Poll

Wie is de Mol?

Anne-Marie
42 (50.6%)
Hadewych
21 (25.3%)
Liesbeth
20 (24.1%)

Totaal aantal stemmen: 83

Auteur Topic: [poll] Wie is de 12e Mol?  (gelezen 221471 keer)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Wie is de 12e Mol?
« Reactie #180 Gepost op: 22-01-2012, 15:05:19 »
Liesbeth op 1, Marit op 2.
Beiden staan vanaf het begin op mijn lijst. Ik hoop stiekem dat Marit in aflevering 4 weer hopeloos gaat mollen.

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: Wie is de 12e Mol?
« Reactie #181 Gepost op: 22-01-2012, 15:21:48 »
Ik blijf voorlopig toch nog bij Tim... Alhoewel hij deze aflevering wel (té) veel geld voor de pot heeft verdiend, 300 euro bij de riverjet, 1000 euro bij het jokerspel en uiteindelijk toch 2000 euro bij de tour. Hij heeft wel verwarring veroorzaakt bij de anderen, wellicht in de hoop dat een ander toch naar binnen zou gaan, logisch om het zo te doen aangezien het té verdacht zou zijn als hij naar binnen zou gaan. Het feit dat hij de telefoon in handen had, bood Molkansen, maar heeft hij, door de instructie van Marit om haar te herhalen, niet kunnen benutten. Wat betreft de 1000 euro bij het jokerspel, daarvan zou je kunnen zeggen; de Mol heeft geen jokers nodig en misschien wel geld omdat in aflevering 4 de schermen afgekocht kunnen worden voor 1000 euro?

Op 2 blijft Liesbeth, maar het lijkt mij sterk, ze is té verdacht in beeld.

Marit is gelukkig nu wel echt afgevallen voor mij als Mol, die had als Mol nooit mee gegaan met Maarten in die 4 eilanden.

De rest is het voor mij niet.
Ik kan je denk ik nog iets verder de Tim-tunnel in helpen. Door de afspraak van Frits weet hij dat als hij de jokers pakt, dat Frits voor het geld gaat. Dan kun je beter zelf het geld pakken en een beetje goodwill kweken. Bovendien weigert hij later de joker die Frits hem aanbiedt, zogenaamd omdat hij zo zeker is van zijn zaak.

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de 12e Mol?
« Reactie #182 Gepost op: 22-01-2012, 15:31:23 »
Door de afspraak van Frits weet hij dat als hij de jokers pakt, dat Frits voor het geld gaat. Dan kun je beter zelf het geld pakken en een beetje goodwill kweken. Bovendien weigert hij later de joker die Frits hem aanbiedt, zogenaamd omdat hij zo zeker is van zijn zaak.

Een goede en plausibele verklaring voor de € 1000,- van Tim.  ::ok::
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de 12e Mol?
« Reactie #183 Gepost op: 22-01-2012, 15:36:51 »
goede en plausibele verklaring voor de € 1000
Hihi.... ik vind die bij Marit toch heel wat sterker ;)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Wie is de 12e Mol?
« Reactie #184 Gepost op: 22-01-2012, 16:47:31 »
Ik weet het niet meer...
...óf niet!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wie is de 12e Mol?
« Reactie #185 Gepost op: 22-01-2012, 16:49:23 »
Ik weet het niet meer...
ik ook niet
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Re: Wie is de 12e Mol?
« Reactie #186 Gepost op: 22-01-2012, 17:04:51 »
De kandidaten zitten dit jaar beter op het spoor van de mol dan afgelopen jaren. Dat is de verklaring waarom Maarten er nu al uit ligt. Zijn aanpak was goed, maar er waren weinig kandidaten die er de laatste aflevering naast zaten.

Denk ook aan de opmerkingen van Tim en William die vrij zeker van hun zaak lijken te zijn. Kandidaten hebben op dit moment niet meer de luxe om te spreiden, maar moeten relatief snel in de serie vol gaan op de juiste mol.

