Auteur Topic: [Aflevering 8]  (gelezen 7777 keer)

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #40 Gepost op: 9-05-2022, 12:10:19 »
De opdrachten waren gewoon goed en staken goed in elkaar (met name de twists met het 1 of 5 weken oefenen en dat Vlaanderen nog iemand weg kon stemmen), maar ik ben gewoon geen fan van het live aspect. Daardoor wordt de aflevering veel te traag en dat er publiek bij is, is in mijn ogen overbodig en storend (als kijker in elk geval). Ik ben volgens mij in de minderheid maar ik hoop dat De Mol dit niet nog een keer doet eigenlijk.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #41 Gepost op: 9-05-2022, 12:38:06 »
De opdrachten waren gewoon goed en staken goed in elkaar (met name de twists met het 1 of 5 weken oefenen en dat Vlaanderen nog iemand weg kon stemmen), maar ik ben gewoon geen fan van het live aspect. Daardoor wordt de aflevering veel te traag en dat er publiek bij is, is in mijn ogen overbodig en storend (als kijker in elk geval). Ik ben volgens mij in de minderheid maar ik hoop dat De Mol dit niet nog een keer doet eigenlijk.

Ik denk niet dat je in de minderheid bent. Ik denk dat vrijwel iedereen het eens is dat de finale leuk was, maar wel eenmalig moet blijven. Het is voornamelijk een beleving voor de mensen in de zaal, maar voor de kijker is het inderdaad overbodig en storend.

De opdracht met de bom was goed bedacht en de combinatie van een opgenomen opdracht en de mensen in de liveshow was leuk, jammer dat het het geen verf, yoghurt of poeder was.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #42 Gepost op: 9-05-2022, 12:42:23 »
Wat mij vooral heeft gestoord is het gebrek aan communicatie over de livestream. Hadden ze wel ff mogen melden dat er een vpn nodig was.
Ik heb het hierdoor pas vanmorgen kunnen kijken en kon vanaf 20:00 niet meer op social media en op nieuwspagina’s. Bang voor spoilers
Dat heeft de hele lol er voor mij wel erg afgehaald.

Gelukkig spoileren ze niks op goplay.. dat viel dan weer mee


Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #43 Gepost op: 9-05-2022, 12:48:27 »
Wat mij vooral heeft gestoord is het gebrek aan communicatie over de livestream. Hadden ze wel ff mogen melden dat er een vpn nodig was.

Dat was in eerste instantie ook niet nodig, maar blijkbaar is er iets fout gegaan. Heel vervelend, maar 100% foutloos kun je live uitzendingen niet maken.

Gelukkig is de fantastische finale nu al te kijken! :)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #44 Gepost op: 9-05-2022, 13:04:20 »
Vanmorgen onder het genot van een kopje koffie was ook prima.  :D Al was het jammer, er helemaal klaar voor zitten en dan gaat het feest niet door, maar ach er zijn ergere dingen in de wereld...Wel genoten van de aflevering, het was weer eens wat anders zullen we maar zeggen.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #45 Gepost op: 9-05-2022, 13:04:59 »
Tip voor iedereen die problemen had met de livestream: volgend jaar naar de finale gaan. Iedereen was daar namelijk super positief!

Uiteraard is er een kans dat de finale volgend jaar niet live is, maar weer in de bioscoop of iets dergelijks.

Offline Vensterbank

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #46 Gepost op: 9-05-2022, 13:10:08 »
Ondanks dat ze het beter in elkaar hebben gestoken dan onze vrienden uit Nederland, is ook deze liveshow niet geslaagd voor mij. Het voelt toch als een groot circus waarin de kandidaten, mol en presentator live een kunstje moeten opvoeren. In dit geval ook letterlijk een kunstje. Het hele spontane is er vanaf en er hangt meer tv-spanning in de lucht dan bij een normale uitzending.

Past in mijn ogen dan weer wel bij dit 'mislukte' seizoen. Al weten ze zelfs van een mislukt seizoen nog een fantastisch seizoen te maken. Op naar seizoen 11.

Gelukkig spoileren ze niks op goplay.. dat viel dan weer mee

Dat deden ze helaas wel.. er staat een video tussen de aflevering met datum van vorige week en 50 minuten lang. Dus dacht mooi die even te kijken gisterenavond geen idee hebbende wat het was (maar kon onmogelijk een spoiler zijn met die datum en lengte dacht ik). Blijkt het alleen het korte filmpje te zien van de AI morph achtige onthulling van de mol...

« Laatst bewerkt op: 9-05-2022, 13:15:51 door Vensterbank »

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #47 Gepost op: 9-05-2022, 13:19:32 »
Tip voor iedereen die problemen had met de livestream: volgend jaar naar de finale gaan. Iedereen was daar namelijk super positief!

