Auteur Topic: [De Mol] Philippe  (gelezen 15495 keer)

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #160 Gepost op: 11-04-2022, 17:10:44 »
De moeders van de groep (Nele verdacht hem totaal niet!) en de jonge gasten (Toon en Jens), duidelijk dat ook zij fout zaten maar wel een beetje de argeloze types in de groep.

Mogelijk heeft Philippe - of Flippie zoals Jens hem noemde - er zelf per ongeluk voor gezorgd dat Jens eruit ging door zich zo over Jens te "ontfermen" vanaf de start waardoor Jens hem teveel ging vertrouwen. Altijd lastig voor de Mol dat net degenen die jou vertrouwen er logischerwijs snel uit liggen.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #161 Gepost op: 11-04-2022, 17:45:01 »
Wat een enorm moeilijke situatie en keuze moet dit zijn geweest voor Philippe. Ik kan niets anders dan respect hebben voor het besluit om te stoppen ::ok::

Verder denk ik niet dat dit te voorkomen was geweest met een betere selectieprocedure. Mentale gezondheid is wel degelijk vergelijkbaar met lichamelijke gezondheid in de zin dat iedereen er zomaar ineens onverwachts last van kan krijgen ongeacht hoe fit je bent. Het is niet zo dat mentale gezondheid alleen een kwestie is van karakter of een sterke geest. Iedereen kan in bepaalde situaties ineens breken en voor Philippe was dat deze situatie. Dat had je niet per se van te voren kunnen zien aankomen.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #162 Gepost op: 11-04-2022, 18:34:54 »
Wat een enorm moeilijke situatie en keuze moet dit zijn geweest voor Philippe. Ik kan niets anders dan respect hebben voor het besluit om te stoppen ::ok::

Verder denk ik niet dat dit te voorkomen was geweest met een betere selectieprocedure. Mentale gezondheid is wel degelijk vergelijkbaar met lichamelijke gezondheid in de zin dat iedereen er zomaar ineens onverwachts last van kan krijgen ongeacht hoe fit je bent. Het is niet zo dat mentale gezondheid alleen een kwestie is van karakter of een sterke geest. Iedereen kan in bepaalde situaties ineens breken en voor Philippe was dat deze situatie. Dat had je niet per se van te voren kunnen zien aankomen.

In het algemeen ben ik het met je eens, maar in dit specifieke geval heb ik mijn twijfels. Natuurlijk is het molschap zwaar, maar bij al het medeleven zou je haast vergeten dat 9 Vlaamse en 20+ Nederlandse mollen het karwei wél volbracht hebben. Uit wat we te zien kregen bleek dat Philippe al na de eerste eerste dag ontzettend onzeker was en heel veel bevestiging nodig had - en vervolgens blééf hebben. Het is toch merkwaardig - en neen, niet zwak of slecht - dat dit niet in aanloop naar het programma al is opgevallen als potentiële risicofactor.
Woosie down?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #163 Gepost op: 11-04-2022, 19:07:47 »
Het is toch merkwaardig - en neen, niet zwak of slecht - dat dit niet in aanloop naar het programma al is opgevallen als potentiële risicofactor.

Dit! En het feit dat Philippe nota bene niet nieuw was voor de makers. Ze kenden hem al meer dan aan jaar. Je vraagt je werkelijk af waarom ze dan niet vast hebben gehouden aan hun oordeel uit 2020 (opnames van De Mol 2021 waarin ze besloten dat Lennart Mol werd en iemand anders reserve-Mol. Hij was toen dus niet in de picture voor het Molschap. Waarom dan nu wel?

En voor de goede orde: bovenstaande is absoluut geen waardeoordeel over de mens Philippe. Het lijkt me oprecht een bijzonder aardige kerel. Mocht ik ooit in Vlaanderen verblijven en een kinesist nodig hebben, dan weet ik wie er gebeld gaat worden.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Amateur

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #164 Gepost op: 11-04-2022, 19:13:35 »
In het algemeen ben ik het met je eens, maar in dit specifieke geval heb ik mijn twijfels. Natuurlijk is het molschap zwaar, maar bij al het medeleven zou je haast vergeten dat 9 Vlaamse en 20+ Nederlandse mollen het karwei wél volbracht hebben. Uit wat we te zien kregen bleek dat Philippe al na de eerste eerste dag ontzettend onzeker was en heel veel bevestiging nodig had - en vervolgens blééf hebben. Het is toch merkwaardig - en neen, niet zwak of slecht - dat dit niet in aanloop naar het programma al is opgevallen als potentiële risicofactor.

Wat we te zien en te horen gekregen hebben van Philippe met betrekking tot diens twijfels is een bewuste regie-keuze van de makers geweest om de kijker meer begrip voor Philippe te geven. Dat kunnen toevallige uitspraken zijn, een paar uitschieters tussen veel zeer zelfverzekerde uitspraken bijvoorbeeld. Regie is absoluut niet representatief.
Daarnaast zegt het feit dat Philippe onzekerheid heeft getoond niet dat de andere mollen dit niet hadden. Sterker nog, Gilles heeft juist benadrukt dat hun ervaring was dat juist de steengoede mollen onzekerheid toonden.

Overigens zag ik je eerder een opmerking maken dat een voetballer die geen bal raakt, ook geen geschikte voetballer is. Daar ben ik het ook ten diepste mee oneens. Er zijn genoeg geniale voetballers die af en toe zeer slechte wedstrijden hebben gespeeld. Ik bedoel te zeggen dat wat je zegt puur op basis van een paar momentopnames is. En dat is niet genoeg om een mens op te veroordelen.

Ik zag dit jaar de Olympische Winterspelen. En daar zag ik Takagi onderuit glijden in de race waar ze naar toe had geleefd, Sjinkie Knegt verschrikkelijke fouten maken in allesbepalende wedstrijden en ik zag ook vele snowboarders mislukken. Hebben hun coaches een inschattingsfout door jaren met deze mensen te trainen omdat ze op het moment supreme het niet konden waarmaken? Nee, zo werkt dat niet. De Mol, net als sport is een momentopname en iedereen kan een slecht weekje hebben. Ook Philippe.

Het jammere voor Philippe is dat je maar een keer de kans krijgt om de mol te zijn. Maar er is nergens op aarde, niet ooit, een enkele garantie dat je zal presteren op het moment dat het er toe doet.

Ik denk niet dat het eerlijk is om te zeggen dat Philippe niet de goede keuze was. Voor mijn werk programmeer ik. Ik schrijf code, die wordt getest door automatische tests, door mensen, op verschillende testomgevingen. En toch, ondanks alle simulaties en testen, af en toe gebeurt er iets eigenaardig op de live-omgeving waardoor de code toch stuk gaat, wat niemand had voorzien. Dat is dan niet mijn schuld of de schuld van een tester. Nee, soms is de werkelijkheid weerbastiger dan dat er tegenop voor te bereiden valt. Ook hier.

Offline Amateur

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #165 Gepost op: 11-04-2022, 19:17:05 »
Dit! En het feit dat Philippe nota bene niet nieuw was voor de makers. Ze kenden hem al meer dan aan jaar. Je vraagt je werkelijk af waarom ze dan niet vast hebben gehouden aan hun oordeel uit 2020 (opnames van De Mol 2021 waarin ze besloten dat Lennart Mol werd en iemand anders reserve-Mol. Hij was toen dus niet in de picture voor het Molschap. Waarom dan nu wel?

En voor de goede orde: bovenstaande is absoluut geen waardeoordeel over de mens Philippe. Het lijkt me oprecht een bijzonder aardige kerel. Mocht ik ooit in Vlaanderen verblijven en een kinesist nodig hebben, dan weet ik wie er gebeld gaat worden.

Laat ik zeggen dat ik een groep met molkandidaten heb. De ene is een 10, de andere is een 9 en de andere is een 8. Ik moet er twee uit kiezen, de 9 en de 10 haal ik eruit. Een jaar later vul ik die zak molkandidaten met nieuwe kandidaten. Zij zijn een 7, een 6, een 5 en een 4. De 8 zit er ook nog in. Wie kies ik als mol?

De 8 of de 7?

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #166 Gepost op: 11-04-2022, 19:28:25 »
Wat we te zien en te horen gekregen hebben van Philippe met betrekking tot diens twijfels is een bewuste regie-keuze van de makers geweest om de kijker meer begrip voor Philippe te geven. Dat kunnen toevallige uitspraken zijn, een paar uitschieters tussen veel zeer zelfverzekerde uitspraken bijvoorbeeld. Regie is absoluut niet representatief.
Daarnaast zegt het feit dat Philippe onzekerheid heeft getoond niet dat de andere mollen dit niet hadden. Sterker nog, Gilles heeft juist benadrukt dat hun ervaring was dat juist de steengoede mollen onzekerheid toonden.

Overigens zag ik je eerder een opmerking maken dat een voetballer die geen bal raakt, ook geen geschikte voetballer is. Daar ben ik het ook ten diepste mee oneens. Er zijn genoeg geniale voetballers die af en toe zeer slechte wedstrijden hebben gespeeld. Ik bedoel te zeggen dat wat je zegt puur op basis van een paar momentopnames is. En dat is niet genoeg om een mens op te veroordelen.

Ik zag dit jaar de Olympische Winterspelen. En daar zag ik Takagi onderuit glijden in de race waar ze naar toe had geleefd, Sjinkie Knegt verschrikkelijke fouten maken in allesbepalende wedstrijden en ik zag ook vele snowboarders mislukken. Hebben hun coaches een inschattingsfout door jaren met deze mensen te trainen omdat ze op het moment supreme het niet konden waarmaken? Nee, zo werkt dat niet. De Mol, net als sport is een momentopname en iedereen kan een slecht weekje hebben. Ook Philippe.

Het jammere voor Philippe is dat je maar een keer de kans krijgt om de mol te zijn. Maar er is nergens op aarde, niet ooit, een enkele garantie dat je zal presteren op het moment dat het er toe doet.

Ik denk niet dat het eerlijk is om te zeggen dat Philippe niet de goede keuze was. Voor mijn werk programmeer ik. Ik schrijf code, die wordt getest door automatische tests, door mensen, op verschillende testomgevingen. En toch, ondanks alle simulaties en testen, af en toe gebeurt er iets eigenaardig op de live-omgeving waardoor de code toch stuk gaat, wat niemand had voorzien. Dat is dan niet mijn schuld of de schuld van een tester. Nee, soms is de werkelijkheid weerbastiger dan dat er tegenop voor te bereiden valt. Ook hier.

Maar die beelden van een onzekere en steeds onzekerder wordende  Philippe zijn toch niet in scène gezet? Die beelden moeten in de eerste plaats wel geschoten zijn om überhaupt door de regie/montage getoond te kunnen worden. Ik baseerde mijn post op die beelden in combinatie met alle 'officiële' reacties van Gilles en Philippe en de algehele productie sinds gisteravond. Samen vormen die een kroniek van een mol die na dag 1 al niet meer comfortabel was met en in zijn rol.

Voorts heb ik niet gezegd dat een voetballer die een bal mist een slechte voetballer is. De betreffende opmerking maakte ik in de context van een vergelijking die door anderen werd gemaakt.

Ik heb eerlijk gezegd geen zin om elke keer maar weer mijn begrip/respect/sympathie/medeleven voor of met Philippe te moeten herhalen, want die heb ik reeds uitentreuren benoemd en staat derhalve buiten kijf.

Wél ben ik gewoon als fanatieke kijker/molloot heel erg benieuwd hoe dit bedrijfsongeval zich heeft kunnen voltrekken. Niet om iemand 'de schuld' te kunnen geven, maar wel om mijn verwondering te bevredigen over hoe Philippes 'verborgen gebreken' in een zo goed voorbereid programma niet eerder aan het licht zijn gekomen. Zoals Tunnelgraver zegt kennen ze hem al ruim een jaar, en werd hij eerder niet als (reserve)mol gekozen. Daar moeten argumenten voor zijn geweest - en nee, ongetwijfeld niet dat men vreesde dat hij de taak niet aankon.

