Auteur Topic: [Kandidaat] Marit is niet de mol  (gelezen 120274 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #260 Gepost op: 24-01-2012, 19:31:04 »
mijn inzicht

Oja deze dingen was ik nog ff vergeten  ;D

Geweldig yessie  ::jaja:: ::bravo:: :D ::ok::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #261 Gepost op: 24-01-2012, 19:40:43 »
haha GEWELDIG gevonden!!

Alleen de U op de vejaardag kaart en het actief bij Raften kan ik niet volgen.. de rest is briljant!

Hoe ze zich overgeeft tegenover de Duitsers, de O... en marco Borsato.. erg leuk gevonden!!
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #262 Gepost op: 24-01-2012, 21:05:22 »
Het zou goed kunnen dat, mocht Marit de mol zijn, ze deze aflevering expres heeft geprobeerd Maarten eruit te krijgen door altijd in kleine groepjes te zitten en wat geld binnen te halen. Misschien wel omdat ze in aflevering 4 in grote groepen weer flink kan mollen, misschien ook wel omdat Maarten, ondanks zijn neiging tot statistisch spreiden, Marit al op het spoor was. Een van de opdrachten van de Mol in WIDM is ook om onopvallend te kunnen werken. Ik schrap Marit daarom ook nog steeds niet van mijn mollen lijstje af.

Overigens zou het feit dat Marit twee 'noorse' mutsen meeheeft naar IJsland een kleine hint kunnen zijn. Volgens mij wisten ze wel dat ze naar IJsland gingen (weet ik niet zeker?) maar niet lang van tevoren en noorse mutsen vind je denk ik niet makkelijk in een Nederlandse winkel. In IJsland koop je er misschien weer geen 2. Maar goed, het kan ook nog steeds toeval zijn.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #263 Gepost op: 24-01-2012, 21:11:31 »
LOL... ik had Marit eergisteren getweet toen ik nog niet weer zo ver in de tunnel was terug gezakt:
Citaat van: Rat
@MaritvBohemen Marit "omdat ik je niet vertrouw" van Bohemen, donderdag weer wat minder geld pakken svp. Je brengt me in verwarring. | #WIDM

Ik zie nu pas dat ik een reactie terug had (had ik eigenlijk niet verwacht):
Citaat van: Marit
@RatZoektMol Ik baal er zelf ook van joh!

...en toen werd de verwarring alleen maar weer groter.  :P ;D


EDIT> Doel voor komende week: Tsubasa de Marit tunnel in loodsen!
« Laatst bewerkt op: 24-01-2012, 21:19:25 door Rat »

Offline zwft

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #264 Gepost op: 24-01-2012, 21:16:48 »
Marit is de mol al vanaf het allereerste begin.
Mijn berichten hierover staan op een ander forum.
Gisteravond heb ik zo goed mogelijk gereconstrueerd wie waar stond bij de dropping.
Dit aan de hand van het landschap + de kant van de schaduw (de zon stond vrij laag).

Wat je ziet is dat Tim richting het vliegtuig loopt.
Hij komt Marit, die van rechts komt, tegen.
Marit wijst richting de kant waar Tim op liep en zegt dat ie daar niet heen moet.
Ze wijst hem exact de andere kant op als waar hij heen ging(van het vliegtuig vandaan dus).
Dit blijkt niet alleen uit de gesprekken maar ook uit de schaduw van Tim (eerst rechts, daarna links).
Marit loopt daarna richting een berg/rots die je vaak ziet in de beelden, en die ver van het vliegtuig vandaan ligt.

Daarna volgen in de afleveringen nog vele aanwijzingen dat Marit de mol is, maar dit was de eerste.
Zo moeilijk is het allemaal niet :-)


Offline Molvarp

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #265 Gepost op: 25-01-2012, 11:31:14 »
Zoals ik al heb gepost, heeft ze meerdere keren haar best gedaan om de opdracht te laten lukken, terwijl hier als mol geen enkele aanleiding toe was...
Ze had mee kunnen gaan met Maarten zijn 'Ijsland is ook een eiland' theorie, al is het maar om tijd te rekken...
Hiermee is ze absoluut geen mol, en al is het zo, dan zou ze zich alleen verdacht maken bij Maarten. Een risico wat een mol kan, nee MOET nemen...

