Auteur Topic: Alice in Wonderland HINTS  (gelezen 144110 keer)

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #200 Gepost op: 12-01-2008, 15:50:26 »
een looking glass is geen spiegel hoor

volgens mijn woordenboek wel hoor  ;)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #201 Gepost op: 12-01-2008, 16:55:25 »
- Pan's Labyrinth is bij mijn weten een Spaanse film, geen Mexicaanse.

El Labirento Del Fauno is wel degelijk Mexicaans. Het was zelfs de Mexicaanse inzending voor de oscars.

Jullie hebben allebei gelijk. Het is zowel een Spaanse als een Mexicaanse film.
Op de Nederlandse Wikipedia staat het niet, maar wel op de Engelse, in de kolom rechts.
The British are not impressed.

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #202 Gepost op: 12-01-2008, 18:45:44 »
Pan's labyrinth is in mexico in premiere gegaan en door een mexicaan geschreven, geproduceerd en geregisseerd, dus een mexicaanse film. En idd de mexicaanse inzending voor de oscars.
De film zelf gaat echter over de oorlog in Spanje en speelt zich dan ook af in Spanje.

Ocean's 12 speelt zich grotendeels ook in europa af,zelf gedeeltelijk in nederland, maar het blijft een amerikaanse film.
En El labyrinth de fauna blijft dan ook een mexicaanse film, ookal is de setting spanje.

Bij Imdb staat mexico/spain/usa.
« Laatst bewerkt op: 12-01-2008, 18:50:59 door xaniapops »
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline smsje

  • Forumlid
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #203 Gepost op: 12-01-2008, 22:12:42 »
en een looking glass is een vergrootglas of spiegel, in dit geval dan wrs een vergrootglas(zoals sherlock holmes heeft) en dat kan dan weer perfect bij de theorien hier aansluiten.

Offline Sillie

  • Forumlid
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #204 Gepost op: 13-01-2008, 12:59:47 »
Misschien is het al gezegd hoor maar ..

In het tweede hoofdstuk van het boek "Alice in Wonderland" huilt de grote Alice grote tranen, waarna zij weer klein wordt en in haar zee van tranen bijna verdrinkt.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #205 Gepost op: 13-01-2008, 15:46:36 »
en een looking glass is een vergrootglas of spiegel, in dit geval dan wrs een vergrootglas(zoals sherlock holmes heeft) en dat kan dan weer perfect bij de theorien hier aansluiten.
Dat dacht ik zo pas ook nog even... maar mijn woordenboek is het daar niet mee eens. Volgens dictionary.com (engels-engels) betekend het toch echt alleen maar spiegel.

Een vergrootglas is een magnifying glass, hand glass of hand lens.

Ik zie op dit moment meer in de Maya hints dan deze.

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #206 Gepost op: 13-01-2008, 16:21:29 »
Ja, klopt. 2x Dennis en Coen zien we door een verrekijker turen, en wij zien Edo in de boot. In het Coen shot zie ik Regina helemaal niet zitten? Maar ze zal wel liggen turen met een verrekijker. Zal best lastig zijn om vanuit een schommelend bootje te turen.




Thanks DC.

Met het oog op "the looking glass" vind ik dit dus een mogelijke aanwijzing.

Wat betreft de discussue over de exacte betekenis van "looking glass"... als je bijvoorbeeld googelt op "looking glass" zie je (bij afbeeldingen) inderdaad spiegels. Maar ook bijv. vergrootglazen. Het is dus wat mij betreft aan te nemen dat "the looking glass" in ieder geval in spreektaal ook meer dan alleen spiegel kan betekenen. Ik denk dat het mogelijk is dat "through the looking glass" ook vrij letterlijk genomen kan worden en kan worden geinterpreteerd als "kijken door het kijkglas". Wat mij dus bij deze shots aan het denken zette.
« Laatst bewerkt op: 13-01-2008, 16:23:05 door IDM »
Laten we jabberen.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #207 Gepost op: 13-01-2008, 17:43:01 »
Ik pakte het verhaal van Alice er weer eens bij en ineens tot de volgende conclusie kwam.
Het is onmogelijk te achterhalen wie welke rol speelt.
Stel ze hebben als verhaallijn Alice gekozen, dan is dat bepaalt vóór de opnames en daar de opdrachten omheen hebben gebouwd. Vóór de opnames is nooit te zeggen wie welke rol in de verhaallijn heeft, want de kandidaat kan bij wijze van spreken de 2e aflevering al afvallen of überhaupt niet in de finale komen. Dus moeite te gaan doen om uit te zoeken wie b.v. de hartenboer of hartenkoningin zal zijn lijkt mij verspilde moeite. 

