Poll

Op welke partij ga je stemmen tijdens de Tweede Kamer verkiezingen van 22 november 2006? (Ook als je in het echt nog niet mag stemmen, mag dat hier wel) :)

Lijst 1: CDA
0 (0%)
Lijst 2: PvdA
3 (17.6%)
Lijst 3: VVD
1 (5.9%)
Lijst 4: SP
9 (52.9%)
Lijst 5: Fortuyn
0 (0%)
Lijst 6: Groen Links
2 (11.8%)
Lijst 7: D66
0 (0%)
Lijst 8: Christen Unie
1 (5.9%)
Lijst 9: SGP
0 (0%)
Lijst 10: Nederland Transparant
0 (0%)
Lijst 11: Partij voor de Dieren
0 (0%)
Lijst 12: Eén NL (Marco Pastors)
0 (0%)
Lijst 13: Partij voor de Vrijheid (Geert Wilders)
1 (5.9%)
Lijst 15: Partij voor Nederland (Hilbrand Nawijn)
0 (0%)
Lijst 16: Continue Directe Democratische Partij
0 (0%)
Lijst 17: Liberaal Democratische Partij
0 (0%)
Lijst 18: Verenigde Senioren Partij
0 (0%)
Lijst 19: Ad Bos Collectief
0 (0%)
Lijst 20: Groen Vrij Internet Partij
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 17

Poll gesloten: 22-11-2006, 21:31:45

Auteur Topic: Algemene Verkiezings topic  (gelezen 26105 keer)

Offline Ibung

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Algemene Verkiezings topic
« Reactie #100 Gepost op: 21-11-2006, 12:50:42 »
christenunie is zo slecht nog niet hoor. abortus, euthanasie zijn onderwerpen waar we best zorgvuldig mee om moeten gaan, ik heb er weinig problemen mee dat daar wat tegengas gegeven wordt. het homohuwelijk moeten ze eigenlijk maar gewoon accepteren, er wordt niemand mee geschaad. vandaar dat c.u. mijn stem nu niet krijgt. rouvoet heeft mijn sympathie, maar ik blijf nog wel even s.p. stemmen.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #101 Gepost op: 21-11-2006, 15:55:21 »
christenunie is zo slecht nog niet hoor. abortus, euthanasie zijn onderwerpen waar we best zorgvuldig mee om moeten gaan, ik heb er weinig problemen mee dat daar wat tegengas gegeven wordt. het homohuwelijk moeten ze eigenlijk maar gewoon accepteren, er wordt niemand mee geschaad. vandaar dat c.u. mijn stem nu niet krijgt. rouvoet heeft mijn sympathie, maar ik blijf nog wel even s.p. stemmen.
Tja homohuwelijk, dat vind ik ook moeilijk. Maar er zijn natuurlijk bij elke partij punten waar je wel en niet mee eens bent.

Het word nog spannend morgen. Ik zelf hoop op een links-christelijke coalitie. De CU zal het wel niet halen maar CDA wint wel. Als de VVD er maar niet bijkomt, want in mijn ogen komen heel veel slechte dingen die Balkenende heeft gedaan door de VVD!

Offline Evenstar

• Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
« Reactie #102 Gepost op: 21-11-2006, 16:24:38 »
Abortus is ook gewoon moord. Ik vind dit alleen bij verkrachting te rechtvaardigen.
Euthenasie vind ik wel moelijk. Ik vind dat alleen de persoon zelf mag beslissen om te sterven. Een ander mag niet voor jou beslissen, ook een arts niet.

Voor mij is het sociaal-economische vlak belangrijk, en daarom ben ik ook aanhanger van de ChristenUnie en de SP!
Ik vind dat abortus en euthanasie wel mag, al vind ik zeker niet dat je abortus zomaar als voorbehoedmiddel mag gebruiken, er moet wel heel goed over nagedacht zijn. En het homohuwelijk vind ik dat dat al helemaal mag.

Op het sociale-economische vlak ben ik het dan weer wel met hun eens.

Ik vind CU ook niet slecht, ben het alleen op een aantal punten niet met hun eens.

