Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 76109 keer)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 5
« Reactie #120 Gepost op: 1-02-2008, 01:11:17 »
Schijnt ook verkeerd in sommige tv-gidsen te hebben gestaan.
The British are not impressed.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 5
« Reactie #121 Gepost op: 1-02-2008, 01:12:30 »
Even iets heel anders... bij de aankondiging van het progamma toen werd gezegd wat er op Net 1, 2 en 3 te zien was, werd gemeld dat op ned 1 Blik op de weg te zien was... ik kreeg bijkans een stuipje van de schrik en vroeg me wanhopig af of ik me niet in de dag had vergist. Gelukkig bood het mol-tunetje al snel soelaas, maar eh... is dit meer mensen opgevallen?

Ja ik schrok me rot, dacht dat ik een verkeerde tijd had ingesteld op m'n videorecorder. ;)

Maar lijkt me geen hint trouwens.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #122 Gepost op: 1-02-2008, 01:13:09 »
Even iets heel anders... bij de aankondiging van het progamma toen werd gezegd wat er op Net 1, 2 en 3 te zien was, werd gemeld dat op ned 1 Blik op de weg te zien was... ik kreeg bijkans een stuipje van de schrik en vroeg me wanhopig af of ik me niet in de dag had vergist. Gelukkig bood het mol-tunetje al snel soelaas, maar eh... is dit meer mensen opgevallen? Is dit een avro-foutje of moet dat op wat voor wijze dan ook als hint opgevat worden en zo ja, naar wie? Joris in de toren of juist de liggers Patrick en Dunya of de a4-groep Dennis en Edo? Of?

Overigens is in een buitenlandse serie wel degelijk de mol met een rood scherm uit het spel verdwenen om later teruggekocht te kunnen worden door de kandidaten (die dat tegen een zeer behoorlijk bedrag nog braaf deden ook....)
Lol, jij had hetzelfde als ik. Ik zit ook braaf te wachten, wordt gezegd op welke zender wat te zien is en hoorde ik ook dat er Blik op de weg te zien was. Ik pak de krant er snel bij of ik de juiste zender wel had en het moest toch zender 1 zijn. En hoppa toen kwam de tune al, ik blij. Zou dit dan toch een echte aanwijzing zijn ?

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #123 Gepost op: 1-02-2008, 01:13:16 »
Even iets heel anders... bij de aankondiging van het progamma toen werd gezegd wat er op Net 1, 2 en 3 te zien was, werd gemeld dat op ned 1 Blik op de weg te zien was... ik kreeg bijkans een stuipje van de schrik en vroeg me wanhopig af of ik me niet in de dag had vergist. Gelukkig bood het mol-tunetje al snel soelaas, maar eh... is dit meer mensen opgevallen? Is dit een avro-foutje of moet dat op wat voor wijze dan ook als hint opgevat worden en zo ja, naar wie? Joris in de toren of juist de liggers Patrick en Dunya of de a4-groep Dennis en Edo? Of?

Ja wij schrokken ook, maar denk dat het gewoon een foutje was. Wat voor hint moet het zijn? Blik op de weg als in trouble on the way van de muzikale hint??  ::rofl::  ::ohno::
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #124 Gepost op: 1-02-2008, 01:15:06 »
Ja wij schrokken ook, maar denk dat het gewoon een foutje was. Wat voor hint moet het zijn? Blik op de weg als in trouble on the way van de muzikale hint??  ::rofl::  ::ohno::
Blik op de weg denk ik aan auto's !!!!!
Denk ook aan de 3 blikken bij de schietopdracht.

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #125 Gepost op: 1-02-2008, 01:15:41 »
Blik op de weg denk ik aan auto's !!!!!
Ja, en dan? Joris --- taxi?  ::ohno::
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #126 Gepost op: 1-02-2008, 01:16:04 »
Of Edo: cash Cab... ::ohno::
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #127 Gepost op: 1-02-2008, 01:42:48 »
Feit is, dat wij niet weten wie de naam in de enveloppe heeft gestopt en aan PJH gegeven.
...

Toen de kandidaten naar de stoelen liepen, gaf Regina de zwarte enveloppe aan PJH.
Ik neem aan dat zij de naam van Joris op het kaartje geschreven heeft, toen de groep het erover eens was dat Joris de vrijstelling kreeg.
Goede jacht!