Verder vraagt ze Tim haar woorden duidelijk te herhalen (zodat de hele groep het hoort). Had ze als mol ook niet hoeven doen (juist niet). Volgens mij is zij ook nog eens degene die Maarten er op wijst dat de groep er al aan komt (waarom zou je dit doen als mol)...

Dit zijn gewoon feiten, we hebben het allemaal kunnen zien. Dit in tegenstelling tot de aanname dat er meer om de opdracht heen moet zitten, die echt nergens op gebaseerd is...

Haar actie om de opdracht met het rook zo goed mogelijk te laten gaan komt op mij dus over als een actie van een fanatieke en alerte kandidaat, niet als mollenactie.

Je moet wel in de gaten houden dat ze op deze positie is gekomen door Liesbeth. Marit had hier geen invloed op, wat moet je dan, als ze de mol zou zijn, ik geloof dat ze in 1e instantie het antwoord van 3 nog even `na telt` en als Maarten dan komt met het antwoord 4, want IJsland zelf is ook een eiland, kan ze dat wel gaan betwisten maar Maarten heeft gewoon gelijk. Ik vind dit juist slim, mocht ze de mol zijn. Als mol weet ze wat het antwoord is en Maarten is een goede kandidaat en let goed op, weet precies wat er langs komt en daar moet Marit het mee doen. Als ze teveel tegen Maarten ingaat valt het op, ze kan er alleen maar op hopen dat Maarten zich ergens vergist. En in dit geval was Maarten ook erg goed. Je gaat bellen, je weet dat hettelefoonnummer goed is, dan kan je wel allemaal raar aan die telefoon gaan doen maar dat valt dan wel erg op, wat als Tim de telefoon op de speaker had gezet. Ik vind namelijk ook dat Marit zichzelf wel in de picture zet van steeds check en dubbel check.

Ik weet het niet zo van afl. 1 [heb het ook nog niet nagekeken] maar in afl. 2 moesten ze niet op haar rekenen, ze had niets met cijfertjes enz. in afl. 3 heeft ze niets met water.

Ik weet eigenlijk helemaal niet wat ik zo van Marit moet denken, ze doet wel goed mee met de opdrachten en weer niet, ze is niet warrig maar ook niet precies, ze doet zich niet voor als een domme kandidaat maar ook niet als een slimme, voor mij blijft ze een beetje in het midden van die weegschaal. 

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #266 Gepost op: 25-01-2012, 12:36:16 »
in afl. 2 moesten ze niet op haar rekenen, ze had niets met cijfertjes enz. in afl. 3 heeft ze niets met water

Leuk opsomminkje. En op de brug doet ze als enige ook al niet mee, handjes omhoog, klaar  ::rofl::

Ze doet eigenlijk nooit mee met de opdrachten als een kandidaat, wel als een mol. Op een extraordinaire manier.

Bij buitengewone omstandigheden haalt ze er op buitengewone manier veel uit als mol. Ze won tegen 2 schietgrage jonge honden, haalt veel geld uit de pot door beroerd te lezen en was nog bijna succesvol tegen superkandidaat Maarten op de toren. Against all odds.

Sommigen zullen denken dat een mol dat niet mag doen, zulk spel. Maar hoe anders dan met zulke verwarring en anti-psychologie had ze effectief kunnen zijn? Tegen Dio&William was geen kruit gewassen, tegen superkandidaat Maarten evenmin.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #267 Gepost op: 25-01-2012, 18:33:25 »
Ik heb net nog eens even de laatste aflevering bekeken. En had direct hetzelfde gevoel weer bij de eerste opdracht. Wow, wat is ze daar duidelijk de mol. Ze doet werkelijk echt alles heel heel erg fout. Terwijl Anne Marie zoals vaak ad rem dingen goed roept (nu weer bij de stedennamen en voor de toren) en de allergemakkelijkste categorie kiest (Dieren).

