Auteur Topic: het droom-topic:):)  (gelezen 21029 keer)

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re:het droom-topic:):)
« Reactie #80 Gepost op: 21-05-2002, 13:33:41 »
Thanx, enne zukzes met je examens!

Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #81 Gepost op: 21-05-2002, 14:32:06 »
okeej, ik heb ook nog een droom die ik denk ik een keer of vijf heb gedroomd toen ik klein was.
ik werd gevangen genomen door een heks en werd in een zembad gegooid waar een haai in zwom. naast de heks stond mijn vader, maar hij deed niets. het lukte me altijd om op de haai te springen, en na een tijdje zwom de haai weg. dan vaarden we langs een beer, en die hielp me dan.
volgens mij is dit gewoon een uiting in m'n slaap van de trauma's die ik in het fatamorgana in de efteling heb opgelopen, maybe ook niet, ra, help me out please!

en dan mijn droom van vannacht (het was een lange droom...)

ik liep mijn huis uit, liep een stukje door de straat, liep weer terug, maar er stonden ineens allemaal beesten: een paar tijgers, een paar beren en twee hele grote honden. ik wist dat ze me niets konden doen, maar ik bleef maar "af!" en "ga weg!" roepen.
toen gebeurde er iets wat ik niet meer weet, maar opeens was ik in een of andere winkel met een vriendin. we keken naar spullen voor in je haar. ze had ook een zusje van 2 (heeft ze niet), en die was helemaal hyper aan het doen. na een tijdje haalde ik haar maar uit d'r buggy.
toen gingen we weg, en kwamen we in een lege kamer. die vriendin was er nog, maar het zusje niet meer, maar er was wel een andere vriendin bij gekomen. toen we het saai vonden worden in de lege kamer liepen we een enorme, met oranje fluweel beklede trap op, en we kwamen in een soort bar, waar een paar mensen uit m'n klas zaten en de mensen met wie ze veel omgaan.
we gingen weer weg, ik vroeg nog "waar is je zusje?" "ze slaapt". toen kwamen we weer in de kamer en daar zat paméla. we hielden een heel gesprek over acteren. toen paméla weg liep, kwam george binnen, ze zagen elkaar nog wel ff gloof ik. m'n vriendinnen waren ineens weg, en toen was alleen george d'r nog. hij vertelde allemaal dingen  over widm en portugal.

einde.

ra, misschien dat je m'n droom in stukken kan ontleden, bijv.

-de wilde dieren
-de winkel en het kleine kind
-de lege kamer
-de trap (echt zo'n ouderwetse hele brede trap, zo'n hollywood trap)
-de kamer met widm mensen

doris

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #82 Gepost op: 21-05-2002, 14:47:13 »

ik liep mijn huis uit, liep een stukje door de straat, liep weer terug, maar er stonden ineens allemaal beesten: een paar tijgers, een paar beren en twee hele grote honden. ik wist dat ze me niets konden doen, maar ik bleef maar "af!" en "ga weg!" roepen.

Heb je over mij gedroomd? Wat leuk! ;)

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #83 Gepost op: 21-05-2002, 14:52:06 »
ja, maar je was niet aardig! ik vond je maar eng, ik had me jou veel aardiger voorgesteld  ;)

doris

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #84 Gepost op: 21-05-2002, 14:58:17 »
Jaha, maar in je dromen is alles anders he? Meestal iets wat eng is, is het juist niet! Dus eigenlijk ben ik veeeel aardiger dan jij denkt! :D
Tijgertje

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #85 Gepost op: 21-05-2002, 15:04:01 »
is ook goed! maar ff een vraagje tijgetje: jij zou tog dinsdag dat boek hebben van die kleuren?
wat betekenen de kleuren rood, geel en paars?

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #86 Gepost op: 21-05-2002, 15:29:07 »
Ik kan het nergens vinden! Ik weet dat ik het heb bij mijn aura-foto's maar waar?? Maar ik heb nog een boek, die is nogal dik, dus kon ik het zo 123 niet vinden, maar dat boek gaat mee op vakantie, dus na de vakantie weet ik het dus waarschijnlijk wel. Maar ik baal er nogal van. Ik heb iedereen lekker gemaakt en dan heb ik het niet! Eim soo sowrie!

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #87 Gepost op: 21-05-2002, 16:35:40 »
geeft niej hoor tijgetje! ik zit alleen te wachten op een verhelderende dinges van me droom...

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #88 Gepost op: 21-05-2002, 16:37:42 »

geeft niej hoor tijgetje! ik zit alleen te wachten op een verhelderende dinges van me droom...

