Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 46753 keer)

Offline Jorg23

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: Aflevering 2
« Reactie #40 Gepost op: 17-03-2006, 22:28:30 »
hoe kon Roderick het weten van de zwaarste?
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline rosa

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #41 Gepost op: 17-03-2006, 22:30:40 »
Tijdens het vlot bouwen hoorde ik Mary lou zeggen: wat je ook doet, jij neemt de zwaarste

dat zei ze twee of drie keer, maar niet op dat moment, het leek of haar stem eriverheen kwam

of heb ik dat mis?? ???

Offline Pommes

• Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: 17-03-2006, 22:31:52 »
Ten eerste wil ik kwijt dat ik de splitsing nog steeds erg jammer vind. Als de mol bij de dansers zit dan kan de mol geen echte acties doen de eerste 2 afl. Als ie in de groep zit dan kunnen de twee geen acties zien. naar mijn mening erg jammer.
Ik vond het verhaal van karel na de vlotopdr erg vaag. Niet dat het hints bevat, want hij weet niet wie de mol is, maar toch, ik snapte het niet.
Vanavond mooie afl, straks of morgen weer bekijken. Ik had wel gedacht dat Chris eruit zou vliegen, de intro's verraden toch iets teveel helaas.
Ik ga trouwens nooit van het dagboek uit, kan op alles en iedereen slaan en op de mol zelf ook, dus.....?????
Telefoontje was wel leuk, maar wie zegt dat het Roderick was? Kan er niks van zeggen hoor.

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #43 Gepost op: 17-03-2006, 22:32:47 »
hoe kon Roderick het weten van de zwaarste?

Misschien was het helemaal niet Roderick die dat bericht doorgaf maar dacht Chris die de telefoon aannam en die stem aanhoorde dat die stem het dichts bij de stem van Roderick in overeenstemming kwam.

Dus Chris kan aangenomen hebben dat hij Roderick hoorde, maar was het wel Roderick is mijn vraag.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline lollygirl

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 17-03-2006, 22:35:22 »
Als Frédérique op Liz zit, en ze zet [maar] twee jokers in, en ze vliegt er dan niet uit, dan is óf Liz óf Roderick de mol. Er zijn bij die test denk ik zoveel vragen waarbij er voor hen tweeën een aparte antwoordmogelijkheid is, dat het dan wel één van die twee moet zijn. (Of het is Fré zelf!)

Zelf denk ik toch Liz, hoor. Iedereen werkt verder goed mee in de groep. Richard doet wel lastig maar die is het niet. Milouska is onhandig maar dat is haar karakter gewoon. Frederique zat wel op de control-positie in de laatste opdracht, maar dat was ook meer toeval want Mary-Lou mocht als laatste een aantal palen noemen.

De opdrachten zijn trouwens ook echt bullshit. Er valt weinig te mollen lijkt me. Liz is nog steeds mijn mol!

Grote P.S.! Heeft iemand dat vogelachtige geluidje gehoord meteen aan het begin van de aflevering, vlák voordat Karel in beeld komt? Het leken me meer een soort tik-/morse-geluidjes dan een vogel
krijgen we dat gedoe met een vogelgeluidje nou alweer  :-X
Keep Watching

Offline pinogirl

• Forumlid
  • What's in a name....!
« Reactie #45 Gepost op: 17-03-2006, 22:36:09 »
Oke. Hoewel Frédérique niet mijn mol is, vind ik het volgende toch wel een beetje verdacht:

afl.1: Fred maakt de opmerking: "en dat met mijn ogen.."
afl.2: ze is de enigste die continue met een zwarte zonnebril op door het beeld loopt.
afl.2: ze zit als een echte mol in een hol 'onder' de grond.....

???? Of denk ik nu te ver.....

Offline Pommes

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 17-03-2006, 22:37:12 »
Leuke, de vogeltjes zijn er weer. ze zijn meegevlogen vanuit Australië, erg verdacht  ::tandpastasmiley::

Offline lollygirl

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 17-03-2006, 22:38:51 »
Ten eerste wil ik kwijt dat ik de splitsing nog steeds erg jammer vind. Als de mol bij de dansers zit dan kan de mol geen echte acties doen de eerste 2 afl. Als ie in de groep zit dan kunnen de twee geen acties zien. naar mijn mening erg jammer.
Ik vond het verhaal van karel na de vlotopdr erg vaag. Niet dat het hints bevat, want hij weet niet wie de mol is, maar toch, ik snapte het niet.
Vanavond mooie afl, straks of morgen weer bekijken. Ik had wel gedacht dat Chris eruit zou vliegen, de intro's verraden toch iets teveel helaas.
Ik ga trouwens nooit van het dagboek uit, kan op alles en iedereen slaan en op de mol zelf ook, dus.....?????
Telefoontje was wel leuk, maar wie zegt dat het Roderick was? Kan er niks van zeggen hoor.