Offline Seraphina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Kijk, een hele kudde!
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #208 Gepost op: 13-01-2008, 17:53:44 »
Ik pakte het verhaal van Alice er weer eens bij en ineens tot de volgende conclusie kwam.
Het is onmogelijk te achterhalen wie welke rol speelt.
Stel ze hebben als verhaallijn Alice gekozen, dan is dat bepaalt vóór de opnames en daar de opdrachten omheen hebben gebouwd. Vóór de opnames is nooit te zeggen wie welke rol in de verhaallijn heeft, want de kandidaat kan bij wijze van spreken de 2e aflevering al afvallen of überhaupt niet in de finale komen. Dus moeite te gaan doen om uit te zoeken wie b.v. de hartenboer of hartenkoningin zal zijn lijkt mij verspilde moeite. 

De mol is echter van tevoren bekend.
Quote van Alex-1979 (.nl forum)
Citaat
In het verhaal van Alice in wonderland steelt de hartenboer de taarten van de koningin=verrader

Dat kan dus wel degelijk ergens op wijzen.
Ik ben het met je eens dat de verdere rolverdeling lastig is en dat dit moeilijk te manipuleren is, terwijl het spel wordt gespeeld omdat het verloop onbekend is. Achteraf gezien kan er natuurlijk wel een hoop worden verbonden als men dat zou willen (dat Regina koningin betekent kan bijv. een leuke bijkomstigheid zijn). Je weet `t nooit :D.

« Laatst bewerkt op: 13-01-2008, 17:58:28 door Seraphina »
Sera: "Nou ik vind m`n Karel-quote mooi" , *Wendy*: "Ik vind hem ouderwets."

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #209 Gepost op: 13-01-2008, 18:20:19 »
De mol is echter van tevoren bekend.
Quote van Alex-1979 (.nl forum)
Dat kan dus wel degelijk ergens op wijzen.
Ik ben het met je eens dat de verdere rolverdeling lastig is en dat dit moeilijk te manipuleren is, terwijl het spel wordt gespeeld omdat het verloop onbekend is. Achteraf gezien kan er natuurlijk wel een hoop worden verbonden als men dat zou willen (dat Regina koningin betekent kan bijv. een leuke bijkomstigheid zijn). Je weet `t nooit :D.
Daarom denk ik dus ook dat Alice (de mol) wel enigszins gestuurd kan worden, maar de overige rollenverdeling niet.
Wel vraag ik me af wanneer Die is de Mol is opgenomen, vóór of na de opnames, want in die aflevering vertelt Patrick een erg opzienbarend verhaal, namelijk dat hij boer wilde worden als kind (was waar) en als hobby kaarten maken had (was gelogen). Dit te combineren betekent de kaart hartenboer. De andere uitzendingen moet ik nog bekijken of ik verbanden zie met de intro's.

Offline Seraphina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Kijk, een hele kudde!
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #210 Gepost op: 13-01-2008, 18:36:36 »
Daarom denk ik dus ook dat Alice (de mol) wel enigszins gestuurd kan worden, maar de overige rollenverdeling niet.
Wel vraag ik me af wanneer Die is de Mol is opgenomen, vóór of na de opnames, want in die aflevering vertelt Patrick een erg opzienbarend verhaal, namelijk dat hij boer wilde worden als kind (was waar) en als hobby kaarten maken had (was gelogen). Dit te combineren betekent de kaart hartenboer. De andere uitzendingen moet ik nog bekijken of ik verbanden zie met de intro's.

Oei, ik heb DIDM beetje gemist, want vond het niet zo interessant, maar dit is wel leuke info :).
De rolverdeling kan idd alleen maar erna verder erbij gezocht worden. Of anders doen we dat hier wel op het forum (mocht deze hint net als de witte roos blijken  ::rofl:: ).

Ik ga er trouwens vanuit dat DIDM is opgenomen na de opnames, ook vanwege die opdrachten dat ze zich moesten verkleden. Ergens eind augustus/september als ik zou moeten gokken.


Sera: "Nou ik vind m`n Karel-quote mooi" , *Wendy*: "Ik vind hem ouderwets."

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #211 Gepost op: 13-01-2008, 19:52:02 »
Daarom denk ik dus ook dat Alice (de mol) wel enigszins gestuurd kan worden, maar de overige rollenverdeling niet.
Wel vraag ik me af wanneer Die is de Mol is opgenomen, vóór of na de opnames, want in die aflevering vertelt Patrick een erg opzienbarend verhaal, namelijk dat hij boer wilde worden als kind (was waar) en als hobby kaarten maken had (was gelogen). Dit te combineren betekent de kaart hartenboer. De andere uitzendingen moet ik nog bekijken of ik verbanden zie met de intro's.

ow erg leuk gevonden, die is de mol is na de opnamens opgenomen.. alleen het schijnt dat er gezegd is dat er geen hints in die is de mol zitten, maar ga je zeker even quoten if u don't mind..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #212 Gepost op: 14-01-2008, 05:38:12 »
Alice

Betreft een cd met tv tunes en er staat ook een track op (nummer 48 van de lijst.) van een tv serie genaamd: Alice.

