Auteur Topic: Aflevering 9 - Opdracht 2 - De verdubbelaar  (gelezen 35319 keer)

Offline Amethyst

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - Opdracht 2 - De verdubbelaar
« Reactie #100 Gepost op: 11-03-2017, 11:23:07 »
Daar ben ik het echt mee eens maar als er 12.160 euro op het spel staat is dat wel anders dat 1000 euro. ik zat steeds op Thomas maar waarom die verdubbelaar? De mol zou dan de geschiedenis ingaan met een historisch hoge opbrengst in een BN seizoen. Dat geloof ik geloof niet.
Ik verlaat op tijd het zinkende schip, helaas of is dit seizoen een surprise party voor de winnaar?
En er komt geen opdracht meer waarin Thomas het geld er weer uit kan spelen zoals bij de veiling.
Indeed. Sanne is de mol. Thomas kan het gewoon niet zijn op basis van deze opdracht alleen al. Je ziet ook dat dat hij nooit in het spel zat, normaal zou hij Sanne als mol op elk moment in deze opdracht hebben moeten kunnen controleren ...maar ze raakt nooit achterop. Ze ligt op een gegeven moment zelfs zo ver voor dat ze kan faken dat ze problemen heeft met hoofdrekenen. Ze begint snel, maar controleert Thomas daarna en past snelheid daarop aan. Mogelijk klooit ze ook nog met z'n touwen - als mol.

Eigenlijk te veel van het goede, want het lijkt erop dat Sanne al eeuwen aan het puzzelen was voordat Thomas met z'n eerste puzzel kon beginnen. Ik vraag me af hoeveel ze daar heeft moeten vertragen.

Jochem als mol kan bij nader inzien ook niet, vanwege door anderen al genoemde redenen. Puur op basis van deze opdracht alleen al kun je zowel Jochem als Thomas wegstrepen. Soms is "alles" gewoon wat het lijkt.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
« Reactie #101 Gepost op: 11-03-2017, 11:33:39 »
Als Jochem de waarheid spreek als hij zegt dat hij voor Sanne kiest als mol, dan zal hij helaas de verliezer zijn.

Als het bedrag verdubbeld wordt, dan is dat 24320 euro. Ik weet het niet zeker meer, maar bij mijn weten was het bedrag dat in seizoen 6 door Frédérique gewonnen werd, nog iets hoger. In elk geval ook meer dan 24000 euro.

Maar Als Sanne de mol zou zijn, komen die 12160 euro niet in de pot, dan blijft het 12160 euro. Maar dat staat dan in schril contrast met het bedrag dat Sanne WEL in de prijzenpost heeft gebracht. Dus alleen daarom al denk ik dat Sanne het finale-spel gewoon heeft gespeeld als kandidaat.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #102 Gepost op: 11-03-2017, 11:40:46 »
Als je het zo stelt is de mol verantwoordelijk voor al het geld wat in de pot is gekomen. Als hij ale opdrachten perfect gemold had, dan was er niets verdient.
Die redenatie klopt maar voor een klein deel.

In seizoen 3 werd al eens gezegd: het gaat er bij de mol ook om, niet ''gezien'' te worden. Daarmee bedoel ik: een mol moet ervoor zorgen dat ie een mollenactie niet al te opzichtig uitvoert voor de ogen van de andere kandidaten. In dat geval kun je in het vervolg van het spel nog zo je best doen om de boel te saboteren, de andere kandidaten hebben je vanaf dan door, en zien hun vermoeden na elke executie bevestigd.

Het is vanaf dan natuurlijk zaak om de test zo goed mogelijk te maken, want als de anderen jou al hebben ontmaskerd, komt het slechts aan op snelheid.

Offline m0lmuis

• Forumlid
« Reactie #103 Gepost op: 11-03-2017, 11:42:03 »
Als Jochem de waarheid spreek als hij zegt dat hij voor Sanne kiest als mol, dan zal hij helaas de verliezer zijn.

Als het bedrag verdubbeld wordt, dan is dat 24320 euro. Ik weet het niet zeker meer, maar bij mijn weten was het bedrag dat in seizoen 6 door Frédérique gewonnen werd, nog iets hoger. In elk geval ook meer dan 24000 euro.

Maar Als Sanne de mol zou zijn, komen die 12160 euro niet in de pot, dan blijft het 12160 euro. Maar dat staat dan in schril contrast met het bedrag dat Sanne WEL in de prijzenpost heeft gebracht. Dus alleen daarom al denk ik dat Sanne het finale-spel gewoon heeft gespeeld als kandidaat.

Frédérique won 24.475 euro  Bodejos  ::bravo::

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #104 Gepost op: 11-03-2017, 11:45:11 »

Lees wat dat betreft het interview met de mol uit het AD van vandaag. Daar legt de mol (Sanne dus ::tandpastasmiley:: ) uit dat het geld uit de pot houden door kandidaten de mogelijk te ontnemen om zelf geld te verdienen zeker zo belangrijk is.