Uiteraard is er een kans dat de finale volgend jaar niet live is, maar weer in de bioscoop of iets dergelijks.

Tip voor iedereen die problemen heeft met intelligent overkomen: niet dit soort dingen posten. ::)
Woosie down?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #48 Gepost op: 9-05-2022, 13:25:08 »
Er werden allerlei filmpjes gespoilered gisterenavond, maar ik ben goed in snel wegkijken. Achteraf heb ik dus wel goed gezien, Sven en Uma samen op het podium met het kopje : 'eerste reactie van de mol'. Tja dan weet je natuurlijk nog niks, want misschien moet Yens nog uit de coulissen komen, maar toch verwachtte ik wel mol/winnaar samen, omdat bij De Mol eigenlijk altijd eerst de winnaar onthult wordt en vervolgens de mol. Keek alleen af en toe of de aflevering er stond, maar die was er om half1 'snachts nog niet. Had dan die filmpjes ook nog even weggelaten, denk ik dan...

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #49 Gepost op: 9-05-2022, 13:31:53 »
Tip voor iedereen die problemen heeft met intelligent overkomen: niet dit soort dingen posten. ::)

 ::rofl::

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #50 Gepost op: 9-05-2022, 13:45:31 »
Tip voor iedereen die problemen heeft met intelligent overkomen: niet dit soort dingen posten. ::)

Ah heerlijk persoonlijk reageren... Gewoon een oprechte tip dat de liveshow live heel leuk was. Balen dat het zo niet overkwam, maar altijd fijn dat sommige mensen zich meteen aangevallen voelen ::rofl::

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #51 Gepost op: 9-05-2022, 13:57:48 »
Ik kan me inderdaad voorstellen dat het thuis minder overkwam dan in de zaal en dat het misschien wat langdradig/minder spannend was. Ik denk dan ook dat weinig mensen er bezwaar tegen zouden hebben als dit een eenmalig evenement was en we vanaf volgend jaar gewoon weer een 'normale' finale hebben met daarnaast een evenement voor de mensen die dat leuk vinden zonder dat iemand erheen 'moet' om van de finale te genieten :) Ik denk wel dat ze deze live finale niet veel beter aan hadden kunnen pakken en vond ook de aflevering zelf zeker niet slecht.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #52 Gepost op: 9-05-2022, 14:09:11 »
Nadat het beeld gisteravond zwart bleef heb ik alles uitgezet en het kijken uitgesteld tot vanochtend. Gelukkig zonder spoilers kunnen kijken. Wij kijken hier thuis nooit naar dergelijke liveshows maar in opzet vond ik het wel bij een jubileumseizoen passen. de lichtshows, de entree van Gilles en de fantastische drummer. Mooi ook de switch van La Gomera naar Brussel met de projectie in een bol van het Atomium.

Verder vond ik het allemaal wat te lang duren, de opdracht ter plaatse met de bom en de connectie met de  bom in Paleis 12 was prima alhoewel het effect wat tegenviel. Maar ook nog een opdracht spelen en de voorbereidingen daarvan zien vond ik allemaal wat te langdradig. De televoting had voor mij ook niet gehoeven. De bekendmaking van de winnaar op locatie vind ik veel meer sfeer hebben dan tussen publiek. De show was groots bedacht maar omdat de kandidaten ( vooral Yens) nogal nerveus overkwamen paste dat wat mij betreft niet helemaal bij elkaar. Ik hoop ook dat dit eenmalig was.

Leuk dat Phillippe aan het eind op het podium kwam en het compliment dat Sven hem gaf! Sven vind ik de verdiende winnaar, hij heeft het spel het meest serieus gespeeld. Jammer dat Yens zo teleurgesteld leek. Hij rolde laconiek door het spel en op mij kwam hij door zijn teleurstelling wat onsportief over maar misschien blijkt dat volgende week niet zo te zijn.

Pas laat definitief voor Uma gegaan en vanaf afl. 1 Philippe in het vizier gehad dus wat molspeuren betreft prima seizoen voor mij. ;) Chapeau voor Uma die halverwege het stokje over moest nemen  ::bravo::
 

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #53 Gepost op: 9-05-2022, 14:13:26 »
Tot de eerste opdracht met de bom was het gewoon top, maar de live opdracht daarna vond ik echt een beetje een flop, het kwam op tv niet over.
Daarnaast het stemmen van het publiek (wat mogelijk de winnaar van het spel kon bepalen), de kandidaten 5 maanden laten wachten en nog 5 vragen laten maken.
Tot slot de aflevering die heel lang op zich laat wachten, waardoor de kans op gespoilerd worden erg groot werd. Dit was een beetje een teleurstelling. Er zijn gewoon vaste zaken aan het concept De Mol waar niet te veel aan gesleuteld moet worden, anders verdwijnt de magie een beetje. Maar goed, door het pechseizoen was dat toch al een beetje verdwenen.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #54 Gepost op: 9-05-2022, 14:23:14 »
Tip voor iedereen die problemen heeft met intelligent overkomen: niet dit soort dingen posten. ::)

Tip om dit forum voor iedereen leuk te houden: doe geen persoonlijke aanvallen.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #55 Gepost op: 9-05-2022, 14:39:14 »
Tip om dit forum voor iedereen leuk te houden: doe geen persoonlijke aanvallen.