Ja ik ben ook heel benieuwd voor morgen..
First you go backwards, but then forwards again

Offline Test

• Realitynet.nl Administrator
« Reactie #103 Gepost op: 21-11-2006, 17:51:58 »
Ik heb maar even een polletje toegevoegd. Kijken hoe men hier stemt. :D

En nee, er is geen lijst 14 blijkbaar. (Die ben ik dus niet vergeten.)
Geniet nooit met mate...

Offline mirtjee

• Forumlid
« Reactie #104 Gepost op: 21-11-2006, 18:16:31 »
dankje test, nu mag ik toch nog stemmen ondanks dat ik te jong ben  8)
I'm a real big goblin..

Offline Evenstar

• Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
« Reactie #105 Gepost op: 21-11-2006, 18:22:36 »
Als ik dan toch zou mogen stemmen kies ik tactisch: PvdA

Offline Fossiel

• Forumlid
« Reactie #106 Gepost op: 21-11-2006, 18:31:45 »
Ik heb maar even een polletje toegevoegd. Kijken hoe men hier stemt. :D

En nee, er is geen lijst 14 blijkbaar. (Die ben ik dus niet vergeten.)
Lijst 14 bestaat wel hoor! www.lijst14.nl het is een naamloze partij
maar goed, daar stemt toch niemand op...

Ik kies trouwens ChristenUnie

Offline Evenstar

• Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
« Reactie #107 Gepost op: 21-11-2006, 18:38:23 »
De kieskompas zegt op volgorde van de partij die het meest en het minst bij je past: PvdA, SP, CU, D66, GL, CDA, VVD, SGP, LPF, éénNL, PVV
Dat is ook het beeld wat ik van mezelf heb, vooral de laatste 6 partijen staan op de laatste plaats. GroenLinks had nog wel voor D66 gemogen. Maar voor de rest klopt het.

De Stemwijzer zegt CDA en CU en PvdA (ja ik heb de test meerdere keren gedaan) maar die eerste kan ik me niet in vinden. CU nog wel een beetje maar PvdA het meest.

En de Stomwijzer (;D) zegt vooral GroenLinks.

Offline Test

« Reactie #108 Gepost op: 21-11-2006, 18:59:18 »
Lijst 14 bestaat wel hoor! www.lijst14.nl het is een naamloze partij
maar goed, daar stemt toch niemand op...

Je hebt gelijk. Alleen in mijn kieskring kan je er niet op stemmen en daarom stond ie dus niet op mijn kandidatenlijstfolder. ;) Er zijn trouwens nog wel meer lijsten zag ik. Maar die doen ook niet in alle kiesdistricten mee. (zie Tweede Kamerverkiezingen 2006)
Geniet nooit met mate...

Offline Fossiel

• Forumlid
« Reactie #109 Gepost op: 21-11-2006, 19:39:11 »
Je hebt gelijk. Alleen in mijn kieskring kan je er niet op stemmen en daarom stond ie dus niet op mijn kandidatenlijstfolder. ;) Er zijn trouwens nog wel meer lijsten zag ik. Maar die doen ook niet in alle kiesdistricten mee. (zie Tweede Kamerverkiezingen 2006)
Hoeveel districten zijn er?

Offline Test

« Reactie #110 Gepost op: 21-11-2006, 19:45:13 »
Hoeveel districten zijn er?

Er zijn er 19 kieskringen. Hier kan je zien welke dat zijn.
Geniet nooit met mate...

Offline Fossiel

• Forumlid
« Reactie #111 Gepost op: 21-11-2006, 19:47:04 »
Snap ik echt niet hoor, waarom zou je nou maar in een aantal districten meedoen en niet in allemaal?

Offline Test

« Reactie #112 Gepost op: 21-11-2006, 20:06:33 »
Da's niet zo moeilijk. Omdat je aan bepaalde voorwaarden moet voldoen om in een kieskring mee te mogen doen.

Citaat
Op 6 september 2006 werd bekendgemaakt dat 74 partijen (een recordaantal) zich bij de Kiesraad hadden geregistreerd om deel te kunnen nemen aan de Tweede Kamerverkiezingen. Op 12 oktober bleek dat 26 partijen zich daadwerkelijk hadden ingeschreven, waarvan 12 niet in alle negentien kieskringen. Twee partijen vielen na controle van de inschrijving alsnog af omdat ze niet aan alle voorwaarden hadden voldaan. Nieuwe, nog niet in de Tweede Kamer vertegenwoordigde, partijen dienen voor deelname per kieskring dertig ondersteuningsverklaringen te overleggen en moeten een borgsom van 11.250 euro betalen. Bij de Tweede Kamerverkiezingen 2003 namen 19 partijen deel terwijl er 45 bij de Kiesraad geregistreerd stonden.
Geniet nooit met mate...

