Auteur Topic: [kandidaat] Sven  (gelezen 13034 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #160 Gepost op: 2-05-2022, 14:55:19 »
 ::rofl:: Ja dat dus

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #161 Gepost op: 2-05-2022, 15:17:40 »
Ik ga er vanuit dat de videoboodschappen gewoon van te voren zijn opgenomen.

Ik verdenk Sven niet maar ik denk dat de videoboodschap geen reden is om hem af te schrijven. Als Sven de mol is, wisten ze al meteen vanaf dat moment al dat hij bij de laatste 4 zou zitten. Ze kunnen dan de videoboodschap voor hem een paar dagen eerder opnemen (vlak voor zijn broer weer terug vloog naar de Canarische eilanden). De rest van de kandidaten kan dan gewoon volgens schema opgenomen worden vlak nadat de laatste vier bekend zijn.

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #162 Gepost op: 2-05-2022, 15:41:43 »
Ik verdenk Sven niet maar ik denk dat de videoboodschap geen reden is om hem af te schrijven. Als Sven de mol is, wisten ze al meteen vanaf dat moment al dat hij bij de laatste 4 zou zitten. Ze kunnen dan de videoboodschap voor hem een paar dagen eerder opnemen (vlak voor zijn broer weer terug vloog naar de Canarische eilanden). De rest van de kandidaten kan dan gewoon volgens schema opgenomen worden vlak nadat de laatste vier bekend zijn.

Dat denk ik niet. De opdracht in Aqualand was de allereerste opdracht met de nieuwe Mol. De avond ervoor is er een nieuwe Mol gekozen. Je kunt er gerust vanuit gaan dat Sven zijn broer (en de overige bezoekers) al onderweg waren naar de Canarische Eilanden  of al op locatie waren op het moment dat er een nieuwe Mol werd gekozen. Daarnaast is het niet logisch dat de bezoeker van De Mol ondertussen terug is gevlogen naar huis, aangezien de duo-Mol in aflevering 7 weer in actie moest komen. Ik weet vrijwel zeker dat alle boodschappen voor de reis of in de eerste week van de reis opgenomen zijn voor het geval de kandidaat zover geraakt.

Het opnieuw inspreken van de boodschap is ook niet nodig. Voor de opdracht (en de montage) heeft de productie toch vier 'kandidaat-boodschappen' nodig, dus daar kunnen de normale boodschappen voor gebruikt worden. Daarnaast voegt de boodschap ook verder weinig toe aan de opdracht, los van het feit dat het een extra afleiding is om de blinddoek af te doen.


Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #163 Gepost op: 2-05-2022, 16:42:50 »


Bekijk Svens tot en met aflevering 7 bijgewerkte kandidatenpagina hier. En vermeld het in dit topic als je interessante aanvullingen hebt. ::vergroot::

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #164 Gepost op: 2-05-2022, 20:29:42 »
Sven staat er dan aardig voor lijkt me.

Als hij niet de mol is: met het molboekje van Bert kan hij 1 iemand wegstrepen. Van de overgebleven 2 koos hij blijkbaar voor Manu. Zou een voordeel nu moeten opleveren.
Of hij is de mol.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #165 Gepost op: 2-05-2022, 21:25:38 »
Tenzij Bert er uit vloog op Anke of Emanuelle, dan heeft hij er niets aan.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #166 Gepost op: 2-05-2022, 21:30:10 »
Ze hadden keuze uit een voordeel en een kat in de zak.
Molboekje van Gretel de kat in de zak. Dus op deze 2 zal Bert niet ingezet hebben lijkt mij.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #167 Gepost op: 2-05-2022, 22:20:30 »
En toch is er bij de bed-in van Sven en Manu 1900 euro verloren gegaan en bij de wandeling en de geit maar 1500 euro. Die laatste opdracht was ook veel meer geschikt voor kandidaten die zichzelf nog even verdacht willen maken en elkaar willen testen. Dus Sven heeft het 'beregoed' gedaan en toch is daar het meeste geld verspeeld.

Dat dus. En hoe meer spullen er op het bed liggen hoe groter de kans dat er veel afvalt zodra het bed gekanteld staat. En je kunt er rustig vanuit gaan dat iemand verzuurt en los laat voor de tijd om is. Gebeurt dat niet dan laat je als mol nog even snel los met nog tien seconden te gaan.