Je ziet nu ook goed wat er gebeurt bij de jokerverdeling. Waarom laat Marit, na een poging als 1e te gaan, iedereen maar voor? Art kan elk moment ophouden met kadootjes uitdelen en de klep dichtgooien.

In een flashback zie je dezelfde onverschilligheid. "O, ik ben dus al mijn toekomstige jokers kwijt? Prima!" Je ziet het al voor je hoe de crew haar de consequenties influistert: dat ze wel in het jokerspel voor het geld moet gaan om de schijn op te houden. En waarschijnlijk dat er nog een aap uit de mouw komt donderdag nu Marit zich zo populair gemaakt heeft.

Neen, ik ben content met mijn molletje  ::zwaai::
« Laatst bewerkt op: 25-01-2012, 19:32:25 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #268 Gepost op: 26-01-2012, 01:04:47 »
Je gaat bellen, je weet dat hettelefoonnummer goed is, dan kan je wel allemaal raar aan die telefoon gaan doen maar dat valt dan wel erg op, wat als Tim de telefoon op de speaker had gezet.
Heb het net nog teruggekeken. Ik zeg ook niet dat ze raar moet gaan doen aan de telefoon, maar als mol hoef je natuurlijk ook niet tot 3x toe aan Tim te vragen of hij het wilt delen met de groep...

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #269 Gepost op: 26-01-2012, 03:25:44 »
@geedeezet.. pas op als je te lang in deze tunnel vertoeft zie je het einde niet meer... ;)
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #270 Gepost op: 26-01-2012, 10:57:46 »
Ik vind het wat jammer dat alles in dit topic nogal gepolariseerd aan het raken is.
Natuurlijk is er 'getunnel' (zoals ik al aangaf wil ik dat zelf liever vermijden maar dat lukt niet altijd.  ;) )

Het lijken twee kampen tegenover elkaar, één die in alles wat Marit doet een molsactie of iets molligs ziet omdat ze het nu eenmaal door die bril zien, en de ander die alles pertinent onder het tapijt lijkt te willen schuiven.

Natuurlijk zijn er redenen om te twijfelen, dat doe ik zeker ook. Maar er zijn ook redenen om haar in de gaten te blijven houden tot er echt een reden is om haar af te schrijven (wat mij betreft) - of uiteraard als ze eruit vliegt.  ;D

Ik zie mensen hier hard beweren dat bepaalde dingen echt niet kunnen daar waar ze in vorige series bijna diametraal dingen beweerden wel voor mogelijk te houden voor hun mol - of zelfs excuses te verzinnen voor waarom het voor hun mol wel mogelijk is en voor Marit niet.

Elk jaar ontstaan er weer dit soort discussies. Prima als ieder zijn mening heeft maar ik zou het zelf wel prettig vinden als we iets genuanceerder ermee om konden gaan en gewoon kritische kanttekeningen plaatsten waar die nodig zijn, maar ook een open mind houden voor waar bepaalde situaties niet zo at face value genomen hoeven te worden. De toren vind ik daar een prima voorbeeld van omdat elke mol in die omstandigheden volgens mij zijn of haar eigen rol kiest qua inschatting van hoe de anderen hen zien en hoe zij zichzelf willen gedragen.

Veel mensen hebben het over 'de mol zou nooit' etc etc terwijl elk jaar opnieuw blijkt dat iedere mol zijn of haar eigen invulling aan die rol geeft en soms ook buiten de kaders die de meesten graag zouden zien. De serie ontwikkelt zich, de kandidaten duidelijk ook in reactie hierop (zie jokergedoe, en hoe oa Frits en Tim zich opstellen hierover - ze kunnen immers niet allebei de mol zijn.  ;) )

De Mol moet daarop anticiperen, meegaan in de ontwikkeling en de dynamiek en verder zijn of haar eigen rol vinden. 'Dat en dat hoort bij een mol of niet', is wat mij betreft een gepasseerd stadium onderhand.

