Auteur Topic: [Kandidaat] Hadewych is de winnares  (gelezen 266262 keer)

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #940 Gepost op: 4-03-2012, 18:59:54 »
Ten eerste, als je dit zo hartgrondig verklaart aangaande deze serie hoe verklaar je dan de emotionele reactie van Frits en de doorgaans stukken minder 'emotionele' reactie van Liesbeth.. aangaande stereotypen?

Mag ik die inkoppen?  ;D

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #941 Gepost op: 4-03-2012, 19:01:33 »
Mag ik die inkoppen?  ;D
Liever niet of je moet hadewych in je antwoord kunnen verwerken.
dan is het ::ontopic:: ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #942 Gepost op: 4-03-2012, 19:26:41 »
Voor de mensen in de Hadewych tunnel:

In de promo kun je zien dat A-M terwijl naar iets kijkt iets zegt ergens op 8/9 sec).
Ik ben niet bijzonder goed in liplezen, maar ik meen te zien dat ze "ik wist het niet" zegt.
Dat zou weer hoop geven voor Hadewych als mol  ::joehoe:: ::joehoe:: ::joehoe::

Helaas moet ik toegeven dat we er totaal geen idee van hebben waar ze naar kijken... Kan net zo goed een uitleg zijn dat bijv. een actie van een kandidaat/"hulpmol" (waarvan de mol zich niet bewust was) een actie van de mol in de soep heeft laten lopen. Of iets anders waarvan ze A-M) zich niet bewust was.  >:(

Klein straaltje hoop: men lijkt het wél HEEL spannend te vinden (waar ze naar kijken)  :P

« Laatst bewerkt op: 4-03-2012, 19:28:39 door Whiskers »

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #943 Gepost op: 4-03-2012, 19:50:40 »
Goed ik heb even nagedacht of ik hierop zou reageren omdat ik alles niet onnodig 'zwaar' wil maken.
Maar er moeten me een paar dingen van het hart.

Sorry, maar je maakt er wel een enorm probleem van zeg. Ja, ik weet dat mannen ook emotioneel kunnen zijn en ik heb nooit iets anders beweerd. Het enige wat ik zei was dat vrouwen over het algemeen emotioneler schijnen te zijn en dat ik die opmerking dus niet seksistisch vond. Als jij dat wel vindt is dat je goed recht.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2012, 20:40:35 door Molow »
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline saroja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #944 Gepost op: 4-03-2012, 20:36:09 »
Sja ... ik kan het alleen niet hebben als A-M de mol of winnares blijkt te zijn. Die gun ik maar een positie: verliezer. Puur gevoel dus geen argument(en).

Ben ik het dus helemaal mee eens.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #945 Gepost op: 5-03-2012, 00:06:00 »
Heb beide "omhelzingen"nog eens bekeken.
In eerste instantie denk je dat de tweede omhelzing een spiegeling is van de eerste, maar dat klopt NIET.

BIj beide omhelzingen staat A-M vooraan, met de rug naar de camera..
Aan het eind van de aflevering zie je Hade rechts achter A-M en Liesbeth (met een verborgen gezicht) links achter A-M.

Bij de promo dus weer A-M op de rug vooraan, maar Hade links en Liesbeth (met gezicht verborgen) rechts..

Dat kan dus NIET als het vanuit 180 graden tegenovergestelde richting gefilmd is.. We zouden AM dan niet op de rug maar in het gezicht moeten zien!!!!!!  ::oink::

Of is het gewoon laat en kan ik ff niet meer logisch nadenken?? HELP!!!    :-[

Maar als ik gelijk heb, wat kunnen we er dan uit afleiden?? Dan zou het 2x gefilmd moeten zijn (en dus 1x geacteerd), maar wat is het doel?

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #946 Gepost op: 5-03-2012, 00:22:05 »
Heb beide "omhelzingen"nog eens bekeken.
In eerste instantie denk je dat de tweede omhelzing een spiegeling is van de eerste, maar dat klopt NIET.

BIj beide omhelzingen staat A-M vooraan, met de rug naar de camera..
Aan het eind van de aflevering zie je Hade rechts achter A-M en Liesbeth (met een verborgen gezicht) links achter A-M.

Bij de promo dus weer A-M op de rug vooraan, maar Hade links en Liesbeth (met gezicht verborgen) rechts..

Dat kan dus NIET als het vanuit 180 graden tegenovergestelde richting gefilmd is.. We zouden AM dan niet op de rug maar in het gezicht moeten zien!!!!!!  ::oink::

Of is het gewoon laat en kan ik ff niet meer logisch nadenken?? HELP!!!    :-[

Maar als ik gelijk heb, wat kunnen we er dan uit afleiden?? Dan zou het 2x gefilmd moeten zijn (en dus 1x geacteerd), maar wat is het doel?


1 x posten is wel genoeg.... >:D
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #947 Gepost op: 5-03-2012, 00:36:25 »
1 x posten is wel genoeg.... >:D

Eigenlijk wel he??
Maar ik hoopte wat sneller een antwoord te krijgen zo...  :-[  :-[ :-[

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #948 Gepost op: 5-03-2012, 00:40:21 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Eigenlijk wel he??
Maar ik hoopte wat sneller een antwoord te krijgen zo...  :-[  :-[ :-[

De eerste quote in spoiler om ruimte te besparen :P Ik heb het niet nagekeken, maar zeg je in je eerste zin niet precies wat je later uitlegt? Het is niet vanaf de andere kant genomen, maar gespiegeld. Waarom het is gespiegeld kan je natuurlijk over speculeren.

Kan ik het hier kwijt of moet ik het in alle topics posten?

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #949 Gepost op: 5-03-2012, 00:42:25 »
De eerste quote in spoiler om ruimte te besparen :P Ik heb het niet nagekeken, maar zeg je in je eerste zin niet precies wat je later uitlegt? Het is niet vanaf de andere kant genomen, maar gespiegeld. Waarom het is gespiegeld kan je natuurlijk over speculeren.

Kan ik het hier kwijt of moet ik het in alle topics posten?

Hier is wat mij betreft prima...  ::ok::

Toch een denkfout door het late uur dus..  :-[
Vraag me alleen wel af wat het nut van dat spiegelen is idd...
« Laatst bewerkt op: 5-03-2012, 01:18:32 door Whiskers »

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #950 Gepost op: 5-03-2012, 01:10:06 »
Sorry, maar je maakt er wel een enorm probleem van zeg.
Tja ik ben niet degene die zonder enige onderbouwing of uitleg dit soort stereotypen neerzet.. ;D
Maar ok hoor, we laten het voor wat het is, ieder zo zijn mening, enzo...;)
*Back on topic*
« Laatst bewerkt op: 5-03-2012, 01:15:11 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Stefaniee

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #951 Gepost op: 5-03-2012, 19:53:47 »
na het kijken naar vodcast moet ik wel toegeven dat het best kan dat het voorstukje van aflevering 10 laat zien dat hade de mol is.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #952 Gepost op: 5-03-2012, 20:09:42 »
De start van Widm 2012 was 5 januari 2012, = verjaardag Hade
De mol opereert in het donker, vandaar dat uur verschil. Bij 3 uur werd het daar waarschijnlijk al weer licht. Dus moest de klok naar 2 uur. Art zegt nog, er is het er maar 4 uur donker.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #953 Gepost op: 5-03-2012, 20:14:27 »
De mol opereert in het donker, vandaar dat uur verschil. Bij 3 uur werd het daar waarschijnlijk al weer licht. Dus moest de klok naar 2 uur. Art zegt nog, er is het er maar 4 uur donker.

1. Ik snap niet wat het citaat en je opmerking met elkaar te maken hebben (serie is opgenomen in mei/juni 2011 toen het idd heel lang licht was daar, dus wat heeft dat met 5 jan 2012 te maken?).
2. Welk uur verschil? Bij de 1e opdracht (vliegtuig op IJsland)? Zo ja: het was toch helemaal niet donker bij die opdracht? Het was donker bij de opdracht met de lampen in de mijn..

Of mis ik nu gewoon even iets? Graag uitleg, alvast bedankt!

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #954 Gepost op: 5-03-2012, 20:15:03 »
Er schiet me ineens iets te binnen. Die schoenen van Hadewych met de rode veters, dezelfde als vorig jaar bij het lopen over het touw. Ik ben de naam nu al weer vergeten maar hij was toen de mol, dus nu Hadewych de mol?

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #955 Gepost op: 5-03-2012, 20:17:22 »
Er schiet me ineens iets te binnen. Die schoenen van Hadewych met de rode veters, dezelfde als vorig jaar bij het lopen over het touw. Ik ben de naam nu al weer vergeten maar hij was toen de mol, dus nu Hadewych de mol?

Patrick was vorig jaar de mol. Die hint lijkt me heel erg onwaarschijnlijk, en ik heb geen idee over welke schoenen van beiden je het hebt.. "Foto's" graag!

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #956 Gepost op: 5-03-2012, 20:18:41 »
1. Ik snap niet wat het citaat en je opmerking met elkaar te maken hebben (serie is opgenomen in mei/juni 2011 toen het idd heel lang licht was daar, dus wat heeft dat met 5 jan 2012 te maken?).
2. Welk uur verschil? Bij de 1e opdracht (vliegtuig op IJsland)? Zo ja: het was toch helemaal niet donker bij die opdracht? Het was donker bij de opdracht met de lampen in de mijn..

Of mis ik nu gewoon even iets? Graag uitleg, alvast bedankt!
Ze deden die opdracht natuurlijk niet snachts, maar om aan te geven dat het er maar een paar uur donker is en de mol in dat ene donkere uur heeft toegeslagen. Dus niet echt letterlijk opvatten.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #957 Gepost op: 5-03-2012, 20:20:10 »
Patrick was vorig jaar de mol. Die hint lijkt me heel erg onwaarschijnlijk, en ik heb geen idee over welke schoenen van beiden je het hebt.. "Foto's" graag!
Ik kan geen foto's laten zien. Maar de schoenen waren gelijk. Kan misschien iemand anders die schoenen van vorig jaar en dit jaar laten zien? Dat was die opdracht met het duivelse getal 666 meter totaal lopen over een touw. Ik denk dat die schoenen weleens een hint kunnen zijn. In deze serie werd er ook heel duidelijk op ingezoomd.
Ze had nu bleek in deze aflevering ook 3 paar rode schoenen, wat moet je daar in godsnaam mee.
Ik denk dat het om het getal 3 ging, anders gezegd, 111 elfjes in de efteling.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2012, 20:33:17 door yessie »

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #958 Gepost op: 6-03-2012, 01:13:20 »
Ik zit afleveringen terug te kijken, en het valt op dat er NIEMAND overduidelijk molt van de 3 overgebleven kandidaten.. En dat ze vaak veel goed doen of zich afzijdig houden..

Tot aflevering 5. Daar molt OF Hadewych (volgens William/Tim) of Liesbeth door op het laatste de verkeerde aanwijzingen te geven waar Art is bij de kruizenopdracht (kruizen op de daken in Almeria)

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #959 Gepost op: 6-03-2012, 19:42:38 »
Ik zit door toeval weer aflevering 1 te kijken en wel de gletsjer-opdracht. Ik kom namelijk bij de gletsjer omdat mij opeens iets opviel op de AVRO-site: namelijk dat er achter de kandidaten en in de wolken een kompas te zien is (volgens mij). En toen ging ik dus denken waar een kompas gebruikt werd en dat was natuurlijk in deze opdracht.

Nu heeft Hadewych in deze opdracht 2 kokers verstopt/ontvreemd. Zij vind namelijk maar 3 kokers terwijl er 5 clusters van 5 kokers zijn. Dus ook in het cluster van Hadewych en Marit zouden 5 kokers te vinden moeten zijn. Hadewych meld 3 kokers (welke allemaal dus meegenomen worden). Dit is de omschrijving van de opdracht op de AVRO-site:

"De groep verdeelt zich in vijf vriendenkoppels en vervolgens worden deze koppels uit elkaar gehaald, zodat er twee groepen van vijf ontstaan. De eerste groep gaat de gletsjer, genaamd Sólheimajökull op en krijgt de opdracht om vijf klusters van kokertjes in het ijs te lokaliseren en in kaart te brengen waar de anderen later die kokertjes kunnen vinden. Ze krijgen hiervoor een startpunt, een kompas en een lijstje met het aantal meters vanaf het startpunt waar ze de kokers kunnen vinden. Als ze de instructies exact opvolgen, weten ze ook in welke van de vijf kokers het geld zit, want in sommige kokers zit niks en in sommige zit min-geld.

Ik ben nu bijna overtuigd van Hadewych als mol!  ::bravo::