Het gaat niet alleen om het geld wat de mol binnen brengt, in vergelijking tot de kandidaten.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #105 Gepost op: 11-03-2017, 11:54:27 »
Dat laatste snap ik, maar ik kijk dan naar het hele seizoen, en niet naar 1 aflevering.

Werd het spel in 1 aflevering gespeeld, dan kan ik helemaal met je redenatie meegaan.

Overigens: Tangram is een oud spel, en ik denk dat heel veel mensen het wel kennen.

Heeft iemand gezien met welke vormen het eerste deel van het spel is gespeeld? In de originele tangram hoort ook een vierkantje te zitten, als dat er niet bij zit, is het geen tangram. Misschien is het de spelers in de ''spanning van het spel'' niet eens opgevallen dat het er in eerste instantie niet bij zat?

Ik zou terug moeten kijken om te zien of in deel 1 dat vierkant erbij zat of niet.

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #106 Gepost op: 11-03-2017, 12:20:37 »
Dat laatste snap ik, maar ik kijk dan naar het hele seizoen, en niet naar 1 aflevering.

Werd het spel in 1 aflevering gespeeld, dan kan ik helemaal met je redenatie meegaan.
Ik kijk naar het hele seizoen. Dat de mol een ideale kandidaat is - en heel goed de dubbelrol mol / " kandidaat"  begrijpt (volgens Art), past gewoon veel minder bij Jochem en Thomas, die te opzichtig geld uit de pot hebben gehouden met hun getrol. Dat ze daarbij veel minder geld hebben binnengebracht is een prettige bijkomstigheid voor de mol.

Ik denk niet dat Sanne behalve bij de veiling (waar ze de discussie over het penningmeesterschap begint en stuurt - en de laatste opdracht (twee opdrachten dus - de twee belangrijkste) wat geld betreft erg succesvol is geweest, en ik vermoed dat ze op dit forum dan ook veel kritiek gaat krijgen.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #107 Gepost op: 11-03-2017, 12:22:33 »
ik vermoed dat ze op dit forum dan ook veel kritiek gaat krijgen.

Daar hoef je echt niet bang voor te zijn. Ze is de mol niet dus iedereen hier zal vol lof over haar praten. Ze is 1 van de beste winnaressen ooit.  ::bravo::

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #108 Gepost op: 11-03-2017, 12:27:11 »
Indeed. Sanne is de mol. Thomas kan het gewoon niet zijn op basis van deze opdracht alleen al. Je ziet ook dat dat hij nooit in het spel zat, normaal zou hij Sanne als mol op elk moment in deze opdracht hebben moeten kunnen controleren ...maar ze raakt nooit achterop. Ze ligt op een gegeven moment zelfs zo ver voor dat ze kan faken dat ze problemen heeft met hoofdrekenen. Ze begint snel, maar controleert Thomas daarna en past snelheid daarop aan. Mogelijk klooit ze ook nog met z'n touwen - als mol.

Eigenlijk te veel van het goede, want het lijkt erop dat Sanne al eeuwen aan het puzzelen was voordat Thomas met z'n eerste puzzel kon beginnen. Ik vraag me af hoeveel ze daar heeft moeten vertragen.

Jochem als mol kan bij nader inzien ook niet, vanwege door anderen al genoemde redenen. Puur op basis van deze opdracht alleen al kun je zowel Jochem als Thomas wegstrepen. Soms is "alles" gewoon wat het lijkt.

Ik verbaas me elk jaar weer over berichten als deze. Je schrijft Thomas af met een stelligheid alsof hij de mol niet meer kán zijn. Vervolgens geef je daar geen sluitend bewijs voor. Als je Sanne verdenkt, prima, maar Thomas is de mol en kan dat ook prima zijn.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #109 Gepost op: 11-03-2017, 12:32:51 »
Ik verbaas me elk jaar weer over berichten als deze. Je schrijft Thomas af met een stelligheid alsof hij de mol niet meer kán zijn. Vervolgens geef je daar geen sluitend bewijs voor. Als je Sanne verdenkt, prima, maar Thomas is de mol en kan dat ook prima zijn.

Verbaasd is idd 1 van de dingen die ik voel hierover. Maar vind het ook humor toch mollenmania. Dat er nog mensen zijn die Sanne verdenken  ::rofl::
Jochem kan ik nog enigszins bij inkomen.

Maar Thomas is de mol en een zeer goede in mijn ogen. Hij belandt zeker in mijn top 3

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #110 Gepost op: 11-03-2017, 12:41:23 »
Verbaasd is idd 1 van de dingen die ik voel hierover. Maar vind het ook humor toch mollenmania. Dat er nog mensen zijn die Sanne verdenken  ::rofl::
Jochem kan ik nog enigszins bij inkomen.

Maar Thomas is de mol en een zeer goede in mijn ogen. Hij belandt zeker in mijn top 3

::rofl:: Ja je hebt ook gelijk hoor. Maarja mensen moeten niet aan mijn molletje Thomas komen ::hypocriet::

Komt bij mij ook zeker als een van de beste mollen uit de bus!