Ik ben benieuwd wat deze aflevering brengen zal. Ik zal Marit zeker in de gaten houden. Ik ben nog niet overtuigd dat ze de Mol is maar evenmin dat ze puur kandidaat is, op dit punt.
Ik hoop dat we de discussie een beetje open kunnen houden en dat dit niet verzandt tot een 'welles-nietes'.  ;)
« Laatst bewerkt op: 26-01-2012, 11:04:37 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #271 Gepost op: 26-01-2012, 11:12:13 »
Elk jaar ontstaan er weer dit soort discussies

Haha, elke week lijkt haast wel  ::rofl::. Verleden week hadden we al zo'n zelfde discussie. Jij staat gewoon anders in het leven Supernova. Het irriteert mij als Marit-tunnelaar helemaal niet dat er mensen in dit topic komen die beweren dat Marit echt de mol niet kan zijn hoor. Dit is juist een topic waarin je uitersten mag zien.

En misschien wordt het aan het einde van de week meer welles-nietes, dat komt gewoon omdat er dan geen nieuwe dingen meer op tafel komen en posities herhaald worden, dat is snel opgelost als er een nieuwe aflevering bijkomt.

En natuurlijk houd je de open mind gedachte en klopt alles wat jij zegt. En als straks Marit de mol is moet iedereen die gezegd heeft dat dat niet kon weer terugkeren op zijn schreden. En andersom als Marit er vanavond uitvliegt en niet meer terugkomt. Maar tot die tijd vooral beide zijden ongenuanceerd belichten want dan zie je tenminste alles.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molvarp

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #272 Gepost op: 26-01-2012, 11:12:24 »
Heb het net nog teruggekeken. Ik zeg ook niet dat ze raar moet gaan doen aan de telefoon, maar als mol hoef je natuurlijk ook niet tot 3x toe aan Tim te vragen of hij het wilt delen met de groep...

dat klopt daar ben ik het mee eens maar als je toch in die positie terecht bent gekomen waar je zelf geen invloed op had en zeker door Maarten het goede telefoonnummer kunt draaien, kun je je voordoen alsof je niemand vertrouwt en door het zo vaak (dit doet ze vaker in een positie van 1 op 1, ze is vaak in een groep van 2) steeds maar checken of de andere wel de juiste informatie doorgeeft. Je leidt daardoor de aandacht ook van jezelf af en laat de indruk achter alsof je niemand vertrouwt.
Het is wel zo dat ik bij Marit een apart gevoel heb ik weet niet waarom. Buiten dat steeds controleren (lijkt niet erg mols) weet ik niet wat ik van haar moet denken.

Online G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #273 Gepost op: 26-01-2012, 11:14:29 »
En andersom als Marit er vanavond uitvliegt en niet meer terugkomt.

Mooi dat je nu al de deur een beetje open houdt dat je in de Marit tunnel blijft, zelfs als ze eruit gaat  :P .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #274 Gepost op: 26-01-2012, 11:18:33 »
Je kunt proberen Marit's gedrag op de toren te reverse-engineeren: als ze de Mol is, in hoeverre kan ze dan de opdracht saboteren zonder op te vallen?

Als Marit de mol is, dan komt ze niet uit vrije wil op de toren terecht. Liesbeth heeft dat immers gekozen.

Wat doe je dan om te saboteren zonder dat Maarten gelijk doorkrijgt dat ze aan het mollen is? Je laat Maarten met de meeste antwoorden komen, je maakt zelf foutjes, en als Maarten met een verkeerd antwoord komt ga je daar niet tegenin.

Dat is ook precies wat ze doet:

- Maarten is bij deze opdracht veel aan het woord, komt met antwoorden en Marit gaat daarin mee
- ze doet zelf moeilijk met tellen van de hoempa tuba
- toen Maarten nog niet op het 'IJsland is ook een eiland' idee kwam, was Marit prima bereid om voor 3 eilanden te gaan ipv 4

Uiteindelijk moet je redelijk 'meestribbelen' omdat het idee van een telefoonnummer is dat je op een gegeven moment toch gaat bellen, en nummers die je denkt of schat fout te hebben kun je altijd eentje ophogen of eentje verlagen om zo toch uiteindelijk bij de groep uit te komen. Vandaar dat ondanks het 'meestribbelen' van Marit er toch wordt gebeld.