Alles goed doen in de verlaten gebouwen is de perfecte kandidaat uithangen. Of nee net niet. Dat Yens zonder blinddoek vol langs die laatste knop loopt daar wordt niet over gepraat door Yens verdenkers. Dat Sven zowel pasvragen als mol boekje meepakt en net 1 knop tekort komt is juist de ideale moltactiek. Hij wilde ook perse als laatste.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #168 Gepost op: 2-05-2022, 22:39:53 »
En je kunt er rustig vanuit gaan dat iemand verzuurt en los laat voor de tijd om is. Gebeurt dat niet dan laat je als mol nog even snel los met nog tien seconden te gaan.
Als Manu eraf glijdt, grijpt Sven in een reflex achter zijn rug het grote Boeddhahoofd vast, een bijna onmogelijke actie in die houding. Er kan een dikke streep door Sven.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #169 Gepost op: 4-05-2022, 14:43:16 »
Ook zijn broer versprak zich in die videoboodschap door te zeggen misschien neemt ie de cheque mee naar huis…..ofwel gaat hij de winnaar worden. Maar Sven heeft teveel goed gedaan. Hij kan de mol niet zijn.
« Laatst bewerkt op: 5-05-2022, 10:56:26 door Lonneke*L »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #170 Gepost op: 4-05-2022, 19:34:20 »
Het valt mij op dat Gilles steeds de weg van de minste weerstand lijkt te kiezen, als we ervan uitgaan dat grootverdiener Sven de mol is.


- het is minder stressvol voor presentator om de mol vroeg z'n jij bent de mol-scherm te laten zien. Sven daar als 2e (1e naam die Gilles noemde)

- Sven kreeg als 1e z'n groene scherm te zien. Makkelijkst voor inval-mol Sven. Hoezo toon je inval-mol Uma pas als 3e en voorlaatste haar groene scherm bij die executie? ::kado::

- bij bekendmaking kandidaten Sven als 2e. Uma daar als 1e. Zij werd voor de eerste beelden van de kandidaten besproken. Er lag daarom meer de nadruk op (ja, gelegenheidsargumentje ::wijn::)

Daarna achtereenvolgens beelden van Uma, Sven, Manu.

Dan het praatje over Sven. Eerst richt presentator zich tot de Sven van vorig jaar ...lacherige sfeer. Afleiding? Gilles deed er ook aan mee. Daarna het serieuze stukje over Sven ...en door.

Te weinig datapuntjes maar wel altijd Sven er snel doorheen jassen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #171 Gepost op: 6-05-2022, 17:53:45 »
En dan is er nog de molbriefing.
De molbriefing daar moet de mol nog iets mee doen, want die is al vroeg in het spel van de nieuwe mol gegeven.
En Yens die tegen Uma zegt dat Manu wel eens de afvaller kan zijn.

De fluithint wijst naar Uma. In de extra beelden zien we Sven achter het stuur en Uma slaapt en wordt wakker gemaakt door Yens met chips. Moeten wij soms gaan denken: Uma is moe vanwege de nachtelijke briefings. Het is wat veel allemaal zo vlak voor de live finale waarin drie toffe kandidaten nog een spel gaan spelen.
Ik overweeg dat Sven met zijn actieve spel op Manu heeft geprobeerd om zich zo onverdacht mogelijk te maken en Manu met het oog op de live finale eruit te spelen. Arm om de schouder bij de bananen, bij het kamperen ‘wat kan ze toch koken’  , hij noemt haar mijn vrouw bij het hippiebed. Zie hoe vrolijk Manu daar op die fluit blaast. En nog wel meer van die kleine dingen. Ze is met boter en suiker ingepakt.

Sven verdiende bij de bananen minder geld dan Uma en evenveel als Yens, bij het hippiebed moesten nog even alle verdenkingen weggespeeld worden met het oog op de finale, ten koste van geld.

Met het oog op de live finale en de onthulling lijkt die fluithint eerder een dikke afleidingsmanoeuvre om ons nog eens goed voor de gek te houden en Sven ten onrechte helemaal af te schrijven.

