-05-2021, 16:34:54 »
De manier waarop je kijkt is echt zeer selectief  ::rofl::
Als ik de hondjes naast elkaar leg , zie ik minimaal 2 verschillen en durf eigenlijk wel te zeggen dat ook de plaatsing van het neusje niet hetzelfde is in voorbeeld en annelotte haar uitvoering.  Maar ja fout is fout
Ik denk dat niet alleen Run hier selectief kijkt maar ook de redactie / jury. Stel even dat bijvoorbeeld Sven de mol was geweest. Hadden ze dan wellicht de oortjes afgekeurd om duidelijk te maken dat Lennart hier onvoldoende aanwijzingen voor het vouwen geeft?

Ook niet voor niets dat wij bij het schilderij met de koordjes heel duidelijk in beeld krijgen dat Jasmien die koordjes noemt maar Annelotte ze zogenaamd niet hoort, wat ze blijkbaar echt niet heeft gehoord. De montage is hier heel suggestief. Deze actie wordt zelfs aangehaald bij de testbiechten.
« Laatst bewerkt op: 20-05-2021, 16:38:32 door MartinJ »