Auteur Topic: [kandidaat + De Mol] Uma  (gelezen 21763 keer)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #320 Gepost op: 11-05-2022, 19:19:22 »
Ik ben nog eens gaan kijken naar afl 5. De aflevering waar ik Uma eigenlijk niet als mol zag en dat volledig door de paintballopdracht.

Ik ging er echt vanuit dat een mol altijd geld neemt en zo geld uit de pot kan spelen. En met het nog eens terug te kijken, ben ik nog altijd van dezelfde mening. Dusja daar heeft Uma me misleid. De volgende afleveringen was ze wel even verdacht als Yens. Maarkijk, gefeliciteerd aan de Uma-verdenkers

Die was lastig ja. Maar ze had natuurlijk ook het imago dat ze altijd voor pasvragen zou gaan. Dan is het raar/verdacht als ze opeens geld zou meenemen.
Ze heeft hier trouwens wel gemold, denk ik, want bij de finish zegt ze tegen Manu dat ze niet op bepaalde plekken mag mikken als ze kiest voor schieten (zoiets, ik heb het niet meer vaker gekeken) want ze was al vaker geraakt. Ze heeft hier volgens mij voor tijdsverlies gezorgd, door zich vaker af te laten schieten door de schutters. Of dat klopt zien we zondag  :); haar grote pech was dat Manu deze opdracht heel goed speelde, denk ik.

Edit, ik zat op een oudere pagina te kijken. Ik zie dat anderen dit al hebben uitgelegd.  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 11-05-2022, 19:22:15 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #321 Gepost op: 11-05-2022, 21:43:54 »
Ja, dat denk ik ook. Omgekeerde psychologie, wat Sanmol ook zegt, denk ik.

Het was een riskante strategie, als Mol meteen een goed antwoord geven en dan de ander de fout laten maken, maar bij de bom en vooral bij de geit, de pot en de grot heeft ie meesterlijk gewerkt. Ook op mij, want door laatstgenoemde opdracht ben ik alle twijfel aan Yens als Mol volkomen kwijtgeraakt.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [kandidaat + De Mol] Uma
« Reactie #322 Gepost op: 12-05-2022, 16:14:47 »
Maar Yens kon het toch niet zijn, want die miste een helft van zijn kledingsetje. De mol had dan gewoon dat alsnog laten brengen.

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: [kandidaat + De Mol] Uma
« Reactie #323 Gepost op: 12-05-2022, 16:45:59 »
Maar Yens kon het toch niet zijn, want die miste een helft van zijn kledingsetje. De mol had dan gewoon dat alsnog laten brengen.

1) Yens startte het spel als kandidaat. Mocht hij in aflevering 4 de Mol zijn geworden, had hij wel andere dingen aan zijn hoofd dan zijn pak voor de finale.
2) Lennart was vorig jaar ook zijn pak 'vergeten'. Hij is toen nog wezen shoppen met Sven.
3) De outfit van Yens in de finale was wel typisch Yens: een netjes jasje met daaronder een korte broek, Happy Socks en puntschoenen.
 ;) ;)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [kandidaat + De Mol] Uma
« Reactie #324 Gepost op: 12-05-2022, 20:57:24 »
1) Yens startte het spel als kandidaat. Mocht hij in aflevering 4 de Mol zijn geworden, had hij wel andere dingen aan zijn hoofd dan zijn pak voor de finale.
2) Lennart was vorig jaar ook zijn pak 'vergeten'. Hij is toen nog wezen shoppen met Sven.
3) De outfit van Yens in de finale was wel typisch Yens: een netjes jasje met daaronder een korte broek, Happy Socks en puntschoenen.
 ;) ;)

En? Als mol wilt je er nog een beetje mooi uitzien. Hij zei letterlijk dat Marie Sophie het vergeten was, maar als hij de mol was geweest had zij nog gewoon een broek kunnen kopen voor hem.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat + De Mol] Uma
« Reactie #325 Gepost op: 12-05-2022, 21:04:35 »
Hij zei ook letterlijk dat de broek nog nagezonden was maar nog niet op bij hem was aangekomen. Hij heeft dus wel degelijk een poging gedaan netjes gekleed te gaan. Ik vond de outfit cool en typisch Yens.

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [kandidaat + De Mol] Uma
« Reactie #326 Gepost op: 15-05-2022, 19:22:32 »
Ik zag al een preview met o.a. haar neptranen, ben heel benieuwd ;D ::hyper::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #327 Gepost op: 15-05-2022, 22:35:46 »
Nog even een momentje voor deze, hoe mooi dat dit in de 1e aflevering zat ::helderziend:: ::bravo::
En mooi dat hij weer terugkwam. Eigenlijk best wel duidelijk maar des te leuker als het niet te breed opgepakt wordt en dan achteraf zo'n duh-momentje is ::ok::

Wat fijn dat we van elke opdracht die ze speelde als Mol hebben gezien hoe ze heeft gesaboteerd. Heel verstandig denk ik om voor de pasvragen de gaan in plaats van de 1500 euro, dat was anders enorm opgevallen en nu ging er alsnog zeker geen 1500 euro in de pot. En heel gaaf dat ze het drummen dus inderdaad zo goed geoefend heeft dat ze precies 3 fouten heeft kunnen plannen en uitvoeren. Wij dachten dat Uma de Mol was en vonden haar teleurstelling daarna van een afstandje alsnog heel oprecht overkomen en vonden het zelfs een beetje zielig voor haar ::bravo::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [kandidaat + De Mol] Uma
« Reactie #328 Gepost op: 15-05-2022, 23:12:22 »
Maar goed dat Uma uiteindelijk de mol is geworden, want als mol was ze heel veel beter dan als kandidaat. Met de duo-test samen met Bert all-in op Jens vind ik een bijna een belediging van alle andere mensen die graag een keer mee willen doen en het programma zelf :-).

Zowel Bert en Uma moeten gedacht hebben dat het over en sluiten was toen ze samen met Jens en Toon overbleven. O, wat zou ik graag de resultaten / antwoorden van die duo-test zien (allemaal, behalve die van Philippe en Anke natuurlijk).   :)
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat + De Mol] Uma
« Reactie #329 Gepost op: 15-05-2022, 23:20:40 »
O, wat zou ik graag de resultaten / antwoorden van die duo-test zien (allemaal, behalve die van Philippe en Anke natuurlijk).   :)

Ik ook!! Vind die duotest enorm intrigerend en ben enorm benieuwd hoe daar precies de vork in de steel zit!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat + De Mol] Uma
« Reactie #330 Gepost op: 19-05-2022, 15:49:26 »
Tja, ik heb er geen spijt van gehad om nét voor afl. 6 definitief deze tunnel in te duiken (wel met twijfels hoor).  ;D

Voor mij gaf het 'banaan in je oor'-moment de doorslag: het moment dat Uma Bert (of Burt  ;) ) als fout antwoord door wilde drukken. Hieruit blijkt hoe nuttig Sesamstraat kan zijn.  ::rofl::

Wat heeft ze het goed gedaan.  ::bravo::
Als kandidaat vond ik haar leuk, lekker fanatiek. Maar een glansrol als mol!
Wat VK ook zegt: als mol was ze heel veel beter dan als kandidaat. En voor hetzelfde geld was ze met Bert afgevallen. Wat een vreemde strategie volgde ze toen; teveel risico ook voor een kandidaat. Gelukkig pakte ze het als mol een stuk tactischer aan.  ;)
Zo zichzelf gebleven en toch volop saboteren. En dat zonder voorbereiding vooraf. Hulde!
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #331 Gepost op: 18-06-2022, 14:58:27 »
Sorry hoor maar hiermee plaats je je totaal buiten de discussie. Belgian Mol had dus Uma toen die fout zat zeg je.

Zijn we vergeten dat Uma FOUT was voor 2.0?

Ben ik knap dat ik Yens als schot voor de boeg had terwijl Phillipe het was?

Ik laat me er althans niet op voorstaan want ik weet dat ik fout zat.


Uma was dus gewoon GOED voor 2.0. Maar liever dan dat gewoon ruiterlijk toe te geven is Lo ondergedoken en heeft nooit meer iets laten horen sinds de onthulling van Uma de Mol...
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!