Wat mogelijk ook nog iets is zijn die twee gordijnen. Bij Elly in de keuken hangt een doek voor een deuropening in de keuken en bij de blinde opdracht zien we Kristof, Lisse en Feline ook voor zon doek dat in de deuropening hangt. Soortgelijke settings, die je niet vaak tegenkomt.
« Laatst bewerkt op: 6-05-2022, 18:01:26 door foxhunter »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #172 Gepost op: 8-05-2022, 14:03:51 »
Ondanks de soms vage theorieën hier, heb ik toch nog een paar twijfels of Sven de mol niet zou zijn.
-Bij het zien van het scherm 'jij bent de nieuwe mol' zie ik in de weinige uitdrukking in zijn gezicht meer bevestiging 'ok ik ben gekozen' dan teleurstelling, plus zijn ietwat zelfverzekerde pokerface-blik na het zien van het scherm.
-Hij wordt meteen na de eerste dag (afl.5) bij de schietopdracht het meest verdacht. Waarom? Hoogst waarschijnlijk het vage gedoe / gemix met de kokertjes op het eind in Aqualand. Hoe de opdracht ook is gespeeld, het is het sleutelmoment om Gilles de minstwaardevolle kokers te geven. Hij kan met Kristof iets hebben afgesproken over waar Kristof de waardeloze kokers tegen de trap zou zetten, of iets dergelijks.
-hij pakt pasvragen, geen risico om met geld langs Emanuelle te gaan
-Hij noemt zichzelf een porseleinen poppetje, zoals Uma en Emanuelle moeten gaan afwassen, voorkennis.
-het banaanlatenvallenmomentje, classic molactie. Enkel de camera zag het èn hij liegt erover ('ergens in die bomen gegaan')
-Hij vervloekt Yens om de +1000 bij het springen (maar springt uiteindelijk wel)
-foute antwoord 'banaan groeit naar het licht' is de meest veilige minst foute banaan.
-de teksten van de hulpmol in het knoppengebouw doen mij aan Kristof denken, 'mooi  gezin heb je' als tranentrekker? en de tekstvan molbriefing (fier op u)  tijdens de ontmoeting in de badkamer
-uiteraard niet op de laatste knop drukken...

Het is flinterdun. Maar het is ook een mol tegen wil en dank in aflevering 4 gekozen. Productie heeft gekozen voor de meest pokerfacemol waar het minst uit af te lezen valt, plus dat hij de voorgaande opdrachten heeft laten zien dat hij op sleutelposities komt waar hij op het laatst de macht had over het wel of niet laten slagen van een opdracht (balanceren tegen de piraat, raket lanceren)

Offline lolokane

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #173 Gepost op: 8-05-2022, 18:52:38 »
De mol wil natuurlijk gewoon springen.. de productie zal dat niet verbieden als t 1000 opbrengt. Denk wel dat Gilles hem op n bepaalde manier in heeft geseind.

Dat resulteert dat mol Sven er openlijk van baalt dat er 1000 verdiend gaat worden.  ;D
En als kandidaat ook. Want wat maakt het hem nou *werkelijk* uit dat er 1000 bijkomt?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #174 Gepost op: 8-05-2022, 23:18:32 »
Mooie winnaar!    ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lotje00

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #175 Gepost op: 8-05-2022, 23:24:22 »
Mooi om eens wat meer emotie te zien na voornamelijk alleen zijn pokerface ;) ;)
Verdiende winnaar!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #176 Gepost op: 8-05-2022, 23:30:41 »
Ik wil wel eens zien wat voor een beestenboel er bij elkaar is gezet. Vast niet de geit die Yens zo goed wist te melken :P En chapeau voor zo tap dansen!  ::ok::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #177 Gepost op: 9-05-2022, 12:28:55 »
Toffe en verdiende winnaar, leuke humor en mooi dat hij zelf een groot deel van zijn eigen pot verdiend heeft ::bravo::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #178 Gepost op: 9-05-2022, 15:31:26 »
Toffe winnaar, heeft het spel heel goed gespeeld en z'n oneliners waren geweldig! ;D
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline vloeistof

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #179 Gepost op: 9-05-2022, 18:14:12 »
Yens leek in een interview met Dennis van Café de Mol te suggereren dat hij pas tijdens de live-finale vragen op Uma had ingezet. Dat betekent dat de test op La Gomera al duidelijk had gemaakt dat Sven de winnaar was.

Als Sven doorhad dat Yens op hem zat en hij zeker wist dat hij als enige goed zat, kan dit ook verklaren waarom hij zo vol zelfvertrouwen voor het geld ging. Om zijn eigen pot nog wat te spekken, wetende dat Yens' pasvragen niet het verschil zouden maken.