Mooie aflevering. Maar dom, dommer, domst van Team Oranje om die steen op deze manier door te sluizen. Wie weet had Lichtblauw na deze aflevering de link met Astrid nooit meer gelegd. Ze hadden een vermoeden maar daar bleef het bij. En Oranje had gewoonweg kunnen winnen! Ze stonden terug eerst!
Wat een dure grap!
De spellen waren weer erg goed bedacht. Sabine Appelmans met lasbril! Kapot gelachen. Ze kon het bijna!
Het tweede spel werd ook weer erg mooi in beeld gebracht, en dat is eigenlijk een constante over heel de serie. De beelden zijn telkens weer top. Alleen al daarvoor kijk ik er graag naar.
Alleen de montage op het einde viel me wat tegen. Al had ik een vermoeden, het werd gewoon weggegeven wie er moest vertrekken. Eerst Tine die, daar hoef je echt geen kei in liplezen voor te zijn, keihard Julie roept bij de twee die moeten vertrekken. En een paar seconden later, weeral een geval van ongelukkige montage, waarbij je Astrid heviger ziet wenen dan de kleinste kinderen. Toen wist ik het wel zeker, en alle spanning viel daarmee dus ook weg. Daar had toch echt wel een goeie en vooral betere climax ingezeten.
Wel gek dat het nu pas voor het eerst is dat er een gezin afvalt en er volgende week ineens vier uit moeten.
Dat in de negende aflevering de twee beste puzzelaars doorgaan was zo afgesproken in de eerste aflevering. Het was voor het spel veel beter geweest moest er al eerder een koppel afgevallen zijn. Weet zelf niet goed wat ik ervan moet denken, die finale. Wel knap van Rood dat ze nu opeens nr. 1 zijn.