Ook dan houdt ze de regie nog in handen: zij is degene die belt en niet Maarten. Zoals het een Mol betaamt, mocht er altijd nog ruimte zijn voor discussie, dan zit Marit in die sleutelpositie en niet Maarten. Die situatie ontstaat dan wel niet in dit geval, maar Marit zit of toevallig in die positie, of ze anticipeert erop.

Kortom: ook al is het geld binnen gehaald op die toren, dan nog is het niet per se onmols van Marit hoe ze zich daar gedroeg. Daarom hoef je haar nog niet af te strepen als mol.

De 1000 euro is wel iets moeilijker te verklaren. Een mol zou er geen probleem mee hebben jokers weg te geven aan anderen, zoals we bij Patrick en Art zagen vorig seizoen. Daarom lijkt jokers pakken voor Marit als mol logischer dan geld pakken, op meer vlakken.

We houden het interessant!
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #275 Gepost op: 26-01-2012, 11:22:04 »
Het irriteert mij als Marit-tunnelaar helemaal niet dat er mensen in dit topic komen die beweren dat Marit echt de mol niet kan zijn hoor. Dit is juist een topic waarin je uitersten mag zien.
Het is duidelijk dat jij dat vindt.  ;)
Het is - voor mij althans - ook duidelijk dat dit weinig ruimte overlaat aan mensen die wel bij willen dragen aan dit topic maar ondergesneeuwd worden door deze visie.
Mijn punt was dus dat ik dat wel jammer vond.
Citaat
Maar tot die tijd vooral beide zijden ongenuanceerd belichten want dan zie je tenminste alles.
Ik geloof niet dat 'ongenuanceerd belichten' zoals jij het noemt leidt tot 'alles zien'.
In tegendeel zelfs ik denk dat mensen zich afzijdig gaan houden als het gebakkelei van twee uiterste visies wordt zonder enige nuance (en dat gevoel kreeg ik bij dit topic een beetje afgelopen dagen, ik voelde een drempel er iets in te posten omdat ik me bij geen van beide uitersten thuis voel).

Natuurlijk moet jij je vrij voelen (en iedereen) om te posten wat je wilt maar ik zou het wel prettig vinden als er iets meer ruimte zou zijn voor een middle ground zodat mensen die daar iets over willen zeggen, ook het idee hebben dat daar naar geluisterd wordt. En dat het niet alleen een battle of the ego's wordt (no offense).
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #276 Gepost op: 26-01-2012, 11:23:51 »
Je kunt proberen Marit's gedrag op de toren te reverse-engineeren: als ze de Mol is, in hoeverre kan ze dan de opdracht saboteren zonder op te vallen?

Als Marit de mol is, dan komt ze niet uit vrije wil op de toren terecht. Liesbeth heeft dat immers gekozen.

Wat doe je dan om te saboteren zonder dat Maarten gelijk doorkrijgt dat ze aan het mollen is? Je laat Maarten met de meeste antwoorden komen, je maakt zelf foutjes, en als Maarten met een verkeerd antwoord komt ga je daar niet tegenin.

Dat is ook precies wat ze doet:

- Maarten is bij deze opdracht veel aan het woord, komt met antwoorden en Marit gaat daarin mee
- ze doet zelf moeilijk met tellen van de hoempa tuba
- toen Maarten nog niet op het 'IJsland is ook een eiland' idee kwam, was Marit prima bereid om voor 3 eilanden te gaan ipv 4

Uiteindelijk moet je redelijk 'meestribbelen' omdat het idee van een telefoonnummer is dat je op een gegeven moment toch gaat bellen, en nummers die je denkt of schat fout te hebben kun je altijd eentje ophogen of eentje verlagen om zo toch uiteindelijk bij de groep uit te komen. Vandaar dat ondanks het 'meestribbelen' van Marit er toch wordt gebeld.

Ook dan houdt ze de regie nog in handen: zij is degene die belt en niet Maarten. Zoals het een Mol betaamt, mocht er altijd nog ruimte zijn voor discussie, dan zit Marit in die sleutelpositie en niet Maarten. Die situatie ontstaat dan wel niet in dit geval, maar Marit zit of toevallig in die positie, of ze anticipeert erop.

