Auteur Topic: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten  (gelezen 9249 keer)

Offline Coen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #80 Gepost op: 13-03-2023, 10:46:19 »
Ik heb ook zeker niet het idee dat De Mol de spotlight zou zetten op fysieke verschillen. Dat deden ze met Christian in het seizoen met Alina (godzijdank) ook totaal niet, dat gaan ze nu niet ineens wel doen. Dat zou ook zeer ongepast zijn.

Ik heb nog eens zitten kijken en er valt me iets op aan de cowboyoutfits:



De pakken, duidelijk op maat gemaakt getuige de vingerafdrukprints op de band van de hoed en de halslijn, bevatten ook twee dubbele pijlen. De pijlen lijken in een halve cirkel te staan en beweging aan te duiden. Dat zou natuurlijk simpelweg een leuk extraatje op een anderzijds redelijk saaie outfit kunnen zijn, maar ik vermoed toch dat het ergens naar verwijst.

Wellicht dat de rol van de Mol 'doordraait'? Ik heb geen idee hoe dat dan in z'n werk gaat en ik ben van mening dat zoiets een beetje afdoet van het plezier in de zoektocht naar de Mol (dat vond ik vorig jaar ook erg jammer: ineens was al het speurwerk van de eerste helft van het seizoen helemaal voor niets). Maar anderzijds is het wel iets wat men nog nooit bewust heeft gedaan en ik vertrouw de redactie ook wel als zij denken dat het toch een goed idee zou zijn.

edit: valt me nu ook op dat als Leila en Conny omgewisseld op de foto stonden, we een mooiere hoedverdeling hadden gehad op het groepsfoto. En met één extra kandidatenfoto gaat men dat niet oplossen. Er moet er eentje tussen Conny en Thomas én eentje tussen Leïla en Samya. Maar dan krijg je weer een relatief korte achterste rij (vier) ten opzichte van de voorste (zeven). Ik weet het niet, maar ik denk wel dat het op één of andere manier gelinkt is aan de tiende kandidaat.
« Laatst bewerkt op: 13-03-2023, 11:04:54 door Coen »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #81 Gepost op: 13-03-2023, 10:49:46 »
Die cowboyoutfits hadden ze van mij wel achterwege mogen laten. Gelukkig zullen ze nooit een De Mol Holland maken, dan zouden ze allemaal op klompen staan. :P

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #82 Gepost op: 13-03-2023, 11:00:49 »
Nummer 10 komt nu sowieso even extra in de spotlights te staan, maar dat was destijds in het maisveld ook het geval toen Jens noodgedwongen moest afdruipen en zijn plek werd ingenomen door Noah.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Deluxenite

  • Forumlid
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #83 Gepost op: 13-03-2023, 11:03:04 »
Nummer 10 komt nu sowieso even extra in de spotlights te staan, maar dat was destijds in het maisveld ook het geval toen Jens noodgedwongen moest afdruipen en zijn plek werd ingenomen door Noah.
Zou toch heel moeilijk zijn om als 10de kandidaat de mol nog te zijn.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #84 Gepost op: 13-03-2023, 11:08:55 »
Inderdaad. Maar anderzijds maken ze het dan toch weer wat makkelijker zou je zeggen, want dan hoeven we nog maar uit negen te kiezen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Deluxenite

  • Forumlid
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #85 Gepost op: 13-03-2023, 11:11:50 »
Klopt. Een leuke suggestie die ik ergens gelezen heb: Misschien dat de eerste afvallers van de voorgaande reeksen een herkansing krijgen om nog eens mee te doen d.m.v. een opdracht goed uit te voeren?

Je hoort Gilles immers ook zeggen: Ik heb al meteen een opdracht voor je. Dus die voorlopig nog onbekende kandidaat moet iets gaan uitvoeren in opdracht van Gilles/de makers.


Of nog een coole suggestie: Dat men alternatieve eindes heeft opgenomen en de kijker de 10de kandidaat is die kan kiezen tussen bepaalde scenario's?

Online Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #86 Gepost op: 13-03-2023, 11:15:48 »
Een bezoeker van één van de vorige kandidaten lijkt mij wel plausibel.

Licht Elisabet hier een tipje van de sluier?
Haar man Michael heeft indertijd natuurlijk wel een rood scherm gekregen.  ::vergroot::

https://www.instagram.com/p/CpuHj1js2zz/

Offline Coen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #87 Gepost op: 13-03-2023, 11:23:40 »
Nog eens verder filosoferend, zouden de dubbele pijlen ook de theorie, dat dit seizoen afvallers structureel de kans krijgen terug te keren in het spel, kunnen ondersteunen. De pijl naar beneden zou dan wijzen op de slechte test en het afvallen, de pijl naar boven voor de gang terug het spel in. Thematisch zou het ook mooi uit komen, want de hoofdstad van Arizona is Phoenix; die vogel die uit zijn as herrijst. Als deze theorie klopt, zou de persoon in de mysterieuze rode kamer best eens een afvaller van het vorige seizoen zijn en dat zou dan zomaar Anke kunnen zijn, gezien de lullige omstandigheden waarin zij het programma moest verlaten.


Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #88 Gepost op: 13-03-2023, 11:46:39 »
En wat is daaraan nog nooit gedaan. Jens is al afgevallen in een seizoen en teruggekeerd in een ander seizoen .

Dus hoezeer ik het Anke ook gun om nog keer mee te mogen doen , is dat geen unicum .

Wat me bij het herbekijken van de tiende kandidaat ( extra materiaal topic ) opvalt is hoe gilles op zijn stoel zit en hoe de tiende kandidaat dat doet .

