Auteur Topic: [Kandidaat] Jon  (gelezen 175574 keer)

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #80 Gepost op: 22-01-2009, 21:40:58 »
Ik moest hardop lachen toen hij de zin weer zei en de tijd bijna om was  ;D
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #81 Gepost op: 22-01-2009, 21:46:45 »
Ik vond de beethoven opdracht toch wel iets te erg op Jon's lijf geschreven. Hij gaat daar als acteur staan en weet 't precies zo te spelen dat bijna alle woorden worden geraden, behalve het laatste woord, 'wie'. Briljant gedaan, Jon molletje!

En dan ook vlak voor het eind nog een paar keer die halve zinnen nog een keer zeggen en lekker vloeken als dan de muziek weer gaat spelen. Nee, een rol op Jon's lijf geschreven.

Professor Oak blijft de mol!

Ik kreeg hier het Elise gevoel met die liedjes zingen in 2004... Gewoon maar zoveel mogelijk andere liedjes (antwoorden) opnoemen zodat het echte antwoord niet langs komt...

Maar toch is Jon niet (meer) mijn mol.

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #82 Gepost op: 22-01-2009, 21:51:07 »
Jon is op mijn mol lijst gezakt, voor een mol haalt hij gewoon teveel geld binnen.
Een mol kan natuurlijk niet altijd ervoor zorgen dat er nix in de pot beland, Jon haalt wel heel veel geld binnen.
Helemaal afschrijven doe ik niet.
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline kierewiet

  • Forumlid
  • MAAR!!!!!!
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #83 Gepost op: 22-01-2009, 23:06:37 »
Ook ik ben een fervente Jon,als kluchtspeler lekker chaotisch en verwarrend, FAN.

Zeker de 2e opdracht vandaag ,op het podium dat blijven herhalen van die zin,en dan zichzelf op zn donder geven is typerend voor hem.
Ik zat eigenlijk al voor de serie begon in zijn richting, maar met zijn humor en chaotisch gedrag versterkt hij alleen maar mijn gevoel.(maar ja,ik heb bij elke serie er naast gezeten ::tandpastasmiley::)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #84 Gepost op: 23-01-2009, 04:07:05 »
Jon is op mijn mol lijst gezakt, voor een mol haalt hij gewoon teveel geld binnen.
Een mol kan natuurlijk niet altijd ervoor zorgen dat er nix in de pot beland, Jon haalt wel heel veel geld binnen.
Helemaal afschrijven doe ik niet.

Valt op zich nog mee. Alleen op het autokerkhof verdiende hij wat met Anniek in aflevering 3. Naast de goede acties om de 1000 niet te raken met de x1/2 en de 1000 aan te wijzen aan Dennis, dat is wel zo. In opdracht 2 zat hij op een prima positie voor de Mol, en in de eerste ging hij er misschien van uit dat de anderen het niet zouden redden, wat ook zo was.

Kortom; ik durf hem ook niet af te schrijven.

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #85 Gepost op: 23-01-2009, 11:29:31 »
Ik snap nog niet zo goed waarom Jon wordt gezien als hofleverancier van de pot door zoveel mensen. Ik heb 'm eigenlijk nog wel erg weinig direct zien binnenhalen.

In afl. 2 had hij wel erg veel HALF geld binnengehaald, maar mocht hij de wetenschap hebben dat ze nooit zoveel zouden vangen als hij half uit dat huis haalt, dan kan ie lekker graaien. En aangezien hij 's avonds het geld ophaalt en er 's morgens pas wordt gekeken hoeveel er is verdient, kan hij zich ook nog eens uitleven met een schaar en eens kijken of er dan een aantal briefjes toch niet passen!