Offline paashaas

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #128 Gepost op: 1-02-2008, 04:21:29 »
Moest er -in eerste instantie- per se iemand die vrijstelling nemen in verband met het verdere verloop? Had de mol dat (als laatste?) gedaan als de vrijstelling niet aangenomen zou worden door de "normale" kandidaten?
De vind-opdracht zou namelijk anders verlopen als er geen vrijgestelde zou zijn. Er was dan immers geen vrijgestelde te vinden of een vrijstelling te annuleren. Maar het spel is natuurlijk wel iets anders op te zetten door gewoon iemand van de kandidaten af te zonderen en alleen geld te laten winnen als die kandidaat gevonden zou worden.
zondag 8 juni 2008: Amnesty Sponsorloop in Utrecht

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #129 Gepost op: 1-02-2008, 07:13:46 »
Verder een leuke quote van Dunya: "Ja hoor schat" :P

Volgens mij was dat Regina die dat zei.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #130 Gepost op: 1-02-2008, 08:35:48 »
Over dat Joris een rood scherm kreeg, kan ik hem wel wegstrepen. Want aan het begin van de executie, zie je Regina een envelop aan PJ geven.. En daar staat in wie de vrijstelling krijgt..

Het is dan heel erg riskant om een mol een rood scherm te geven, terwijl ze niet 100% zeker weten of Joris zijn naam wel in de envelop staat. Dan kan de Crew wel zeggen laat eens zien wie jullie als vrijstelling hebben staan.. Dan weten ze meteen dat er iets niet klopt.  :)
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #131 Gepost op: 1-02-2008, 08:46:58 »
Over dat Joris een rood scherm kreeg, kan ik hem wel wegstrepen. Want aan het begin van de executie, zie je Regina een envelop aan PJ geven.. En daar staat in wie de vrijstelling krijgt..

Het is dan heel erg riskant om een mol een rood scherm te geven, terwijl ze niet 100% zeker weten of Joris zijn naam wel in de envelop staat. Dan kan de Crew wel zeggen laat eens zien wie jullie als vrijstelling hebben staan.. Dan weten ze meteen dat er iets niet klopt.  :)

Ik neem aan dat ze met z'n allen rond de tafel hebben gezeten en de naam van Joris op het kaartje hebben geschreven. Wat voor een risico zit er dan nog aan? Joris zal het zelf ook wel gezien hebben dat zijn naam in de envelop zit.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 5
« Reactie #132 Gepost op: 1-02-2008, 09:03:29 »
Ja, wie de envelop gevuld heeft is onbekend. Dat Regina hem gaf hoeft niks te betekenen.
The British are not impressed.

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Aflevering 5
« Reactie #133 Gepost op: 1-02-2008, 09:10:21 »
Ik vond het niet echt een super aflevering, als ik eerlijk ben.
Maar mijn vermoeden is wel bevestigd, Patrick is De Mol!
Hij kreege een groen scherm, en Dennis, Dunya en Edo kregen ook een groen scherm,
ze stemden alle 3 op Patrick!
Dat kon je zien!

Offline Zaz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #134 Gepost op: 1-02-2008, 09:23:40 »
Ik had Regina ook al aan de kant van NIET mol op mijn lijstje gezet, toch vond ik het kopen van de vrijstelling verdacht. -€1000 en voor de mol maakt het niet uit of er iemand gaat of blijft....Regina is weer terug, vind haar ook heel erg zelfverzekerd tijdens de excecuties

Voor mij mag Joris vertrekken. De Molwannabe....elke biecht lijkt het net of hij zijn molacties aan het uitleggen (laatste afl) is. Jammer dat de groep hem iedere keer die kans geeft...

Wie heeft er op mijn kop gepoept? vraagt de Mol......

Offline Mmkk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #135 Gepost op: 1-02-2008, 09:28:19 »
Over dat Joris een rood scherm kreeg, kan ik hem wel wegstrepen. Want aan het begin van de executie, zie je Regina een envelop aan PJ geven.. En daar staat in wie de vrijstelling krijgt..

Het is dan heel erg riskant om een mol een rood scherm te geven, terwijl ze niet 100% zeker weten of Joris zijn naam wel in de envelop staat. Dan kan de Crew wel zeggen laat eens zien wie jullie als vrijstelling hebben staan.. Dan weten ze meteen dat er iets niet klopt.  :)
Er is nog altijd een cameraman en geluidsman die het hele tafereel opgenomen hebben, zij weten dus ook wie er gekozen is voor de vrijstelling en zij kunnen het aan de testenmaker (?) doorgeven.

Offline lvanhall

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re: Aflevering 5
« Reactie #136 Gepost op: 1-02-2008, 10:05:02 »
Pfffff, mensen ik mis steeds bij elke Joris Rood Scherm onderwerp iets.......