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #111 Gepost op: 11-03-2017, 12:54:09 »
Het blijft interpretatie natuurlijk. Niks is 100%. Zelf presenteer je het ook als vaststaand feit dat Thomas de mol zou zijn ("maar Thomas is de mol")

Het is - in mijn optiek - volstrekt onlogisch dat Sanne, hoe slim ze ook is (en dat betwijfel ik zeker niet - ze is ook mijn favoriet trouwens, mol of kandidaat) de mol te slim af zou zijn in zo'n belangrijke opdracht. Dat de mol door zijn geblunder haar de pot zou laten verdubbelen. De mol getrold - leuk als een wishful thinking scenario, maar met alle voorbereiding die eraan vooraf moet zijn gegaan voor mij onwaarschijnlijk.

Lijkt me ook dat dit totaal geen "eerlijke" opdracht was... en dat is waarschijnlijk waar ik het oneens ben met veel forummers hier: dat de kandidaten hier een eerlijke kans zouden hebben gehad.

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #112 Gepost op: 11-03-2017, 12:58:36 »
Het blijft interpretatie natuurlijk. Niks is 100%. Zelf presenteer je het ook als vaststaand feit dat Thomas de mol zou zijn ("maar Thomas is de mol")

Fair enough.

Ik dénk zeker te weten dat Thomas de mol is (maar wel zo zeker dat ik mijn hele hebben en houden er op durf te verwedden :P).

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #113 Gepost op: 11-03-2017, 13:00:30 »
Fair enough.

Ik dénk zeker te weten dat Thomas de mol is (maar wel zo zeker dat ik mijn hele hebben en houden er op durf te verwedden :P).

Ik ook

Behalve mijn katten  ;D

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #114 Gepost op: 11-03-2017, 13:33:03 »
Fair enough.

Snap ik. Ik zou ook op Thomas zitten als ik dacht dat er geen verregaande dwaalsporen door produktie waren uitgezet. Daar ben ik door het seizoen heen steeds op teruggekomen, maar nu dus weer terug nadat ik het seizoen nog eens bekeken heb. Ben vooral op het gedrag van de deelnemers afgegaan. 'Follow the money' en cryptische hints volstrekt genegeerd. Het zal blijken of dat de juiste strategie is geweest...   ::zweet::

Ik ook

Behalve mijn katten  ;D
::rofl::

Offline Christie

• Forumlid
« Reactie #115 Gepost op: 11-03-2017, 13:40:39 »

Het is - in mijn optiek - volstrekt onlogisch dat Sanne, hoe slim ze ook is (en dat betwijfel ik zeker niet - ze is ook mijn favoriet trouwens, mol of kandidaat) de mor
l te slim af zou zijn in zo'n belangrijke opdracht. Dat de mol door zijn geblunder haar de pot zou laten verdubbelen. De mol getrold - leuk als een wishful thinking scenario, maar met alle voorbereiding die eraan vooraf moet zijn gegaan voor mij onwaarschijnlijk.

Lijkt me ook dat dit totaal geen "eerlijke" opdracht was... en dat is waarschijnlijk waar ik het oneens ben met veel forummers hier: dat de kandidaten hier een eerlijke kans zouden hebben gehad.

Eens en wat is eerlijk? Klaascfmol  bij opdracht 1 vorig jaar of dat hij wist waar de regie een xtra sleuteltje voor hem had verborgen (onder de kist, bovenop de rots.?)
Is het eerlijk dat Roos en Jeroen tweemaal uit de groep zijn gehaald met informatie achterstand???
Die tweede keer leverde het hen ook niets op.
Natuurlijk moet een mol improviseren maar de opdracht zit qua verdienste slimmer in elkaar dan wij op het eerste oog zien denk ik. En we zitten in een tunnel en verdedigen die natuurlijk tot het einde zelfs tegen de logica in. Geldt voor iedereen haha.

Offline hamsterdam

• Forumlid
« Reactie #116 Gepost op: 13-03-2017, 09:25:06 »
Thomas had de tangram dus niet geoefend van tevoren...de kandidaten moesten een eerlijke kans krijgen

http://www.ad.nl/tv-en-radio/de-mol-handelde-niet-altijd-met-voorkennis~a79c1cd7/

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #117 Gepost op: 13-03-2017, 12:35:51 »
Wat een leuk artikel van AD en zooooo jammer dat niet alle molacties afl. 10 hebben gehaald.

Ik snap wel dat je niet alles met voorkennis moet doen als mol. Maar dit is wat mij betreft wel een grote uitglijder van de mol. Een touwtje anders leggen (niet eerlijk, maar ja: dat is het hele spel) is zo gedaan.

Het is ook voor de 1e keer dat er zoveel geld verdiend kan worden voor de pot. Beetje ongelukkig dat dit in de laatste opdracht gebeurde (en er daarna niks meer gemold kon worden).
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)