In afl. 3 ziet iedereen een eerlijke actie in zijn niet aanrijden van de 1000 euro autoruit, ik zie hier echter wel een molactie in. Jon neemt hier de ZEKERHEID van 500 euro weg, en plaatst er een KANS van 2000 euro voor terug. Ik denk dat Jon ervanuit ging dat de x2 auto nog wel werd klemgereden. Gebeurde ook, maar helaas nadat de 1000 was geraakt. En het aanwijzen van de auto aan Dennis vond ik nou ook weer niet zo handig. De auto is DAAR en vervolgens een kant op wijzen, volgens mij kan dat nog steeds zo'n beetje het halve veld zijn.

En de Beethoven opdracht vind ik dus helemaal perfect voor Jon als mol, lees mijn eerdere comment hier: http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=33055.msg921629#msg921629
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #86 Gepost op: 25-01-2009, 13:35:18 »
Wat mij vooral opviel is dat wanneer PJ vraagt groepen te vormen voor de telefoonopdracht, hij zich opvallend stil houdt en observeert. Ook lijkt het alsof hij wordt gevraagd in een team, maar hij antwoordt met een nee. Zo zorgt hij er dus voor om in de perfecte groep te komen voor de mol.

En men zegt wel dat hij daar juist heel goed zijn best heeft gedaan, maar misschien heeft hij wel bijna al zijn muntjes opgemaakt, waardoor hij alsnog niet zoveel heeft binnen gehaald.  ;)

Het is allemaal een beetje speculeren, want het zijn geen keiharde bewijzen. Want hij kan ook net zo goed gewoon zijn best doen. Maar het is meer een gevoel!
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #87 Gepost op: 25-01-2009, 20:11:06 »
Hoewel hij mijn mol niet is (nog niet) vielen 2 dingen me op:
-hij herhaalde veel woorden, dat koste veel tijd. (bij de beethoven opdracht. Hij heeft volgens mij wel de woorden is, de en mol gezegt, maar niet wie.
-Hij belde best vaak onnodig, steeds met een minuut er tussen. Als ze er na 6 minuten niet zijn (i.p.v. 4) dan weet je dat ze waarschijnlijk verkeerd zitten, dan kun je beter nog een tijdje wachten met weer bellen. Maar ja, dat blijft een afweging natuurlijk, gezien de deadline...

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #88 Gepost op: 25-01-2009, 23:03:35 »
Maar ja, bellen zonder dat er wordt opgenomen kost geen geld. Enige probleem kan zijn als een argeloze Noord-Ier verbaasd die telefoon opneemt.
The British are not impressed.

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #89 Gepost op: 25-01-2009, 23:20:03 »
Al drie afleveringen lang gaat mijn 'de held-is-de-mol'-alarmbel af bij Jon. Tjonge wat doet die jongen ongeloofelijk zijn best. Ik weet het nog niet. Ik vind dat hij geen gebruik maakt van de fouten van anderen, hij corrigeert ze zelfs. (Sebastiaan bij de monitoren en paula bij de telefoon, uitleg over de muntjes). Ik houd hem wel in de gaten.
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Ansjepansje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #90 Gepost op: 26-01-2009, 09:33:23 »
Ik vond Jon eigenlijk nooit verdacht...totdat ik gisteren het mollendagboek las.
Je zou denken dat Sebastiaan de mol is, maar dat ligt er dan wel heel dik bovenop in dat dagboek.
Ik zat me ineens te bedenken dat Sebastiaan en Jon redelijk veel onderonsjes hebben. Zou Jon ook weten dat Hans met het mollenboekje van Froukje er van door is?  ::)
Dat maakt voor mij Jon weer verdacht.
En inderdaad bij die muziekopdracht heeft hij echt alle woorden opgenoemd, behalve wie... Heel knap!  ::jaja::

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #91 Gepost op: 26-01-2009, 09:36:26 »
En inderdaad bij die muziekopdracht heeft hij echt alle woorden opgenoemd, behalve wie... Heel knap!  ::jaja::

Mwah.. Het hoeft niet perse iets verdachts te zijn.. Hij vertelt een heel verhaal over iets om 1 woord te krijgen.. Dan lijkt het me dat je daar heel goed over na moet denken voordat je perongeluk "Wie" zegt..