Ah, een verhelderende dinges... Ja, nee, tuurlijk... Ik weet precies wat je bedoelt;)

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #89 Gepost op: 21-05-2002, 16:43:40 »
sorry... kon et woord niet vinden, maar bedoelde een verhelderende analyse

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #90 Gepost op: 21-05-2002, 16:51:06 »
Ah
8)

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #91 Gepost op: 21-05-2002, 16:56:21 »
scherpe analyse...  ;)

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #92 Gepost op: 22-05-2002, 12:52:16 »
de droom die ik vannacht had. niet erg lang, niet zo boeiend, maar maybe heeft het wel een betekenis... denk et niet eigelijk.

ik zat in een theater, de schouwburg hier in vlaardingen waar ik ook wel eens optreed. links naast me zat m'n moeder, rechts zat gewoon iemand. de musical titanic was bezig, maar als ik het zo achteraf bedenk was die hele musical niet bezig maar waren er gewoon een paar mensen vaag aan het doen op het toneel. op een gegeven moment zei ik, ik denk tegen degene die rechts naast me zat: "ze hebben veel te veel opgetreden, hun stemmen zijn nu een stuk minder dan toen ik titanic de eerste keer zag." degene naast me beaamde dat.
toen was het afgelopen...

die uitspraak van die stemmen komt van m'n zanglerares die dat had gezegd over linda wagenmakers, maar dan in de context dat je niet twee jaar achter elkaar een musical kan doen zonder dat je stem erop achteruit gaat (wil dus niet zeggen dat je dr niet bovenop komt met je stem). zij was nl. aan het begin van het eerste jaar dat miss saigon draaide naar miss saigon geweest, en ook ergens op het einde van het jaar... daar kwam die uitspraak dus van...

geen boeiende droom dus deze keer, maar misschien wel makkelijker opzoeken...

doris

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #93 Gepost op: 22-05-2002, 13:22:58 »
Vaag he?
Ik heb ook stom gedroomd. Ik kwam uit bed, mijn vriend lag er nog in. Ik ging voor de spiegel staan en was hardstikke bruin (van de zon). Ik keek nog eens goed en was nog steeds bruin. Toen ik nog voor de laatste keer keek (voor de zekerheid) was ik weer wit.
Misschien komt deze droom wel omdat ik op vakantie ga maar toch is tie stom.

« Laatst bewerkt op: 22-05-2002, 13:23:47 door Tijgertje »

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #94 Gepost op: 22-05-2002, 13:30:43 »
nou, dan weet je iig meteen dat je niet droomt!

kan jij dat, als je droomt weg gaan uit die droom? ik kon het vroeger wel. dan moest ik in m'n droom m'n ogen stijf dicht knijpen en tot tien tellen... ik kan dat niet meer, maar ik droomde vroeger altijd heel eng nu niet meer, dus et is niet echt nodig maar vroeg me gewoon af of jullie da ook kunne.
en ook of jullie in kleur of zwart wit drome. tijgetje dus in kleur, ik ook...
just curious

doris

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #95 Gepost op: 22-05-2002, 13:33:18 »
Ik kon vroeger dromen dat ik kon wegvliegen, alleen was het meer een soort zwemmen in de lucht. En dan ging mijn droom weer ergens anders over.

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #96 Gepost op: 22-05-2002, 13:37:24 »
ik wilde vroeger altijd heel graag dromen dat ik kon vliegen. maar als ik dan vloog was dat altijd ongeveer 1 meter boven de grond, ik was altijd kwaad.

ook wel grappug: vroeger keek ik altijd the powerrangers. op school speelden we dat dan altijd enzo, en op een gegeven moment droomde ik dat ik echt een powerranger was. ik was helemaal blij dat ik het eindelijk eens droomde, want ik wist dat ik aan het dromen was. toen ik m'n autoachtig ding wilde gebruiken was het ineens nog maar een soort legokarretje... ik was helemaal kwaad, dus toen probeerde ik te vliegen, maar dat lukte ook al niet.

daarna droomde ik eigenlijk niet meer over vliegen, toen vond ik et niet leuk meer.... stom eigelijk, lijkt me best wel kick om te vliegen...

doris

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #97 Gepost op: 22-05-2002, 13:48:51 »
Ik ging ook niet zo hard en hoog hoor. Boven de daken uit, dat wel. Ik vloog ook altijd ergens naar binnen. Ik weet nog dat ik het zwembad invloog. Langs de kleedhokjes zo over het water rondjes vliegen.

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #98 Gepost op: 22-05-2002, 14:31:58 »
whahaha leuk! dat wil ik ook...
je moet mij gewoon allemaal leuke dingen vertellen, dan droom ik ze vanzelf, want bijna al mijn dromen zijn terug te brengen naar een recente gebeurtenis. maar dan wel bijna alleen leuke
doris

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #99 Gepost op: 22-05-2002, 15:10:15 »
Ik droomde laatst ook dat ik achtervolgd werd. Toen ging ik mij verstoppen onder een bed. Toen kwamen ze binnen met honden. Volgens hun (geen idee wie) waren dat hele gevaarlijke honden, maar toen ze zeiden dat die hond mij aan moest vallen, begon de hond mij te likken en het was een heel pluizig beestje! Heel lief juist.