Er zijn 3 mogelijkheden gebaseerd op 2 mogelijke identiteit:

Joris is NIET de MOL

1) Joris heeft twijfel tussen 2 en stemt volledig op 1 persoon waar van hij dnek dat die het niet is
Gevolg: De kans bestaat dat Joris een GROEN scherm krijgt, de andere zullen hem des te meer verdenken. En heeft hij meer kans.
Maar de kans voor een ROOD scherm bestaat ook en dan weet Joris cker dat diegeen waar hij op gestemt heeft   NIET de MOL is
Ik zeg WIN/WIN situatie

2) Joris stemt compleet op zichzelf weet cker dat hij in het spel blijft
Gevolg:Hij weet zeker dat hij alles fout heeft en een rood scherm krijgt, er blijft een extra kandidaat in het spel en dus extra verdachte en concurent. Het nadeel is dat hij niet meer verdacht word als mol, omdat elke kandidaat natuurlijk als MOL wil overkomen zodat ze zelf meer kans hebben!
Ik zeg VERLIES/VERLIES situatie

Maar als Joris WEL de MOL is heeft hij maar 1 mogelijk

3) Joris stemt volledig op 1 kandidaat, maakt niet uit welke
Gevolg:Joris wordt niet meer verdacht als MOL en dat is mooi, want als MOL wil je het juist dat mensen jou niet verdenken.
Als MOL een win/win sitatie want jij bent niet meer verdacht, EN er is toch 1000,- euro uit de POT
Uit deze drie mogelijkheden is mogelijk 2 het minst goed voor Joris zelf. Dus Joris heeft hoogstwaarschijnlijk niet opzichzelf gestemt.

Er blijven er 2 over welke allebei redelijk logisch kunnen zijn. Want als Joris alles op 1 persoon stemt die hij verdenk (vanuit gaande dat Joris niet de mol is) dan is de kans dat hij het helemaal goed heeft (1 op 5) 20%. En aangezien er ook altijd wel iemand is die dan meer vragen goed heeft over de 'echte' MOL is de kans dat Joris een ROOD scherm krijgt nog groter.

CONCULSIE:
Helaas konden we niet zien wat Joris stemde (logisch, want anders weten de kijkers in 1 klap of hij wel of niet de MOL is)
Joris kreeg in deze afleveringen alle sleutelrollen. Niemand verdenkt hem echt (Edo zei dat, en niemand stemt op hem volgens de beelden bij de stemming) Hij heeft wel 2500,- euro in de pot gestopt, maar ook 1000,- eruit en ervoor gezorgt .........
De cijfers van Edo & Dennis waren niet te missen dus hier kon Joris niet omheen.............Maar de 8baan ritten deed i alles fout:
- zijn allergie (hij weet zijn eigen allergie toch wel????)
- de rekensom  (hij schreef het in zijn boekje op, dus hoe kan je dan een fout maken????)

Joris wist zeker dat hij een Rood scherm zou krijgen en volgens mij is dat alleen als je zelf de MOL bent en dus op een compleet ander stemt (aangezien ik er vanuit ga dat optie 2 altijd verlies opleverd voor Joris......en optie 1 geeft niet 100% ckerheid)

Pffffff, wat een lange tekst  ::) maar 1 ding is cker......... (of bijna)
JORIS IS DE MOL





(aan de andere kant wil de mol natuurlijk dat er geen 2500 in de pot komt en dat Regina gewoon de vrijstelling heeft want dan is er nog meer uit de pot, maar de kans bestaat ook dat regina daardoor cker kan weten wie de mol is)
« Laatst bewerkt op: 1-02-2008, 10:11:58 door lvanhall »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 5
« Reactie #137 Gepost op: 1-02-2008, 10:13:50 »
De cijfers van Edo & Dennis waren niet te missen dus hier kon Joris niet omheen.............Maar de 8baan ritten deed i alles fout:
- zijn allergie (hij weet zijn eigen allergie toch wel????)
- de rekensom  (hij schreef het in zijn boekje op, dus hoe kan je dan een fout maken????)
Kon hij wel omheen, want volgens mij is de 6 van het telefoonnummer maar half neergelegd geweest. Hij had nog wel een paar minuten kunnen wachten met bellen en dan als een mol zou doen meteen verwijtend: "Jullie nummer klopt niet! Leg die 6 dan ook neer!"
Het rekenen deed hij expres fout, dat zei hij nog in een biecht. Als dit een molactie was geweest had dat m.i. nooit in een biecht in deze aflevering moeten zitten. Molbiechts zijn voor de laatste aflevering.
The British are not impressed.