Maar het praten in zijn slaap, eventuele stressbestendigheid, en het feit dat hij naar eigen zeggen nog nooit met tegenslagen te kampen heeft gehad zijn toch moeten toch als potentiële rode lampjes aan bod zijn gekomen bij zijn mollicitatie?
« Laatst bewerkt op: 11-04-2022, 20:04:08 door Michmol »
Woosie down?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #167 Gepost op: 11-04-2022, 20:03:49 »
Laat ik zeggen dat ik een groep met molkandidaten heb. De ene is een 10, de andere is een 9 en de andere is een 8. Ik moet er twee uit kiezen, de 9 en de 10 haal ik eruit. Een jaar later vul ik die zak molkandidaten met nieuwe kandidaten. Zij zijn een 7, een 6, een 5 en een 4. De 8 zit er ook nog in. Wie kies ik als mol?

De 8 of de 7?

Als je het ene jaar een 10, een 9 en een 8 in je zak hebt en het jaar daarna een 8, 7, 6, 5 en 4, dan is er iets mis gegaan bij je selectie. Die moet dan over zodat je weer de keuze hebt ook zeer goede kandidaten want die moeten er statistisch gezien gewoon zijn.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #168 Gepost op: 11-04-2022, 20:16:52 »
Ik zal iets gemist hebben maar zat Philippe vorig jaar bij de net niet mol groep in Liederkerke? Ik lees het nu her en der en ben benieuwd waar dat bekend is gemaakt.

Dat vind ik interessanter dan om het als bedrijfsongeval te betitelen en de onderste steen boven te zien krijgen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #169 Gepost op: 11-04-2022, 20:22:31 »
De Trust Nobody-Podcast van hedenavond is trouwens tamelijk verhelderend. Gilles zegt daarin dat Philippe, net als de anderen, uitgebreid fysiek en psychologisch is getest, en dat niets erop wees dat hij het niet aan zou kunnen. Dat zullen we dan maar aannemen.
Woosie down?

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #170 Gepost op: 11-04-2022, 20:26:04 »
In het algemeen ben ik het met je eens, maar in dit specifieke geval heb ik mijn twijfels. Natuurlijk is het molschap zwaar, maar bij al het medeleven zou je haast vergeten dat 9 Vlaamse en 20+ Nederlandse mollen het karwei wél volbracht hebben. Uit wat we te zien kregen bleek dat Philippe al na de eerste eerste dag ontzettend onzeker was en heel veel bevestiging nodig had - en vervolgens blééf hebben. Het is toch merkwaardig - en neen, niet zwak of slecht - dat dit niet in aanloop naar het programma al is opgevallen als potentiële risicofactor.
Voor zover je dat nog niet gedaan had, zou ik je aanraden Café de Mol te kijken :) Het wordt dan in mijn ogen duidelijk dat het de combinatie was van praten in zijn slaap, daarom niet meer durven te slapen en het daarop volgende slaapgebrek waardoor hij de gedachte dat hij slecht bezig was en iedereen hem verdacht niet meer uit zijn hoofd kon krijgen. Daarnaast zat hij ook nog eens precies in een groep die de mol vaak dwars zat, iets wat volgens mij ook niet echt was voorzien. In een andere situatie had hij misschien wél de perfecte mol kunnen zijn, en een andere mol die het nu wel tot het einde heeft volgehouden had het in deze situatie misschien ook niet gekund.

Daarnaast denk ik dat we juist deze beelden hebben gezien om dit verhaal te kunnen vertellen. Blijkbaar zijn er veel mollen die soms een moeilijke periode hebben of wat extra steun nodig hebben, alleen hebben we van hen deze beelden niet gezien.

Overigens kan het natuurlijk prima dat Philippe anders nooit praat in zijn slaap of dat niet van zichzelf wist, en het lijkt me ook nogal raar om per se een mol te willen casten die al heel veel heeft meegemaakt in zijn leven. Dus ook dat lijken me niet per se dingen waar ze van te voren rekening mee hadden moeten houden.