Wie dat dan is? Daar ben ik nog niet helemaal uit. Ik denk dat het niet toevallig is dat wij bij het trappespel in aflevering twee een vraag niet gezien hebben. Ben benieuwd wat daar te zien was en of de mol zich daar heeft laten kennen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de 12e Mol?
« Reactie #187 Gepost op: 22-01-2012, 17:55:22 »
niet toevallig is dat wij bij het trappespel in aflevering twee een vraag niet gezien hebben

Dat was dus de vraag aan Marit (zie andere topic). Jaja, clues zat naar deze mysterieuze dame  ::regenboog::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Wie is de 12e Mol?
« Reactie #188 Gepost op: 22-01-2012, 23:58:31 »
Ben even de kluts kwijt. Moet mijn Mol nog bepalen maar ik geraak er maar niet wijs uit. Ik zei vorige keer dat ik er een paar zou kunnen afschrijven op basis van één proef, daar kom ik nu op terug. Dat was vind ik nu zelf te kort door de bocht.

Daarom heb ik besloten tabula rasa te maken en even niemand af te schrijven, en zeker niet de personen die ik tot hiertoe verdacht, sowieso tot ik alles nog eens van nader bekeken heb. Dus alles kan nog, zelfs Marit als Mol ook al vinden sommigen dat momenteel de meest onwaarschijnlijke piste. Die vierde aflevering is allesbepalend, daar verwacht ik veel van. Misschien wordt dan alles duidelijk waarom we opeens met zoveel de weg kwijt zijn. Het zou best weer eens op die venijnige omgekeerde psychologie kunnen uitdraaien. Je weet wel, degenen die vorige keer geld hebben gepakt, dat zij de volgende keer hun uiterste best gaan doen om dat geld weer dubbel en dik uit de pot te gaan graaien. Zou het anders niet kunnen verklaren.

Dus conclusie: alles is nog mogelijk, maar ze zijn er alvast in geslaagd om mijn hoofd helemaal tilt te laten slaan! Goed voor een keer maar dit hoeft echt niet elke week te gebeuren. Zo komen we immers nooit achter de identiteit van de twaalfde Mol!
« Laatst bewerkt op: 23-01-2012, 00:12:39 door FenikXII »

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de 12e Mol?
« Reactie #189 Gepost op: 23-01-2012, 03:28:37 »
Ik hoop stiekem dat Marit in aflevering 4 weer hopeloos gaat mollen.
Me to! Heb je haar tweet naar Frits als gezien? Beware of the dog... ze is een bijtertje.
« Laatst bewerkt op: 23-01-2012, 03:31:29 door jumper »

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de 12e Mol?
« Reactie #190 Gepost op: 23-01-2012, 03:43:10 »
waarom verdenken zo weinig mensen Frits eigenlijk ... ?
Geen idee. Op de gletsjer was hij iig lekker mols bezig. Iedereen dacht dat Annemarie de verkeerde kant op liep, maar het was echt Frits die haar de verkeerde kant op stuurde (nee, meer naar links) en zo zelf de vrijstellingen vond, die hij vervolgens niet zelf pakte.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de 12e Mol?
« Reactie #191 Gepost op: 23-01-2012, 11:00:30 »
Tim. Maar ook ::blond::, ::blond:: en ::blond:: staan op het moment hoog op mijn lijstje. ;)

Na afl. 1 dacht ik Tim, na afl. 2 dacht ik Hadewych en nu na afl. 3 ga ik weer van Mol veranderen. Wel blijf ik bij één van de vier bovengenoemde personen.

Tim niet (1000 euro), Marit niet (1000 euro), Hadewych niet (totaal onmols bij de rondleiding).

Blijft Anne-Marie over. Ik had haar eerder wat lager op mijn lijstje gezet vanwege het herkennen van V en I van VIKING. Maar omdat het niets opleverde en ze een goede reden had om iets positiefs te doen (ze was kennelijk een van de hoofdverdachten van de groep) kan ik begrijpen waarom ze dit als Mol zo, met wat risico, speelde. (Anne-Marie laat later in de bus ook nog wel even weten dat het falen zeker niet aan haar lag: "Maarten zei WIDM, terwijl ik de V en de I... Maar goed...")

Overtuigd ben ik zeker niet (maar wie is dat op dit moment nog wel?), want ook was het een goede actie van Anne-Marie om Frits op het vliegtuig te wijzen, deed ze het erg goed in de speedboot (ook al zag ze wel het duurste bord over het hoofd) en zei ze tegen Tim dat ze bij de toren niet naar binnen moest gaan.

Grote kans dus dat ik na aflevering 4 weer van Mol verander. ;)
   

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Wie is de 12e Mol?
« Reactie #192 Gepost op: 23-01-2012, 11:11:43 »
Maar omdat het niets opleverde en ze een goede reden had om iets positiefs te doen (ze was kennelijk een van de hoofdverdachten van de groep) kan ik begrijpen waarom ze dit als Mol zo, met wat risico, speelde.