Gilles zit met zijn knie in een vrij rechte hoek, , de tiende kandidaat zit met zijn benen rechtuit naar beneden , dus niet vanuit zijn knie naar beneden, maar met gestrekte benen. In eerste instantie dacht ik goh die persoon ligt wat achterover , maar wat nu al we net als bij twin peaks te maken hebben met een klein persoon , die kunnen soms niet anders op een stoel zitten als se zitting te diep is .   

Ik ben het met de stellingen eens dat de makers van de mol geen extra aandacht zouden willen geven aan een klein mens ,( deden ze eerder ook niet ). Maar wat als William boeva nu eens meeging , dat is een bv en een bv mee laten gaan bij de mol hebben ze nog niet gedaan .

Verder past het prima in het twin peaks decor, alleen lijken de boots die we zien te groot voor Mr boeva

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #89 Gepost op: 13-03-2023, 13:06:41 »


Er zit een geheime code in het filmpje ::vergroot::. 990693. Weet iemand wat dan kan betekenen?

Edit: Het is een cijfer reeks zie ik nu net.

990693
378424
939455
145154
785313
« Laatst bewerkt op: 13-03-2023, 13:10:55 door Sanmol »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #90 Gepost op: 13-03-2023, 13:52:07 »
Kun je dat toelichten? Hoe haal je die cijferreeksen eruit?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #91 Gepost op: 13-03-2023, 15:20:25 »
Kun je dat toelichten? Hoe haal je die cijferreeksen eruit?

Als je het filmpje in slow motion af speelt komen er getallen in beeld. Denk nu eerlijk gezegd dat het niets is en gewoon voor de sier is.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #92 Gepost op: 13-03-2023, 15:35:28 »
Gilles zit met zijn knie in een vrij rechte hoek, , de tiende kandidaat zit met zijn benen rechtuit naar beneden , dus niet vanuit zijn knie naar beneden, maar met gestrekte benen. In eerste instantie dacht ik goh die persoon ligt wat achterover , maar wat nu al we net als bij twin peaks te maken hebben met een klein persoon , die kunnen soms niet anders op een stoel zitten als se zitting te diep is .   
Iets met Twin Peaks Red Room (effe googelen), ook een klein persoon, acteur Michael J. Anderson.
En iets met een dubbelganger, want die verschenen in de red room.
Hoe uit te leggen, geen idee, hopelijk niet zo vaag als de serie Twin Peaks zelf.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #93 Gepost op: 13-03-2023, 15:38:51 »
Zescijferige codes worden vaak gebruikt voor tweestapstverificatie.   ::vergroot::

Tweeling, dubbelganger of iets met twee lijkt een thema te zijn dit jaar.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Coen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #94 Gepost op: 13-03-2023, 15:52:21 »
En wat is daaraan nog nooit gedaan. Jens is al afgevallen in een seizoen en teruggekeerd in een ander seizoen .

Dus hoezeer ik het Anke ook gun om nog keer mee te mogen doen , is dat geen unicum .

Ja, je zult wel gelijk hebben, maar Gilles' 'Dit hebben we echt nog nooit gedaan' zou natuurlijk ook kunnen gaan over het feit dat de afvaller structureel de kans krijgt zich terug te werken in het spel en niet over het feit dat er een oud-kandidaat terugkeert in het nieuwe seizoen.

Nogmaals, het is maar wat giswerk en ik ben ook verre van overtuigd van mijn eigen theorie. Maar dat de pijlen op die cowboyoutfits daar niet voor niets staan en dat die ergens naar hinten, daar zou ik wel wat geld op durven inzetten.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #95 Gepost op: 13-03-2023, 16:01:19 »
Maar dat zou betekenen dat er al een eliminatieronde is geweest, voorafgaand aan de eerste aflevering?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #96 Gepost op: 13-03-2023, 16:05:21 »
Uitvoerige informatie over de Red Room in Twin Peaks in dit Wikipedia-artikel onder het kopje 'Black and White Lodges':
https://en.wikipedia.org/wiki/Twin_Peaks_(fictional_town)#Black_and_White_Lodges
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Coen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #97 Gepost op: 13-03-2023, 16:20:34 »
Maar dat zou betekenen dat er al een eliminatieronde is geweest, voorafgaand aan de eerste aflevering?

In dat geval lijkt het me waarschijnlijker dat er een afvaller van een voorgaand seizoen de kans krijgt zich in de definitieve groep te werken. En dat zou natuurlijk een uitgelezen mogelijkheid zijn voor de redactie om Anke een tweede kans te geven.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #98 Gepost op: 13-03-2023, 16:20:41 »
Ja, je zult wel gelijk hebben, maar Gilles' 'Dit hebben we echt nog nooit gedaan' zou natuurlijk ook kunnen gaan over het feit dat de afvaller structureel de kans krijgt zich terug te werken in het spel en niet over het feit dat er een oud-kandidaat terugkeert in het nieuwe seizoen.

Nogmaals, het is maar wat giswerk en ik ben ook verre van overtuigd van mijn eigen theorie. Maar dat de pijlen op die cowboyoutfits daar niet voor niets staan en dat die ergens naar hinten, daar zou ik wel wat geld op durven inzetten.
En dan begint de mol met een rood scherm en komt dan weer terug in het spel? Dat hebben ze nog nooit gedaan.
Wat zal Lo blij zijn.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #99 Gepost op: 13-03-2023, 16:26:12 »
In dat geval lijkt het me waarschijnlijker dat er een afvaller van een voorgaand seizoen de kans krijgt zich in de definitieve groep te werken. En dat zou natuurlijk een uitgelezen mogelijkheid zijn voor de redactie om Anke een tweede kans te geven.

Maar iemand een tweede kans geven is niet bepaald iets was ze 'nooit eerder hebben gedaan': Jens werd vorig seizoen teruggehaald. Ik gun het Anke van harte, maar ik denk toch niet dat het dit is.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!