Maar goed, dit topic gaat over Philippe. Het is wat mij betreft even zinloos om te discussieren over of de productie dit had kunnen voorzien als discussieren of de productie kan voorzien dat iemand ziek wordt tijdens het seizoen, dus ik ga het hierbij laten.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #171 Gepost op: 11-04-2022, 20:46:31 »

Daarnaast denk ik dat we juist deze beelden hebben gezien om dit verhaal te kunnen vertellen. Blijkbaar zijn er veel mollen die soms een moeilijke periode hebben of wat extra steun nodig hebben, alleen hebben we van hen deze beelden niet gezien.

Overigens kan het natuurlijk prima dat Philippe anders nooit praat in zijn slaap of dat niet van zichzelf wist, en het lijkt me ook nogal raar om per se een mol te willen casten die al heel veel heeft meegemaakt in zijn leven. Dus ook dat lijken me niet per se dingen waar ze van te voren rekening mee hadden moeten houden.

Ik heb alles gezien, gelezen en beluisterd (ook in deze panelen), en dat meegenomen in mijn vragen.

Verder ging het me niet om de afzonderlijke zaken die jij (in navolging van mij) opnoemt, maar om de optelsom. Natuurlijk kan Philippe evengoed niet geweten hebben dat hij sprak in zijn slaap. Maar als molproductie zou ik dat graag wél zeker willen weten, net zoals ik in die rol benieuwd zou zijn naar hoe iemand met tegenslag (if any) omgaat, of met stress. Ik constateer dat buiten eenieders schuld al die zaken, die nogal van invloed zijn op de invulling van het molschap, zich pas in een soort perfecte storm manifesteerden toen het al te laat was. Dat vind ik verbazingwekkend en heel spijtig voor alle betrokkenen.

Maar zoals ik al zei heb ik geen enkele reden om te twijfelen aan wat Gilles De Coster daarover in de Trust Nobody podcast heeft gezegd, dus van een 'discussie' is sowieso nauwelijks sprake.
« Laatst bewerkt op: 11-04-2022, 20:49:40 door Michmol »
Woosie down?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #172 Gepost op: 11-04-2022, 21:23:59 »
Ik kom even virtueel knuffeltje geven aan Philippe.  ::hug::

Respect voor hem én voor de crew. Die hadden bvb ook met een of ander contract kunnen staan zwieren en overtuigen dat ie moest blijven, maar trekken in plaats daarvan de juist conclusie dat gezondheid, zowel fysiek als mentaal voor gaat op alles.

Mijn piédestal waar de makers op staan was al zo hoog dat ik er bijna niet meer aan kon om ze nóg hoger te zetten, maar het is toch gebeurd!

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #173 Gepost op: 12-04-2022, 00:05:32 »
Zelf heb ik iets vergelijkbaars meegemaakt als Philippe. (Nouja, zat ik maar in de Mol…  ;D). Ik ben er in tegenstelling tot Philippe niet mee gestopt: ik had een burn-out en ik mocht 2 maanden in de VS werken: mijn levensdroom; dat heb ik niet afgezegd en me er (met ontzettend veel moeite) doorheen getrokken. Het heeft me daarna ontzettend lang geduurd om te herstellen. Ik vraag me soms af of ik niet beter had kunnen stoppen.

Dus, niets dan respect voor Philippe. Held!  ::bravo::

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #174 Gepost op: 12-04-2022, 10:43:48 »
even heel veel hartjes voor philippe <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3
wat een mooi persokn. ik vind het een super dapper en terecht besluit van hem en de crew.
ik hoop dat hij er niet al te lang meer overin gaat zitten

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #175 Gepost op: 12-04-2022, 11:31:42 »
Wil nog even melden dat ik het super knap vind van Philippe dat hij deze stap heeft durven zetten. Voor veel mensen is het nog steeds een taboe, waarbij ze het eerder zouden begrijpen als hij as moest haken met een gebroken been, dan met deze klachten. Terwijl het eigenlijk hetzelfde is.