Offline Fossiel

• Forumlid
« Reactie #113 Gepost op: 21-11-2006, 20:09:35 »
Oh ja oke ::ok::

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #114 Gepost op: 21-11-2006, 20:46:14 »
De stemkompas zegt Christen unie

Bij jou ook al? Bij mij kwam die er ook uit en bij een aantal andere mensen die ik gesproken heb ook al. Terwijl ik volgens de stemwijzer bijna niks overeen had met de Christenunie (stond stijf onderaan met Groen Links). Ik zou zelf ook niet op de Christenunie, voornamelijk vanwege hun (hier eerder al genoemde) standpunten over het homohuwelijk en euthanasie.

Overigens ben ik eruit, ik ga nu definitief op de VVD stemmen (morgen sta ik stipt om 7.30 uur voor het stemlokaal, daarna direct door naar m'n werk ;D).

Offline mirtjee

• Forumlid
« Reactie #115 Gepost op: 21-11-2006, 21:43:54 »
Er zijn er 19 kieskringen. Hier kan je zien welke dat zijn.
hij klopt niet  ::ohno::
mijn gemeente staat onder de oude naam. Wij zijn al in '98 gefuseerd met andere gemeenten hier in de buurt onder een nieuwe naam...   ;)
I'm a real big goblin..

Offline Fossiel

• Forumlid
« Reactie #116 Gepost op: 21-11-2006, 22:28:37 »
Hebben jullie het laatste lijsttrekkersdebat gezien?

Ik vond het erg interressant.
Ik vind dat Mark Rutte echt op moet rutten, die man die denkt dat alles op te lossen is met geld. Echt ik vond dat het echt zat te lullen.
Femke Halsema vond ik verrassend goed, ik was meestal wel met haar eens en ze had gewoon een duidelijke mening.
Jan Marijnissen deed het ook goed
Wouter Bos was het zelfde machtsgeile mannetje als altijd, maar toch was ik het meestal met hem eens
JP Balkenende vond ik niet echt veel aan. Hij presteert het steeds om te zorgen dat ik mijn aandacht er niet bij kon houden en bijna in slaap viel...
André Rouvoet was weer goed en duidelijk als altijd!

Offline mirtjee

• Forumlid
« Reactie #117 Gepost op: 22-11-2006, 13:18:48 »
Hebben jullie het laatste lijsttrekkersdebat gezien?

Ik vond het erg interressant.
Ik vind dat Mark Rutte echt op moet rutten, die man die denkt dat alles op te lossen is met geld. Echt ik vond dat het echt zat te lullen.
Femke Halsema vond ik verrassend goed, ik was meestal wel met haar eens en ze had gewoon een duidelijke mening.
Jan Marijnissen deed het ook goed
Wouter Bos was het zelfde machtsgeile mannetje als altijd, maar toch was ik het meestal met hem eens
JP Balkenende vond ik niet echt veel aan. Hij presteert het steeds om te zorgen dat ik mijn aandacht er niet bij kon houden en bijna in slaap viel...
André Rouvoet was weer goed en duidelijk als altijd!
Rouvoet is niet echt tot me doorgedrongen, maar ik had precies hetzelfde idee bij de rest ja  ::jaja:: Vooral die Rutte, jeetje wat kan die vent uit zijn nek lullen... en Halsema was idd erg sterk  ::bravo::
I'm a real big goblin..

Offline Evenstar

• Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
« Reactie #118 Gepost op: 22-11-2006, 13:38:50 »
Halsema is inderdaad supergoed in debatteren  ::jaja::

Offline -Lieke-

• Winnaar pool PE2005, PE2007 én Idols'05/'06
  • Forumlid
« Reactie #119 Gepost op: 22-11-2006, 17:10:07 »
Bij de verkiezingen bij mij op school is de SP de grootste partij geworden, daarna Groenlinks en daarna de PvdA. Op de andere partijen is bijna niet gestemd  :P