Misschien was het handig geweest als je eerst de reacties in dit draadje van mensen met behoorlijk wat duikervaring had gelezen.
Wat is dit nu voor een misselijke reactie?
Ik heb dit draadje gelezen en zie hier geen meerdere mensen met duikervaring, alleen joligmolletje.
Verder alleen iemand die iets roept over Caissonziekte, niet te overziene leed en einde carrière duikinstructeur, daar reageer ik op.
De eerste mens die na één korte duik van 5 meter Caissonziekte heeft opgelopen moet nog geboren worden.
Joligmolletje heeft verder gelijk met de risico’s over longschade of oorschade, die zijn er wel degelijk, maar dan eerder bij de duikers die bij de beelden zijn geweest op 12 meter. Vandaar ook de instructie vooraf.
En ja, de actie van Emanuelle is niet handig, maar de kans op longschade in haar specifieke geval is mijns inziens verwaarloosbaar en nog kleiner dan bij de duikers met de zeemeermin opdracht die herhaaldelijk achter elkaar 6 meter diep gingen.
Maar daar hoor je jou als moraalridder niet over.
Ik zou als ik jou was de programmamakers aanschrijven dat in de eerste opdracht iemand een wiplash had kunnen oplopen met de autobotsing of dat Anke haar nek had kunnen breken omdat ze een trap oprende zonder de leuning vast te pakken.
Of Uma met haar gebrekkige voertuigbeheersing gewoon in een Buggy mocht rijden met alle gevolgen van dien.
Maar goed, na al die jaren is dit mijn laatste post geweest op dit forum, want blijkbaar mag je hier niet eens een kwinkslag maken van deze volgens jullie net niet fataal afgelopen duik van Emanuelle.
Het gaat jullie goed en bedankt iedereen voor de leuke jaren!!