Wie de schoen past... Ik zag en zie gewoon niet meteen voor me hoe die tien-, zo niet honderdduizenden Nederlandse Molfans die ondanks de gedane toezeggingen niet naar de finale konden kijken en zich in allerlei bochten moesten wringen om niet gespoild te worden in het tienduizend plaatsen tellende Paleis12 hadden gepast. Nog los van de kennelijke aanname dat iedereen daar lichamelijk, agendatechnisch, verkeerskundig of financieel toe in staat was geweest. De betreffende 'tip' had een hoog 'sliep-uit'-gehalte, en dat kwam althans op mij weinig sympathiek - laat staan 'voor iedereen leuk' - over.
Woosie down?

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #56 Gepost op: 9-05-2022, 14:47:40 »
Wie de schoen past... Ik zag en zie gewoon niet meteen voor me hoe die tien-, zo niet honderdduizenden Nederlandse Molfans die ondanks de gedane toezeggingen niet naar de finale konden kijken en zich in allerlei bochten moesten wringen om niet gespoild te worden in het tienduizend plaatsen tellende Paleis12 hadden gepast. Nog los van de kennelijke aanname dat iedereen daar lichamelijk, agendatechnisch, verkeerskundig of financieel toe in staat was geweest. De betreffende 'tip' had een hoog 'sliep-uit'-gehalte, en dat kwam althans op mij weinig sympathiek - laat staan 'voor iedereen leuk' - over.

Dan heb je hem toch echt verkeerd begrepen. De kaarten waren pas na 3 weken uitverkocht. Voor mensen die er om wat voor redenen niet bij konden, heb ik nooit willen pesten hiermee. Ik bedoelde juist aan te geven dat het live zo leuk was, dat het een absolute aanrader was voor de mensen die dit jaar niet gingen vanwege twijfels of iets dergelijks.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #57 Gepost op: 9-05-2022, 14:51:55 »
Dan heb je hem toch echt verkeerd begrepen. De kaarten waren pas na 3 weken uitverkocht. Voor mensen die er om wat voor redenen niet bij konden, heb ik nooit willen pesten hiermee. Ik bedoelde juist aan te geven dat het live zo leuk was, dat het een absolute aanrader was voor de mensen die dit jaar niet gingen vanwege twijfels of iets dergelijks.

Ik snap het positieve sentiment, maar dat laat onverlet dat die opmerking mosterd na de maaltijd is en de mensen die gisteren - nogmaals: ondanks de toezegging dat het gewoon te volgen zou zijn - thuis een zwart scherm zaten te F5'en, niet allemaal in die zaal hadden gepast.
Woosie down?

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #58 Gepost op: 9-05-2022, 14:57:47 »
Ik houd helemaal niet van live-shows, maar deze was nog wel aardig. Ik vond die opdracht met de bom wel echt erg saai. De bom zelf viel ook wel behoorlijk tegen. Dus uiteindelijk vond ik het allemaal zo-zo. Ik had al wel door wie de mol was, maar er werd me toch nog bijna wat zand in de ogen gestrooid, dus dat is weer goed gedaan.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #59 Gepost op: 9-05-2022, 15:14:38 »
Wie de schoen past... Ik zag en zie gewoon niet meteen voor me hoe die tien-, zo niet honderdduizenden Nederlandse Molfans die ondanks de gedane toezeggingen niet naar de finale konden kijken en zich in allerlei bochten moesten wringen om niet gespoild te worden in het tienduizend plaatsen tellende Paleis12 hadden gepast. Nog los van de kennelijke aanname dat iedereen daar lichamelijk, agendatechnisch, verkeerskundig of financieel toe in staat was geweest. De betreffende 'tip' had een hoog 'sliep-uit'-gehalte, en dat kwam althans op mij weinig sympathiek - laat staan 'voor iedereen leuk' - over.

Dit blijft een Belgisch programma en wordt nog altijd gemaakt voor een Belgisch publiek.

 Ik denk niet dat Go Play zich moet gaan verantwoorden waarom je deze live-finale enkel uitgesteld of met een VPN kan bekijken.