En de andere kandidaten zijn dan net zo verdacht.. Die zeggen ook geen 'Wie".
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #92 Gepost op: 26-01-2009, 12:50:03 »
Maar ja, bellen zonder dat er wordt opgenomen kost geen geld. Enige probleem kan zijn als een argeloze Noord-Ier verbaasd die telefoon opneemt.

stom, niet aan gedacht :)

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #93 Gepost op: 26-01-2009, 18:37:08 »
misschien heeft jon dat moeten zeggen om iemand uit de tent te lokken zodat men wist bij wie ze het geld in de tas moesten stoppen (in het theater)
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #94 Gepost op: 26-01-2009, 20:15:11 »
Mwah.. Het hoeft niet perse iets verdachts te zijn.. Hij vertelt een heel verhaal over iets om 1 woord te krijgen.. Dan lijkt het me dat je daar heel goed over na moet denken voordat je perongeluk "Wie" zegt..

En de andere kandidaten zijn dan net zo verdacht.. Die zeggen ook geen 'Wie".
Zou de opdracht eigenlijk klaar zijn als ze de volledige zin hadden, of pas als ze ook het geld gevonden hadden? Iemand enig idee?

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #95 Gepost op: 26-01-2009, 20:37:12 »
Zou de opdracht eigenlijk klaar zijn als ze de volledige zin hadden, of pas als ze ook het geld gevonden hadden? Iemand enig idee?

Pieter Jan zei aan het begin dat ze na 20 minuten weer buiten moesten staan met het geld. Ik ga er dus vanuit dat het geld pas verdiend zou zijn als de zin geraden was, het geld uit Dennis' tas gevist, en dat ze naar buiten waren gerend.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #96 Gepost op: 26-01-2009, 22:47:03 »
Pieter Jan zei aan het begin dat ze na 20 minuten weer buiten moesten staan met het geld. Ik ga er dus vanuit dat het geld pas verdiend zou zijn als de zin geraden was, het geld uit Dennis' tas gevist, en dat ze naar buiten waren gerend.

Dat zou ook kunnen betekenen dat de mol de envelop in de tas van Dennis heeft gedaan, omdat deze zijn tas niet laat controleren?
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #97 Gepost op: 26-01-2009, 23:15:12 »
Of iemand van de productie, terwijl de kandidaten allemaal door elkaar heen aan het gillen waren tijdens de opdracht?
Ik weet eigenlijk niet of Dennis toen naast zijn tas zat.
En dan zeker expres Dennis´ tas uitkiezen omdat die niet wil dat er ook maar iemand aan zijn tas zit.  ;)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #98 Gepost op: 27-01-2009, 00:13:45 »
Goed om te weten dat ze ook nog het geld moesten vinden.
Als de mol het geld in een tas gedaan heeft, moet dat wel voor de opdracht geweest zijn, anders had PJ het niet kunnen weten. De mol moet dan de productie inlichten, die het weer doorgeeft aan PJ.

Of iemand van de productie, terwijl de kandidaten allemaal door elkaar heen aan het gillen waren tijdens de opdracht?
Ik weet eigenlijk niet of Dennis toen naast zijn tas zat.
En dan zeker expres Dennis´ tas uitkiezen omdat die niet wil dat er ook maar iemand aan zijn tas zit.  ;)
Dennis liep aan het eind van de opdracht naar het midden van de zaal, waar sebastiaan een groot deel van de tijd staat (en zit). Dennis zit zelf aan de zijkant.

Maar misschien begint dit wel erg offtopic te raken voor het Jon topic.

Offline narcissus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Enjoy all the little things in life!
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #99 Gepost op: 27-01-2009, 13:43:39 »
Heb een hint gevonden voor Jon i.c.m. de titanic! Kijk naar het Titanic theorie.
 8)
Carpe Diem!!!