Heb een beetje vertaald:

Er is een fris verbouwd gezicht (= Neuwe look) in de buurt.
Er is een nieuw spel in de stad met een brandschone/nieuwe ster.
Ze is pas gepaseerd,maar weneer dingen van zelf gaan blijft ze ( = hoeft ze niks te doen) een tijdje. Ja ja ja...

Of tewel: De mol is weer een vrouw,steeds in de buurt geweest als er door anderen werd gemold en ze daardoor niks heeft hoeven doen.

Of tewel: Georgina Verbaan is de mol. Haar nieuwe borsten is haar nieuwe look/een nieuwe ster en niemand geloofde haar (is gepaseerd),maar daardoor kreeg ze wel aandacht (dingen van zelf gaan) en stond ze meer in de picture (blijft ze.) en hoefde ze er een tijdje niks voor te doen om aandacht te krijgen.(hoefde ze niks te doen). Daarnaast geloven mensen ook niet dat zij de mol kan spelen en lacht iedereen straks (ja ja ja) en van wie zou ze dat nu kunnen hebben ?? Juist,niemand minder dan...


George(ina ;))

Maar het kan natuurlijk ook dat je het moet omdraaien en dat het slaat op Coen:
* Die soms uit ze neus staat te vreten,omdat hij niet hoeft te mollen omdat anderen het al doen.
* Het elke dag maar afwachten is met wat voor fris/nieuw gezicht hij opstaat.
* voorzich zelf steeds maar af moet wachten hoe deze game dag met de kanidaten weer gaat aflopen en soms misschien denkt,waar ben ik aan begonnen. (Heeft hij dat niet van Deborah (S1).) Ook misschien omdat hij dan weet dat hij de 1ste mannelijke mol sinds tijden weer is.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2008, 07:04:41 door Bakkertje, Reden: link onzichtbaar gemaakt »

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #213 Gepost op: 14-01-2008, 08:45:29 »
Georgeina! :D ::rofl::

Offline smsje

  • Forumlid
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #214 Gepost op: 14-01-2008, 12:33:28 »
ik heb het inderdaad aan de engelsen gevraagd waar mijn man werkt, en het woord looking glass heeft meerdere betekenissen, en zeker ook een vergrootglas.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #215 Gepost op: 14-01-2008, 17:44:41 »
ik heb het inderdaad aan de engelsen gevraagd waar mijn man werkt, en het woord looking glass heeft meerdere betekenissen, en zeker ook een vergrootglas.

De Engelsen in Londen geven je gelijk ;D
Tell me what your telescope says

Offline bean bunny

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #216 Gepost op: 14-01-2008, 21:01:47 »
Ook leuk om te weten:
De Mexicaanse film "El Topo" ("De Mol") wordt ook wel de Mexicaanse versie van
Alice in Wonderland genoemd. :)

Offline MolHunter21

  • Forumlid
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #217 Gepost op: 15-01-2008, 00:17:47 »
Joris draagt in de tweede aflevering een shirt met hierop DAY TRIPPER, dit is een nummer geweest van de beatles.
Hieronder de nl vertaling van het nummer, het gaat mij vooral om het 2e couplet....

Ik heb een goede reden
Om de makkelijke weg te kiezen
Ik heb een goede reden
Om nu de makkelijke weg te kiezen
Ze was een dagjesmens
Een enkele reis, ja
Het duurde zo lang voordat ik erachter kwam
Maar ik kwam erachter

Ze is een grote pester
Ze nam me halfweg daarheen
Ze is een grote pester
Ze nam me halfweg daarheen
Ze was een dagjesmens
Een enkele reis, ja
Het duurde zo lang voordat ik erachter kwam
Maar ik kwam erachter
Ah, ah , ah, ah, ah

Ik heb geprobeerd haar te plezieren
Ze deed alleen aan one-night-stands
Ik heb geprobeerd haar te plezieren
Ze deed alleen aan one-night-stands
Ze was een dagjesmens
Een zondagsrijder, ja
Het duurde zo lang voordat ik erachter kwam
Maar ik kwam erachter

Dagjesmens, dagjesmens, ja

Misschien kan hieruit opgemaakt worden dat Joris weet wie de MOL is?? Maar dan zou hij het voor de opnames geweten moeten hebben....

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #218 Gepost op: 15-01-2008, 15:50:01 »
In de Varagids staat een stukje over WIDM. Ook de Alice-theorie en de film Pan's Labyrinth worden genoemd:

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #219 Gepost op: 15-01-2008, 15:50:20 »
deel 2: