De opdrachten zijn in het algemeen wel aan de moeilijke kant. Complex, met heel veel laagjes die in elkaar verweven zitten, zodat alles invloed op elkaar heeft en het uiteraard ook snel kan misgaan.
Maar ik vond deze wel heel leuk bedacht, en in principe ook wel haalbaar om hier IETS van punten te scoren.
Voor mij zit Uma hier op de beste molpositie: zij speelt de perfecte kandidaat door het gerecht juist tot bij de recensent te brengen, maar doet dat enkel omdat ze duidelijk ziet dat het helemaal mis is. Ze heeft ook de macht om zich op de foto te laten zien, of om het gerecht te morsen, mocht het wél goed zijn. Ze heeft die positie wellicht gekregen door haar claim dat zij al jaren in de horeca werkt.
De extreem opzichtige actie van Bert om zich te laten fotograferen... nja, het kàn effectief een brain fart zijn.
Philippe krijgt in montage héél veel momentjes waarin hij bij het juiste ingredient zit en het luidop roept. Als Mol kan je, denk ik, gerust doen alsof het ingredient er niet ligt, zeker als ieder op zijn eigen toebedeelde rij blijft... en dan nog, gaat niemand weten in welke put jij al dan niet hebt gezeten. Hij doet het in elk geval té kandidaats om voor mij nog verdacht te zijn.
Manu stelt voor om alles gerecht per gerecht te doen, maar zij en Nele zijn té snel buitenspel. Dat wil je als Mol ook niet, denk ik. Je kan wel de toon zetten, maar je hebt géén garantie dat men jouw strategie blijft volgen.