Inderdaad er is nooit gezegd dat het Roderick was die belde, hij zei alleen dat de stem zo klonk....
Keep Watching

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 17-03-2006, 22:42:06 »
Pittige maar leuke aflevering!! ::ok:: Ik heb nu eigenlijk meer vragen dan antwoorden, dus het wordt weer flink puzzelen de komende tijd!! :)

Enige jammere is dat op dag 4 geen opdrachten gedaan werden in deze aflevering, de andere opdrachten waren leuk, weer iets met de bagage en een keer totaal iets anders!! 8)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline ItaloDancer

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 17-03-2006, 22:48:52 »
afl.2: ze zit als een echte mol in een hol 'onder' de grond.....

???? Of denk ik nu te ver.....
Njah het kan natuurlijk wel een hint zijn, maar voor het spel was het natuurlijk nodig dat ze zelf niet weg kon van haar positie, en ze niet (gemakkelijk) zichtbaar zou zijn voor de anderen. Ze moest ze ten slotte leiden naar posities d.m.v. kaart en telefoon; niet fysiek ;)

Maar als hint kan het best natuurlijk.

Offline -Jutta-

• Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 17-03-2006, 22:49:36 »
Geweldige aflevering weer natuurlijk.  ::ok:: Jammer voor Chris, maar zo is het spel  ;D

Ik vind iedereen eigenlijk nog wel verdacht, maar momenteel denk ik niet dat het Toine of Mary-Lou is
Peggy, Fred en Richard... dat zou nog best kunnen
Milouska heb ik best wel verdacht maar op een of andere manier werd dat minder.
Ik denk toch dat het Liz of Roderick is  :-\\
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Pierce_Brosnan

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 17-03-2006, 22:53:52 »
Als Toine de mol is vind ik het erg zwakt dat hij al de 3de mol is die een dealtje probeert temaken. Toen hij een dealtje ging maken met Chris,dacht ik,daar gaat Gijsje weer. had ik hem ook wel een beetje ingedachten als Gijs en de 2 leukste zijn er nu uit.

De reden waarom ik dacht dat hij mogelijk er uit zou gaan,was dat ik vond dat hij net als Peggy te weinig aandacht krijgt in beeld,buiten dat had ik na aanleiding van vorige week een gevoel dat hij even de Lottie zou worden kwa namen opnoemen,naast Geert die toen vetrok en omdat in zijn voorstukje,een stukje hek zat dat ik herkende uit afl 1 dacht ik dat ze nog wel ff zouden blijven in dat gebied en 2 opdrachten gingen doen.

Omdat zowel Toine als Richard iets met volgende week temaken heeft en ondanks dat toine het deze keer heeft overleeft,denk ik dat hij volgende week ook nog mag blijven of weg moet,maar Richard ook. Daarnaast zijn het ook nog maar de 2 enige mannen in dat team.

Offline -Jutta-

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 17-03-2006, 23:00:36 »
Als Liz en Roderick die vrijstelling niet dansen zou Liz er ook nog uitkunnen he  ;) Maar dat kan niet, want ze is de Mol  8)
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline uiltje5

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 17-03-2006, 23:00:52 »
Ja jee, het is weer een heel gepuzzel, de intro's verraden inderdaad al veel, zo weten we dat als er volgende week niets met;
-fietsen (fred)
-kaart lezen en bellen (miloushka)
-treinstation (mary-lou)
-camara op hoofd- doolhofspel (peggy) waarvan ik trouwens denk dat het 1 van de laatste spellen is, omdat dat vorig jaar (isabelle) en dat jaar ervoor ook zo was.
-roderick op een grasveld

is, dan vallen of richard (touwglijden), liz (dansen) of toine (kanoen van vadaag) dus af.

Verder was frederique erg verdacht. Als je van het dagboek uit moet gaan zou je zeggen dat Richard het is. Milouska is inderdaad wel een beetje vervelend, maar dat vind ik van mary-lou (pieperd) en peggy (gillerd) en van frederique (schijnheilig) ook, haha. Ik heb het niet zo op de mensen van dit jaar, plus dat het echt jammer is dat liz en roderick gescheiden van de groep zijn, omdat ik ze steeds vergeet en het megaflauw zou vinden als 1 van de twee de mol zou zijn. Ik verheug me op aflevering 3, want dan zijn ze bijelkaar en kunnen we echt gaan zoeken. Ik verdenk Frederique en Richard momenteel, omdat ze allebei mollerig hebben gedaan. Ik vind Frederique qua acties en manier van spelen ook wel iets van Yvon van vorig jaar weghebben. Zo als met de kaartlezen e.d.