Had je me bijna overtuigd, zwak je het in de laatste alinea weer af  :P .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de 12e Mol?
« Reactie #193 Gepost op: 23-01-2012, 11:13:36 »
Had je me bijna overtuigd, zwak je het in de laatste alinea weer af  :P .

Haha, pas als ik zelf overtuigd begin te raken zal ik in mijn tunnelvisie wel weer lekker los gaan. ;)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de 12e Mol?
« Reactie #194 Gepost op: 23-01-2012, 11:14:28 »
beetje blond beetje blond beetje blond
Na afl. 1 dacht ik Tim, na afl. 2 dacht ik Hadewych en nu na afl. 3 ga ik weer van Mol veranderen. Wel blijf ik bij één van de vier bovengenoemde personen

Het schiet al op Heinz, nu AM, eerder die 2, blijft er nog 1 goede over om na afl. 4 op over te stappen: MARIT  ::bravo::

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de 12e Mol?
« Reactie #195 Gepost op: 23-01-2012, 11:21:55 »
 ::rofl::

Overtuigd ben ik zeker niet (maar wie is dat op dit moment nog wel?)

Daar wou ik eerst nog "behalve Lo" bij zetten. :P

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: Wie is de 12e Mol?
« Reactie #196 Gepost op: 23-01-2012, 12:30:55 »
Geen idee. Op de gletsjer was hij iig lekker mols bezig. Iedereen dacht dat Annemarie de verkeerde kant op liep, maar het was echt Frits die haar de verkeerde kant op stuurde (nee, meer naar links) en zo zelf de vrijstellingen vond, die hij vervolgens niet zelf pakte.

Bij de kokeropdracht denk ik dat de mol een briefje heeft achtergelaten bij Frits met het bericht dat er op de plek van de 5e coordinaten ook vrijstellingen te vinden zijn. Waarom? Ten eerste is er bij het vinden van de kokers beter te mollen, want hier kan je exact dat ene kokertje met -500 pakken. Ten tweede is het cruciaal dat iemand de vrijstellingen vindt voor de volgende opdracht. Ten derde komt het de mol waarschijnlijk erg goed uit dat Frits (die in het leger heeft gezeten) een van de vrijstellingen mag verdedigen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de 12e Mol?
« Reactie #197 Gepost op: 23-01-2012, 12:36:57 »
briefje heeft achtergelaten bij Frits

Haha de tunnel wordt wel heeeeuuul erg diep zo  :P

Ik snap ook niet waarom iedereen Marion blijft volgen in haar logica  ::)

Als die zeer opvallende groene schijven in het spierwitte ijs -niet- gevonden waren dan was er ongetwijfeld een plan B geweest voor de vrijstellingsopdracht  ::jaja::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lizzy_M

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de 12e Mol?
« Reactie #198 Gepost op: 23-01-2012, 14:06:08 »
Anne-Marie, op de voet gevolgd door Marit.

Het is meer een gevoel dat ik bij haar heb, een beetje hetzelfde als bij Patrick vorig jaar. Doet verdachte dingen, maar niet té, wordt redelijk op de achtergrond gehouden en staat laag in de de verdenkingen op de AVRO-site.

Nu weet ik ook wel dat dat laatste een drogreden is, maar ik kan er niet bij dat heel Molkijkend Nederland na 3 afleveringen de juiste mol al te pakken zou hebben.  :-\\

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie is de 12e Mol?
« Reactie #199 Gepost op: 23-01-2012, 14:32:07 »
Anne-Marie, op de voet gevolgd door Marit.

Het is meer een gevoel dat ik bij haar heb, een beetje hetzelfde als bij Patrick vorig jaar. Doet verdachte dingen, maar niet té, wordt redelijk op de achtergrond gehouden en staat laag in de de verdenkingen op de AVRO-site.

Nu weet ik ook wel dat dat laatste een drogreden is, maar ik kan er niet bij dat heel Molkijkend Nederland na 3 afleveringen de juiste mol al te pakken zou hebben.  :-\\

Sterker nog, Liesbeth en William staan al vanaf het begin dik bovenaan. A-M stond tot dan toe steeds derde. Nu is ze inmiddels ingehaald door Tim en Frits, en sinds kort zelfs door Marit.