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #176 Gepost op: 12-04-2022, 14:20:28 »
[...] als hij as moest haken met een gebroken been, dan met deze klachten. Terwijl het eigenlijk hetzelfde is.
Precies dit! Als je er mentaal helemaal doorheen zit, kun je letterlijk niet meer verder. Hoe graag je ook wilt, slapen lukt niet meer, tot rust komen lukt niet meer, nadenken lukt niet meer, eten lukt niet meer. Dan komen veel opdrachten in gevaar waar je je koppie erbij moet houden, zelfs als kandidaat. Je wordt dan een gevaar voor je medekandidaten (denk aan bijv. autorijden). En dan had Philippe ook nog eens moeten mollen tijdens die opdrachten zonder bekend te geraken. Dat was echt geen optie geweest. Hulde voor het team dat ze dit opgemerkt hebben en de juiste actie hebben genomen.

Offline keek

  • Forumlid
  • Trust Nobuddy!
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #177 Gepost op: 12-04-2022, 16:39:55 »
 ::love:: ::bravo::
Heel mooi om alle begripvolle reacties te lezen op dit forum. Ik denk dat het op sommige andere plekken op internet wel anders gaat. Toen in Philippe in cafe de Mol zag, dacht ik nog 'o manneke, the worst is yet  to come'. Ik hoop dat hij niet te veel bagger over zich heen krijgt.

Ik denk dat we wel in een tijd leven waarin mentale problemen bespreekbaar zijn. Denk aan Simone Biles, de Amerikaanse turnster, die zich afmeldde terwijl iedereen verwachtte dat ze wel 5 gouden medailles binnen zou halen op de Olympische spelen. Niet iedereen snapt het, maar de meeste mensen hebben er wel begrip voor dat je aan je eigen gezondheid denkt en dat mentale problemen net zo vervelend kunnen zijn als fysieke.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #178 Gepost op: 12-04-2022, 22:06:50 »
Ik denk dat het wel laat zien dat in de casting het extra belangrijk is om te weten hoe mensen omgaan met teleurstellingen en hoe ze zich gedragen als je weet dat je verdacht wordt. Wordt je snel paranoia of kan je zoiets makkelijk accepteren?
Hoe weet je zoiets?

Ik zou op recht niet weten hoe ik zou omgaan met die situatie als het mij overkwam.

Sommige dingen weet je pas als ze gebeuren.

Ik heb ooit erg lang nagedacht of ik een bepaalde email zou sturen, en vanaf dat ik op verzenden klikte had ik er meteen spijt van. Toen kwam ik in m'n emotie en ging ik ondoordachte dingen doen. Dat zou ik van mezelf nóóit voorspeld hebben.

Laat ik zeggen dat ik een groep met molkandidaten heb. De ene is een 10, de andere is een 9 en de andere is een 8. Ik moet er twee uit kiezen, de 9 en de 10 haal ik eruit. Een jaar later vul ik die zak molkandidaten met nieuwe kandidaten. Zij zijn een 7, een 6, een 5 en een 4. De 8 zit er ook nog in. Wie kies ik als mol?

De 8 of de 7?
Waarom zijn er uit meer dan tienduizend inschrijingen kandidaten gekozen die een 7 of een 6 zijn? Ik verwacht dan minstens 5 tienen en 5 negens. ;)

(Overigens, je vergelijking met bugs in computercode vind ik (als game-developer) een goede en verhelderend voorbeeld. Dank.) De vergelijking die mensen maken met topsport vind ik ook een goed vergelijk. En inderdaad, lichamelijke gezondheid en geestelijke gezondheid worden maatschappelijk verschillend bekeken, maar zijn gelijkaardig. Goed dat dat gezegd wordt.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #179 Gepost op: 13-04-2022, 10:05:29 »
Waarom zijn er uit meer dan tienduizend inschrijingen kandidaten gekozen die een 7 of een 6 zijn? Ik verwacht dan minstens 5 tienen en 5 negens. ;)

Een goede mol en vermakelijke kandidaat zijn opzich wel 2 dingen dus ik kan me voorstellen dat er als kandidaten iig wel mensen gekozen zijn die misschien als mol maar een 6 zouden zijn (en misschien ook niet persé topkandidaten, maar wel amusant voor het programma)