Offline Tomás

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 17-03-2006, 23:04:41 »
milouska is de enige die consequent bleef mollen ook deze aflevering weer:

-komt met een slecht initiatief voor het bouwen van een vlot
-staat te klungelen bij het bouwen
-en doet volgens mij heel veel fout bij de tweede opdracht, dus dat wordt weer 4x kijken ;D ;) ::vergroot::

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #55 Gepost op: 17-03-2006, 23:14:46 »
Ja jee, het is weer een heel gepuzzel, de intro's verraden inderdaad al veel, zo weten we dat als er volgende week niets met;
-fietsen (fred)
-kaart lezen en bellen (miloushka)
-treinstation (mary-lou)
-camara op hoofd- doolhofspel (peggy) waarvan ik trouwens denk dat het 1 van de laatste spellen is, omdat dat vorig jaar (isabelle) en dat jaar ervoor ook zo was.
-roderick op een grasveld

is, dan vallen of richard (touwglijden), liz (dansen) of toine (kanoen van vadaag) dus af.
Milouska zit volgende week in een auto, of ze daar ook gaat kaartlezen en bellen is de vraag. Maar misschien gaat zij ook wel afvallen.

Liz is mijn afvaller van volgende week

Offline billyboem

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 17-03-2006, 23:43:21 »
Ik vond het een leuke aflevering alleen inderdaad wel heel erg jammer dat je aan de hand van de intro's al weet wie er iig wel of iig niet uit gaat. Daar moeten ze de volgende keer toch iets op verzinnen, dat moet toch anders kunnen??!! ??? :-\\
Grote ideeën beginnen met volkomen onrealistische gedachten.

Offline Beetle

• Forumlid
  • Roderick is de mol!!!!!!
« Reactie #57 Gepost op: 17-03-2006, 23:55:01 »
Als je het dagboek op wieisdemol.nl leest dan ga je echt denken dat de mol wel in de grote groep zit(dus niet roderick of liz)...

Juist niet....lees het dagboek maar eens met het idee dat Roderick de mol is!!! Zowel van aflevering 1 als 2. Met name het stukje over het leiden (wat hij bij het dansen ook moet doen) was voor mij overduidelijk!

Offline Siebrand

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 18-03-2006, 00:13:43 »
Ik moest werken vanavond, dus ik heb net pas de eerste aflevering op video bekeken. Het was een leuke uitzending vanavond, en dat eigenlijk ondanks de opdrachten. De eerste vlotopdracht ging perfect en dat was eigenlijk helemaal niet leuk. De tweede opdracht in Amsterdam ging wat chaotisch, zonder echt spannend te worden.

De groepsdynamiek is goed, zoals ze elkaar te pakken proberen te nemen. Ze zijn actief bezig om elkaar te naaien en vriendjes te worden en dat is leuk. De onderhandelingen over de jokers zijn interessant, je kunt als deelnemer een beetje sturen wie je er uit wil hebben. Ook is het grappig de tegenstellingen tussen de deelnemers te zien: Milouska die perfect geslapen heeft in de tent en anderen die geen oog hebben dichtgedaan.

Ik begin steeds meer te wennen aan de presentatie van Karel, ik mag zijn wat vileine manier van presenteren wel. Dat kan alleen nog maar beter worden de komende weken, denk ik.

En verder heb ik de eerste definitieve punten gehaald in de pool: Ik had de afvaller goed!

Offline dingeling

• Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 18-03-2006, 07:08:45 »
Waarom belt er iemand naar de kandidaten met eeen mededeling die achteraf geen mollenactie blijkt te zijn? De enige van de kandidaten die het geweest kan zijn zijn Milouska, Liz of Roderick, aangezien de rest van de kandidaten bij het aannemen van het telefoontje aanwezig was, tenzij het vantevoren opgenomen is. Maar waarom zou de mol bellen en de groep helpen? Van de andere kant zou een kandidaat die niet de mol is natuurlijk niet dit soort premature aanwijzingen kunnen geven. Is het dan iemand van de productie? En zo ja....waarom???
Ik vind dit telefoontje heel eigenaardig!
Mollius esse quam videri