Kortom: ook al is het geld binnen gehaald op die toren, dan nog is het niet per se onmols van Marit hoe ze zich daar gedroeg. Daarom hoef je haar nog niet af te strepen als mol.

De 1000 euro is wel iets moeilijker te verklaren. Een mol zou er geen probleem mee hebben jokers weg te geven aan anderen, zoals we bij Patrick en Art zagen vorig seizoen. Daarom lijkt jokers pakken voor Marit als mol logischer dan geld pakken, op meer vlakken.

We houden het interessant!

Exact!  ::ok::
Dit bedoel ik dus met 'genuanceerde visie'.  :)

Bedankt, Tsu!
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #277 Gepost op: 26-01-2012, 11:45:44 »
Persoonlijk vind ik de reactie van Supernova enigszins overtrokken, maar ik begrijp wat je bedoeld.

Marit is van alle kandidaten in mijn ogen overduidelijk niet de mol, terwijl dat voor Lo andersom is.
Dan krijg je inderdaad reacties naar elkaar. Een forum is er voor discussie...
We worden nergens onvriendelijk naar elkaar, alleen zitten niet op een lijn. Gevaar is idd wel dat het dan een beetje ondersneeuwd, heb je gelijk in...

Maar goed, zal er rekening mee houden...
« Laatst bewerkt op: 26-01-2012, 11:47:16 door GeeDeeZet »

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #278 Gepost op: 26-01-2012, 11:52:19 »
Persoonlijk vind ik de reactie van Supernova enigszins overtrokken, maar ik begrijp wat je bedoeld.

Persoonlijk vind ik dat dit precies is wat ik bedoelde.  ;)
Maar ik begrijp wat je bedoelt.  ::bravo::

En bedankt dat je er rekening mee houdt dat waardeer ik.  ::ok::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #279 Gepost op: 26-01-2012, 11:53:01 »
in de Marit tunnel blijft, zelfs als ze eruit gaat

Haha ja maandag al, had je mijn theorie nog niet gelezen? In het roodshow topic dacht ik... ik speculeer in elk geval dat Marit rood krijgt maar uiteraard vervolgens toch blijft.

was Marit prima bereid om voor 3 eilanden te gaan ipv 4

Ja sterker nog, eerst zat ze veilig op 2 eilanden; Maarten kwam toen met een 3e op de proppen, een piepklein eilandje. Inderdaad zoals jij zegt voerde Maarten steeds het woord en ging zij zo proactief mogelijk mee, net als eerder die dag met Hadewych.

twee uiterste visies

Dan is er voor jou toch altijd plaats voor nuance? Breed speelveld dus veel ruimte voor de middenvelders. Volgens mij komen alle zaken over Marit hier aan bod dus kom met je visie daarop!

Zoals we al eerder besproken speel ik nog wel eens advocaat van de duivel en dat moet m.i. ook als je de mol wilt verklaren. Weliswaar valt niet alles te verklaren, daar heb jij gelijk in, want de mol maakt fouten. Maar ik zoek toch naar de perfecte mol. Dus als jij een actie niet kan verklaren probeer ik dat wel.

Neemt niet weg dat ik ook soms moeite heb; bij de +1000 stond ik echt in dubio. Maar bij lichte twijfel tov. de alternatieven ga ik niet zoals bijv. Erik de dag in met de ene mol, die de ochtend vervangen met de volgende om op de avond mol 3 te adopteren.

Ik blijf trouw aan mijn mol als er niet heel gegronde redenen zijn dat niet meer te zijn, gewoon een karaktereigenschap. Van de een op de ander overstappen met flinterdunne en wijzigende argumentatie is niet mijn stiel. Dan blijf ik liever bij mijn mol maar moet ik wel de acties kunnen verklaren, in 1e instantie voor mezelf, maar ik zet dat vervolgens hier ook, en dan moet jij maar zien of daar logica achter zit.

Aan Tsubasa te zien zit dat er wel  ::bravo:: ::trots::

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)