Offline Mmkk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #138 Gepost op: 1-02-2008, 10:13:57 »
Nee, Patrick is de mol!
In het stukje waar ze aan het pokeren zijn zegt hij: volgens mij ben ik de enige die niet kan pokeren (maar we hebben een paar keer geoefend en ik ben heel goed).

Stel, Patrick is de mol, dan heeft hij van te voren natuurlijk pokeren geleerd. Hij weet dan ook wat de pokeropdracht zal zijn.
Omdat hij zogenaamd niet kan pokeren kan hij die hele opdracht laten mislukken door steeds fout in te zetten enzo.

Maar dat zullen we pas volgende aflevering zien. Viel me gewoon op dat hij dit zei.

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #139 Gepost op: 1-02-2008, 10:19:57 »
Ter bescherming cq voorkoming ::) van mijn eigen tunnelvisie, hier even mijn lichtje over de aflevering die ik net pas heb gezien. Heb dus nog niets gelezen, dus waarschijnlijk geheel ten overvloede (sowwie!) mijn opvallende momentjes in deze aflevering:

De aflevering met de caterpillar, de achtbaan "La Feria". Duidelijk toch verwijzingen naar Alice, maar nog steeds geen idee wat ik ermee moet. Het leek erop dat Joris een verkeerd antwoord gaf over zijn allergie tijdens de rit, maar toch was hij de enige die geld verdiende voor de pot. Het was lastig te zien wie nou precies wat (verkeerd of goed) deed, maar misschien nog maar eens bekijken.
Ik zag dat Dunya cijfer 110 had, Regina 585. Zou Joris expres het foute antwoord gegeven hebben? Hij zei 1815 en het was 1615. Mollenstreek?
Zijn er verwijzingen van een lift naar Alice?
Tijdens de hotelopdracht, stond er een M op de balustrade. In het meest duidelijke shot stond Regina ervoor.
Regina was de enige die de vrijstelling kocht en 1000 euro uit de pot haalde. Mollenstreek?
Ze moeten leren pokeren, ws voor een volgende aflevering. De kaarten, de hartenboer uit de leader, verwijzen ook naar Alice.
Overigens vind ik Dunya gewoon zo eerlijk overkomen tijdens deze eerste twee opdrachten.
Het shirt van Edo viel me ook op, al kan ik er niks mee.
Tijdens het pokeren in Hostel Amigo zie je ook de 8-ball ineens in beeld. Dat lijkt me niet voor niks. Verwijzing naar de acht, wellicht de zinvorming-opdracht? Wie had de acht?
Ze sliepen op kamer 101.
Joris had weer een sleutelpositie en deed daar geen moeite voor. Ik vond dit stukje, waarin hij vertelde dat hij dus weer een sleutelpositie kreeg, wel heel erg molbiechterig, hahaha.
De eerste twee keer dat de klok loopt tijdens de opdracht om Regina te vinden en je Regina en de tijd in beeld zit, loopt deze beiden keren acht seconden terug. Later gaat het om 12 seconden, 55 seconden en 16 seconden.
Tijdens het uitbeelden van cijfers (ja ja geniaal ja ::rofl::) door Patrick en Dunya, gaat Patrick er vanuit dat ze worden gezien, maar Dunya ziet het niet. Dat zou erg verdacht kunnen zijn van Patrick. Zij stoppen later ook een keer op de achtste verdieping, hoewel dit vast geen hint is.
Edo en Dennis hebben het heel erg goed gedaan, maar ook hier kun je op verschillende wijzen naar kijken. Dat Regina de vrijstelling niet meer had, geeft veel meer mogelijkheden in het spel. Er was nog wel even verwarring over de laatste 6, maar toch is het gelukt. Jammer voor Regina, erg interessant dus voor het spel.
Joris kreeg de vrijstelling en hield zijn woord. Hij kreeg het rode scherm. Al weten we natuurlijk niet hoe hij aan dit scherm is gekomen. Is hij volledig op iemand gaan zitten en blijkt deze nu niet de mol? Win/win voor hem.
Vlg de montage stemde Patrick op Dunya/Dunya, Dennis en Edo op Patrick en Regina op Edo. We kunnen niet direct iets met deze info natuurlijk (verdomd spelletje ook!).
Edo werd niet genoemd tijdens de executie, toch?

En nu ff jullie postjes lezen. Ik vind het zo spannend worden en dit was een geweldige aflevering!
Laten we jabberen.